Mese 200d neuvoja kaivataan.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Mese 200d neuvoja kaivataan.

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

Poika luovutti ,minä en eli hylky tuli katsastuksessa aikoja sitten. Eli vikoja löytyy seuraavasti,raidetangon pää, seisontajarru ero liian suuri, vasemmalla takana tukitangon laakerointi välyksellinen alempi, ylätukivarsi nivel välyksillinen oikealla takana. onko kalliit osat? ja mistä edullisesti? Kiitos
Partanen.net
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Mikähän korimalli kyseessä?
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

Sorry eli w124 vm 86..
Partanen.net
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Käsijarrusta voi päästä säätämällä, tai sit ostaa uudet hilut sinne, ei maksa maltaita. Jos haluaa halvalla päästä niin motonet, jos haluaa vähän laadukkaampaa niin KL varaosat. Ite suosittelen jälkimmäistä. Osat laadukkaita eikä hinnan kiroissa.. Pätee oikeastaan kaikkiin noihin osiin mitä tarvii laittaa...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuolta löytynee hinnasto, ei kuulosta ollenkaan kalliille tuo korjauslista:

http://www.kl-varaosat.fi/

Seisontajarrun kanssa otat osat auki ja putsailet ja katsot että tuossa videolla liikkuva osa liikkuuu vaivattomasti. Sen jälkeen kunhan hihnat on silmämääräisesti öljyttömät putsaat rummut jollai hiomapaperilla ja säädät hihnat tiukalle pultin reijästä. Huom, ensin vaijeri löysälle, sitten pultin reijästä siten, että jarru alkaa juuri ottamaan kiinni (et jaksa enää pyörittää rengasta), siitä hitunen takaisin päin. Lopuksi vaijeri auton alta riittävän kireälle...vähän liiankin kireälle kun se löystyy kuitenkin heti kohta.

http://www.youtube.com/watch?v=iZkOOzXig7E
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

veskola kirjoitti: Huom, ensin vaijeri löysälle, sitten pultin reijästä siten, että jarru alkaa juuri ottamaan kiinni (et jaksa enää pyörittää rengasta), siitä hitunen takaisin päin. Lopuksi vaijeri auton alta riittävän kireälle...vähän liiankin kireälle kun se löystyy kuitenkin heti kohta.

Toi kommentti on tärkeä ja siinä on paljon järkeä! :wink:

Jotkut yrittävät urhoollisesti säätää käsijarrua vaijeria kiristämällä. :(
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Vastaa Viestiin