W210 Automaattilaatikon öljy
W210 Automaattilaatikon öljy
Olen kuullu että Noissa on huoltovapaa laatikko, onko näin?
Tikkua en ole tavannut, joten miten sen öljymäärän saa mitattua?
Onko kokemuksia laatikoiden kestävyydestä ja huolloista?
Tikkua en ole tavannut, joten miten sen öljymäärän saa mitattua?
Onko kokemuksia laatikoiden kestävyydestä ja huolloista?
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 Automaattilaatikon öljy
Jep jep huolto vappa(eihän mitään ole pakko huoltaa) on sillä tappaa että jos ei huolla niin hetken päästä on oikeesti huolto vapaa kun joutuu tekemään laatikko remontin, niin ei tarvii tehdä huoltoa(laitta koko laatikon uusiksi)Tammu kirjoitti:Olen kuullu että Noissa on huoltovapaa laatikko, onko näin?
Tikkua en ole tavannut, joten miten sen öljymäärän saa mitattua?
Onko kokemuksia laatikoiden kestävyydestä ja huolloista?
Öljyn pinnan voi mitatta vaikka 4mm nailoniletkulla tms vastaavalla
pinnan taso 64,4mm pohjasta ylös +80c
lisää juttua löytyy kun teet haun CDI203
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ja kun sitä pintaa mitattiin pitää moottorin olla käynnissä!
Ja jos ei kyvyt riitä "Tein itse ja säästin" mitta-tikun tekoon, niin autovaraosa liikkeistä niitä saa ostaa, maksaa n.20 euroa.
Huom! On tarjolla kahta eri mallia tikkua, eli hyvä ottaa laatikon tyyppinumero selville ennekuin menee kauppaan.
Ja jos ei kyvyt riitä "Tein itse ja säästin" mitta-tikun tekoon, niin autovaraosa liikkeistä niitä saa ostaa, maksaa n.20 euroa.
Huom! On tarjolla kahta eri mallia tikkua, eli hyvä ottaa laatikon tyyppinumero selville ennekuin menee kauppaan.
W210 E200-99 Classic ...kyllä sille bensa maistuu... :)
Laatikko pelaa kyllä normaalisti, ei nyvi eikä ääntele ja vaihtaa nätisti.
Olen vain miettinyt kun en noihin huoltovapaisiin oikein usko, eikä kukaan ole puhunut automaattilaatikon huollosta.
Pitää jostain hommata mittatikku ja tarkistaa.
...tai tietenki jos soittais Maaningan automaattilaatikko -ammattilaiselle Siekkiselle. Tuttu mies entisen auton kautta.
Olen vain miettinyt kun en noihin huoltovapaisiin oikein usko, eikä kukaan ole puhunut automaattilaatikon huollosta.
Pitää jostain hommata mittatikku ja tarkistaa.
...tai tietenki jos soittais Maaningan automaattilaatikko -ammattilaiselle Siekkiselle. Tuttu mies entisen auton kautta.

* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Vaihda öljyt ja suodatin.
On halpa homma siihennähden mitä laatikko maksaa.
Siekkinen taitaa nämä asiat.
tässä yksi juttu.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=30
On halpa homma siihennähden mitä laatikko maksaa.
Siekkinen taitaa nämä asiat.
tässä yksi juttu.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=30
Onko joku vaihtanut öljyt E320cdi vm 2000 laatikkoon. Hinta kiinnostaisi koska kuulemma nyrkkipajat ei osaa sitä ees tehdä. Itse epäilen n 250e.nautseri kirjoitti:Vaihda öljyt ja suodatin.
On halpa homma siihennähden mitä laatikko maksaa.
Siekkinen taitaa nämä asiat.
tässä yksi juttu.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=30
Mersumiehet on varmaan saaneet kaikki Mersedes Benz lehden. Siinä on bonusseteli 50e yli 200e menevästä huolto tai korjaustyöstä valtuutetulla MB huollolla. Veholla voi siis vaihtaa automaattiöljyt.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vaihtaako kahvimaan auto Nummelasta automaattilaatikon öljyjä.masaf1 kirjoitti:Veholla kallis. Oikee hinta on alle puolet tosta 250 €:sta. Olen vaihdattanut.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Laatikon öljyt
Huoltoväli 00 E320 cdi olisi kai joka toisessa huollossa. näin ainakin minulle sanottiin Toivalan autossa, joka huoltaa vaan marsuja. niinollen 70-75 000 välein olisi hyvä vaihtaa.
peräöljystä en tiijä. nyt vaihettiin eli kahet laatikkoöljyt ja yhet perät...
peräöljystä en tiijä. nyt vaihettiin eli kahet laatikkoöljyt ja yhet perät...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Laatikon öljyt
Huolto ohjelman mukaan, yksityis ajossa olevat autot kerran 60000tkm kohdalla sen jälkeen erikseen tilattava lisä työPotifaari kirjoitti:Huoltoväli 00 E320 cdi olisi kai joka toisessa huollossa. näin ainakin minulle sanottiin Toivalan autossa, joka huoltaa vaan marsuja. niinollen 70-75 000 välein olisi hyvä vaihtaa.
peräöljystä en tiijä. nyt vaihettiin eli kahet laatikkoöljyt ja yhet perät...
taxsi huolto ohjelman mukaan 60000tkm välein
näin lukee tuolla huolto kirjassa/ohjelmassa
eli kannatta vaihtaa ainakin 60000tkm välein tai useammin (sinne kun jää aina sitä vanhaa öljyä jos ei tee huuhtelu vaihtoa)
aika yleinen hinta tarvikeille öljy~10€L suodatin+ tiiviste ~25€
eli ei ole kallista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Kyllähän ne vaihtaa, vaan en ole itse siellä viittinyt vaihdattaa, koska siellä maksaa (tai 2 vuotta sitten maksoi) osat 80 € ja työ 90 € => 170 € yhteensä. Ei toi nyt oikeasti ole 1,5 tunnin homma ellei pidä välissä tunnin ruokista?tempera kirjoitti:Vaihtaako kahvimaan auto Nummelasta automaattilaatikon öljyjä.masaf1 kirjoitti:Veholla kallis. Oikee hinta on alle puolet tosta 250 €:sta. Olen vaihdattanut.
Tein talvella täyden öljynvaihdon tommoseen 722.6-lootaan. Turbiinissa ei ollut proppua ja halusin vaihtaa kaikki, joten meni huuhteluhommiksi. Öljyä meni kaikkiaan 14 litraa ja aikaa ensikertalaisella semmoset neljä tuntia.
Suurin ongelma oli askarella lauhduttajan putkeen letku, millä sai öljyn kierrosta edes suunnilleen nätisti ulos. Vaikka mitä virityksiä kokeiltiin (puutarhaletkulla), niin aina jonnekin roiskui. Siinä sitten valutettiin ohjeen mukaisesti kolme litraa kerrallaan ja välissä siivottiin paikkoja sekä paranneltiin letkun kiinnitystä. Mutta harrastajallahan on aikaa...!
Muistaakseni Vehon tarjous samanlaiselle täydelle öljynvaihdolle oli vaivaiset 800 euroa.
Suurin ongelma oli askarella lauhduttajan putkeen letku, millä sai öljyn kierrosta edes suunnilleen nätisti ulos. Vaikka mitä virityksiä kokeiltiin (puutarhaletkulla), niin aina jonnekin roiskui. Siinä sitten valutettiin ohjeen mukaisesti kolme litraa kerrallaan ja välissä siivottiin paikkoja sekä paranneltiin letkun kiinnitystä. Mutta harrastajallahan on aikaa...!
Muistaakseni Vehon tarjous samanlaiselle täydelle öljynvaihdolle oli vaivaiset 800 euroa.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Mulla on W210 200 cdi automaatti. Auton ostaessani annoin heti vaihtaa Veholla sekä laatikon että perän öljyt. Viime vaihdosta oli tuolloin melkein 100 tkm. Kaikkine töineen ja tiivisteineen ja öljyineen 245 euroa. Olen ajatellut niin, että 60 tkm välein olis hyvä vaihtaa nuo öljyt, niin varmasti kestää laatikko, kun vielä käyttö on asiallista.
Maaningalla siekkisellä maksais laatikon koko huolto kaikkineen öljyineen ja suodattimet + muut (mitä nyt tulis) n. 200e. suositteli huoltoa 80 000 km välein.
...mie tos mietin kun mulla on ollu toi väykky reilun vuoden ja ajoa tulee vuodessa n. 40 000km.. eikä ole hajuakaan millon siihen on vaihdettu öljyt kun on uitettu auto vielä..
huoltokirjastahan sen näkee mut saksaa en ymmärrä mut puhun kyllä humalassa
...mie tos mietin kun mulla on ollu toi väykky reilun vuoden ja ajoa tulee vuodessa n. 40 000km.. eikä ole hajuakaan millon siihen on vaihdettu öljyt kun on uitettu auto vielä..
huoltokirjastahan sen näkee mut saksaa en ymmärrä mut puhun kyllä humalassa

* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Itsekin sain Veholta aluksi jonkun 250 euron hinta-arvion. Myöhemmin tajusin, että he vaihtavat pyytämättä vain puolet öljyistä. Kun kysyin tarkemmin, perusteluna sanottiin, että "tehdas hyväksyy tällaisen menettelyn".
Niinpä niin. Samainen tehdas oli alun perin sitä mieltä, ettei öljyjä tarvitse vaihtaa ikinä.
Niinpä niin. Samainen tehdas oli alun perin sitä mieltä, ettei öljyjä tarvitse vaihtaa ikinä.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Tänään taas yksi Mersumies kaupungilla meinasi että automaattilootaan ei tarvitse vaihtaa periaatteesta koskaan öljyjä. Jos vaihtaa niin vaihtaa sitten kun puoli miljoonaa km on ajettu.Tur_o kirjoitti:Itsekin sain Veholta aluksi jonkun 250 euron hinta-arvion. Myöhemmin tajusin, että he vaihtavat pyytämättä vain puolet öljyistä. Kun kysyin tarkemmin, perusteluna sanottiin, että "tehdas hyväksyy tällaisen menettelyn".
Niinpä niin. Samainen tehdas oli alun perin sitä mieltä, ettei öljyjä tarvitse vaihtaa ikinä.

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Niin ei tarvii öljyjä vaihtaa, vaihtaa sitten vaan laatikkoatempera kirjoitti:Tänään taas yksi Mersumies kaupungilla meinasi että automaattilootaan ei tarvitse vaihtaa periaatteesta koskaan öljyjä. Jos vaihtaa niin vaihtaa sitten kun puoli miljoonaa km on ajettu.Tur_o kirjoitti:Itsekin sain Veholta aluksi jonkun 250 euron hinta-arvion. Myöhemmin tajusin, että he vaihtavat pyytämättä vain puolet öljyistä. Kun kysyin tarkemmin, perusteluna sanottiin, että "tehdas hyväksyy tällaisen menettelyn".
Niinpä niin. Samainen tehdas oli alun perin sitä mieltä, ettei öljyjä tarvitse vaihtaa ikinä.

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Tämmöisiä asiantuntijoita vaan lisää, niin ei ole ihme, että kylillä aina puhutaan että automaatit eivät kestä sen siunattua hetkeä.tempera kirjoitti:Tänään taas yksi Mersumies kaupungilla meinasi että automaattilootaan ei tarvitse vaihtaa periaatteesta koskaan öljyjä...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
taitaa huomattava osa nykyautoilijoista olla aika vieraantuneita itse autojen tekniikasta nykyäänMesedesi kirjoitti:Tämmöisiä asiantuntijoita vaan lisää, niin ei ole ihme, että kylillä aina puhutaan että automaatit eivät kestä sen siunattua hetkeä.tempera kirjoitti:Tänään taas yksi Mersumies kaupungilla meinasi että automaattilootaan ei tarvitse vaihtaa periaatteesta koskaan öljyjä...

perustekniikan vaatimat huollot ja niiden laitteiden toiminta edellytykset, kun ei ole muuttuneet miksikään sitten auton keksimisen, eli ilman öljyä toimivaa moottoria/vaihteistoa ei olla vielä keksitty...
moniko oikeasti tarkistaa edes viikottain moottorin öljymäärän ja jäähdysnesteen määrän uudehkosta autosta

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Lootaöljyt 100 000 km välein
Ite olen kuvitellut (jostain foorumilta tai sitten jostain muualta tai jotain), että 100 000 km välein kun vaihtaa, niin se riittäs. Nyt on mittarissa 330 000 km. Ostaessa kilsoja 160 000. Huoltokirjassa oli maininta, että vaihdettu joskus 90 000 km paikkeilla ekan kerran. Jossain 200 000 km paikkeilla vaihdatin (tais olla viimenen Vehon huolto, missä käytin, kun alkoi mielestäni olla sen verran vanha vehje, ettei huoltokirjan pito maksa vaivaa) ja sitten seuraavan kerran 300 000 km. kohdalla.
Vänttisellä Tampereella oon viimiset reilut 100 000 km hoidattanu. Täytyy kysästä kun vien ens kerran huoltoon, että mitäs suosittelee vaihtoväliksi.
Vänttisellä Tampereella oon viimiset reilut 100 000 km hoidattanu. Täytyy kysästä kun vien ens kerran huoltoon, että mitäs suosittelee vaihtoväliksi.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
722.0 - 722.5 laatikoiden öljynvaihtoväli on tehtaan huolto-ohjelman mukaan 60 tuhatta kilometriä, mutta itse olen vaihdatellu 40 tuhannen välein.
Tällähetkellä Mesedesin kellaripajassa on levällään 722.4 josta kitkalevyt lopussa ja pari neulalaakeria sulanut K2:sen rumpuun kiinni. Öljynvaihdot on tuohon suoritettu asianmukaisesti, mutta ilmeisesti vuotanut jossainvaiheessa senverta kuiviin, että koko voimansiirtolinjan takimmaisin neulalaakeri menny silpuksi.
Joo...ei tarvii vaihtaa öljyjä...
On muuten loppujenlopuksi se 6 litraa - joka tuossakin mehustimessa linkoontuu ajossa ympäri laatikkoa - aika pieni määrä nestettä, josta reilu 20% on kokoajan turbiinissa, 10% jäähdytyksessä ja loput venttiilikoneistossa ja mekaanisissa osissa. Sitten niillä liemilläkö pitäisi myllätä miljoona, tai edes kymmenesosa siitä? ...hohhoijaa...terveisiä Esson baariin.
Tällähetkellä Mesedesin kellaripajassa on levällään 722.4 josta kitkalevyt lopussa ja pari neulalaakeria sulanut K2:sen rumpuun kiinni. Öljynvaihdot on tuohon suoritettu asianmukaisesti, mutta ilmeisesti vuotanut jossainvaiheessa senverta kuiviin, että koko voimansiirtolinjan takimmaisin neulalaakeri menny silpuksi.
Joo...ei tarvii vaihtaa öljyjä...
On muuten loppujenlopuksi se 6 litraa - joka tuossakin mehustimessa linkoontuu ajossa ympäri laatikkoa - aika pieni määrä nestettä, josta reilu 20% on kokoajan turbiinissa, 10% jäähdytyksessä ja loput venttiilikoneistossa ja mekaanisissa osissa. Sitten niillä liemilläkö pitäisi myllätä miljoona, tai edes kymmenesosa siitä? ...hohhoijaa...terveisiä Esson baariin.

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Onko alle kymmenvuotiaissa (eli jo aika vanhoja) Mersuissa muuta tapaa tarkistaa öljyt kuin ajotietokone?napa kirjoitti: moniko oikeasti tarkistaa edes viikottain moottorin öljymäärän ja jäähdysnesteen määrän uudehkosta autostaluotetaan vain siihen ajotietokoneeseen, jos edes ymmärretään mitä se haluaa välillä kertoa...
Tai kai periaattessa voisi repiä moottorisuojamuovit pois ja öljynvaihtoaukosta jollain tikulla arvioida öljyn määrää...
kyllä tuosta työmaan w211 320 cdi mersusta ainakin löytyy moottoriöljyn mittatikkupekkavee kirjoitti:Onko alle kymmenvuotiaissa (eli jo aika vanhoja) Mersuissa muuta tapaa tarkistaa öljyt kuin ajotietokone?napa kirjoitti: moniko oikeasti tarkistaa edes viikottain moottorin öljymäärän ja jäähdysnesteen määrän uudehkosta autostaluotetaan vain siihen ajotietokoneeseen, jos edes ymmärretään mitä se haluaa välillä kertoa...
Tai kai periaattessa voisi repiä moottorisuojamuovit pois ja öljynvaihtoaukosta jollain tikulla arvioida öljyn määrää...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Helppoa kuin heinänteko
Ei mennyt varmaan kuin tunti näin:Tur_o kirjoitti:Tein talvella täyden öljynvaihdon tommoseen 722.6-lootaan. Turbiinissa ei ollut proppua ja halusin vaihtaa kaikki, joten meni huuhteluhommiksi. Öljyä meni kaikkiaan 14 litraa ja aikaa ensikertalaisella semmoset neljä tuntia.
Suurin ongelma oli askarella lauhduttajan putkeen letku, millä sai öljyn kierrosta edes suunnilleen nätisti ulos. Vaikka mitä virityksiä kokeiltiin (puutarhaletkulla), niin aina jonnekin roiskui. Siinä sitten valutettiin ohjeen mukaisesti kolme litraa kerrallaan ja välissä siivottiin paikkoja sekä paranneltiin letkun kiinnitystä. Mutta harrastajallahan on aikaa...!
Muistaakseni Vehon tarjous samanlaiselle täydelle öljynvaihdolle oli vaivaiset 800 euroa.
Kolme etummaista pohjamuovia pois.
Öljyt pois laatikon tyhjennystulpasta.
Laatikon öljypohja pois.
Suodattimen vaihto ja öljypohja paikalleen uudella tiivisteellä.
Sama määärä öljyä laatikkoon kuin tuli ulos.
Öljyletku irti jäähdyttäjän oikean kulman alta. Ota se moottorin oikealta tuleva, niin öljy tulee letkun puolelta, eikä jäähdyttäjältä.
5 litran kannuun merkki 3 litran kohdalle ja em letku kannuun. Sormi jäähdyttäjältä tulevaan avoimeen liitokseen.
Apumies käynnistää auton ja käyttää niin kauan, että 3 litraa öljyä kannussa. Kesti minulla tasan 45 sek. Moottori seis.
Täytä 3 litraa laatikkoon mittatikun putkesta.
Toista sama kunnes olet käyttänyt 13 litraa öljyä. Kannuun tulevan öljyn pitäisi jo olla puhtaan väristä.
Liitä irrottamasi letku takaisin paikalleen. Ole varovainen. Metalliputket ovat ruostuneet tod.näk. haperoksi.
Pohjamuovit paikoilleen.
Mittaa öljymäärä auton käydessä vaihde P -asennossa työkalumittatikulla. Pinnan oltava 20mm - 40mm tikun kärjestä = öljytilan pohjasta.
Aja moottori kunnolla lämpimäksi.
Mittaa öljytaso ja täytä pinta 63mm mittatikun kärjestä.
Muista laittaa korkki ja vaikka jälkitarkista öljypinta päivän kuluttua.
Sinetti / korkin lukitus paikoilleen.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: Helppoa kuin heinänteko
Otin WIS-ohjeen mukaisesta paikasta eli vaihteiston kyljestä paluuputki irti. Yritin puutarhaletkun kiinnittää siihen nippusiteellä, mutta ei tullut pitävää liitosta. Sen putken päässähän on semmoset T-haaraiset reiät.pekkali kirjoitti:Öljyletku irti jäähdyttäjän oikean kulman alta. Ota se moottorin oikealta tuleva, niin öljy tulee letkun puolelta, eikä jäähdyttäjältä.
Jos jäähdyttimen kautta saa öljyt siististi ulos, kannattaa ilman muuta ottaa sieltä.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: W210 Automaattilaatikon öljy
Tosta huoltovapaudesta en tiedä mutta käyn Veholla vaihdattamassa Automaattilootan öljyt. On ainakin ammattimiehet asialla vaikka vähän enemmän maksaakin.Tammu kirjoitti:Olen kuullu että Noissa on huoltovapaa laatikko, onko näin?
Tikkua en ole tavannut, joten miten sen öljymäärän saa mitattua?
Onko kokemuksia laatikoiden kestävyydestä ja huolloista?


Vasemmalla on mun keksintö ruostevapaana vm 2000.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kyllä ne öljyt ja suodatin on syytä vaihtaa.
Oma mutu -tuntuma on, että noin 100 000 km välein, väykkyyn siis.
Jos vaihdot alkaa tuntua töksähteleviltä, niin öljynvaihdon jälkeen enää ei.
Kerran vaihdatin Veholla ja toisen kerran Siekkisellä.
Ja Siekkiselle palaan taas, jos autoa vielä pidetään.
Matkaa on, mutta eipä tarvitse arpoa onko hommat tehty kunnolla vai ei.
Kahvimaan Autollakin homma tosiaan hoituu.
Kustannuksista en tiedä kun en ole vaihdattanut siellä, muuta remppaa/huoltoa sitten on tehty siellä enemmältikin.
Oma mutu -tuntuma on, että noin 100 000 km välein, väykkyyn siis.
Jos vaihdot alkaa tuntua töksähteleviltä, niin öljynvaihdon jälkeen enää ei.
Kerran vaihdatin Veholla ja toisen kerran Siekkisellä.
Ja Siekkiselle palaan taas, jos autoa vielä pidetään.
Matkaa on, mutta eipä tarvitse arpoa onko hommat tehty kunnolla vai ei.
Kahvimaan Autollakin homma tosiaan hoituu.
Kustannuksista en tiedä kun en ole vaihdattanut siellä, muuta remppaa/huoltoa sitten on tehty siellä enemmältikin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *