w210 ilmaa polttoaineputkessa / vikakoodi P0105 (b28)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

w210 ilmaa polttoaineputkessa / vikakoodi P0105 (b28)

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Minkälaiset O-renkaat on 220 dieselissä polttoainesuodattimelta lähtevissä läpinäkyvissä putkissa? Onko esim niissä Bilteman tai Motonetin sarjoissa sopivia nuihin putkiin?

Ongelmana on että tuo -97 w210 220D menee välillä johonkin vikatilaan ja EPC-valo syttyy. Kun käyttää sammuksissa pelaa taas normaalisti. Tekee tosi epäsäännöllisesti, joskus viikon, joskus päivän välein.

Kattelin tuossa pellin alle ja huomasin että kun tyhjäkäynnillä "lipauttaa" kaasua niin suodattimelta pumpulle menevässä putkessa kulkee ilmakuplia jonkunverran. Eli todennäköisesti ne putken O-renkaat tai suodattimen O-renkaat vuotaa? Vai olisko muita ideoita?? :roll:
Viimeksi muokannut petrikar, Ma 19.04.2010 20:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Mercedes-Benz s211
Avatar
jarmohi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.10.2006 22:27
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: w210 ilmaa polttoaineputkessa

Viesti Kirjoittaja jarmohi »

Vika on nimenomaan noissa O-renkaissa. Kaverin W210 320CDI teki ihan samaa, sammuili ja EPC-valo syttyi. Kun se auto oli viidettä kertaa Hartikaisella, he hoksasivat porukassa kuplat. Sitten O-renkaat vaihtoon ja vika hävisi.

Nim. Itselläni sammui viikonloppuna toisen kerran samalla tavalla..
MB SL500 r129 1996
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Mulla ei sammu mutta "rytkyttää" oudosti ja ei ole vetoja. Olis tosi iso helpotus jos vika olis tosiaan noissa....pumppuahan ne kaikki epäilee :twisted: Mutta selvästi siellä ilma on putkessa ja pumppua kohti menossa. Noh...pitääpä hommata joku O-rengas sarja vaikka Motonetistä ja vaihella ne. 8)
-Mercedes-Benz s211
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Käy ostamassa veholta ,ei maksa kuin mutaman euron koko satsi,oisko 7 O-rengasta.
Saat oikean koon ja kestää polttoainetta ,mitä ei välttämättä ole tarvike osat.

Ota letkut varovasti irti.

Haulla löytyy aiheesta lisää,
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Taitaa vähemmällä päänvaivalla päästä jos tosiaan ostaa oikeat suoraan :lol: Yleensä sieltä veholta ei vaan tahdo pikkurahalla selvitä :wink:

edit: Miten ne putket muuten lähtee irti, näytti olevan jotkut klipsisysteemit?!
-Mercedes-Benz s211
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Tuli sitten ostettua kokonaan uudet ne putket kun suosittelivat. Ei nuo nyt hirveissä hinnoissa ollut, 15€/kpl. Onhan ne vanhat jo sen 13 vuotta polttoaineessa olleet niin saattaahan ne vähän olla haperoa.

Illalla pitäs laittaa paikoilleen. Harmi kun ei heti tiedä oliko vika noissa kun niin harvoin tekee sitä vikaa.
-Mercedes-Benz s211
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Nyt vasta sain laitettua putket paikoilleen. Eipä siitä vaikutuksesta tiedä kun ei koeajolla tehnyt vikaa. Ilmaa siellä kulkee vieläkin mutta jotkut sanovat että aina niissä menee :shock:

Käytin autoa myös testerin nokassa. Tämmöistä ilmoitteli: Ensin luki ERE ja sitten Pressure Sensor B28 ja koodi P0105. Mitähän nämä mahtais sitten tarkoittaa?
-Mercedes-Benz s211
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

petrikar kirjoitti:Nyt vasta sain laitettua putket paikoilleen. Eipä siitä vaikutuksesta tiedä kun ei koeajolla tehnyt vikaa. Ilmaa siellä kulkee vieläkin mutta jotkut sanovat että aina niissä menee :shock:

Käytin autoa myös testerin nokassa. Tämmöistä ilmoitteli: Ensin luki ERE ja sitten Pressure Sensor B28 ja koodi P0105. Mitähän nämä mahtais sitten tarkoittaa?
B28=Ahtopaineen anturi
Mitäs muuta se siitä sanoi :?:
P0105 allat tulee ainakin 5 eri herjaa/vaihto ehtoa
Mikäs testeri oli :?:

aika mielen kiintoista että piti käyttä monta kertaa pajalla(siis jos ovat enne tehneet remonttia CDI koneissiin) enne kuin näitten ihan perus vikoihin kuuluva vika huomattin katsoa :roll:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Joo mutta tämäpä ei oo CDI niin ei varmaan ole ahtopaineen anturia :roll:
-Mercedes-Benz s211
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

petrikar kirjoitti:Joo mutta tämäpä ei oo CDI niin ei varmaan ole ahtopaineen anturia :roll:
No jeps tässä olikin näköjään kaksi eri autoa tuolla alussa(320cdi ja ei cdi)

Imuilman(imusarjan) alipaine/paine anturi B28
Mitäs muuta se siitä sanoi :?:
P0105 allat tulee ainakin 5 eri herjaa/vaihto ehtoa
Mikäs testeri oli :?: (jos joku muu kun merkki kohtaine niin koodi voi olla mittä vaan)


toi ihmettely o rinkula vian löytmisen vasta5 kerralla oli cdi koneesen
(jos siis kyse pajasta mikä ei ekaa kertaa ole cdi koneen kanssa tekemisissä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jarmohi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.10.2006 22:27
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarmohi »

CDI203 kirjoitti:
petrikar kirjoitti:Joo mutta tämäpä ei oo CDI niin ei varmaan ole ahtopaineen anturia :roll:
No jeps tässä olikin näköjään kaksi eri autoa tuolla alussa(320cdi ja ei cdi)
Hmph.. olisin voinut korostaa tuota CDI:tä.. mun virhe.
Itse asiassa hoksasin homman vasta juuri:)
MB SL500 r129 1996
MB E W212 2009
Puh. 044-2544178
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

CDI203 kirjoitti:
petrikar kirjoitti:Joo mutta tämäpä ei oo CDI niin ei varmaan ole ahtopaineen anturia :roll:
No jeps tässä olikin näköjään kaksi eri autoa tuolla alussa(320cdi ja ei cdi)

Imuilman(imusarjan) alipaine/paine anturi B28
Mitäs muuta se siitä sanoi :?:
P0105 allat tulee ainakin 5 eri herjaa/vaihto ehtoa
Mikäs testeri oli :?: (jos joku muu kun merkki kohtaine niin koodi voi olla mittä vaan)


toi ihmettely o rinkula vian löytmisen vasta5 kerralla oli cdi koneesen
(jos siis kyse pajasta mikä ei ekaa kertaa ole cdi koneen kanssa tekemisissä)
En tiedä mikä testeri oli ja sanoko se mitään muuta. Nuo se kaveri löysi siitä. Ylhäällä luki isolla tuo P0105 ja alempana sitten Pressure Sensor B28

Missähän kohti tuommonen anturi on?
-Mercedes-Benz s211
Vastaa Viestiin