Alkoi tämä meikäläisen, tähän asti hyvin palvellut MB, kiukuttelemaan
Eli kun sammutta avaimesta auto ei vaan sammu, rykii vaan ihan hulluna.. tuntuis että yks pytty yrittäis käydä tms. Ei tiedä! Jeleppinkivä
Kiitän! ja jatkan tyhmien kysymyksien esittämistä.. Mitä konsteja karstanpoistoon on olemassa.. tietenkin motari hana pohjassa päästäpäähän, mutta jotain laillisempaa?
Koetas ajaa pari viikkoa jommalla kummalla. Mielestäni itsellä auttoi aikanaan, kun siirtyi tykkänään Esson tavaraan. Jos oli kumpaakin vuorotellen, tuota jälkitäristelyä ilmeni. Itse asiassahan jälkikäynti ei tee koneelle kovinkaan hyvää.
Muistelisin, että myös tuossa Pierburgissa on sähköinen "katkaisutoiminto" joka lyö bensantulon poikki konetta sammutettaessa. Tämän katkaisimen vika voipi aiheuttaa sen, että gasoa tihkuu poltettavaksi vielä kun virta on jo katkaistu. Helpoiten vian paikantaa kun nykäisee johdon irti ja sammuttaa koneen sen jälkeen. Vai oliko niin, että kone sammuu siihen paikkaan, kun johdon irrottaa... Auttakaapa nyt dementiapotilasta taas.
Kaverilla oli 124 200:ssa samanlaisia jälkikäynti ongelmia, tosin sillä huusi tyhjäkäynti n. 2000 kierroksessa, siitä oli menny joku joutokäynnin säätäjä tohjoksi...
Soossit laihalla, tai jälkikäynninesto solenoidi sanonut työsopparin irti, solenoidi lähtee imusarjasta ihan kiertämällä, kannattaa puhdistaa ja ihmetellä lisää jos vielä käy jälkikäyntiä... Jos kalvo mennyt ei käy tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä, ja ei vastaa kaasuun.
Nonniin! Nyt on kone kuin uus Vaihdoin venttiilinohjurikumeja ja samalla huomasin että sieltä kaasarin alta oli tosiaan yks johto poikki.. nyt sammuu heti eikä oo enää sinisestä savusta tietoakaan! On se upeeta
T-mu kirjoitti:Nonniin! Nyt on kone kuin uus Vaihdoin venttiilinohjurikumeja ja samalla huomasin että sieltä kaasarin alta oli tosiaan yks johto poikki.. nyt sammuu heti eikä oo enää sinisestä savusta tietoakaan! On se upeeta
Ookkei. Kyseessä oli sitten juurikin se "jälkikäynnin estoventtiili", joka ei ollut pelissä mukana.
Aku P kirjoitti:Ihan voisi koettaa että päästelisi motarilla tovin laittomia nopeuksia + nuo kaikki tulppa-asiat kannattaa kyllä tarkastaa.
Joskus itsekin saman ongelman kanssa painineena kysäisisin, minkä firman bensalla ajelet?
Ei se nopeus niinkään, vaan moottorin kierrosluvut. Eli jenkaa voit antaa myös taajamassa, ajat vaan pienellä vaihteella. Täällä etelässä voi antaa jenkaa myös isoimmalla vaihteella, eikä silti aja hirveesti ylinopeutta;-)
MB 190 E 2.3 vm. 1990
Honda XL 1000 V
Suzuki GS 1000 G
Puch Maxi
Helkama Raisu