Mikä ahdin 603 vakio turbon pakosarjaan?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Mikä ahdin 603 vakio turbon pakosarjaan?

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!

Mikä ahdin passaa 603 turbon vakio pakosarjaan?
(välilaipan teko ei oo kylläkään ongelma)

Tarkotus ois vaihtaa tuo vakio ahdin isompaan paremmin hengittävään malliin.

Pumppu vaihtuu Mynän 7mm elementeillä olevaan maltilisilla syötöillä.
Pakoputkisto jää varmaan orkkikseksi. Varmarin takapönttö lähtee pois.
Ilpon tekemä kuuleri on keulalla ja Jarkon vahvistama loota paikoilla.

Tehot ei tarvi olla ku joku ~250 ja käytös pitäs olla "vakio" et herää yhtä alhaalla ku vakio.
VNT ahdinkin käy jos jollakulla myynnissä siihen painekellolla toteutettu valmis paketti.

Pihassa on yks HX40 super 14:lla pakopesällä varustettu matikki ja tallissa uus HX40w super 17:lla pakopesällä oleva ahdin mut nyt pitäs tehä hieman eri luonteinen käyttöpeli.

Onko kellään kokemusta GT32:sesta tai 606:n vakioahtimesta tuossa 603:n kylessä miten pelaa??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesa1100
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:00

Viesti Kirjoittaja vesa1100 »

mikä muuten on tuo om603 vakio turbo k03 vai 04
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

vesa1100 kirjoitti:mikä muuten on tuo om603 vakio turbo k03 vai 04
Ei kumpikaan, kkk 24 ja 26 sekä garrett TBO3. Löytyis S2B schwitzerii muuttettuna vähäpäästöiseen sopivaks.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
vesa1100
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:00

Viesti Kirjoittaja vesa1100 »

ok kiitos tiedosta. no oisko toi k03 parempi (tehokkaampi) ku noi vakio ahtimet ku tos ois paikallisessa purkaamossa repulline niitä k03:sia (volkkarin tdi)
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Turbo-eemeli kirjoitti:
vesa1100 kirjoitti:mikä muuten on tuo om603 vakio turbo k03 vai 04
Ei kumpikaan, kkk 24 ja 26 sekä garrett TBO3. Löytyis S2B schwitzerii muuttettuna vähäpäästöiseen sopivaks.
Ei oo vähäpäästönen.

Paljon hitaa tuommosella Schwitserillä??
Pistä yyveellä.

~KOS~
044 520 6005
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Holsetin hx35w pelaa mainiosti OM603ssa. :D

Tosin mulla on 3.5l versio.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

vesa1100 kirjoitti:ok kiitos tiedosta. no oisko toi k03 parempi (tehokkaampi) ku noi vakio ahtimet ku tos ois paikallisessa purkaamossa repulline niitä k03:sia (volkkarin tdi)
Ei...
Varsinkaan jos ovat 1.9:stä kuten todennäköisesti ovat.
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Garretin GT32 on erinomainen vaihtoehto 750euron hinnalla tuohon moottoriin t3 laipalla ja ahdin on sillä hinnalla uusi.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Master Powerilta löytyy myöski erinomainen vaihto ehto joka t3 laipalla. MP 810023-063
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Mika.T kirjoitti:Holsetin hx35w pelaa mainiosti OM603ssa. :D

Tosin mulla on 3.5l versio.
Niin pelaa hienosti 3 litrasessakin. Vakio valusarjaan tehty jaettu ulostulo, eikä viiveitä juuri ole ahtamattoman syötön pikku lisäyksen jälkeen.
12# ja 56/60
300 GD
K Y M
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Uusi turbo 650, siis S2B
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Solmurauta kirjoitti:Garretin GT32 on erinomainen vaihtoehto 750euron hinnalla tuohon moottoriin t3 laipalla ja ahdin on sillä hinnalla uusi.
Pistin yyveetä

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Auttasko toi Masterin isompi kompura, ettei menis noita pitkiä kansia nii palijoo :wink:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^Mitä iloa dieselissä on isosta kompurasta jos pienempikin riittää?
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

ei niin paljon pakopainetta, ainakin itelle tulis mieleen.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ainakin viismukisessa tenavan koneessa ei tule pakopaineita paljon :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

juuso he kirjoitti:ei niin paljon pakopainetta, ainakin itelle tulis mieleen.
Pakopaine tullee vähän muista asioista kun liian pienestä kompurasiivestä
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Solmurauta kirjoitti:^Mitä iloa dieselissä on isosta kompurasta jos pienempikin riittää?
No eihä siinä jos se kerra riittää.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

huamis aamunaki voi kukin kysyä onko se piäni riittäny...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mitäs tapahtuu ku kompuran siipee isonnetaa 5mm?

Minkäs kokosella siivellä toi Solmuraudan tarjooma 32 on?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Vastaa Viestiin