W639, eikä kattia, ei merkintää vähäpäästöiseksi???

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

W639, eikä kattia, ei merkintää vähäpäästöiseksi???

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Kysymyksiä tietäjille, Vitossani(115 cdi, 05) ei ole kattia, eikä merkintää rekisteriotteessa vähäpäästöisyydestä...Onko siis mahdollista virittää "helpommin"/enemmän.
Nyt on ollut pari vuotta ohjelma, mutta jos joskus tekisi mieli harrastaa lisää :wink:

Lisäksi, turbona näyttää olevan IHI??? ja ilmeisesti hukkaportillinen??? Kaippa nämä Vitot on kasattu ylijääneistä osista joita on lattioilta sattunut löytymään?
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Vähäpäästöisyyttä ei nykyään merkitä rekisteriotteeseen, mutta konttorin koneelta selviää.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

92 -> kaikki on vähäpäästöisiä
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Se IHI,n turbo on hyvä.
Kestää garrettia paremmin lämpöä.
Ja on muuttuvasiipinen.
Sen ainoa huonous on, että kun oikeasti paljon syöttöjä lisätään, se on vaikea saada pysymään kurissa, ahdot pyrkii väkisellä seilaamaan.
Hyvin kestää kaikki sata milliä, mitä ohjelmasta saa . . . ja suutinkartasta vielä lisääkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

tuikku kirjoitti:.
Se IHI,n turbo on hyvä.
Kestää garrettia paremmin lämpöä.
Ja on muuttuvasiipinen.
Sen ainoa huonous on, että kun oikeasti paljon syöttöjä lisätään, se on vaikea saada pysymään kurissa, ahdot pyrkii väkisellä seilaamaan.
Hyvin kestää kaikki sata milliä, mitä ohjelmasta saa . . . ja suutinkartasta vielä lisääkin.
Ok! Olin vain ihmeissäni kun olin ajatellut löytäväni garretin konehuoneesta. Ahtimesta kuuluu myöskin pieni vislaus kaasua nostettaessa, siksi epäilin hukkaportilliseksi.
Tulin juuri Veholasta kera suuttimen pulttien yms. Samalla kysyin siitä katista, kaveri tiskin takana kertoi, että katti on jossain kauempana ja ilmeisesti ensimmäisen äänenvaimentimen jälkeen???

Tuossa ohjelmassa on jotain piirteitä jotka myöskin kummastuttaa...Varsinkin talvella huomasi jos täytyi hieman "nytkyttää" liikkeellelähdössä, niin kone hummasi aika reilusti ennen kuin vastasi kaasuun.
ESP oli pois/päällä, ei vaikutusta. Eli, nopea reagointi tyhjäkäynniltä on jokseenkin hidas? Tai vaikutelma on kuin bensavehkeellä joka käy rikkaalla.
Tätä en siis tiedä, onko ominaisuus, vai ohjelmallinen piirre? Ohjelmana on Digituningin versio. Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ohjelmassa on helpostikkin "kummallisia piirteitä".
Nimittäin tuon viton ohjelma rajoittaa syötön 80milliin.
Ja 150hv,n ohjelmassa on vakiona max ~76milliä syöttöjä.
- Tästä seuraa tieten tilanne, että jos ei tiedä . . . ja tiedän, ettei muut tiedä, niin kun on vähän niinkuin pakko saada vetoja lisää, niin täytyy suutinkartartasta muuttaa ruiskutusaikoja, kun pelkkä neljän millin lisäys ei oikein tunnu missään...
- Siitä ruiskutusaikojen napluusta taas sitten seuraa sitä "kummallista käytöstä", kun ei olekkaan totta enää.
Mersut on vähän kummallisen hankalia autoja, kaikin puolin... :lol:

Pakokaasujutissa on ainakin minun kohdalleni sattunut neljää erilaista versiota.
Täysin henk. auton vermeet -> ilman mitään "saastejuttuja" ja siltä väliltä.
Kaikki ilmeisesti riippuu siitä, millaisena versiona auto on alunperin tehtaalta tilattu.
Katti, jos se on, niin on aina hyvin lähellä ahdinta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Jos on katti niin se on tuolleen, heti turbon jälkeen.
Kuva

Jos ei ole kattia niin turbolta lähtee tuollainen suora putki.
Kuva

(Jos joltain löytyy tuollainen joutilas suoraputki niin voisi sellaisen ostaa)
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

No niin, minun autoni on äkkiseltään ihan samanlainen turboltaan kuin Vito500tkm:llä(<-onko sullakin siis IHI?). Poikkeuksena vain ettei ole ilmeisesti sitä kattia, kun on suora putki.
Seuraava kysymys olisi tähän konstruktioon, onko tässä kuitenkin EGR-järjestelmä???
Ja koska imusarja on vähintäänkin erikoinen verrattuna henkilömalliin, niin ei liene myöskään läppäviritelmiä???
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Jep IHI ahdin.
Egr venttiili on kuvassa oikealla ylhäällä.

Kuva



Edittiä: W639 Vitoja on myös ilman egr härveleitä.
Tänään tuli sellaista rassattua.
Vastaa Viestiin