123 korin mersu, dieselöity coupe -76 vuodelta. koneena helvetin pirteä 2.4d kysymys kuuluu!
kumpaa konetta alan katsella tilalle, 124 mersun 2.5td/3.0td vai 123 3.0td? laatikoksi olen harkinnut automaattia,millä tavoin tätä ohjataan? ja mahtaako alustan tai jarrujen kannalta olla mitä vaihdettavaa?
tehotavoite maltillinen ~250hv ja saada toimiva paketti. kaikki vinkit kehiin
"autoon vaihdettu MB 230c-123c mallinen kori kuopion katsastuskonttorin luvalla no 27/8-89 20.3.89. korin numero *********** valmistenumero varmennettu vasemman etujousen joustintukeen. LTJ-mallimerkintä 4Dsedan 5-240 D-123D/2800"
mitä tuo nyt selkokielellä tarkottaa. prosentteja ei näy ainakaan missään,mutta tuleeko niitä korinvaihdosta
Ei niitä prosentteja oo aina merkitty ja nykyään on melkeempä vielä vähemmän tietoa itse otteessa. Konttorilla kuitenkin tiedot näkyy koneella.
Tuo korinvaihto tarkoittaa käytännössä sitä, että muutoskatsastukset on mahdottomia prosenttien paukkuessa yli. Johtuen muutaman vuoden takaisesta prosenttitaulukoiden muuttumisesta
paljonko pitäneis tulla prosentteja turbotuksesta ja coolerista? tai moottorinvaihdosta. tai sittenhän on yksi mahdollisuus remmiahdin ja leimaa aina ilman hihnaa
Osien lisäämisestä ei tule prosentteja, vain vaihdetuista ja poistetuista. Turbon lisäminen rinnastetaan moottorinvaihtoon, mutta se ei koske prosenttikohtaa. Esim. vaihdetusta pakosarjasta voi tulla se 2%.
Joo ei tule prosentteja kuin vaihdetuista osista, eli jos vain lisää osia eli sovittaa turbon vakiopakosarjaankin niin ei mitään. Ongelma korinvaihto vehkeessä on että jos sen muutoskatsastaa nyt niin prosentit kuitenkin lasketaan uusiksi nykytaulukon mukaan, joka aiheuttaa sen että prosentit menee heti yli (korin osuus nykyän paljon entistä suurempi).
niin eli jos muokkaan vakio pakosarjaa niin että saan siihen liitettyä turbon ei tarvitse myöskään muutoskatsastaa? tai ei ainakaan prosentteja tule. tarvittava cooleri voi olla sitten vaikeampi saada papereihin.
eikös silloin olisi järkevämpää hommata remmiahdin tai remmillä käytettävä turbo,se missä on pelkkä kompura.mikä se nimeltään olikaan silloinhan ahtoilma on jo ahtimelta lähtiessään viileämpää?
Mekaanisen ahtimen hyviä puolia on, se ettei männät lämpiä kun ei ole pakovastapainetta.
Kyllä procharger lämpiää ,kun paljon ajetaan ja tarvitsee välijäähdyttimen .
Tarvii turbo muutoskatsastaa vaikka laittaa omalla sarjalla, sen takia kun moottoria ylipaineistaa niin yleensä teho lisääntyy.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Ei tule lisätyistä prosentteja, mutta ongelma on se että prosentti taulukot muuttui jokunen vuosi sitten, ja muutoskatsastuksessa prosentit lasketaan nykyisen mukaan. Koska nykyisissä taulukoisa korin osuus on kasvanu huomattavasti niin korin vaihto auto menee lähes varmasti yli. Eli jos autoa ei tarvi muutoskatsastaa niin ei ongelmia, mutta muutoskatsastusta ei voi korinvaihdoille enää tehdä vaan ne joutuu pitämään semmoisena miksi ne on vanhojen sääntöjen aikana tehty.
"laitat vaan mersun oman kolmisatasen turbokoneen siihen" näin sanoi konttorilla yksi inssi ja toinen otti kopiot otteesta ja aikoi ottaa selville prosentit ja soittaa muutoksen tehneelle konttorille vielä.