Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
KOS
Mersumies
Viestit: 1128 Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi
Viesti
Kirjoittaja KOS » La 24.04.2010 23:26
HEP!
Mikä ahdin passaa 603 turbon vakio pakosarjaan?
(välilaipan teko ei oo kylläkään ongelma)
Tarkotus ois vaihtaa tuo vakio ahdin isompaan paremmin hengittävään malliin.
Pumppu vaihtuu Mynän 7mm elementeillä olevaan maltilisilla syötöillä.
Pakoputkisto jää varmaan orkkikseksi. Varmarin takapönttö lähtee pois.
Ilpon tekemä kuuleri on keulalla ja Jarkon vahvistama loota paikoilla.
Tehot ei tarvi olla ku joku ~250 ja käytös pitäs olla "vakio" et herää yhtä alhaalla ku vakio.
VNT ahdinkin käy jos jollakulla myynnissä siihen painekellolla toteutettu valmis paketti.
Pihassa on yks HX40 super 14:lla pakopesällä varustettu matikki ja tallissa uus HX40w super 17:lla pakopesällä oleva ahdin mut nyt pitäs tehä hieman eri luonteinen käyttöpeli.
Onko kellään kokemusta GT32:sesta tai 606:n vakioahtimesta tuossa 603:n kylessä miten pelaa??
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
BTriker
Mersumies
Viestit: 1252 Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa
Viesti
Kirjoittaja BTriker » Su 25.04.2010 09:41
-
Viimeksi muokannut
BTriker , Ti 08.01.2013 00:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesa1100
Uusi tuttavuus
Viestit: 3 Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:00
Viesti
Kirjoittaja vesa1100 » Ma 26.04.2010 12:03
mikä muuten on tuo om603 vakio turbo k03 vai 04
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Viestit: 378 Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Turbo-eemeli » Ma 26.04.2010 14:51
vesa1100 kirjoitti: mikä muuten on tuo om603 vakio turbo k03 vai 04
Ei kumpikaan, kkk 24 ja 26 sekä garrett TBO3. Löytyis S2B schwitzerii muuttettuna vähäpäästöiseen sopivaks.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
vesa1100
Uusi tuttavuus
Viestit: 3 Liittynyt: Ma 26.04.2010 12:00
Viesti
Kirjoittaja vesa1100 » Ma 26.04.2010 15:29
ok kiitos tiedosta. no oisko toi k03 parempi (tehokkaampi) ku noi vakio ahtimet ku tos ois paikallisessa purkaamossa repulline niitä k03:sia (volkkarin tdi)
KOS
Mersumies
Viestit: 1128 Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi
Viesti
Kirjoittaja KOS » Ma 26.04.2010 17:05
Turbo-eemeli kirjoitti: vesa1100 kirjoitti: mikä muuten on tuo om603 vakio turbo k03 vai 04
Ei kumpikaan, kkk 24 ja 26 sekä garrett TBO3. Löytyis S2B schwitzerii muuttettuna vähäpäästöiseen sopivaks.
Ei oo vähäpäästönen.
Paljon hitaa tuommosella Schwitserillä??
Pistä yyveellä.
~KOS~
044 520 6005
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Ma 26.04.2010 17:17
Holsetin hx35w pelaa mainiosti OM603ssa.
Tosin mulla on 3.5l versio.
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Ma 26.04.2010 17:18
vesa1100 kirjoitti: ok kiitos tiedosta. no oisko toi k03 parempi (tehokkaampi) ku noi vakio ahtimet ku tos ois paikallisessa purkaamossa repulline niitä k03:sia (volkkarin tdi)
Ei...
Varsinkaan jos ovat 1.9:stä kuten todennäköisesti ovat.
Solmurauta
Vakiokalustoa
Viestit: 170 Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Viesti
Kirjoittaja Solmurauta » Ma 26.04.2010 18:51
Garretin GT32 on erinomainen vaihtoehto 750euron hinnalla tuohon moottoriin t3 laipalla ja ahdin on sillä hinnalla uusi.
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » Ma 26.04.2010 22:29
Master Powerilta löytyy myöski erinomainen vaihto ehto joka t3 laipalla. MP 810023-063
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Atte L
Vakiokalustoa
Viestit: 142 Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala
Viesti
Kirjoittaja Atte L » Ti 27.04.2010 12:04
Mika.T kirjoitti: Holsetin hx35w pelaa mainiosti OM603ssa.
Tosin mulla on 3.5l versio.
Niin pelaa hienosti 3 litrasessakin. Vakio valusarjaan tehty jaettu ulostulo, eikä viiveitä juuri ole ahtamattoman syötön pikku lisäyksen jälkeen.
12# ja 56/60
300 GD
K Y M
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Viestit: 378 Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Turbo-eemeli » Ke 28.04.2010 13:16
Uusi turbo 650, siis S2B
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
KOS
Mersumies
Viestit: 1128 Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi
Viesti
Kirjoittaja KOS » To 06.05.2010 22:37
Solmurauta kirjoitti: Garretin GT32 on erinomainen vaihtoehto 750euron hinnalla tuohon moottoriin t3 laipalla ja ahdin on sillä hinnalla uusi.
Pistin yyveetä
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » Pe 07.05.2010 01:51
Auttasko toi Masterin isompi kompura, ettei menis noita pitkiä kansia nii palijoo
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Solmurauta
Vakiokalustoa
Viestit: 170 Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Viesti
Kirjoittaja Solmurauta » Pe 07.05.2010 21:21
^Mitä iloa dieselissä on isosta kompurasta jos pienempikin riittää?
juuso he
Vakiokalustoa
Viestit: 423 Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja juuso he » Pe 07.05.2010 22:14
ei niin paljon pakopainetta, ainakin itelle tulis mieleen.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
nj^
Mersumies
Viestit: 1814 Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja nj^ » Pe 07.05.2010 22:18
ainakin viismukisessa tenavan koneessa ei tule pakopaineita paljon
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Solmurauta
Vakiokalustoa
Viestit: 170 Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Viesti
Kirjoittaja Solmurauta » Pe 07.05.2010 22:46
juuso he kirjoitti: ei niin paljon pakopainetta, ainakin itelle tulis mieleen.
Pakopaine tullee vähän muista asioista kun liian pienestä kompurasiivestä
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » La 08.05.2010 23:01
Solmurauta kirjoitti: ^Mitä iloa dieselissä on isosta kompurasta jos pienempikin riittää?
No eihä siinä jos se kerra riittää.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Stonehead
Turbospesialisti
Viestit: 415 Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59
Viesti
Kirjoittaja Stonehead » La 08.05.2010 23:43
huamis aamunaki voi kukin kysyä onko se piäni riittäny...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » Su 09.05.2010 02:28
Mitäs tapahtuu ku kompuran siipee isonnetaa 5mm?
Minkäs kokosella siivellä toi Solmuraudan tarjooma 32 on?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com