Mese 200d neuvoja kaivataan.
Mese 200d neuvoja kaivataan.
Poika luovutti ,minä en eli hylky tuli katsastuksessa aikoja sitten. Eli vikoja löytyy seuraavasti,raidetangon pää, seisontajarru ero liian suuri, vasemmalla takana tukitangon laakerointi välyksellinen alempi, ylätukivarsi nivel välyksillinen oikealla takana. onko kalliit osat? ja mistä edullisesti? Kiitos
Partanen.net
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Käsijarrusta voi päästä säätämällä, tai sit ostaa uudet hilut sinne, ei maksa maltaita. Jos haluaa halvalla päästä niin motonet, jos haluaa vähän laadukkaampaa niin KL varaosat. Ite suosittelen jälkimmäistä. Osat laadukkaita eikä hinnan kiroissa.. Pätee oikeastaan kaikkiin noihin osiin mitä tarvii laittaa...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Tuolta löytynee hinnasto, ei kuulosta ollenkaan kalliille tuo korjauslista:
http://www.kl-varaosat.fi/
Seisontajarrun kanssa otat osat auki ja putsailet ja katsot että tuossa videolla liikkuva osa liikkuuu vaivattomasti. Sen jälkeen kunhan hihnat on silmämääräisesti öljyttömät putsaat rummut jollai hiomapaperilla ja säädät hihnat tiukalle pultin reijästä. Huom, ensin vaijeri löysälle, sitten pultin reijästä siten, että jarru alkaa juuri ottamaan kiinni (et jaksa enää pyörittää rengasta), siitä hitunen takaisin päin. Lopuksi vaijeri auton alta riittävän kireälle...vähän liiankin kireälle kun se löystyy kuitenkin heti kohta.
http://www.youtube.com/watch?v=iZkOOzXig7E
http://www.kl-varaosat.fi/
Seisontajarrun kanssa otat osat auki ja putsailet ja katsot että tuossa videolla liikkuva osa liikkuuu vaivattomasti. Sen jälkeen kunhan hihnat on silmämääräisesti öljyttömät putsaat rummut jollai hiomapaperilla ja säädät hihnat tiukalle pultin reijästä. Huom, ensin vaijeri löysälle, sitten pultin reijästä siten, että jarru alkaa juuri ottamaan kiinni (et jaksa enää pyörittää rengasta), siitä hitunen takaisin päin. Lopuksi vaijeri auton alta riittävän kireälle...vähän liiankin kireälle kun se löystyy kuitenkin heti kohta.
http://www.youtube.com/watch?v=iZkOOzXig7E
Lisää tietoa: www.skg.fi
veskola kirjoitti: Huom, ensin vaijeri löysälle, sitten pultin reijästä siten, että jarru alkaa juuri ottamaan kiinni (et jaksa enää pyörittää rengasta), siitä hitunen takaisin päin. Lopuksi vaijeri auton alta riittävän kireälle...vähän liiankin kireälle kun se löystyy kuitenkin heti kohta.
Toi kommentti on tärkeä ja siinä on paljon järkeä!

Jotkut yrittävät urhoollisesti säätää käsijarrua vaijeria kiristämällä.

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)