260E käyntiongelma
260E käyntiongelma
Mistä kannattaa lähteä hakemaan vikaa, kun 260E vm.1991 ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä lämpimänä. Kylmänä käy sievästi, mutta kun lämpö nousee 75 C:en, alkaa röpöttää ja lopulta sammuu. Auto on seissyt kuukauden, voisiko olla kosteutta jossakin? Itsellä ei ole kokemusta näistä bensamersuista.
Ei oo mersun voittanutta!
Selvä juttu, kosteutta jakajassa. Kylmänä toimii kun on vielä pisaroina mutta kun kone lämpenee niin höyrystyy ja kipinä menee minne sattuu.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
minä taas väittäisin, että syy löytyy ke-jetin puolelta
mulla on omasta 300E:stä nykyään 4 tulpanjohtoa "poikki" ja silti se käy kylmänä ja lämpimänä ihan siististi, vaikka pimeällä konehuoneeseen katsoessa näkyy melkoinen kipinä show
esim. tuossa omassa ei tarvitse paljoa säätää paksummalle seosta, kun alkaa samat oireet, lambda säätö ei enää pysty korjaamaan seosta,vaan tukehtuu liikaan bensaan...
vielä kun mulla oli vuotava syyläri kiinni autossa, ei edes silloinkaan ollut kipinän kanssa ongelmia, vaikka jakajan kansi suorastaan valui nestettä, kun vain sai ensin tuon ke-jetin heräteltyä taas tähän maailmaan...
itse syöksyn kipinäpuolen kimppuun vasta silloin, kun käynnissä on ongelmia kylmällä ja kuumalla koneella ja silloinkin ne kipinäpuolen ongelmat tuntuu korostuvan kylmällä koneella
mulla on omasta 300E:stä nykyään 4 tulpanjohtoa "poikki" ja silti se käy kylmänä ja lämpimänä ihan siististi, vaikka pimeällä konehuoneeseen katsoessa näkyy melkoinen kipinä show
esim. tuossa omassa ei tarvitse paljoa säätää paksummalle seosta, kun alkaa samat oireet, lambda säätö ei enää pysty korjaamaan seosta,vaan tukehtuu liikaan bensaan...
vielä kun mulla oli vuotava syyläri kiinni autossa, ei edes silloinkaan ollut kipinän kanssa ongelmia, vaikka jakajan kansi suorastaan valui nestettä, kun vain sai ensin tuon ke-jetin heräteltyä taas tähän maailmaan...
itse syöksyn kipinäpuolen kimppuun vasta silloin, kun käynnissä on ongelmia kylmällä ja kuumalla koneella ja silloinkin ne kipinäpuolen ongelmat tuntuu korostuvan kylmällä koneella
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
Nuffield56
- Vakiokalustoa

- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Yleismittari kiinni testipistokkeeseen ja tarkasta kertooko ke-jetin aivo onko jokin vialla.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 30p=532802 Käsittelee lähinnä neloskoneita, mutta samat pätevät myös kutoskoneeseen.
Jos tällä puolella kaikki kunnossa --> pulssisuhde hyppii 50% korvilla, voisi alkaa vikaa hakemaan sytkäpuolelta.
Ainahan tuo testipistoke ei oikeaa vikaa kerro, mutta hyvää osviittaa siitä saa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 30p=532802 Käsittelee lähinnä neloskoneita, mutta samat pätevät myös kutoskoneeseen.
Jos tällä puolella kaikki kunnossa --> pulssisuhde hyppii 50% korvilla, voisi alkaa vikaa hakemaan sytkäpuolelta.
Ainahan tuo testipistoke ei oikeaa vikaa kerro, mutta hyvää osviittaa siitä saa.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
itselläni vuotaa vettä palotilaan. kylmänä käy oikee nätisti mutta heti veden alkaessa kiertämään pyrkii sammumaan ja käy täten siis tyhjäkäyntiä seilaten. Myöskin pakokaasua tulee enemmän, valkoista suht paksua ja haju on sellanen..no miten sen nyt selittäis..makean puoleinen.. 
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
eli se surullisen kuuluisa ylijännitereleatlas kirjoitti:Otit ke-jetin pois ecu käytöltä ja se pelaa nyt mekaanisesti.
Eli sulla on sähköpuolella vikaa,siksi auto ei pelaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kiva kun tuli kuntoon ja vielä säkällä koska samalla tavalla se käyttäytyy vaikka ottaisit EHAn piuhan pois tai tyhjäkäynti moottorin tai lämpöantureiden johdon tai ECUn johdon irti niin menee mekaaniselle käynnille mutta pääasia että tuli kuntoon nyt.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-




