Vanteet + alusta W124...
en myöskään ymmärrä sitä, kun muut haluaa aina "renkaan tulevan kaarelle"
mulle se on rasite ja joudun sitten aina vääntämään levitykset, että rengas jäis tosiaan korin sisälle, eikä ole aina tulossa tuuman tai kaksi ulos korista 
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mä vertaanki AINA vakiovanteeseen. melko turhaahan se o vertailla johonki muuhun... Budjettivanteethan nää munki on kaikki. se vaa riippuu siitä mistä niitä hankkii ja kuinka monta minuuttia jaksaa puhua puhelimessaopcaravan kirjoitti:Nyt on vaan pakko tyytyä, kun painaa sulat tiet päälle. Ja niiku mainittu, emmä pelaa sen viimesen muutaman millin päälle. Vanneholistit sit erikseen näiden "ei niin budjetti" vanteiden kera =D
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
ei todellakaan oleSami T kirjoitti:napa -> ootko katsonut että sun renkaiden vierintäkehä on pysynyt alkuperäisen kokoisena? On meinaa melkoisen näköine laite.
eli 265/35 18" on vain 8 mm halkaisijaltaan suurempi, kuin 195/65 15 " vakiokoko, eturenkaissa 235/40 18" taas on 10 mm suurempi, kuin vakiokoko... tuo 255/45 18" mikä siellä nyt on takana, se on taas 42 mm suurempi halkaijaltaan
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Messerschmitt
- Mersumies

- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Siltä liene pitää kysyä, monta sarjaa käytössä, monta alla, monta huollossa, monta myynnissä =D Liene paljon. Sen verta hartaalle vanneholistille vaikuttaa. Ja kaikki siis hyvällä vain näin muutaman ölppösen jälkeenMesserschmitt kirjoitti:monta aluvanne sarjaa sulla muute Sergey on?
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Nyt on RH AA:t alla koko edessä: 17" 8" et 35 ja renkaat 215/45/17
takana: 17" 9" renkaat 225/45/17 muuten sopii olemaan mutta muutamissa isoimissa hypyissä ottaa kuskin puolen takarengas kaareen (vakio kaaret).
Alusta luulis olevan kunnossa noin. 60mm eestä ja 40mm takaa ja iskarit on bilstein sprintit. Pitääköhä se lähtä käyttään mankeloitavana vai oisko olemassa mittää vippas konstia?
Nii ja jos joku tietäis nuitten vantteitten keskireiän halkaisijan ni ei tartteis pultata irti
laiska ku oon. Ja oliko se w124 navanhalkaisija 66.6mm? Nyt on vanteet alla ilman soviterenkaita ja ei kyllä oo häävi ajjaa.
takana: 17" 9" renkaat 225/45/17 muuten sopii olemaan mutta muutamissa isoimissa hypyissä ottaa kuskin puolen takarengas kaareen (vakio kaaret).
Alusta luulis olevan kunnossa noin. 60mm eestä ja 40mm takaa ja iskarit on bilstein sprintit. Pitääköhä se lähtä käyttään mankeloitavana vai oisko olemassa mittää vippas konstia?
Nii ja jos joku tietäis nuitten vantteitten keskireiän halkaisijan ni ei tartteis pultata irti
Tällä saatiin myös 17/8" et40 dbv:t alle.
Eteen tartti 3mm spacerin mahtuakseen pyörimään kun otti jarrusatulaan kiinni. Taakse en kehdannut laittaa noita irtonaisia, keskittämättömiä 5mm spacereita. Vähän takapää jäi ehkäpä himpun liian sisään, mutta ei tuo nyt niin kovin kauhea ole.
Kumhon ku31:t (224/45) vaikutti ihan fiksuille ja suht hiljasille. Tosi jämäkkä kumi ajaa. Auto muuttu melko aggressiiviseks. Märkäpitoakin tuli koetettua =D Puske ei kovinkaan helposti, mutta perä tuntu viskelevän jos hanaa innostu antamaan
Miten tässä nyt näin kävi? Yhen äkkiä lepposasta kruisailuautosta meinaakin tulla ratamainen ajokki pelkällä kumien vaihdolla?
Siinä vielä fotoa lopputuloksesta.
Eteen tartti 3mm spacerin mahtuakseen pyörimään kun otti jarrusatulaan kiinni. Taakse en kehdannut laittaa noita irtonaisia, keskittämättömiä 5mm spacereita. Vähän takapää jäi ehkäpä himpun liian sisään, mutta ei tuo nyt niin kovin kauhea ole.
Kumhon ku31:t (224/45) vaikutti ihan fiksuille ja suht hiljasille. Tosi jämäkkä kumi ajaa. Auto muuttu melko aggressiiviseks. Märkäpitoakin tuli koetettua =D Puske ei kovinkaan helposti, mutta perä tuntu viskelevän jos hanaa innostu antamaan
Siinä vielä fotoa lopputuloksesta.

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
otapa eka selville mistä se ottaa kii. ei ota välttämättä kaareen vaan jonnekki syvemmälle. näin nykyää mulla kun hajos vasen takaiskari.koopee kirjoitti:muuten sopii olemaan mutta muutamissa isoimissa hypyissä ottaa kuskin puolen takarengas kaareen (vakio kaaret).
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Kaareen ottaa. Siihen kaaren kanttaukseen.Sergey kirjoitti:otapa eka selville mistä se ottaa kii. ei ota välttämättä kaareen vaan jonnekki syvemmälle. näin nykyää mulla kun hajos vasen takaiskari.koopee kirjoitti:muuten sopii olemaan mutta muutamissa isoimissa hypyissä ottaa kuskin puolen takarengas kaareen (vakio kaaret).
mä lasken tämän seuraavan asian alustan osien muuttamiseen, joten modet ei saa häiriintyä
en viitsi kuitenkaan tehdä mitään uutta topikia tästä asiasta...
eli eilen (itseasiassa perjantaina) vaihdoin w124 koppaisen omien etupenkkien tilalle cossu scorpion penkit (kuskin penkissä jopa sähköinen korkeuden säätö
joka ei tosin jaksa nostaa penkiä ylös, jos istun siinä
)
ajotuntuma/mukavuus parani huomattavasti, mitä sillä pienellä koeajolla nyt ehti asiaan perehtyä... vielä pitäis takapenkit jaksaa vaihtaa, kun ei nuo w124 takapenkitkään mikään tekniikan huippusaavutus ole...
pitää vain hommata vielä sellainen hattuhylly, jossa ei ole niskatukia, kun voi näyttää hassulta, jos autossa on tupla niskatuet takapenkillä
tässä esimerkki kuvassa ei näy keskikonsolissa olevaa kyynärnojaa, mutta sellainen oli tuossa scorpiossa, mistä omat penkit on peräisin...verhoilu on tummansinistä/mustaa plyyssiä ja kangasta hillityllä kuvioinnilla...
penkit tuntuu yllättävän sporttisilta (eli on sivuttaistukeakin), oma osansa on tietysti myös sillä, että sain asentaa penkit sellaiseen asentoon missä itse niiden haluan olevan, eikä tarvitse tyytyä siihen, mitä joku insinööri on ajatellut, että olis mahdollisimman monen kokoiselle kuskille välttävät istua
samalla sain pääntilaa ehkä 5 cm lisää, mikä on jo paljon...

eli eilen (itseasiassa perjantaina) vaihdoin w124 koppaisen omien etupenkkien tilalle cossu scorpion penkit (kuskin penkissä jopa sähköinen korkeuden säätö
ajotuntuma/mukavuus parani huomattavasti, mitä sillä pienellä koeajolla nyt ehti asiaan perehtyä... vielä pitäis takapenkit jaksaa vaihtaa, kun ei nuo w124 takapenkitkään mikään tekniikan huippusaavutus ole...
pitää vain hommata vielä sellainen hattuhylly, jossa ei ole niskatukia, kun voi näyttää hassulta, jos autossa on tupla niskatuet takapenkillä
tässä esimerkki kuvassa ei näy keskikonsolissa olevaa kyynärnojaa, mutta sellainen oli tuossa scorpiossa, mistä omat penkit on peräisin...verhoilu on tummansinistä/mustaa plyyssiä ja kangasta hillityllä kuvioinnilla...
penkit tuntuu yllättävän sporttisilta (eli on sivuttaistukeakin), oma osansa on tietysti myös sillä, että sain asentaa penkit sellaiseen asentoon missä itse niiden haluan olevan, eikä tarvitse tyytyä siihen, mitä joku insinööri on ajatellut, että olis mahdollisimman monen kokoiselle kuskille välttävät istua

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Olen harkinnut tuohon omaan coupeen uutta alustaa. Kyseessä Sportline-versio.
Mikäs olisi sellainen kohtuullisen hyvä ja toimiva setti? Mites Bilstein Sport vai Sprint + mitkä jouset?
Niin ja pitääkö auto muutoskatsastaa jousien ja iskarien vaihdon jälkeen? Entä ohjauskulmien säätö? Pitääkö säätää uudestaan alustan vaihdon jälkeen?
Mikäs olisi sellainen kohtuullisen hyvä ja toimiva setti? Mites Bilstein Sport vai Sprint + mitkä jouset?
Niin ja pitääkö auto muutoskatsastaa jousien ja iskarien vaihdon jälkeen? Entä ohjauskulmien säätö? Pitääkö säätää uudestaan alustan vaihdon jälkeen?
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
noniiin tänään vaihdoin coupeen Conti kitkojen tilalle Sava ja Falken kesärenkaat samoille vanteille. Sava:t ottaa takakaariin kiinni iha urakalla, ei voinut ajaa ollenkaan ja joutui laittamaan contit tilapäisesti takas toiselle akselille.
Contit ja falkenit ei ota missään vaiheessa kiinni minnekään. toisin pelivaraa jää vain muutama milli ku kokeilin vähä sinitarralla.
renkaan profiileissa on todellakin isoja eroja vaikka nimellisesti ovat samanlaisia.
edit: kyseessä siis 300ce24 sportline 7,5x17 vanteet, edessä et23 ja takana et13 sekä 225/45 kumit. Lääkkeeksi vikaan on ratkottu tuumaa leveämpi vanne
Ja koska tuo et13 on toteutettu 25mm spacereilla, niin sen kun ottaa pois ja vannetta leventää tuon tuuman, ja käyttää samaa rengaskokoa, siirtyy renkaan kulutuspinta sisäänpäin puolituumaa ja vanteen ulkokehä pysyy samalla paikalla mitä se nyttenkin on.
Contit ja falkenit ei ota missään vaiheessa kiinni minnekään. toisin pelivaraa jää vain muutama milli ku kokeilin vähä sinitarralla.
renkaan profiileissa on todellakin isoja eroja vaikka nimellisesti ovat samanlaisia.
edit: kyseessä siis 300ce24 sportline 7,5x17 vanteet, edessä et23 ja takana et13 sekä 225/45 kumit. Lääkkeeksi vikaan on ratkottu tuumaa leveämpi vanne
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Entä meniskö muutoskatsastuksesta läpi?Jombe kirjoitti:Hyvin mahtuu.Scr kirjoitti:Onko jollain ollut 18", 9,5"-leveitä vanteita takana? ET 35. Näihin 235/40 kummit.
Tarvis tietää saako ikinä leimalle? :l Ja saa kertoa onko mahtunut kuinka hyvin siellä alla olemaan
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Itse asiassa, olen kysellyt rengas liikkeistä ja heillä kun on OTR kirjat ( tai jotain sinnepäinSergey kirjoitti:ei taida 235 olla normien mukainen kumi 9,5 tuuman vanteelle. ellei renkaan valmistaja sano toisin.
Eli kumin puolesta menee, ja luulisin että jää kulutuspinta kaarien sisäpuolelle. Mutta kun vanne tulee hieman ulos kaaren reunasta
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna









