260E käyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TurboDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 07.12.2008 11:37

260E käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja TurboDT »

Mistä kannattaa lähteä hakemaan vikaa, kun 260E vm.1991 ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä lämpimänä. Kylmänä käy sievästi, mutta kun lämpö nousee 75 C:en, alkaa röpöttää ja lopulta sammuu. Auto on seissyt kuukauden, voisiko olla kosteutta jossakin? Itsellä ei ole kokemusta näistä bensamersuista.
Ei oo mersun voittanutta!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Katsoppa virranjakajan sisään.Voi olla yllätys tiedossa.
Hankala irroittaa mut siellä kaiketi vika on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

mites ylijänniterele? Ja ootko varma, että kannentiiviste ei päästä vettä palotilaan? :o
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Selvä juttu, kosteutta jakajassa. Kylmänä toimii kun on vielä pisaroina mutta kun kone lämpenee niin höyrystyy ja kipinä menee minne sattuu.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

minä taas väittäisin, että syy löytyy ke-jetin puolelta :roll:

mulla on omasta 300E:stä nykyään 4 tulpanjohtoa "poikki" ja silti se käy kylmänä ja lämpimänä ihan siististi, vaikka pimeällä konehuoneeseen katsoessa näkyy melkoinen kipinä show :P

esim. tuossa omassa ei tarvitse paljoa säätää paksummalle seosta, kun alkaa samat oireet, lambda säätö ei enää pysty korjaamaan seosta,vaan tukehtuu liikaan bensaan...

vielä kun mulla oli vuotava syyläri kiinni autossa, ei edes silloinkaan ollut kipinän kanssa ongelmia, vaikka jakajan kansi suorastaan valui nestettä, kun vain sai ensin tuon ke-jetin heräteltyä taas tähän maailmaan...

itse syöksyn kipinäpuolen kimppuun vasta silloin, kun käynnissä on ongelmia kylmällä ja kuumalla koneella ja silloinkin ne kipinäpuolen ongelmat tuntuu korostuvan kylmällä koneella
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Minun mielestä saa liikaa bensaa, saattaa jäädä rikastuspiiri päälle. Viallinen lämpötila-anturi voisi olla yksi vikamahdollisuus.
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Yleismittari kiinni testipistokkeeseen ja tarkasta kertooko ke-jetin aivo onko jokin vialla.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 30p=532802 Käsittelee lähinnä neloskoneita, mutta samat pätevät myös kutoskoneeseen.

Jos tällä puolella kaikki kunnossa --> pulssisuhde hyppii 50% korvilla, voisi alkaa vikaa hakemaan sytkäpuolelta.

Ainahan tuo testipistoke ei oikeaa vikaa kerro, mutta hyvää osviittaa siitä saa.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
TurboDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 07.12.2008 11:37

Viesti Kirjoittaja TurboDT »

Pouttu kirjoitti "mites ylijänniterele? Ja ootko varma, että kannentiiviste ei päästä vettä palotilaan?"

Miten tämä kannentiivisteen vuotaminen ilmenee? Muuten kuin nestepinnan tippumisena.
Ei oo mersun voittanutta!
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

itselläni vuotaa vettä palotilaan. kylmänä käy oikee nätisti mutta heti veden alkaessa kiertämään pyrkii sammumaan ja käy täten siis tyhjäkäyntiä seilaten. Myöskin pakokaasua tulee enemmän, valkoista suht paksua ja haju on sellanen..no miten sen nyt selittäis..makean puoleinen.. :o
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
TurboDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 07.12.2008 11:37

Viesti Kirjoittaja TurboDT »

Ny sain auton haltuuni, laiskana miehenä otin ensiksi lambda-anturin signaalipiuhan irti ja auto alkoi toimia :) . Voiko vuotava pakoputki vaikuttaa bensiiniauton käyntiin? Eli vuotaa heti varsinaisen katalysaattorin jälkeen.
Ei oo mersun voittanutta!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Otit ke-jetin pois ecu käytöltä ja se pelaa nyt mekaanisesti.

Eli sulla on sähköpuolella vikaa,siksi auto ei pelaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

atlas kirjoitti:Otit ke-jetin pois ecu käytöltä ja se pelaa nyt mekaanisesti.

Eli sulla on sähköpuolella vikaa,siksi auto ei pelaa.
eli se surullisen kuuluisa ylijänniterele :wink: tai eha/ecu vika... jopa viallinen lämpötila anturi voi tehdä tuota, eli kaikkia näitä on jo ehdoteltukin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
TurboDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 07.12.2008 11:37

Viesti Kirjoittaja TurboDT »

Lambda-anturin johto pois, auto pelaa. Vaihdettu uusi lambda, koska vika oli siinä. Yksinkertaista.
Ei oo mersun voittanutta!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kiva kun tuli kuntoon ja vielä säkällä koska samalla tavalla se käyttäytyy vaikka ottaisit EHAn piuhan pois tai tyhjäkäynti moottorin tai lämpöantureiden johdon tai ECUn johdon irti niin menee mekaaniselle käynnille mutta pääasia että tuli kuntoon nyt.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin