Tuli hankittua tuollainen E420 farkku väyrynen joka muuten toimii hienosti mutta pieni nakutus koneesta kuuluu joka tosiaan toisinaan katoaakin kokonaan. Edellinen omistaja sano käyttäneen koneessa aina mobilin 5w-50 öljyä ja edellisen öljynvaihdonjälkeen oli kuulema alkanut pitämään tuota "nakutusta", epäili että olisiko huollossa lipsahtanut koneeseen väärät öljyt?.
Onko kellään muulla kokemusta miten kranttu ko. kone on tietylle öljylle tai onko joku muu mahdollisuus mistä nakutus vois kuulua? Itsestäni ääni kuulostaa nostajalta.
Viimeksi muokannut Kimpsu, Pe 07.05.2010 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kimpsu kirjoitti:Tuli hankittua tuollainen E420 farkku väyrynen joka muuten toimii hienosti mutta pieni nakutus koneesta kuuluu joka tosiaan toisinaan katoaakin kokonaan. Edellinen omistaja sano käyttäneen koneessa aina mobilin 5w-50 öljyä ja edellisen öljynvaihdonjälkeen oli kuulema alkanut pitämään tuota "nakutusta", epäili että olisiko huollossa lipsahtanut koneeseen väärät öljyt?.
Onko kellään muulla kokemusta miten kranttu ko. kone on tietylle öljylle tai onko joku muu mahdollisuus mistä nakutus vois kuulua? Itsestäni ääni kuulostaa nostajalta.
jollen väärin ole ymmärtänyt on koneessa hydrauliset venut....joten on tarkka öljystäkin...ja jos öljyt huonot se alkaa nakuttaa, yleensä tyhjäkäynnillä...
[/quote] väärin ole ymmärtänyt on koneessa hydrauliset venut....joten on tarkka öljystäkin...ja jos öljyt huonot se alkaa nakuttaa, yleensä tyhjäkäynnillä...
onko nakutus juuri tyhjäkäynnillä?[/quote]
Kyllä se nakuttaa kierroksillakin silloin kun nakuttaa.
Just äsken käväsin moottoritiellä antaan koneelle hieman "happea" niin nyt taas ei kuulu yhtään mitään ylimääräistä mutta toden näköisesti taas yhtäkkiä jossainvaiheessa alkaa naksutteleen.
Alkuun meinasin kokeilla öljynvaihtoa ja siinä sivussa muutenkin sellainen perushuolto, tulpat, ilmanputsari ja muut suodattimet.
Olisko mitään tiettyä öljyä mitä tuossa kannattais käyttää?
Tossa moottorissa on joku muovinen öljykanava tai vastaava joka voi mennä vähän halki. Osa itsessään on halpa mutta työläs vaihtaa.
Olisiko siitä joskus ollut juttua täällä forumilla??
Todennäkösesti siinä vika..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm kirjoitti:Tossa moottorissa on joku muovinen öljykanava tai vastaava joka voi mennä vähän halki. Osa itsessään on halpa mutta työläs vaihtaa.
Olisiko siitä joskus ollut juttua täällä forumilla??
Todennäkösesti siinä vika..
njaa, mutta liittyykö tuohon vaivaan mitenkään öljyvuotoa tms.?
luulisi ainakin.
jupehalm kirjoitti:Tossa moottorissa on joku muovinen öljykanava tai vastaava joka voi mennä vähän halki. Osa itsessään on halpa mutta työläs vaihtaa.
Olisiko siitä joskus ollut juttua täällä forumilla??
Todennäkösesti siinä vika..
Kiitos loistavasta vinkistä, vikaha tosiaan voi ollakkin tuolla.
Toistaiseksi ainakaan vielä ei naputus ole palannut eilisen kengittämisen jäljiltä mutta toki ne öljyt vielä lähiaikoina vaihan ja jos senjälkeen ilmenee tuota ongelmaa niin silloin laitetaan uudet putket tiluuseen.
Siitä öljymerkistä/laadusta vielä epätietoisena kyselisin että mitähän öljyä tuohon kannattais laittaa? Tuossa yhen kuulin käyttäneen jotain Teboilin Extreme oljyä, oliko peräti jotain 10w-60?
Kimpsu kirjoitti: Tuossa yhen kuulin käyttäneen jotain Teboilin Extreme oljyä, oliko peräti jotain 10w-60?
On jo aika kovan käytön lukemat. Eiköhän mikä vaan "länsimerkkinen" synteettinen 5-40 öljy toimi. Valvolinesta on hyviä tarjouksia ja harva on merkkiä täällä moittinut.
Mulla on samanlainen pirssi ja ihan tavan Mobil Rally Formulaa olen siinä käyttänyt ja ikinä ei ole mitään naputuksia kuulunut. Tähän on kyllä visiin aina vaihdettu öljyt ajallaan kun vaihdon jälkeen öljyt pysyy hyvin kirkkaina monia tuhansia kilometrejä...
Viimeksi muokannut juhape, Su 20.03.2011 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
E420 -97 ja samaan tapaan napsutti (tai ei napsuttanut, jos oli hyvällä päällä). Se on venttiilinnosturi, itse kaadoin öljyn joukkoon LiquiMoly:n venttiilinnosturien hiljentämiseen tarkoitetun lisäaineen ja ääni hävisi. Liemi on myynnissä ainakin Motonet:ssä, muistaakseni tarvittiin pari purnukkaa, koska M119:n öljytilavuus ylittää 1,6 Corollan öljytilavuuden - mihin nämä lisäaineet onkin oikeastaan tarkoitettu
Mutta kuten sanottua: toimii eikä säksätä. Nyt olen ajanut 15.000 km (öljynvaihtovälin) ja lisännyt matkan varrella yhden purkillisen LiquiMoly:a. Auto menee huoltoon ja öljynvaihtoon lähiviikkoina; aion pyytää tekemään öljyhuuhtelun ja kokeilen, kuinka se toimii uusilla öljyillä ilman lisäaineita.
Nuo venttiilikoneiston muoviset öljyn-ohjaimet ja niiden O-renkaiden vanheneminen on yleensä syyllinen naputuksen alkamiseen...
Jos viivyttelee vaihtamisessa, saa sitten uusia myös nostimia...
Eräs tuttu opiskeli tuon asian aikoinaan kantapään kautta omassa M119 koneisessa väyrysessään, vaihdatti kalliilla hinnalla nostimet 2 vuoden välein, vaikka syyllinen oli nuo sisäisesti vuotavat "öljynohjaimet"...
Ne O-renkaat maksaa muutaman centin kappale ja nostimet 6$ kappale, eli ei pikku naputus nyt mikään katastrofi ole...
Vika löytyi ja korjattiin.
Aamulla aloin purkaan venttiilinkoppaa pois ja viaksihan paljastui se paljonpuhuttu muovinen öljykanava.
Takaapäin kolmannesta öljykanavasta oli jostainsyystä lähtenyt päätytulppa käveleen jonnekkin ja siitä öljynpaine karkasi.
Käytin putken pois ja puhdistin kunnolla brakecleanerillä ja tein siihen whurtin 2 komponentti pikaliimasta uuden tulpan joka ainakin kestänyt toistaiseksi ja uskon kestävän vähintään saman kuin alkuperäinenkin.
Viassa vain ihmetytti se että kun kuitenkin välillä heitti naksuttelemasta vaikka kyseiselle nostajalle ei juurikaan öljynpainetta ole mennyt Täytyy ne nostajat otta kuitenkin kunnossa kun on toisinaan olleet hiljaa ilman painettakin. Nokka akselissa ja missään muuallakaan ei näkynyt mitään ylimääräisiä jälkiä/kulumia.