124 täristää ikävästi ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

auto myytiin, nyt jälkeenpäin kun ajettelee, autossa tuskin oli mitään varsinaista vikaa, vaan joku komponentti mikä sitten tuota saattoi aiheuttaa jos aiheutti :roll:
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Mikäs siinä,jos ostaja oli tyytyväinen.Näissä ajettavuusasioissa on tyypillistä se,että välillä epäilee itseäänkin,ja välillä sen taas tuntee täysin varmasti,että johonkin se entinen ajomukavuus/nautinto on hävinnyt.Aina aiemmin on ennemmin tai myöhemmin(joskus valitettavasti myöhemmin) löytynyt osa,joka aiheuttanut ongelman.Nyt alkaa kärsivällisyys olemaan koetuksella,kun korjaamoita käytetty ja osiakin ostettu,mutta apua ei tule.Paljon on vielä tutkimattakin,kuten jarrulevyt.Toinen etuiskari naksuu kun pyörää kääntelee ilmassa,mutta muuten ei näytä tai tunnu rikkinäiseltä(=ei vuoda,kolahtele),mutta joku piru tuota värinää ja pompotusta aiheuttaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Joo ei se mukavalta tunnu jos autossa on joku ns. vika tai täristys tai ylimääräinen ääni. Harmittaa niin pirusti ja alkaa kuulemaankin jo omiaan.
Esimerkiksi oman auton iskaritkin alkaa tuntumaan huonoilta ja kyyti muuttuu pikkuhiljaa muka huonoksi. Mulla ainakin siihen vaivaan auttaa kun käy välillä ajelemassa jollain muulla kuin mersulla jonkun aikaa niin johan tuntuu loisto autolta sen helvetin jälkeen oma taas :wink:

Mutta aiheeseen palatakseni niin melko varmaan on vetoakseleista tulevaa värinää, yleistä ainakin etuvetoisissa.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

Onkos kellään hyviä ideoita, tänää tää ilmeni ei ole aikaisemmin ollut. eli alkoi täristää kun painoi kaasua vauhissa? :? ja ainoastaan 3 ja 4 vaihteilla. ei 1 ja 2? ja ei pintakaasulla vaan kun antaa "tehot" kehiin :D puolen kaasun jälkeen kun lisää niin alkaa vaimeasti korostumaan tärinä ja kun ajaa tasa kaasulla niin ei mitään, ihan tasaisesti rullaa. 1 ja 2 vaihteilla tuli kokeiltua vähän lumella pelleillä niin että annoin ihan niin paljon runtua ku uskals vaan antaa niin ei mitään värinöitä. ainoastaan vauhdissa noilla 3 ja 4 vaihteilla.... :x Helppii!!!
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

uppia

elikkä 21.01 ja ei ole pahentunu eikä parantunu. ideoita kellään?
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
IL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 29.01.2010 09:54
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja IL »

[quote="epk"]nyt on vaihdettu koneen hydrauli tyynyt, rauhottui mukavasti tyhjäkäynti vapinat ja ehkä myös ajossa , mutta vielä vapisee se mikä häiritsee eniten ! perän puoleiset kardaanin suojakumit otin auki ja laitoin uudet rasvat, ei vaikutusta (ei ollut kuivana muttei ihan täynnäkään rasvaa). Oli muuten 1½ vuotta vanhat koneen tyynyt, ja nyt jo ravisti ~2100 rpm ja tyhjäkäynnillä.
/quote]

Täällä olis tuota MB tekniikkaa Jeepin korissa... 2.7D.
Värinää tuntuu juuri tuossa 2100 alueella, nopeudesta riippumatta.
Muutoin ei merkittävää.

Onko nuo tyynyt kulutustavaraa ('04, 90tkm), useinkin aiheuttaa ko värinää?
Saakohan suuttimista selkeästi tuntuvaa värinää aikaiseksi?
Eikö näissä koneissa ole se suutinruuvien venymis mahdollisuus.
Juhana N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 25.10.2005 21:12
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Juhana N »

Terse!

W124 Kombissa sellaista, että perä vemputtaa eli heiluu sivusuunnassa noin 20-70 km/h vauhdissa huomattavasti. Takavasemmalta - pyöränlaakerissa on vähän klappia mutta ei vaikuta laakerilta...noin 80 vauhdissa ja siitä ylöspäin koko vemputtamista ei enää huomaakaan.

Renkaasta mennyt kudokset? Olisi oma paras veikkaus..täytyy katella huomenna lisää kun nyt pimeässä perä ylös tunkaten en huomannut mitään renkaassa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Juhana N kirjoitti:Terse!

W124 Kombissa sellaista, että perä vemputtaa eli heiluu sivusuunnassa noin 20-70 km/h vauhdissa huomattavasti. Takavasemmalta - pyöränlaakerissa on vähän klappia mutta ei vaikuta laakerilta...noin 80 vauhdissa ja siitä ylöspäin koko vemputtamista ei enää huomaakaan.

Renkaasta mennyt kudokset? Olisi oma paras veikkaus..täytyy katella huomenna lisää kun nyt pimeässä perä ylös tunkaten en huomannut mitään renkaassa.
Rengasvialta tuntuu omien kokemusten perusteella. Eipä noista nykyajan renkaista päällepäin välttämättä vikaa näekään kai. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

Aku P kirjoitti:
Juhana N kirjoitti:Terse!

W124 Kombissa sellaista, että perä vemputtaa eli heiluu sivusuunnassa noin 20-70 km/h vauhdissa huomattavasti. Takavasemmalta - pyöränlaakerissa on vähän klappia mutta ei vaikuta laakerilta...noin 80 vauhdissa ja siitä ylöspäin koko vemputtamista ei enää huomaakaan.

Renkaasta mennyt kudokset? Olisi oma paras veikkaus..täytyy katella huomenna lisää kun nyt pimeässä perä ylös tunkaten en huomannut mitään renkaassa.
Rengasvialta tuntuu omien kokemusten perusteella. Eipä noista nykyajan renkaista päällepäin välttämättä vikaa näekään kai. :roll:
Niin tai peräti vanne kolhiintunut piloille. Onko alumiini vai teräsvanne. Itse tekisin niin että nostaisin auton perän ilmaan. Jos autossa on lukkoperä niin molemmat takapyörät ylös ja jos ei ole lukkoa niin puoli kerrallaan. Auto käyntiin ja vaihdetta silmään ja auton takaa katsomaan. Jos kumissa tai vanteessa on vikaa näkyy se kyllä jo tyhjäkäynti nopeudella. Em. voi kokeilla sitten vain omalla vastuulla ja jonkinmoinen kokemuskin autojen kanssa olisi toivottavaa. Kokemattomalle voisi olla parasta viedä auto rengasliikkeeseen ja pyytää tarkistamaan rengas ja vanne.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Avatar
jokkew124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 27.08.2009 11:00

Viesti Kirjoittaja jokkew124 »

unohtu tulla ilmoittelemaan omasta tota vikaa, eli syyllinen oli kardaanin kannatinlaakeri. nyt menee kun uus perkule 8)
-88 W124 200D 685tkm

Kuva
Vastaa Viestiin