W201 2.0 Jälkikäyntiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

W201 2.0 Jälkikäyntiä

Viesti Kirjoittaja T-mu »

Alkoi tämä meikäläisen, tähän asti hyvin palvellut MB, kiukuttelemaan :cry:
Eli kun sammutta avaimesta auto ei vaan sammu, rykii vaan ihan hulluna.. tuntuis että yks pytty yrittäis käydä tms. Ei tiedä! Jeleppinkivä :roll:
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: W201 2.0 Jälkikäyntiä

Viesti Kirjoittaja M.K »

Karstaa veikkasin. Toinen vois olla väärän lämpöarvon omaavat tulpat.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja T-mu »

Kiitän! ja jatkan tyhmien kysymyksien esittämistä.. Mitä konsteja karstanpoistoon on olemassa.. tietenkin motari hana pohjassa päästäpäähän, mutta jotain laillisempaa?
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Onko 201:ssäkin karstaa?? :shock:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja T-mu »

En tiedä.. mun ajotyylillä ei kyllä karstaa pitäs kertyä mutta mutta..
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

käytätkö 95 vai 98 pensaa :?:
joskus voi auttaa jos vaihtaa ysikasiin
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja T-mu »

ysikasilla "körötellään".
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Onks se ruisku vai kaasari?Itel oli pari vuotta sitte kaasarillinen 190 ja se teki samaa ja vika oli kaasarin kalvossa.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja T-mu »

Kaasari se tämäkin on. Pitääpäs tarkistaa toi kalvo.
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ihan voisi koettaa että päästelisi motarilla tovin laittomia nopeuksia + nuo kaikki tulppa-asiat kannattaa kyllä tarkastaa.

Joskus itsekin saman ongelman kanssa painineena kysäisisin, minkä firman bensalla ajelet?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja T-mu »

Nesteen ja Esson penssiinillä päästellään.
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Koetas ajaa pari viikkoa jommalla kummalla. Mielestäni itsellä auttoi aikanaan, kun siirtyi tykkänään Esson tavaraan. Jos oli kumpaakin vuorotellen, tuota jälkitäristelyä ilmeni. Itse asiassahan jälkikäynti ei tee koneelle kovinkaan hyvää.

Muistelisin, että myös tuossa Pierburgissa on sähköinen "katkaisutoiminto" joka lyö bensantulon poikki konetta sammutettaessa. Tämän katkaisimen vika voipi aiheuttaa sen, että gasoa tihkuu poltettavaksi vielä kun virta on jo katkaistu. Helpoiten vian paikantaa kun nykäisee johdon irti ja sammuttaa koneen sen jälkeen. Vai oliko niin, että kone sammuu siihen paikkaan, kun johdon irrottaa... Auttakaapa nyt dementiapotilasta taas.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

T-mu kirjoitti:Nesteen ja Esson penssiinillä päästellään.
Sulla on menny tiikeribensasta karvoja kaasuttimeen :lol: :lol:

Tuskin se siitä bensan merkistä johtuu.

Pakkoko se on siellä motarilla suurimmalla vaihteella polkea niitä karstoja...

Todennäköisesti kaasarissa jotain hämminkiä.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Kaverilla oli 124 200:ssa samanlaisia jälkikäynti ongelmia, tosin sillä huusi tyhjäkäynti n. 2000 kierroksessa, siitä oli menny joku joutokäynnin säätäjä tohjoksi...
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Soossit laihalla, tai jälkikäynninesto solenoidi sanonut työsopparin irti, solenoidi lähtee imusarjasta ihan kiertämällä, kannattaa puhdistaa ja ihmetellä lisää jos vielä käy jälkikäyntiä... Jos kalvo mennyt ei käy tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä, ja ei vastaa kaasuun.
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja T-mu »

Kiittää ja kumartaa :D Pitääpäs mennä tallille tänään vähän ihmettelemään.

Niin ja jos joku tarvii vinkkejä tai projektikuvia oman puskurin väsäämisestä tai tenavatähden hifistämisestä niin ilmoitelkaa ihmeessä :wink:
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja T-mu »

Nonniin! Nyt on kone kuin uus 8) Vaihdoin venttiilinohjurikumeja ja samalla huomasin että sieltä kaasarin alta oli tosiaan yks johto poikki.. nyt sammuu heti eikä oo enää sinisestä savusta tietoakaan! On se upeeta :D
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

T-mu kirjoitti:Nonniin! Nyt on kone kuin uus 8) Vaihdoin venttiilinohjurikumeja ja samalla huomasin että sieltä kaasarin alta oli tosiaan yks johto poikki.. nyt sammuu heti eikä oo enää sinisestä savusta tietoakaan! On se upeeta :D
Ookkei. Kyseessä oli sitten juurikin se "jälkikäynnin estoventtiili", joka ei ollut pelissä mukana.

Hyvä kuulla, että ongelma selvisi! :P
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Merzedesfahrer
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 11.03.2004 17:04
Paikkakunta: Lempäälä

Karsta

Viesti Kirjoittaja Merzedesfahrer »

Aku P kirjoitti:Ihan voisi koettaa että päästelisi motarilla tovin laittomia nopeuksia + nuo kaikki tulppa-asiat kannattaa kyllä tarkastaa.

Joskus itsekin saman ongelman kanssa painineena kysäisisin, minkä firman bensalla ajelet?
Ei se nopeus niinkään, vaan moottorin kierrosluvut. Eli jenkaa voit antaa myös taajamassa, ajat vaan pienellä vaihteella. Täällä etelässä voi antaa jenkaa myös isoimmalla vaihteella, eikä silti aja hirveesti ylinopeutta;-)
MB 190 E 2.3 vm. 1990
Honda XL 1000 V
Suzuki GS 1000 G
Puch Maxi
Helkama Raisu
Vastaa Viestiin