Lämmönsäätöongelma 220 cdi -02 W210

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 13.04.2010 21:49
Paikkakunta: Kouvola

Lämmönsäätöongelma 220 cdi -02 W210

Viesti Kirjoittaja joukka »

Moro,
Autoni on 220cdi 2002 w210 ja lämmönsäätö rupesi takkuilemaan. Molemmat oik ja vas puoli työntää kabiiniin vain kuumaa ilmaa. Säätö ei tunnu auttavan vaikka pyörittää ihan kylmälle. Konehuoneen magneettiventtiilit avattu ja karat liikkuu.
Olisko jollain vinkkiä mistä ja miten etsiä vikaa? Lämpöanturi?? Tmv...??
Kiitos etukäteen.!!
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Lämmönsäätöongelma 220 cdi -02 W210

Viesti Kirjoittaja tempera »

joukka kirjoitti:Moro,
Autoni on 220cdi 2002 w210 ja lämmönsäätö rupesi takkuilemaan. Molemmat oik ja vas puoli työntää kabiiniin vain kuumaa ilmaa. Säätö ei tunnu auttavan vaikka pyörittää ihan kylmälle. Konehuoneen magneettiventtiilit avattu ja karat liikkuu.
Olisko jollain vinkkiä mistä ja miten etsiä vikaa? Lämpöanturi?? Tmv...??
Kiitos etukäteen.!!
:oops: :P Eikös sulla ole siinä ns puoliautomaattiilmastointi. Jos on niin käännä molemmat nappulat niin että valkoinen näkyy kokonaan ja reunoissa punaista ja mustaa. Siitä ainakin selviää toimiiko se automatiikka oikein. :roll:
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Vaikuttaako se kattolampussa oleva haistelija tuohon, se on ainakin helppo katsoa, lampun lasi pois ja virrat päälle, sen pienen propelin kuuluu pyöriä,
äänen kuulee jos kone ei käy. Taitaa nähdäkin siitä ritilän välistä. Voi olla tietysti se säätömokkula rikki, missä on ne rullat ja puhaltimen säätö, uusi maksaa 749€ että kannattaa ensin sulkea muut mahdollisuudet pois ennen kuin alkaa sitä tilaamaan. se on kyl helppo vaihtaa, soittin irti ja kaks ruuvia auki aukon yläreunasta, saa paneelin pois ja osa lähtee vetämällä.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Lämmönsäätöongelma 220 cdi -02 W210

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

joukka kirjoitti:Moro,
Autoni on 220cdi 2002 w210 ja lämmönsäätö rupesi takkuilemaan. Molemmat oik ja vas puoli työntää kabiiniin vain kuumaa ilmaa. Säätö ei tunnu auttavan vaikka pyörittää ihan kylmälle. Konehuoneen magneettiventtiilit avattu ja karat liikkuu.
Olisko jollain vinkkiä mistä ja miten etsiä vikaa? Lämpöanturi?? Tmv...??
Kiitos etukäteen.!!
moikka.
itsellä on automaattinen mutta teki ihan saman tuossa kun tuli lämpöiset kelit....
itsellä ongelma "laukesi" sillä että pistin ensin lämmöt HI:lle ja sitten LO:lle.
tämän jälkeen ei ole paljon kenkkuillut....mitä nyt välillä "nollaa" ilmeisesti itsensä kun ottaa jostakin 22 astetta asetusarvoksi....

koitapa "renkuttaa" lämpöjä hetki edestakas....auttasko?.

ps. ja jos se katossa oleva puhallin on kunnossa ei sitä kuule kuin painamalla korvan siihen ropelin aukkoon...nimim.vaihdettu uuteen.
Opel, "weird lieben autos"....
joukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 13.04.2010 21:49
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja joukka »

Olen "renkannut" lämmönsäätöjä edestakaisin auttamatta vaivaan.. Tarkastan tuon sisävalon yhteydessä olevan puhallin/anturi vehkeen. Mulla oli myös tosiaan alussa vaiva ainostaan kuskin puolella siten, että lämmöt jäivät joskus päälle ja kolauttamlla mankkuvenaa ongelma hävisi, mutta nyt ei tehoa edes ko. venttiilien puhdistus. Ja ongelma molemmin puolin oik/vas.
Ajatuksena oli käyttää auto vikadiagnostiikassa, jääköhän dataa muistiin tälläsestä?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joukka kirjoitti:Olen "renkannut" lämmönsäätöjä edestakaisin auttamatta vaivaan.. Tarkastan tuon sisävalon yhteydessä olevan puhallin/anturi vehkeen. Mulla oli myös tosiaan alussa vaiva ainostaan kuskin puolella siten, että lämmöt jäivät joskus päälle ja kolauttamlla mankkuvenaa ongelma hävisi, mutta nyt ei tehoa edes ko. venttiilien puhdistus. Ja ongelma molemmin puolin oik/vas.
Ajatuksena oli käyttää auto vikadiagnostiikassa, jääköhän dataa muistiin tälläsestä?
ainakin *:rila saa testattua läppien liikket, puhaltimet ym jutut mistä sitten jää koodi jos eivät toimi oikeen(tai perusastettu jos vaikka se on hävinyt jostain syystä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 13.04.2010 21:49
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja joukka »

Missä tuo * toimipiste on?
Jos ei mersulla nii sit Caddylla
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Lämmönsäätöongelma 220 cdi -02 W210

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

joukka kirjoitti:Moro,
Autoni on 220cdi 2002 w210 ja lämmönsäätö rupesi takkuilemaan. Molemmat oik ja vas puoli työntää kabiiniin vain kuumaa ilmaa. Säätö ei tunnu auttavan vaikka pyörittää ihan kylmälle. Konehuoneen magneettiventtiilit avattu ja karat liikkuu.
Olisko jollain vinkkiä mistä ja miten etsiä vikaa? Lämpöanturi?? Tmv...??
Kiitos etukäteen.!!
Eikai se auta, että karat liikkuu, jos se säätää niitä väärin. Eiköhän tuo ole venttiilivika kuitenkin. Osta siis uus venttiili ja köyhdy se pari sataa €.
joukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 13.04.2010 21:49
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja joukka »

Molemmat venttiilit vikaantuivat samaan aikaan..?? Onhan se mahdollista. Mistä muuten kannattaa kysellä uusia ko. magneettiventtiileitä?
Jos ei mersulla nii sit Caddylla
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joukka kirjoitti:Missä tuo * toimipiste on?
vastattu VY:nä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

joukka kirjoitti:Molemmat venttiilit vikaantuivat samaan aikaan..?? Onhan se mahdollista. Mistä muuten kannattaa kysellä uusia ko. magneettiventtiileitä?
Ei ne venttiilin karat vikaantuneet, vaan se mikä niitä liikuttaa magneetein. Eli säätö kusee...
joukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 13.04.2010 21:49
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja joukka »

Käytän tänään iltapäivällä auton testerissä, jos olis jäänyt viasta infoa... Eihän lämmin luita riko, mutta silti...:) :)
Jos ei mersulla nii sit Caddylla
joukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 13.04.2010 21:49
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja joukka »

Auto käytetty vikatesterissä vihdoin ja viimein :) Herjaa: "vesiventtiili oikea" ja "kiertopumppu"
Että tälläset viat löytyi.. Mistähän sais edullisesti tuon vesiventtiilin?
Jos ei mersulla nii sit Caddylla
Vastaa Viestiin