kunkku moottorin valinta
kunkku moottorin valinta
Kumpi moottori on kestävämpi om606 turbo 177hv. vai uudempi 320cdi rivi kutonen missä alunperin 197hv???
Ajatuksena,ettei perusmoottoria avata. Ahdin vaihtuu ja ruiskupuoleen kajotaan. Tehotavoite olisi 260-300hv välillä, mutta kumpi moottoreista kestää n.200hv jakuvaa tehoa 3500-4000rpm välillä muutaman tunnin...
Ajatuksena,ettei perusmoottoria avata. Ahdin vaihtuu ja ruiskupuoleen kajotaan. Tehotavoite olisi 260-300hv välillä, mutta kumpi moottoreista kestää n.200hv jakuvaa tehoa 3500-4000rpm välillä muutaman tunnin...
Tämä on pelkkää mutua (niinkuin kaikki muukin mistä puhun
), mutta olen saanut käsityksen että nämä CDI koneet ei olisi aivan niin kestäviä kun vanhat rivipumpulliset? Oonko ihan harhakuvitelmassa vai onko totta? Noilla tehoilla kestää kyllä molemmat, mutta tuosta muutaman tunnin ratarällätyksestä en osaa sanoa 



W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Ei ole vielä rakennettu yhtäkään cdi moottoria oikealla reseptillä tähän maahan, joten turha spekuloida.
Eikä tästä maasta löydy vielä sitä moottorinohjaimen tekijääkään, jolla cdi ohjataan ideaalisesti suurille tehoille ja ahtimille, enkä nyt puhu olemassa olevian moottorinohjaimien modifiointia karttoja muokkaamalla .
Tuo nj^ mielikuva muodostuu lähinnä siitä, että cdi moottoriseen autoon ei ole lainsäädännön puitteissa voitu laittaa "riittävää" ahdinta...eikä tosin ole sitä ohjaustakaan osattu tehdä
Kysyjän tehojen kannalta aivan sama kumman ottaa...riippuu ihan kenelle haluaa maksaa modifikaatioista, pumppuun vai ohjelmaan. Mistähän tässä edes on kyse, millä meinataan komentaa cdi:n suuttimia.
Eikä tästä maasta löydy vielä sitä moottorinohjaimen tekijääkään, jolla cdi ohjataan ideaalisesti suurille tehoille ja ahtimille, enkä nyt puhu olemassa olevian moottorinohjaimien modifiointia karttoja muokkaamalla .

Tuo nj^ mielikuva muodostuu lähinnä siitä, että cdi moottoriseen autoon ei ole lainsäädännön puitteissa voitu laittaa "riittävää" ahdinta...eikä tosin ole sitä ohjaustakaan osattu tehdä

Kysyjän tehojen kannalta aivan sama kumman ottaa...riippuu ihan kenelle haluaa maksaa modifikaatioista, pumppuun vai ohjelmaan. Mistähän tässä edes on kyse, millä meinataan komentaa cdi:n suuttimia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kunkku moottorin valinta
sikryj kirjoitti:Kumpi moottori on kestävämpi om606 turbo 177hv. vai uudempi 320cdi rivi kutonen missä alunperin 197hv???
Ajatuksena,ettei perusmoottoria avata. Ahdin vaihtuu ja ruiskupuoleen kajotaan. Tehotavoite olisi 260-300hv välillä, mutta kumpi moottoreista kestää n.200hv jakuvaa tehoa 3500-4000rpm välillä muutaman tunnin...
pakko sohaista vähän ampiaispesään....
tässä sen näkee miten hyviä noi polttoöljyllä syötettävät on....
"mutta kumpi moottoreista kestää n.200hv jakuvaa tehoa 3500-4000rpm välillä muutaman tunnin.."
tuohan jo kertoo kaiken....?

mitäs jos ostat tältä foorumilta myynnissä olevan e420 koneen...siinä on ilman virittelyä haluamasi teho....ja kestää vaikka useamman tunnin...

Opel, "weird lieben autos"....
kumpi
Eli paketti on suunnitteilla veneeseen joten se 200hv muutaman tunnin ajan toteutuu silloin tällöin. Om606 mynäpumpulla cdi taas omalla boxillaan. Mutta haen takaa kumpi on mekaanisesti kestävämpi.veskola kirjoitti:Ei ole vielä rakennettu yhtäkään cdi moottoria oikealla reseptillä tähän maahan, joten turha spekuloida.
Eikä tästä maasta löydy vielä sitä moottorinohjaimen tekijääkään, jolla cdi ohjataan ideaalisesti suurille tehoille ja ahtimille, enkä nyt puhu olemassa olevian moottorinohjaimien modifiointia karttoja muokkaamalla .
Tuo nj^ mielikuva muodostuu lähinnä siitä, että cdi moottoriseen autoon ei ole lainsäädännön puitteissa voitu laittaa "riittävää" ahdinta...eikä tosin ole sitä ohjaustakaan osattu tehdä
Kysyjän tehojen kannalta aivan sama kumman ottaa...riippuu ihan kenelle haluaa maksaa modifikaatioista, pumppuun vai ohjelmaan. Mistähän tässä edes on kyse, millä meinataan komentaa cdi:n suuttimia.
Re: kunkku moottorin valinta
En löytänyt tuota 420 ilmoitusta.. Ja tuo v8 voi olla liian leveä, pitäisi päästä mittailemaaneemeli 210 kirjoitti:sikryj kirjoitti:Kumpi moottori on kestävämpi om606 turbo 177hv. vai uudempi 320cdi rivi kutonen missä alunperin 197hv???
Ajatuksena,ettei perusmoottoria avata. Ahdin vaihtuu ja ruiskupuoleen kajotaan. Tehotavoite olisi 260-300hv välillä, mutta kumpi moottoreista kestää n.200hv jakuvaa tehoa 3500-4000rpm välillä muutaman tunnin...
pakko sohaista vähän ampiaispesään....
tässä sen näkee miten hyviä noi polttoöljyllä syötettävät on....
"mutta kumpi moottoreista kestää n.200hv jakuvaa tehoa 3500-4000rpm välillä muutaman tunnin.."
tuohan jo kertoo kaiken....?![]()
mitäs jos ostat tältä foorumilta myynnissä olevan e420 koneen...siinä on ilman virittelyä haluamasi teho....ja kestää vaikka useamman tunnin...
Venekäyttöön ihan tavisjärjellä ajatellen sellainen kone, jossa on niin vähän sähköä kuin mahdollista, so. tässä tapauksessa 606. Vikatilan kuittaaminen uudelleenkäynnistämällä neljän minuutin välein ei edes metrisessä aallokossa välttämättä tunnu kovin motivoivalta.
Vanha viisaushan kertoo, että veneeseen hankittavat elektroniikkavehkeet valitaan seuraavasti: otetaan ämpäri täyteen jäävettä. Kävellään halutun vehkeen kanssa 10 metrin päähän ja heitetään se kohti ämpäriä. Toistetaan niin kauan että laite lentää vesiämpäriin. Jos se vielä ämpäristä pois nostettaessa toimii, sen hankitaa voidaan jo alkaa harkita.
Vanha viisaushan kertoo, että veneeseen hankittavat elektroniikkavehkeet valitaan seuraavasti: otetaan ämpäri täyteen jäävettä. Kävellään halutun vehkeen kanssa 10 metrin päähän ja heitetään se kohti ämpäriä. Toistetaan niin kauan että laite lentää vesiämpäriin. Jos se vielä ämpäristä pois nostettaessa toimii, sen hankitaa voidaan jo alkaa harkita.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: kunkku moottorin valinta
Pakko sohasta takas sen verran että jo OM603 kestää tuolla vaatimattomalla 200hp teholla ja nuilla kierroksilla vaikka maailman tappiineemeli 210 kirjoitti:pakko sohaista vähän ampiaispesään....
tässä sen näkee miten hyviä noi polttoöljyllä syötettävät on....
"mutta kumpi moottoreista kestää n.200hv jakuvaa tehoa 3500-4000rpm välillä muutaman tunnin.."
tuohan jo kertoo kaiken....?![]()
mitäs jos ostat tältä foorumilta myynnissä olevan e420 koneen...siinä on ilman virittelyä haluamasi teho....ja kestää vaikka useamman tunnin...

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Maailman tappi = kunnes Mersun kansipahvi taas kohta hajoaa ,-)
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
No tuo on kyllä totta, se alkaa vain vuotamaan paineen allaMika.T kirjoitti:606sen Peltitiiviste ei taida ihan helpolla korkata.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Sehän pitää liimata varmuuden maksimoimiseksi eli VHT Copper Gaskettia pintaan niin vanhakin näyttää nuoreltaveskola kirjoitti:No tuo on kyllä totta, se alkaa vain vuotamaan paineen allaMika.T kirjoitti:606sen Peltitiiviste ei taida ihan helpolla korkata.

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Kuten myös jos normaalisti joutuu kunnolla rasitukselle autokäytössäkin raskaan kärry vedossa oma mersukin nostaa pakolämmöt jonnekkin 350 asteen seutuun vakkari ajossa... ja silloin allkaa pitemmillä siirtymillä nouseen öljynlämmöt... ja massatiiviste kestää om602 helposti ajella 1.8bar ahdoilla niin miksipäs ei 603 niin kuin XUX63 mainitsikin mut ei sitten reilulla 2bar käy niin kuin toissa manataina posahti komeesti tiivari rintapeltiä vastenMika.T kirjoitti:Kaikki ko. koneet vaatinee venekäytössä jo tehokkaan moottoriöljyn jäähdytyksen.

Itse tein ja säästin
No sitähän nyt pitää laittaa massatiivisteenkin kanssa niin tulee enemmän tehoaXUX63 kirjoitti:Sehän pitää liimata varmuuden maksimoimiseksi eli VHT Copper Gaskettia pintaan niin vanhakin näyttää nuorelta

Lisää tietoa: www.skg.fi
Meinaatko, että ahdot nousevat liian hitaasti. Ajatuksena laittaa hx35w 12 pakopesällä... max. tehoksi riittäisi 260hv--> ??tuikku kirjoitti:.
Muamoottormiehet kiihyttellöö...![]()
Kun tilloot joolukortilla ahtoja, niin voet saaha jo juhannuksena venneen plaaniin...
Milläköhän kierroksilla tuo alkaa heräilemään?
