nyt kysyn että voinko asentaa turbon w201 2.6 e
nyt kysyn että voinko asentaa turbon w201 2.6 e
Eli tämmöstä asjaa tiedustelen että voinko asentaa lailisesti mersun 190 2.6 e turbon?? ja olen miettinyt että mihin voisin verrata sitä sitten?? ai niin autoni on vuosi malliltaa 1987 vuoden mersun 190 2.6 e eli nyt olisi tiedot tarpeen
No vertaa vaikka tohon sun nykyseen autoon. Jos muuttaa vähän jarruja niin vois verrata 16-venttiilisiin.
Katalysaattorin joudut laittamaan.
Katalysaattorin joudut laittamaan.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
kyllä se alkuperäinen kansipahvi pitäis kestää pienen turbotuksen, kun tässä 2.6 koneessa on se etu, että pyttyjen väli on todella leveä, kun männät/poraus on niin "pieni"... sama lohkohan on tehtaalla tehty poraamalla pytyt isommiksi 3 litraiseksi ja siinäkin kestää vakio pahvi turbotuksen maltillisesti...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
nyt täytyy todeta, että olis ehkä paras unohtaa koko turbotus, noilla tiedoilla
voit joutua nimittäin rakentamaan koko polttoainepuolen uusiksi säädettävällä ECU:lla ja sähkösuuttimilla, tuon mekaanisen KE-jetin tilalle, jos meinaat enemmän tehoja ottaa...

voit joutua nimittäin rakentamaan koko polttoainepuolen uusiksi säädettävällä ECU:lla ja sähkösuuttimilla, tuon mekaanisen KE-jetin tilalle, jos meinaat enemmän tehoja ottaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joo ja m103 300:een mosselmannilla sai kait 245 heppaa. nJa samat osat siinä on ku 260, ruiskun säädis vaan vähä eroa. Kun kopioi mosselmannin satsin niin siitähä o hyvä alottaa. Ja ei tartte tehä mitää muutoksia alkuperäiseen... paitsi säätöihin
Minäkää mikää paras puhuja ole ku en turpoista tiiä yhtää mittää mutta miks dieselin osia pitäs sotkee bensaan? Mitä vikaa niissä alkuperäisissä bensan osissa on?

Minäkää mikää paras puhuja ole ku en turpoista tiiä yhtää mittää mutta miks dieselin osia pitäs sotkee bensaan? Mitä vikaa niissä alkuperäisissä bensan osissa on?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
meinasitko, että sais turbon öljynpaluulle valmiin reijänmallu21 kirjoitti: muuten käykö 300 td öljypohja tähän autoon??

turbodieselin öljypumppu kyllä kannattaa vaihtaa, siinä on tuotto suurempi ja paineet on tyhjäkäynnilläkin siellä n. 3 kilossa... bensakoneen omalla pumpulla paineet on jossakin 0.5 ja 1.5 välillä tyhjäkäynnillä ja turbo tietysti vielä haukkaa oman osansa tuotosta, että tuskin on edes tuotakaan, mitä vakiona...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kaksilitraisesta 190E:stä saa pienelläkin turbolla helposti yli 180 hevosvoimaa alkuperäisellä KE-Jetillä, joten 2,6-litraisesta pitäisi saada helposti reilusti yli 200 hevosvoimaa sopivalla turbolla ja välijäähyllä, kun sytytyksen pitää kurissa esim. Boost Timing Masterilla.nj^ kirjoitti:200hp tostakin saa varmaa ihan KE-Jetillä? Eikös mosselmanin turbosarjalla saanut 180hp parilitrasestakin, ennenkuin tuli jetti vastaan?
Muutoskatsastuksessa kannattanee vertailumoottoriksi ottaa 190E 2.5-16 -mallin moottori ja sen mallin mukaiset jarrut, jouset, vakaajat ym.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Eipä käy dieselin öljypumppu bensaan, kuten ei myöskään kannentiivistekkään.napa kirjoitti:meinasitko, että sais turbon öljynpaluulle valmiin reijänmallu21 kirjoitti: muuten käykö 300 td öljypohja tähän autoon??ei siinä dieselin öljypohjassa sellaista ole, lohkon kyljestä ne öljyt menee, että ei ole dieselin ö-pohjasta tässä mitään apua...
turbodieselin öljypumppu kyllä kannattaa vaihtaa, siinä on tuotto suurempi ja paineet on tyhjäkäynnilläkin siellä n. 3 kilossa... bensakoneen omalla pumpulla paineet on jossakin 0.5 ja 1.5 välillä tyhjäkäynnillä ja turbo tietysti vielä haukkaa oman osansa tuotosta, että tuskin on edes tuotakaan, mitä vakiona...
selvä. muuten katselin tossa vähän w201 2.6 e 16 v jarruja niin ne on edestä samat ja takana on vaan tehokkaammat satulat ja levyt on vaan jäähdytetyt. no alustasta mun ei tervii huolehtia kun löytyy tallista bilsteinin alusta sarja -40mm -40mm. ostin tossa just kannen tiivisteen niin meinasin laser leikkauttaa kuparista samanlaisen mut paksumman (1.7mm) vaan. ja puhaltimeksi tulee garretin 30 hyrskytin kun tuolta hyllystä löytyy yks semmonen peruskorjattu. sitten mä kysyn että tähän malliin ei taida saada valmista pakosarjaa mistään. ja mitähän toi k-jeti tykkää jos laitan bensanpaine säätimen että voisin rikastaa seoksia. ja tosiaan tarkotus ei ole kauheesti tehdä mitään yli 300 hv moottoria vaan sopivan mukava ja tehokas käyttö auto vaan 

varmaan sitten tota. mites tää auttaisi http://www.finboost.fi/index.php?go=enrichment ton k-jetin kanssa?? ja nyt sitten pitäisi vaan keksiä sopivat suuttimet jos laittaisi ton lisärikastuspiirin olisiko kellään kokemuksia tommosesta systeemistä?? ja mitä suosittelette??
Mahtaako pitää paikkaansa? Motonetistä ei meinaan löytynyt kuin yksisylinterisiin takajarruihin varaosiajukkis. kirjoitti:no joo w201 2.6 16v ei ole olemasakaan. 2.3 ja 2.5 16v on ja niissä on edessä isommat jarrut kuin 2.6 ja takana kaikissa w201sissä on samat jarrut. mitähän sää oot kahtellu.

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
KE-Jetronicissa ei ulkoisen paineen lisääminen vaikuta virtausmäärään, koska sama paine menee myös yläkammioon. KE-Jetissä vaikuttaa virtaukseen paine-ero, jota voi EHA:lla muuttaa jossain määrin. Tuollaon lisätietoa KE-Jetistä ja turbosta nelisylinterisessä koneessa.mallu21 kirjoitti:...mitähän toi k-jeti tykkää jos laitan bensanpaine säätimen että voisin rikastaa seoksia,,,
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
itse unohtaisin tuollaiset lisärikastus systeemit, eli joko tyytyisin niihin tehoihin, mitä siillä vakiona olevasta k (tai ke-jetistä) saa irti tai sitten vaihtaisin kokonaan ruiskua...
"laillisesti" 190 koppaisesta saa kai ottaa tehoja jotain alle 250 heppaa, kun tulee se 7 kg/Kw raja vastaan, vaikka laittais millaista alusta/jarru palikaa kiinni... ja tuo 250 heppaa taitaa olla juuri ja juuri saavutettavissa myös ke-jetillä 6 pyttyisessä koneessa...
"laillisesti" 190 koppaisesta saa kai ottaa tehoja jotain alle 250 heppaa, kun tulee se 7 kg/Kw raja vastaan, vaikka laittais millaista alusta/jarru palikaa kiinni... ja tuo 250 heppaa taitaa olla juuri ja juuri saavutettavissa myös ke-jetillä 6 pyttyisessä koneessa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jaa missähän mallissa on yksisylinteriset satulat takana? eiköhän ne ole kaikissa kahdella sylinterillä(yksi levyn kummallakin puolella)nj^ kirjoitti:Mahtaako pitää paikkaansa? Motonetistä ei meinaan löytynyt kuin yksisylinterisiin takajarruihin varaosiajukkis. kirjoitti:no joo w201 2.6 16v ei ole olemasakaan. 2.3 ja 2.5 16v on ja niissä on edessä isommat jarrut kuin 2.6 ja takana kaikissa w201sissä on samat jarrut. mitähän sää oot kahtellu.
katittomassa versiossa 204 heppaa ja katillisessa 197 hp... ja jos tuohon laksetaan lisää se 20 % mallisarjan tehokkain periaatteella, niin n. 240 hp saa olla penkityslapossa, mieluluumin kuitenkin aina hieman alle sen laskennallisen maksimin...mallu21 kirjoitti:juu kyl mä sen tiedän. voinko mä muka verrata 190 2.6 e tohon 190 2.5 16v? onks 2.5 16v mallisarjan tehokkain?? jos on niin paljon siinä on sitten potkua?? kun omassa on 160 hv.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."