CE 300-24 käyttis. Edit: Kuvia päivitetty 20.9.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

CE 300-24 käyttis. Edit: Kuvia päivitetty 20.9.

Viesti Kirjoittaja Scr »

Ajattelin pistää itsekkin muutamia kuvia nyt autosta tänne.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Eka autoni on ja hyvä on tuntunut olevan toistaiseksi ainakin. Mittarissa on nyt 181 tkm joista vajaat kymmenen olen itse ajanut =)

Vähän projektiakin tuossa on, etupuskuri pitäisi saada uusi, ( kun menin sen talvenliukkailla rikkomaan :s ) jos joltain löytyy varsinaissuomen alueelta ylimääräinen niin olisin kiinnostunut ostamaan! Samalla värillä oleva olisi ihanteellinen. :)

Valot tulevat vaihtumaan edestä ja takaa kirkkaisiin, takavalot viikon sisällä ja etuvalot kun löydän jostain taas ei E-sarjalaiseen. Japilta kun ovat loppu ilmeisesti : /

Pientä madallustakin olen ajatellut. 30/30 voisi olla passeli, ja mielellään hankin samantien koko alustasarjan pelkkien jousien sijasta jotta saadaan vähän jäykkyyttä. Kuulisin mielelläni ehdotuksia edullisista alustasarjoista ja kommenttia jousistakin =)!

Uudet vanteet hankin tuossa jokusen viikkoa sitten, käsittääkseni mallia E63 AMG. 8,5x18 eteen ja taakse 9,5x18. Näihin tulee varmaankin 215/40 ja 235/40 kummit.

Kuva

paikalla olevat vanteet tulevat myyntiin jahka saan nuo uudet paikalleen. saa kysellä ja tehdä tarjousta jos kiinnostaa! =)

Kaikki kommentit ja vinkit ovat tervetulleita!
Viimeksi muokannut Scr, Ti 21.09.2010 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Näyttää kuvissa ainakin siistiltä ja ruosteettomalta peliltä. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko tämä vie bensaa 100km:llä?

Jos olis mun auto, niin ottaisin noi ajovalojen pyyhkimet ja pesurit pois.

Mutta siisti mese ja todella vähän ajettu jos tossa on kaikki?
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, talviunilla
W204 220CDI -08 Automaatti (592tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (628tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (278tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (558tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (380tkm farkku manuaali pakettiauto)

Päivitetty 06.10.2025
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hyvältä näyttää! 8) eikä suunnitelmatkaan ole huonot.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Re: CE 300-24 käyttis.

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Scr kirjoitti:Pientä madallustakin olen ajatellut. 30/30 voisi olla passeli, ja mielellään hankin samantien koko alustasarjan pelkkien jousien sijasta jotta saadaan vähän jäykkyyttä. Kuulisin mielelläni ehdotuksia edullisista alustasarjoista ja kommenttia jousistakin =)!
Itse laitoin toissa syksynä alle GTS Sport iskarit ja oli kyllä niin halpa setti, että epäilin niiden olevan ihan paskoja. Koko setti (4 kpl) maksoi 314,50 € ja tuli kotiovelle asti. Tässä setissä ei siis ollut madallusjousia vaan ne oli jo valmiina alla. Merkistä ei mitään tietoa...

Iskarit on kyllä pelannut mainiosti, ottaen huomioon niiden hinnan. Tein kaupat jonkun kanssa suomessa (löytyi nettiautosta), joka sitten näköjään tilasi ne suoraan valmistajalta. Homma kuitenkin pelasi tosi hyvin ja iskarit tuli alle viikossa. Laitan vielä vertailuna, että suomesta ostettuna bilstein sprint olisi kustantanut yli 600 €/kierros. Toki silloin puhutaan "laatu"osista.

Madallusjousina näissä on käytetty paljon h&r:ää. Löytyy suhteellisen edukkaasti joka paikasta. Etupään korkeus näyttää suhteellisen hyvältä noissa kuvissa, joten kannattaa vielä varmistua, miten korkeat iskarin yläpään kumit takana ovat. Jos ovat paksuimmat, niin ohuimpiin vaihtamalla saa kivasti vielä sentin pois. Ei kait mersua kannata kivireeksi vaihtaa...
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

hieno peli
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

toni20 kirjoitti:Näyttää kuvissa ainakin siistiltä ja ruosteettomalta peliltä. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko tämä vie bensaa 100km:llä?

Jos olis mun auto, niin ottaisin noi ajovalojen pyyhkimet ja pesurit pois.

Mutta siisti mese ja todella vähän ajettu jos tossa on kaikki?
Juu ruosteeton on. mistään en ole löytänyt tippaakaan, koko ikänsä tallissa ollut =) itse olen tietääkseni kolmas omistaja. Kilometrien uskoisin olevan aidot koska täydellinen huoltokirja viimevuoteen asti.

Nooo, omassa käytössä varmaan sitä 13-14 litran keskikulutusta. Maantiellä menee alle kympillä mutta eisitä niin paljoa tule maantietä ajeltua :o

Antaa pyyhkimien ja pesurien olla kun siihen on tarkoitettukkin :lol:
Sergey kirjoitti:hyvältä näyttää! 8) eikä suunnitelmatkaan ole huonot.
Kiitoksia! :)
T.Soprano kirjoitti:Madallusjousina näissä on käytetty paljon h&r:ää. Löytyy suhteellisen edukkaasti joka paikasta. Etupään korkeus näyttää suhteellisen hyvältä noissa kuvissa, joten kannattaa vielä varmistua, miten korkeat iskarin yläpään kumit takana ovat. Jos ovat paksuimmat, niin ohuimpiin vaihtamalla saa kivasti vielä sentin pois. Ei kait mersua kannata kivireeksi vaihtaa...
Jep, H&R on varmaan ihan perushyvä merkki? Mutta jäykentääkö pelkät jouset yhtään vai tarvitseeko pelätä rengas/kaari osumia? :o Mielellään ei kivireki, mutta hiukan matalampi saisi olla :)

Täytyykin tosiaan katsoa että mitkä kumit siellä on nyt paikoillaan =)!
Messerschmitt kirjoitti:hieno peli
Kiitoksia! :)
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Avarimaski tohon?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Messerschmitt kirjoitti:Avarimaski tohon?
Ois kiva nähdä kuva tämmösestä missä ois kyseine maski :) sit vois miettiä : D
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Nätti kampehan toi on.
Mullakin oma on ollu jo viis vuotta käyttöautona ympäripyöreetä ja hyvin on toiminu.
(koputtaa puuta kun omia laitteita ei millonkaan pidä kehua)!
Mitäny on tässä saatossa pitäny uusia kanspahvi ja lootaa pitäny rempata.

Ainut huono puoli että ovia ei meinaa saada kiinni kunnolla pakkasilla.
Johtuu varmaan siitä et tiivisteet menee kovaksi.
Kun aukasee ikkunaa niin menee paremmin kiinni?
Ja myös huohottimenputki irti ilmanputsarista talveksi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Scr kirjoitti:
Messerschmitt kirjoitti:Avarimaski tohon?
Ois kiva nähdä kuva tämmösestä missä ois kyseine maski :) sit vois miettiä : D
foorumilla on myyntipalstalla myynnissä vanhaan maskiin avariritilä. Niitä ei kauheesti tarjolla ole!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Scr kirjoitti:Nooo, omassa käytössä varmaan sitä 13-14 litran keskikulutusta. Maantiellä menee alle kympillä mutta eisitä niin paljoa tule maantietä ajeltua :o
Älä nyt käsitä väärin mutta on todella vaikee uskoo, että sais meneen alle kympin maantielläkään. Itellä on 2.6 automaatti ja ollaan pitkään jo mittailtu bensankulutusta, ja omassa kaupunkinajossa vie jotain 16-20 litraa. Yhen kuukauden kulutukseks olen saanu pahimmillaan 200 litraa. Siis mitä vie kuukauden aikana yhteensä.

Maantie ajossa tietysti vähemmän, mutta parhaimmillaan isä on saanut kulutukseksi jotain 14 litraa ja hän ajaa paljon rauhallisemmin kun minä.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, talviunilla
W204 220CDI -08 Automaatti (592tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (628tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (278tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (558tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (380tkm farkku manuaali pakettiauto)

Päivitetty 06.10.2025
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyl kolmesatasel saa alle 10l/100 mut tiukkaa se tekee. ei se mahdotonta ole. Kuulopuheiden mukaan 260 vieki enemmä ku 300 ;) mun 300-24 vie aika tasaseen 12-13 litraa pääasiassa kylmä/kaupunkiajoa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

No huhhuh, eipä oo mulla varmaan koskaan ollu 20 litraa keskikulutus tankillisella, yleensä siinä 10-12-14 pyörii. Isä kerran lainas mersua työmatkalle ja sai keskikulutukseksi 8,5l. :lol: Pihin äijän kaasujalka on ilmeisesti vuosien varrella hioutunut erittäin rauhalliseksi.
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Kiva kuulla Manu että on pelittänyt! : )

huh huh että 2.6 vie :o Onkohan kaikki ihan kohdallaan koneessa ja onko nelilovinen loota?

Kyllä toi maantiellä mulla menee vähän päälle ysiin kun economy silmään, rauhallisesti ajelee, ennakoi, kikkailee :wink: viisilovinen laatikkokin on suuri plussa tässä asiassa :)
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Kyllähän se vähän tykkää sitä menovettä juoda. Kyllä koneessa tuntuu olevan kaikki kohdallaan ja on juu nelilovinen laatikko. Onko noissa 300:ssa sitten viisilovinen laatikko?

Vein jokin aika sitten mesen vaihdelaatikon öljyjen vaihtoon. Laatikosta oli tullut ulos hirveesti metallinsilppua. Ja oli käynyt ilmi, että joku oli muokannut jostain pakettiautosta sinne suodattimen, joka oli sahattu poikki ja tungettu väkisin sinne.

Käyny hyvä tuuri, ettei ollu hajottanu laatikkoo. Ajossa ei huomannu mitään erikoista.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, talviunilla
W204 220CDI -08 Automaatti (592tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (628tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (278tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (558tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (380tkm farkku manuaali pakettiauto)

Päivitetty 06.10.2025
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hieno auto, ainakin vielä tuossa kuosissa ;-). Mukava nähdä tuo pitkä, harvinainen mallimerkintä ja väliviivakin on vielä paikallaan.
Voidaan sanoa, että kun jälkituodussa autossa näkee lampunpyyhkimet, auto on silloin hyvin varusteltu. Ja sisäkuvista voidaan päätellä että tämäkään ei ollut poikkeus.
Onko viitosen kytkeytymisessä ollut mitään ongelmia?

Kulutuksesta vielä, että oma 4Matic menee pienemmällä aineella kuin coupe. Matic on vienyt keskimäärin kymppiä ja coupe yhtätoista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

toni20 kirjoitti:Kyllähän se vähän tykkää sitä menovettä juoda. Kyllä koneessa tuntuu olevan kaikki kohdallaan ja on juu nelilovinen laatikko. Onko noissa 300:ssa sitten viisilovinen laatikko?
Joissakin on viislovinen, joissakin nelilovinen.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jombe kirjoitti:
toni20 kirjoitti:Kyllähän se vähän tykkää sitä menovettä juoda. Kyllä koneessa tuntuu olevan kaikki kohdallaan ja on juu nelilovinen laatikko. Onko noissa 300:ssa sitten viisilovinen laatikko?
Joissakin on viislovinen, joissakin nelilovinen.
Vakiona manuaali 5-v., nelilovinen ja viisilovinen automaatti lisävarusteena. 300-24 oli ainoa moottorivaihtoehto ennen 9/1992 johon sai 5-v. automaatin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Kyllähän se nyt vaan niin on, että jos 260 vie 15-20l väliin bensaa suht normi ajotavalla niin jotain on jo pahasti pielessä koneessa. Itellä E320 Coupe 5-vaiht.aut. ja talven ajalta mitattu tarkka keskikulutus 13l/100km käytännössä pelkkää lyhyttä työmatka-ajoa (10km). Kyllä tolla 260 pitäis päästä 10-13l kulutuksiin vaikka vähän reippaammin ajeliskin. Ikinä en omaa oo saanu viemään 20l/100km en sitten millään vaikka ois kuinka reippaasti ajellu.
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Omassa kulutus luokkaa 12l/100km. Sekalaista ajoa on. Pari viikkoa sitten ajoin JKL-HKI välin tankillisella, jolloin kulutukseksi tuli vajaat 10 l/100km. Talvella webastoa pyöritellessä kulutus ollut parhaimmillaan 17l/100 km. Luonnonsuojelijat kiittää :twisted:

Madallusjousista vielä sen verran, että käsittääkseni juurikin madallusjouset jäykentävät alustaa, koska ovat matalammat ja sitä myöten vähemmän joustavaa kierrettä. Yleensä madallusjouset ovat myös jäykempää materiaalia. Iskunvaimentimen tehtävä on vain vaimentaa iskuja.

Asentamalla ns. sport-tyyppiset iskunvaimentimet (siis madallusjousien kanssa), niin saa autoon myös joustoa, koska ovat yleisesti hieman lyhemmät kuin alkuperäiset. Matka iskarin yläpäästä pyöräntuentaa lyhenee madaltaessa ja mikäli alla on alkuperäiset iskunvaimentimet, niin silloinhan iskunvaimennin on jo sisempänä madalluksen verran ja paras iskunvaimennusteho on menetetty.

Jos meni ihan väärin, niin korjatkaa.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Tosta kulutuksesta jauhan vielä... Uskokaa tai älkää, mutta olen pitänyt kirjaa jokaikisestä tankkauksesta tammikuun lopulta lähtien tähän päivään saakka.

Helmikuussa kun oli -20 asteen pakkasia ja autolla ajettiin joka päivä, niin kulutus satasella oli 20 litraa. Tosin onhan mulla vähän armoton kaasujalkakin liikkeelle lähdössä :roll:

Bensavalo palaa nytkin mittarissa. Ei kun tankille taas...
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, talviunilla
W204 220CDI -08 Automaatti (592tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (628tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (278tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (558tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (380tkm farkku manuaali pakettiauto)

Päivitetty 06.10.2025
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

T.Soprano kirjoitti:Yleensä madallusjouset ovat myös jäykempää materiaalia.
Jos ne ovat terästä, niin ne eivät ole sen jäykempää materiaalia, kuin ne edellisetkään jouset. Paksumpaa kierrettä ne voivat olla.
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Kulutukseen voi täältä vastata seuraavasti.

Näin lämpimämmillä keleillä selvästi lähempänä 10L, kuin 15L. varmasti melkolailla 10-12L kieppeillä. Varmaan pääsis alle 10 jos vaan jaksais hissutella.

Talvi taas asia erikseen. Vähintään 13-14L ja enempi.

Ajot maantiepainotteista seka-ajoa.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

toni20 kirjoitti:Tosta kulutuksesta jauhan vielä... Uskokaa tai älkää, mutta olen pitänyt kirjaa jokaikisestä tankkauksesta tammikuun lopulta lähtien tähän päivään saakka.
On mullaki 99,9% tankkauksista siitä päivästä kun autoni ostin 2,5v/60tkm sitten, loput 0,1% on täydennetty muistin mukaan... ei se aina ole kiva katella kaksinumeroisia lukuja, keskimäärin siel 11l paikkeil pyörii. Ei ole kuin kaksi hetkeä kun olen päässyt alle 10 ja ne o molemmat kesäreissuja moottoritienopeuksissa. Ja suomenpuolella ei ikinä.

tuos viimekesänä tuli ajeltua suomes ja ruotsissa 5000km lenkki, niin suomessa kulutus oli lähes litran suurempi kuin ruotsissa vaikka keskinopeus oli suomessa 9,7 kmh vähemmän. Ja sama toistuu aina kun reissussa on. Suomessa kuluu bensaa enemmän aina.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Timo L. kirjoitti:Hieno auto, ainakin vielä tuossa kuosissa ;-). Mukava nähdä tuo pitkä, harvinainen mallimerkintä ja väliviivakin on vielä paikallaan.
Voidaan sanoa, että kun jälkituodussa autossa näkee lampunpyyhkimet, auto on silloin hyvin varusteltu. Ja sisäkuvista voidaan päätellä että tämäkään ei ollut poikkeus.
Onko viitosen kytkeytymisessä ollut mitään ongelmia?
Kiitoksia =) Ja kaikki muutokset mitä autoon tulee, tulee olemaan sellaisia että saa koska vaan takaisin alkuperäiskuntoon, eli ei paniikkia :wink:

Ei ole vitosen kanssa mitään ongelmia ollut :)

Laskeskelin tässä viikon ajan kulutusta nyt kun on lämpimämpää ja menee aika lähelle 13 L sekalaisessa. Vaikka ei mulla mikään kaikkein kevyin kaasujalka olekkaan :)

Eli siis onko jouset vai iskarit nyt se itse jäykentävä osa? :o Koska madallusta ei kuitenkaan niin paljon tule että vakio iskarien kanssa olisi aivan pulassa. :o
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No vakioiskari on ajettu 20 vuotta, ei se iha "hyvä ja ehjä" enää ole. itellä tirskahti iskarin sisukset pihalle 2 viikkoa sitten. vajaat 19v ne siis kesti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Sergey kirjoitti:No vakioiskari on ajettu 20 vuotta, ei se iha "hyvä ja ehjä" enää ole. itellä tirskahti iskarin sisukset pihalle 2 viikkoa sitten. vajaat 19v ne siis kesti.
Vaihdettu vuonna 2007 alkuperäiset uudet tilalle ja ajettu alle 20 tkm. 8)
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Nyt päivitystä kauan sitten alotettuun aiheeseen!

Elikkä muutosta on tullut hieman. Madallusjouset hankittu, 40/35. Eivät vaan renkaat mahtuneet edestä pyörimään niin oli pakko laittaa ykkösen kumien tilalle nyt neloset. Nyt mahtuu nipin napin pyörimään.Ajettavuus kyllä parani! Hakusessa siis 16-17 vanteet, saa ehdottaa tähän autoon sopivia, mielellään AMG, MB, tai koottavia vanteita. Ja topicissa nähdyt molemmat vannesarjat ( ATS 18x8,5 ET35 ) sekä ( AMG CL63 18x8,5 & 18x9,5 ET35 ) Ovat myytävänä. Tarjouksia saa esittää jos kiinnostaa! :)

Kuva

Valot vaihtuivat takana kirkkaisiin, saa nähdä tuleeko olemaan lopullinen valinta... :roll:

Myös etupuskuri joka rikkoontui viime talvena on uusittu.
8)

Kuva

Takavaimennin on hankittu, ja pitäisi alkaa asentelemaan paikoilleen.

Hifi puoli on ainut asia jonka kanssa alan olemaan sujut tällä hetkellä autossa. Soittimena Pioneerin perusmankka ja etukaiuttimina toimivat Rainbowin 4,75. Olen erittäin tyytyväinen rainbowien äänenlaatuun, hintansa väärtit. 8) Subi puolesta vastaa takakontissa Pioneerin 12" ja edessä JBL:n järeä 8". Matalat äänet tulevat kontista hyvin ja 8" toistaa "korkeammat" bassot :) Takakontin kuvia laitan kunhan kerkiän!

Kuva

Kuva

Kuva

Jep jep, auto on paskanen sisältä ja ulkoa. Voisin ottaa seuraavaksi projektiksi siivota auton, pestä ja vahata, sekä penkkien käsittely nahanhoito aineella :D
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Millaisia aineita suosittelette nahkapenkkien puhdistukseen? Ja varmaankin olisi hyvä myös jotain hoitoaineita käyttää? :)
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Vastaa Viestiin