E200 cdi lisälämmittimen toiminta
E200 cdi lisälämmittimen toiminta
Eli kyseessä Facelift versio joissa käsittääkseni sähköinen lisälämmitys?
Onko se tuhkakupin viereen sijoitettu kytkin juuri tätä sähköistä lisälämmitintä varten?
Kun kytken sen kylmemmillä keleillä päälle alkaa kuulumaan konehuoneen puolelta ääntä, joka viittaisi jonkinlaiseen pumppuun? Kuuluuko tämä "ääni" normaali varustukseen, vai onko se mahdollinen jälkiasennus webasto?
Korjaamolla vikakoodi ilmoitti sähköisen lämmittimen olevan sökö, mutta silti auto tuntuu lämpiävän huomattavasti nopeammin kun kytken lämmityksen päälle.
Jos joku kokeneempi viitsisi hieman valaista tätä asiaa minulle...?
Onko se tuhkakupin viereen sijoitettu kytkin juuri tätä sähköistä lisälämmitintä varten?
Kun kytken sen kylmemmillä keleillä päälle alkaa kuulumaan konehuoneen puolelta ääntä, joka viittaisi jonkinlaiseen pumppuun? Kuuluuko tämä "ääni" normaali varustukseen, vai onko se mahdollinen jälkiasennus webasto?
Korjaamolla vikakoodi ilmoitti sähköisen lämmittimen olevan sökö, mutta silti auto tuntuu lämpiävän huomattavasti nopeammin kun kytken lämmityksen päälle.
Jos joku kokeneempi viitsisi hieman valaista tätä asiaa minulle...?
Re: E200 cdi lisälämmittimen toiminta
vainiott kirjoitti:Eli kyseessä Facelift versio joissa käsittääkseni sähköinen lisälämmitys?
Onko se tuhkakupin viereen sijoitettu kytkin juuri tätä sähköistä lisälämmitintä varten?
Kun kytken sen kylmemmillä keleillä päälle alkaa kuulumaan konehuoneen puolelta ääntä, joka viittaisi jonkinlaiseen pumppuun? Kuuluuko tämä "ääni" normaali varustukseen, vai onko se mahdollinen jälkiasennus webasto?
Korjaamolla vikakoodi ilmoitti sähköisen lämmittimen olevan sökö, mutta silti auto tuntuu lämpiävän huomattavasti nopeammin kun kytken lämmityksen päälle.
Jos joku kokeneempi viitsisi hieman valaista tätä asiaa minulle...?

Se on tehdasasennus koska se kytkin on siinä tuhkiksen vieressä. Onko sulla kello siinä vielä ja jos on niin sen voi myös ajastaa. Se sähköinen lämmitin on automaattinen ja lämmittää nesteitä niin kauan kunnes se on sopivan lämmintä. Se on siinä jäähdyttimen täyttöastian vieressä sellainen pieni musta laatikko. Joskus kun ajaa kylmällä autolla ja pysähtyy ja sammuttaa mottorin niin pellin alta kuuluu surinaa vielä vähän aikaa. Se Webasto on Oikeassa etupyörän kotelossa ja sieltä tulee joskus mieto löpön haju. Se sähköinen lämmitin saattaa olla sökö mutta kesällä siitä ei ole niin paljon haittaa. Kannattaa korjauttaa se kumminkin niin ei tule niitä vikailmoituksia.
PS



MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: E200 cdi lisälämmittimen toiminta
Mistä tiedät että se on webaston kytkin? Webastohan on faceliftissä lisävaruste. Omassa 210:ssä tuo kytkin ohjasi pelkästään sähköistä lisälämmitintä.tempera kirjoitti:Se on webaston kytkin ja siitä lämmitetään konetta pakkasella vartin verran ennen starttia. On hieno peli ja ei tarvitse lohkolämmitintä.
Se on tehdasasennus koska se kytkin on siinä tuhkiksen vieressä. Onko sulla kello siinä vielä ja jos on niin sen voi myös ajastaa. Se sähköinen lämmitin on automaattinen ja lämmittää nesteitä niin kauan kunnes se on sopivan lämmintä. Se on siinä jäähdyttimen täyttöastian vieressä sellainen pieni musta laatikko. Joskus kun ajaa kylmällä autolla ja pysähtyy ja sammuttaa mottorin niin pellin alta kuuluu surinaa vielä vähän aikaa. Se Webasto on Oikeassa etupyörän kotelossa ja sieltä tulee joskus mieto löpön haju. Se sähköinen lämmitin saattaa olla sökö mutta kesällä siitä ei ole niin paljon haittaa. Kannattaa korjauttaa se kumminkin niin ei tule niitä vikailmoituksia.
PS![]()
Jos sulla on ohjekirja niin sieltä selviää aika paljon jos viitsii lukea n 500 sivua niin kun mun ohjekirjassa on.
...
Aivan... nyt päästään asiaan... eli mitä sillä kytkimen painalluksella tapahtuu?
Sen ainakin tiedän että konehuoneen puolelta alkaa kuulua hurinaa noin 2-3 min jälkeen. Eli webasto ilmeisesti kytkeytyy päälle? Samoin kun painan kytkimen off-asentoon hurina lakkaa noin 10sek päästä, mutta pieni surina sieltä vielä senkin jälkeen kuuluu noin parin minsan ajan... Onko se jonkinlainen puhdistuskäynti polttoainekäyttöiselle lämmittimelle?
Mutta toi sähkökäyttöinen lämmitin taitaa olla saksan keleihin sopivampi, vai miten on?
ps. aika paljon muuten resonoi tuo lämmittimen "hurina" runkoon ja sitä kautta kabiiniin... oisko siihe lääkettä?
Sen ainakin tiedän että konehuoneen puolelta alkaa kuulua hurinaa noin 2-3 min jälkeen. Eli webasto ilmeisesti kytkeytyy päälle? Samoin kun painan kytkimen off-asentoon hurina lakkaa noin 10sek päästä, mutta pieni surina sieltä vielä senkin jälkeen kuuluu noin parin minsan ajan... Onko se jonkinlainen puhdistuskäynti polttoainekäyttöiselle lämmittimelle?
Mutta toi sähkökäyttöinen lämmitin taitaa olla saksan keleihin sopivampi, vai miten on?
ps. aika paljon muuten resonoi tuo lämmittimen "hurina" runkoon ja sitä kautta kabiiniin... oisko siihe lääkettä?
...
Ei oo kelloa asennettuna, joten siinä valossa en näkis tota niin hienoks kapistukseks. Jos aamulla haluu lämpimän koneen muutenku roikan perästä niin joutuu rämpiä hangessa näppäämään kytkimen päälle
Akkukin on niin huonona jo että varmaan jässähtäis koko paska siihen ja täytyis kävellä töihin...

Akkukin on niin huonona jo että varmaan jässähtäis koko paska siihen ja täytyis kävellä töihin...

Re: E200 cdi lisälämmittimen toiminta
Sehän on Webaston kytkin tosin tässä tapauksessa jälkiasennuksena.DBFI kirjoitti:Mistä tiedät että se on webaston kytkin? Webastohan on faceliftissä lisävaruste. Omassa 210:ssä tuo kytkin ohjasi pelkästään sähköistä lisälämmitintä.tempera kirjoitti:Se on webaston kytkin ja siitä lämmitetään konetta pakkasella vartin verran ennen starttia. On hieno peli ja ei tarvitse lohkolämmitintä.
Se on tehdasasennus koska se kytkin on siinä tuhkiksen vieressä. Onko sulla kello siinä vielä ja jos on niin sen voi myös ajastaa. Se sähköinen lämmitin on automaattinen ja lämmittää nesteitä niin kauan kunnes se on sopivan lämmintä. Se on siinä jäähdyttimen täyttöastian vieressä sellainen pieni musta laatikko. Joskus kun ajaa kylmällä autolla ja pysähtyy ja sammuttaa mottorin niin pellin alta kuuluu surinaa vielä vähän aikaa. Se Webasto on Oikeassa etupyörän kotelossa ja sieltä tulee joskus mieto löpön haju. Se sähköinen lämmitin saattaa olla sökö mutta kesällä siitä ei ole niin paljon haittaa. Kannattaa korjauttaa se kumminkin niin ei tule niitä vikailmoituksia.
PS![]()
Jos sulla on ohjekirja niin sieltä selviää aika paljon jos viitsii lukea n 500 sivua niin kun mun ohjekirjassa on.
Ps mulla on ajastin mutta en ole käyttänyt sitä kertaakaan koska aamuisin ei ole pakko lähteä mihinkään määrättyyn aikaan. Kerkiin käydä laittamassa sen päälle ennen lähtöä koska auto seisoo rappusista viiden metrin päässä.
Siinä on hyvää aikaa raaputella ikkunat ja lakaista lumet auton päältä. Enkä ole enää käyttänytkään sitä koska aamuisin on jo plus asteita.
Siinä kuuluu mullakin kova humina ja resenointi kun Webasto pyörii.
En tiedä millainen sulla on mutta tämä ei käytä akkua loppuun vaan sammuttaa itsensä puolen tunnin jälkeen tai ennemmin jos akussa on enää starttivirta. Niin auto oli E320cdi. Lisäksi vielä siihen sähköiseen lämmittimeen ei minulla ole katkaisijaa. Luultavasti se sähkölämmitin siellä pyörii koska autoon tulee lämmintä ilmaa vaikka kone ei ole ehtinyt lämmetä.

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Sulla on vainiott vaan webasto lisälämmittimenä ilman kellosarjaa eli Z-kittiä. Kurkkaa hantin puolen etulokarin alle, niin näet siellä pienen pakoputken, josta webasto puhaltaa savunsa pihalle. Idea on se, että noissa välimallin autoissa on molemmat, sähköinen lisälämmitin ja polttoainekäyttöinen lisälämmitin. PA-käyttöinen ilman kelloa toimii siis siten, että kytkimen ollessa ON-asennossa webasto toimii aina automaattisesti ulkolämpötilan ollessa alle 7 astetta ja koneen lämpötilan alle 70 astetta. Jos ulkona on enempi ku 7 astetta niin ei tuo lähde päälle vaikka olis nappula sen sallimassa. Ja jos nappula OFFilla, ei lähde käyntiin ikinä.
Kyseessä on siis lämmitin, mitä voit nyt tällä hetkellä käyttää vaan silloin kun auto on käynnissä, koska Z-kittiä tuossa ei ole.
Itse en kyllä enää maksais 400 € lisälämppärivastuksesta. Mulla kans oli kärähtäny vastus pari vuotta sitten ja sen uusitutin vikakoodien poistamiseksi. Eipä ole paljoa huomannu, että siitä olis mitään muuta apua kuin että pakkasella pukkaa sähkölämmitettyä leutoa ilmaa kabiiniin heti eikä 5 minsan päästä. Ja kun on webasto kellolla tai edes lohkolämmitin sisäpistokkeella, niin sitten toi vasta turha vehje on hintasekseen. No poistuipahan se lisälämmitysvastuksen vikakoodi...
Ihan vinkkinä sanon, että hommaa ja asennuta tuohon kellosarja tai telestart tms. niin saat laitettua autos lämpeneen vaikka kännykällä.
Kyseessä on siis lämmitin, mitä voit nyt tällä hetkellä käyttää vaan silloin kun auto on käynnissä, koska Z-kittiä tuossa ei ole.
Itse en kyllä enää maksais 400 € lisälämppärivastuksesta. Mulla kans oli kärähtäny vastus pari vuotta sitten ja sen uusitutin vikakoodien poistamiseksi. Eipä ole paljoa huomannu, että siitä olis mitään muuta apua kuin että pakkasella pukkaa sähkölämmitettyä leutoa ilmaa kabiiniin heti eikä 5 minsan päästä. Ja kun on webasto kellolla tai edes lohkolämmitin sisäpistokkeella, niin sitten toi vasta turha vehje on hintasekseen. No poistuipahan se lisälämmitysvastuksen vikakoodi...
Ihan vinkkinä sanon, että hommaa ja asennuta tuohon kellosarja tai telestart tms. niin saat laitettua autos lämpeneen vaikka kännykällä.
Re: ...
Lisäksi pitää laittaa auto käyntiinvainiott kirjoitti:Ei oo kelloa asennettuna, joten siinä valossa en näkis tota niin hienoks kapistukseks. Jos aamulla haluu lämpimän koneen muutenku roikan perästä niin joutuu rämpiä hangessa näppäämään kytkimen päälle![]()
Akkukin on niin huonona jo että varmaan jässähtäis koko paska siihen ja täytyis kävellä töihin...

Mulla on tuossa 220cdi -00 väykyssä sekä Webasto, että sähkölämmitin. Webastolle ei ole kelloa, vaan samanlainen kytkin tuhkiksen vieressä kuin tuossa 220cdi -01:ssä, jossa taas ei ole kuin sähkölämmitin. Ilmeisesti noissa ensimmäisissä facelift cdi:ssä on vakiona molemmat, kun taas hieman uudemmissa siitä on luovuttu?
Koklaa vaikka -10 pakkasella. Näillä keleillä ei ole merkitystä. Käynnistä ekana päivänä auto niin, että tuo vastus ei ole päällä ja laita käsi suuttimelle ja kato niin tulee kylmää.jarskak kirjoitti:Mulla on kai se sähkönen (2001 E200CDi), en oo koskaan huomannu että se vaikuttas mitään mihinkään. valo kytkimessä syttyy ja sammuu mutta ei mitään muuta.
Toisena päivänä tai moottorin ollessa yhtä kylmä ku ekana, käynnistä auto ja anna ton vastuksen olla päällä. Sieltä tulee hyvinkin pian ilmaa, joka on haaleaa, ei kuumaa mutta ei kylmääkään... Kyllä tuo varmaan ikkunoiden sulamiseen vaikuttaisi. Ei vaan ole ikinä tarvinut testata kun on webasto ja jos ei ole se päällä niin on tolpan nokassa ainakin.