124 230te nykii pienillä kierroksilla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Zami124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 15.02.2009 19:34

124 230te nykii pienillä kierroksilla

Viesti Kirjoittaja Zami124 »

No nii taas se keksi uuden vian.

Lujeskelin bonanzasta mutta en usko sen olevan syynä kun ei kerran ennen ole tehnyt samoilla renkailla.

Siinä kuudenkympin tienoilla nykii niin pirusti, että oikeen ittiäki hävettää. Lakkaa kun ottaa vedon pois eli kiertää ihan normisti. Jaa no voisko kuitenkin olla joku vetopuolen kummi tai jotain.

Jos jollain on samaa fikaa niin saapi laittaa finkkiä.

Sami
Meersulla ajalen,
- 230TE
- SLK 230K
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Yhden vastaavan vian saman mallisessa autossa joskus korjasin vaihtamalla sytytystulpat uusiin. Älä laita NGK...
Zami124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 15.02.2009 19:34

Viesti Kirjoittaja Zami124 »

Oho, olisko noin yksinkertanen vika. Ku on insinööri niin pitää ajatella aina niin vaikian kautte ensi jottei tuu mieleenkää tämmönen.

Tarttee koittaa. Kiitos!
Meersulla ajalen,
- 230TE
- SLK 230K
Zami124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 15.02.2009 19:34

Viesti Kirjoittaja Zami124 »

Ei se tulppien vaihdolla parantunu. Tarttee vielä vaihtaa se toinen ruiskupumppu mikä sielä peräs on.

Emmä ny sitte muuta tiedä sanua. Nykii aina vain pahemmin ja tippuu vauhti 60km/h.
Meersulla ajalen,
- 230TE
- SLK 230K
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Tarkista virranjakajan kansi ja pyörijä, uusi tarvittaessa. Saako moottori bensaa?
Zami124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 15.02.2009 19:34

Viesti Kirjoittaja Zami124 »

Pyörijä ja kansi vaihdettu ja tulpat. Joku aika sitten vaihdettiin toinen bensapumppu, joka kyllä paransi sen hyytymisen. Sen jälkeen meni monta kuukautta hyvin, mut sit tuli tää nykiminen.

Toiset on veikkaillu ilmavuotoja. Mistäköhän niitä lähtis hakemaan?

Tulpan johdot vois mitata, mutta mitähän sielä pitäis olla ohmia?

Kiitos avusta jo etukäteen!
Meersulla ajalen,
- 230TE
- SLK 230K
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

700-1300 ohmia ois tulpanjohdon vastus. Vika vois olla myös bensapumpunreleessä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Zami124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 15.02.2009 19:34

Viesti Kirjoittaja Zami124 »

Voi halavattu ku on vakia vika.

Moottorista se nykiminen ei taida johtua. Mutta kun on veto päällä ja ajaa 40-80 kilsaa tunnis niin mersu hyppii eteenpäin niinkun kenguru. SItten kun laittaa kytkimen pohjaan mutta kierrokset pysyy niin ei käyntihäiriötä yhtään.

Voisko se johtua perästä tai kytkimestä? Olisko sielä välystä niin, että tasasessa ajossa se pääsee hyppimään mutta kun lyö kaasun pohjaan niin ei taas mitää nykimistä.

Eli perä tai kytkin?
Meersulla ajalen,
- 230TE
- SLK 230K
Vastaa Viestiin