420 SEL:n kone pyörtyi... Ja syykin löytyi???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

420 SEL:n kone pyörtyi... Ja syykin löytyi???

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Että tällainen tapaus:

Lähdin tossa safkiksen jälkeen parkkihallista liikkeelle, emäntä soitteli kännyyn, jolloin tietty panin 16 vee tytön tien reunaan parkkiin. Ilmeisesti kuuli tämä uusi "Teinityttöni", että taidan pettää häntä puhelimessa ja eikös se sammuttanut koneen P-asennossa ilman varoitusta n. 30 sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen :shock:

Eikäs tietty suostunut enää käynnistymään, vaikka startti pyöritti vinkkelikasia rundimittarin mukaan enemmän, kuin kone käy tyhjäkäynnillä :roll:

Noh, en siinä kuitenkaan viitsinyt sahata akkua ihan loppuun, kun ei ees luvannut , vaan poistuin takavasemmalle soittelemaan hinuria kauppakeskuksen ravitsemusliikkeeseen todeten, että taitaapi olla nyt duunipäivä täys :P

Oli siinä sitten paikallisilla mummoilla ihmeteltävää, kun Ässää työnneltiin kadulla sopivaan asentoon, notta saatais hinurin tallat takatassujen alle. Tosin yritti hieman luvata kaapeleilla yritettäessä käynnistämistä, kun oli nököttänyt yksikseen noin 3 varttia, mutta naisillahan on pitkä muisti :wink: :wink: :wink:

Joten, jään jännityksellä odottamaan, mitä Vehon pojat huomenna sanovat, kun tiedustelen, ettäs mikäs nyt mättää :oops:

Onkos arvon raadilla hyviä arvauksia, mikä tyttöön tuli :?: :?: :?: Kun tuo suhe on meillä niin uusi :lol:
Viimeksi muokannut Tapio R., Ke 17.03.2004 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Lyörään vetoa:

virranjakaja tai pyörijä?

Saanko Kossuskossuksen, jos olin oikeassa? :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Vai että Kossuskossusta? Eiku Votkaaa...

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Pasi M. kirjoitti:Lyörään vetoa:

virranjakaja tai pyörijä?

Saanko Kossuskossuksen, jos olin oikeassa? :lol:
Moro Kaikille! Tehräänkö tästä oikein printterikilpailu? :)

Hän, joka haistaa syyn ekana saa Aidon Vodka -pullon, josta näkö kyllä saattaa mennä, mutta palautuu seuraavana aamuna :lol:

BTW; itsekin kyllä epäilin sytkyä, mutta mutta...

Terveisin,

"Pitänee siirtyä txtareihin Eukon kanssa" :wink:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Semmosia nuo (iki)nuorikot ovat; paikat alkavat iän myötä väljistyyn ja sitten tulee vanha setä ja painaa kovaa hikikarpalot valuen... :oops:
Juu onhan se hyvä että välillä poljetaan, ettei vallan suupiinnu. Mutta äksyjä voivat olla, varsinkin pitkän seisokin jälkeen... :oops:
Mutta onhan se selväkin, jos ei ole neiti saanut kenkää vähään aikaan, monoahan ne vaatii kaikesta vouhotuksesta huolimatta. Toimettomuudesta tulee vain ei-toivottuja vuotoja jakopäähän. :?

Edit: Yritin päästä Kaapomaiseen runolliseen hurmokseen siinä onnistumatta. :oops:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Haa! Liekö tampereellakin multipersoonaoiretta,
alkaa nuo Pasiämmän jutut muistuttaa pelottavasti Jukka Ännän mietteitä. :twisted: :wink:

Sytkää epäillään täältäkin, mutta puolaa tai boksia. Jos ei siellä virranjakajassa sitten ole ykskaks mennyt keskihiili poikki tai pyörijä paukahtanut. Muuten luulisi kyllä, että edes yrittää käyntiin. Nyt kuulostaa kuin wirtanen olisi kokonaan pois eli yksinkertaisimmillaan puolan johdossa on vikaa. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mika_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 04.02.2004 21:31

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Entä bensapumppu (suriseeko kun vääntää startille)?
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Aivan!

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Pasi M. kirjoitti:Semmosia nuo (iki)nuorikot ovat; paikat alkavat iän myötä väljistyyn ja sitten tulee vanha setä ja painaa kovaa hikikarpalot valuen... :oops:
Juu onhan se hyvä että välillä poljetaan, ettei vallan suupiinnu. Mutta äksyjä voivat olla, varsinkin pitkän seisokin jälkeen... :oops:
Mutta onhan se selväkin, jos ei ole neiti saanut kenkää vähään aikaan, monoahan ne vaatii kaikesta vouhotuksesta huolimatta. Toimettomuudesta tulee vain ei-toivottuja vuotoja jakopäähän. :?

Edit: Yritin päästä Kaapomaiseen runolliseen hurmokseen siinä onnistumatta. :oops:
Sitä kun sanan säilällä sivaltaa, niin ei tunnu missään :D

Ensitapaaminen teinin kanssa ei oikein tuonu, ku lähtemättömän vaikutuksen...

Niin, pitäsiköhän tän Topic:in siirtää kohta OT:n puolelle :roll: :roll: :roll:

Terveisin nimimerkillä,

Saattaa jäärä tuo koppa Jeppee vähäseks
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Mika_M kirjoitti:Entä bensapumppu (suriseeko kun vääntää startille)?
Surisihan tuo pers...ssä, mutta ei tuonut toivottua vaikutusta :oops: :oops: :oops:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tapio R. kirjoitti:
Mika_M kirjoitti:Entä bensapumppu (suriseeko kun vääntää startille)?
Surisihan tuo pers...ssä, mutta ei tuonut toivottua vaikutusta :oops: :oops: :oops:
Hyvä ettei ole venäläinen laite. Vanhan vitsin mukaan se ei surisisi eikä sopisi persiiseenkään... :oops:

Pysytääs silti melkein asialinjalla. Pitäähän se nyt perkule SE käyntiin saada. Edelleen muistelisin, että jollain tällä palstalla, vai oliko jo Suomi 24:ssa, oli ongelmana että W126 aina jäähdyttyään kylä starttasi, mutta lämmittyään taas ryytyi. Kannattaisiko TapioR:n mennä aamusella auton kylmettyä kokeilemaan josko lady olisi halukas lähtemään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Aku P kirjoitti:Haa! Liekö tampereellakin multipersoonaoiretta,
alkaa nuo Pasiämmän jutut muistuttaa pelottavasti Jukka Ännän mietteitä. :twisted: :wink:
Hihhih... Tulikin tuosta mieleen Tamperelaisen (ilmaisjakelulehti) etusivun otsikko lauantailta:
  • Teema helpottaa juhlintaa

    KAAP(P)O N****nen puettiin liskoasuun, joka sopii hyvin havaijilaisteemaan perustuville syntymäpäiville. 8)
Olipas taas kaukaa haettua... :oops:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Aku P kirjoitti:
Tapio R. kirjoitti:
Mika_M kirjoitti:Entä bensapumppu (suriseeko kun vääntää startille)?
Surisihan tuo pers...ssä, mutta ei tuonut toivottua vaikutusta :oops: :oops: :oops:
Hyvä ettei ole venäläinen laite. Vanhan vitsin mukaan se ei surisisi eikä sopisi persiiseenkään... :oops:

Pysytääs silti melkein asialinjalla. Pitäähän se nyt perkule SE käyntiin saada. Edelleen muistelisin, että jollain tällä palstalla, vai oliko jo Suomi 24:ssa, oli ongelmana että W126 aina jäähdyttyään kylä starttasi, mutta lämmittyään taas ryytyi. Kannattaisiko TapioR:n mennä aamusella auton kylmettyä kokeilemaan josko lady olisi halukas lähtemään.
Eli. " Kannattaisiko TapioR:n mennä aamusella auton kylmettyä kokeilemaan josko lady olisi halukas lähtemään"

Ladystä en tiedä, mutta aamulla jos meen veivailemaan Vehon pihaan vara-avaimilla Teiniä (nimi on vielä hieman hakusessa, aika näyttää..), niin vois olla Vehon pojat/sheriffit ihmeissään...

Nimimerkillä "Lyöräänkö vetoa"on erelleen voimassa 8)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Itsellä käynyt pari kertaa ihan prikulleen sama juttu, (kone tosin kuutonen, mutta silti) ja molemmilla kerroilla vika oli virranjakajan kannessa. Ensimmäisellä kerralla ei lähtenyt käyntiin kirveelläkään, toisella kerralla kävi ontuen. Jos pumppu surisee, ei siinä mitään ihmeempää vikaa voi olla. Jos löpöä ja virtasta saa, niin pitäis käydä. Joko huonosti tai sitten kehräämällä, mutta kuitenkin... :roll:

Nim. Kolme putelia liuotinta konehuoneeseen, pari tuntia pesua painepesurilla ja toimii entistä paremmin. Ja letkutusta sulakekotelo-loosiin, ei paljoa vaikuta... 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pasi M. kirjoitti:Hihhih... Tulikin tuosta mieleen Tamperelaisen (ilmaisjakelulehti) etusivun otsikko lauantailta:
Teema helpottaa juhlintaa
KAAP(P)O N****nen puettiin liskoasuun, joka sopii hyvin havaijilaisteemaan perustuville syntymäpäiville.
Siinä täsmäisi kyllä sukunimenkin alku.. :twisted:
Pasi M. kirjoitti: Olipas taas kaukaa haettua... :oops:
Ai jaa? :roll:

Tässä sitä taas tiistaivuoron kunniaksi sabotoidaan koko hyvä käyntihäiriötopicci. Jos ei Tapiolla ole mielitekoa sahata teiniä heti aamusta (miksi muuten ei? :oops: ) niin kannattaa ainakin pirauttaa Veholle ja kertoa epäilyistään. Muuten käy helposti merkkikorjaamotyyliin, että pirusti siellä vaihdellaan osia ja mittaillaan ja kun vika löytyy, on hintalappu isompi kuin loppuauton käypä arvo. Jos ja kun Vehossa sitten suostutaan uskomaan, että asiakaskin voisi jotain autostaan tietää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

JUURI NÄIN AKU P.

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Tästähän on juuri kyse!

Vaikka kerron tuolla matkan varrella topic:ia, että koppa Jeppeä ei taida riittää tämän ketutuksen hoitamiseen (vaikka tähän ruhoon ((145 kg)) menis vielä lisääkin ekan kopan jälkeen, kun ollaan "talvilomalla"). Siis soitan aamusella Veholle ja kerron, että pankaa se vain käyntiin ja älkää vaihtako sytytysjohtoja, kantta/pyörijää, yms..., niin tulen noutaan Tytön pois.

Noh, perästä kuuluu, sano Peräsmies :D
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jäämme odottelemaan, missä piilin vika piili.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

Aku P kirjoitti: Sytkää epäillään täältäkin, mutta puolaa tai boksia. Jos ei siellä virranjakajassa sitten ole ykskaks mennyt keskihiili poikki tai pyörijä paukahtanut. Muuten luulisi kyllä, että edes yrittää käyntiin. Nyt kuulostaa kuin wirtanen olisi kokonaan pois eli yksinkertaisimmillaan puolan johdossa on vikaa. :?[/quote] ********Arvuuttelua samaan suuntaan elikkä puolalle veikka ääni.Oma moottorinihan jätti parkkikselle aikoinaan eikä vikaa löytynyt sitten millään kotikonstein ja kovasti Forumilla asiaa pohdittiinkin urakalla.(ja hyviä neuvoja tuli roppakaupalla :D ) Mystiseltä tuntuu tuo vika vieläkin,koska tulpat takuuvarmasti iskivät kipinän (tarkastin ainakin x kertaa jokaisen erikseen :twisted: )
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Epäilen virtalukon pistokkeen hapettumista :shock: . Näin kävi omalleni kerran. Starttaa normaalisti, mutta kojetauluun ei syty valoja normaalisti eikä
pata lähde tulille. Soitin Veholle ja kysyin missä vika voisi olla. Vastasivat, että ensin kannattaa katsoa virtalukko ja sen jälkeen jakaja osineen. :wink:
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
JR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 05.11.2003 22:35
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja JR »

Veikkaisin sytkäyksikköä kuskinpuolen lokarissa.

Joskus oma 500SEL teki ihan samat, testattiin frendin 201:en yksiköllä. Toimi normaalisti paitsi kierrosluvun rajoitin oli puolet normaalia alempana koska sylinterien määrä tuplaantui.
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

JR kirjoitti:Veikkaisin sytkäyksikköä kuskinpuolen lokarissa.

Joskus oma 500SEL teki ihan samat, testattiin frendin 201:en yksiköllä. Toimi normaalisti paitsi kierrosluvun rajoitin oli puolet normaalia alempana koska sylinterien määrä tuplaantui.
Eli siis jos vika on sytkäboxissa, niin 201:en yksiköllä ei kiertänyt kuin max. 3000 rpm?

Olikos 500:een kalliskin uus oma boxi?
JR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 05.11.2003 22:35
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja JR »

Kokeiltiin yksikköä vaihtamalla onko siinä vika, eikä ollut muuta saatavilla kuin 4-sylinterisen. Sillä lähti normaalisti toimimaan eli yksikköhän siinä silloin oli vialla. Autoa siirrettäessä vasta huomasin/ tajusin tuon rajottaja jutun kun ei kiertänyt. Yksikkö laskee "kipinöiden" määrää ja tietysti v8:ssa niitä on tuplaten nelkkuun verrattuna, eli boksi luulee että kone kiertää tuplaten sen mitä todellisuudessa kiertääkään.

Motonetista hain uuden boksin, en muista hintaa muttei ollut kyllä kovin kallis. Hyvin huomasi siitä boksista kuinka tekniikka on kehittynyt, alkuperäinen oli sellainen Aku Ankan taskukirjan kokoinen alumiini rotisko kun uusi oli vähän tulitikkuaskia isompi.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13608
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

W126 sytkäboksi

Viesti Kirjoittaja karra »

280SE teki aikoinaan saman tempun. Sain Osaset liikkestä sytkäboksin kokeiltavaksi ja siinähän vika piili. Maksoi jotain 700 mk silloin ja Motonetissä olisi ollut satasen luokkaa halvempi.

Se uusi on todellakin pienempi, muistaakseni pari ruuvinreikää sattui kohdalleen, mutta se lämmönjohtorasvan levitys pohjalle taisi olla turhaa, koska sinne jäi jotenkin rakoa pellin ja boksin väliin. Pitäisiköhän kiinnittää paremmin uudelleen - en ole tosin koskaan kokeillut miten kuumaksi boksi lämpenee?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Uuden perheenjäsenen 420 SEL:n kone pyörtyi...

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tapio R. kirjoitti: Lähdin tossa safkiksen jälkeen parkkihallista liikkeelle, emäntä soitteli kännyyn, jolloin tietty panin 16 vee tytön tien reunaan parkkiin. Ilmeisesti kuuli tämä uusi "Teinityttöni", että taidan pettää häntä puhelimessa ja eikös se sammuttanut koneen P-asennossa ilman varoitusta n. 30 sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen :shock:
Vaihdoit sitten Daamin nuorempaan, vai otitko uuden entisen rinnalle?
Kerros vähän tarkemmin uudesta pimusta: varustusta, kotipaikkaa, ulkonäköä, blondi/brunette? yms
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuden perheenjäsenen 420 SEL:n kone pyörtyi...

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Vaihdoit sitten Daamin nuorempaan, vai otitko uuden entisen rinnalle?
Kerros vähän tarkemmin uudesta pimusta: varustusta, kotipaikkaa, ulkonäköä, blondi/brunette? yms

Kaikkea se kevät teetää :wink: eli uusi mimmi tuli taloon ja kelpo vanha "sotaratsu" Daamini ei ole tuntunut vielä kelpaavan kenellekään.Ilmeisesti tämä uusi tuttavuus oli sitä mieltä, että kahta Mercedestä ei saman taloon mahdu, kun otti ja sammui kesken reissun :)

Tämä uus "pimu" on tumma ja tulinen 040 schwarz ja samalla harmaalla veloursisustuksella, kuin Daamikin. Kotoisin Unioninkadulta, jossa vietti ekat 11 vuotta eräässä valtion omistamassa pankissa, muutti sitten Imatralle pariksi vuodeksi, ennenkuin tuli takas Stadiin.

Varusteina sävylasit, Tempomat, ASR, automaattinen ilmastointi, sähkölasit, 4 niskatukea, aut. tason säätö eli joku "self leveling suspension", eberi (kun vaan oppis käyttään :oops: ), vanha Defan hälytin ja vielä kaiken lisäks lohkolämppärikin ja hirveet 18 tuumaiset AMG -kopiovanteet uusilla 235 mm. vinkuintiakesärenkailla :lol: Ai niin: ja vielä joku vanha cd-radiosoitin 4 kaiuttimella sekä katolla kaiken kruunaava pikkunen NMT-antenni 8)

Mutta alkuperäiseen topic.iin:

Soittivat Veholta ja kertoivat seuraavaa: autosta mennyt polttoainemittarin anturi, joka maksaa n. 200 €. Ihmettelin, kun mittari kuitenkin näyttää, että tankissa olisi vielä bensaa n. 15 l, johon huoltopäällikkö, että voi ollakin niin, mutta bensan merkkivalo ei syty, joten saattaa olla tyhjäkin tuo tankki, vaikka bensamittari näyttääkin jotain muuta :?: :?: :?:

Lisäsi vielä, että jakajan kansi ja pyörijä ovat ihan finaalissa (mustana kaikki 8 nastaa) ja sitten ilmoitti originalteilen hinnat: kansi 190 € ja jakaja 49€ :shock:

Katsoin Motonetistä hintaa samoille osille eli kansi
420-560 85--91 ("tulppapäät"). . . . . . . . . . . . . . . 10-6042 59.90 €
ja pyörijä 420-560 85--89. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-7042 21.19 € :roll:

Siis MB osat 3 kertaa kalliimpia! Onko ne myös sitten 3 kertaa pitempi-ikäisiä, löytyykös asiasta mielipiteitä/ kokemusta Forumilaisilta :?: :?: :?:
Viimeksi muokannut Tapio R., Ke 17.03.2004 22:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Uuden perheenjäsenen 420 SEL:n kone pyörtyi...

Viesti Kirjoittaja PM »

Tapio R. kirjoitti:Lisäsi vielä, että jakajan kansi ja pyörijä ovat ihan finaalissa...
Mistä voin noutaa palkintoni? :lol:
Tapio R. kirjoitti:Siis MB osat 3 kertaa kalliimpia! Onko ne myös sitten 3 kertaa pitempi-ikäisiä, löytyykös asiasta mielipiteitä/ kokemusta Forumilaisilta :?: :?: :?:
Boschia kannattaa laittaa, niin toimii satavarmasti ja kauan. Hätätilassa Bremiä, muttei missään nimessä mitään Ricampi GTX Powa tms. üüber-osia jostain Italiasta tai vinkuintiasta.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uuden perheenjäsenen 420 SEL:n kone pyörtyi...

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Pasi M. kirjoitti:
Tapio R. kirjoitti:Lisäsi vielä, että jakajan kansi ja pyörijä ovat ihan finaalissa...
Mistä voin noutaa palkintoni? :lol:
Tapio R. kirjoitti:Siis MB osat 3 kertaa kalliimpia! Onko ne myös sitten 3 kertaa pitempi-ikäisiä, löytyykös asiasta mielipiteitä/ kokemusta Forumilaisilta :?: :?: :?:
Boschia kannattaa laittaa, niin toimii satavarmasti ja kauan. Hätätilassa Bremiä, muttei missään nimessä mitään Ricampi GTX Powa tms. üüber-osia jostain Italiasta tai vinkuintiasta.
Votkaa, sano komisario Palmu tulee postissa Vapuksi! Onhan se ns. "vanha kevään, opiskelijoiden ja työn juhla" tms. :lol: :lol: :lol:

Tosin päätös voi muuttua vielä hovissa, jos todelliseksi "pimun" sammumisen syyksi paljastuukin menoveden loppuminen :oops: :oops: :oops:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Uuden perheenjäsenen 420 SEL:n kone pyörtyi...

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tapio R. kirjoitti:Siis MB osat 3 kertaa kalliimpia! Onko ne myös sitten 3 kertaa pitempi-ikäisiä, löytyykös asiasta mielipiteitä/ kokemusta Forumilaisilta :?: :?: :?:
Ovat.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin