W220:n Vikoja ja ehjäystä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Lähti tuo jalopuu -projekti pahasti lapasesta...
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/0204 ... g/_big.jpg

Ja kuskin ovi
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/kusk ... g/_big.jpg

Samalla päätin palastella penkinsäätöyksikön, koska yksi nappula uupui :cry:
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/puuttuu.jpg/_big.jpg

Ja paneeli osina.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/s%C3 ... g/_big.jpg

Uusi nappula hahmottumassa.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/nappula.jpg/_big.jpg

Samalla kunnostin keskisuulakkeet kojelaudassa, joku oli sitten "korjannut" ne rikki.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/korj ... g/_big.jpg(Yhdistin 0,6 mm. mig-langalla läpät)
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/korj ... g/_big.jpg(Tein samasta langasta nastan) Nyt toimii!

Istuinosa on aikalailla paremman oloinen :wink:

Alkutilanne:
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/istu ... g/_big.jpg

ja kutistuksen, elementtien asennuksen ja 10mm.n lisäpehmukkeen jälkeen:
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/istu ... g/_big.jpg

Jalopuuosat ovat kuivumassa ja saanen valmiiksi kuluvana pyhänä.
P.S On mukavaa kun on ilmaantunut muitakin rassaajia/w220 omistajia/tulevia sellaisia :D
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
kinsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 26.08.2009 21:15
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Tarkoitin ratin nappuloita, joista väri on osittain kulunut orvasketeen saakka. Ja puuttuva osa on kuori puhaltimen säätimen oikean puoleisesta kytkimestä. Penkkiä on putsattu saippualla ja elvytetty leather creamilla, mutta väriä se kaipaisi ainakin ja mitä muuta sitten lienee. Mieluimmin vaihtaisin koko penkin jos jostain löytyisi, tuntuu kyselyjen jälkeen, että olisi myös halvin konsti. Sisustoja on toisinaan (harvoin) myytävänä edullisestikin.

Täytyy koittaa tuota vikakoodijuttua, minulla ei noista mersujen koodistoista ollutkaan mitään tietoa. Edellinen mersu oli 280 se vuodelta -75 ja ei koodailtu sen kanssa, että oli sillä tavalla simppelimpää :-)

Voisihan sitä kysyä Eugenilta, tosin olen jo lähettänyt sähköpostia Desing Eugenille ainakin kaksi viikkoa sitten, johon ei koskaan vastattu. Pyysin tarjousta penkkien kunnostuksesta.

Ja kiitosta vastauksista sekä kysymyksistäkin.
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Jotain on saatu aikaiseksi. Auto on taas kasassa ja innostuin myös pesemään kokonansa. Harjapesu on jättänyt merkkinsä ja kun vielä musta väri niin ei ollut mukavaa katsottavaa puhtaana...
Myllytyskone kouraan ja osittain kolme kertaa pinnat läpi(myös oviaukot). Konehuone oli kanssa aika suttainen. Sekin tuli pääpiirteissään putsattua.
Joitain kuvia.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/taka2.jpg/_big.jpg

http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/taka.jpg/_big.jpg

http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/1004 ... g/_big.jpg

http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/etu2.jpg/_big.jpg
Ja konehuoneesta.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/kone ... g/_big.jpg

http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/kone ... g/_big.jpg

Penkinsäätöyksikkö valmiina kera uuden nappulan.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/0204 ... g/_big.jpg

Ilmastointi ei kuiteskaan alkanut pelaamaan täysin. Vielä tuli sama vikakoodi siitä multifunktion-yksiköstö...Täytyy varmaankin nöyrtyä hommaamaan uusi
:(
Jalopuista tuli kaiken kaikkiaan siistimmät. Toki opin sen verran, että ensi kerralla täytyy kokeilla jotain muuta lakkaa.
Käyttämäni oli jotensakin kovempaa ja loppukiillotus oli hankalaa kun uusi pinta jäi aina "koholle".
Tuli vielä myöskin uusi ylläri kun siivosin peräkonttia. On sitten jokin aiemmista omistajista leikkinyt maalaria...Ja varmaankin kipannut tinneripöntön verhoilulle.
Väri on muuttunut mustasta(antrasiitti)hiukan punaisen suuntaan :(
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/0904 ... g/_big.jpg
Ilmeisesti on keinokuitua, joten värjäyskin on vaikeaa. Olisko jollain kokemusta/tietoa millä tökötillä voisi kokeilla? Paikkahan ei sinänsä ole mikään kriittinen
kun on peräkontista ja toivottavasti ei itsen eikä muidenkaan olisi tarkoitus siellä matkaa taittaa. :)
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Ylvään näkönen pirssi :) Pidä hyvä huoli siitä.
W210 E320cdi
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

No HUH HUH Komeaa jälkeä
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
kinsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 26.08.2009 21:15
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Olet sä jynssääjä, hatunnosto. Tämän jatkokertomuksen seuraaminen pistää väkisinkin omiin kintereihin edes jonkin verran liikettä. Huomenna livistän töistä purkuosakaupoille, sattui löytymään purettava ja saman sisustainen s500 ja vielä likeltä. :lol:
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Benjamin kirjoitti: Ilmastointi ei kuiteskaan alkanut pelaamaan täysin. Vielä tuli sama vikakoodi siitä multifunktion-yksiköstö...Täytyy varmaankin nöyrtyä hommaamaan uusi :(
Nyt on ilmastointikin kunnossa, ei mitään vikakoodeja. Löysin läheisestä romiksesta "uuden" sensorin, vieläpä asialliseen hintaan. :D


Mutta, se kohina vaivaa edelleen...Tein kaverin kanssa testin ottamalla hanskakotelon irti ja kyykkäilin apukuskin lattialla taskulampun kanssa.
Kierrätysilman läppä toimii kuin pitääkin ja vaikutti tiiviiltä sovituksessaan. Rakentelin stetoskoopinkin epätoivoisena jotta voisin paremmin paikallistaa tohinan kohteen.
Mitähän ihmiset tuumi kun istuin apparin puolella stetoskooppi korvilla ja tököttelin letkulla vuoroin lasia ja kojelautaa... :lol:

Kuitenkin, lähteenä tuntui olevan kojelaudan etuosa, lähinnä tuulilasille tulevat ilmasuulakeet. Tutkin uudestaan netistä löytyneen sivuston ilmastoinnin rakenteelle,
mutta ei siellä ole yksinkertaisesti muuta tuloa koppiin kuin se samainen kotelo konehuoneessa.
Tähän mennessä olen laittanut tiivistemassaa lasin alareunaan(voipi olla hankalampi vaihdettava), tiivistin myös samalla massalla sisääntulevan ilman läpiviennin.Ei vaikutusta!!!

Seuraava operaatio oli teippaus. Ja taas oli lähimmäisillä ihmettelyn aihetta. :D
Huristelimme välillä ilman sulkia, välillä oli tungettu rättejä tuulilasin ja kojelaudan väliin, maalarinteipillä vuorattu aukkoja...Ihmettely jatkuu, siis purkutöihin.

Lisäksi, jälleen näkemys korjaajista/asentajista vahvistui...(tai asenteista)
Tuulilasin sivulistat ovat alunperin kiinni kolmella ruuvilla, tottakai sitten alimmat puuttuivat!!! Kun irroitin sivulaseille tulevia ilmasuulakkeita, niin oli oikealta puolelta rikki.
Varmaankin rikottu lisälämmittimen asennuksen yhteydessä(täytyy poistaa A-pilarin verhoilu ENNEN kuin väkisin repii suulakkeen pois) Ja tietysti yksi kiinnitysruuvikin uupui.

Nyt olen purkanut pyyhkijät mekanismeineen, jotta näkisin kaikki mahdolliset läpiviennit ohjaamoon. Vesi- ja ilmastoinnin -putkien/letkujen läpiviennit olivat tiiviit.
Yksi paikka olisi vielä mielessä, ilmastointikennon vedenpoisto. Täytynee varmaankin perehtyä siihenkin.
Olisiko Porin seudulla foorumilaista jolla on samaa korimallia ja joka olisi niin ystävällinen, että käyttäisi pienellä koekuuntelulla?
Saisi hieman verrokkia omaan kohinaan. Onko oikeasti vika autossa vai päässä?

Ja, lisäksi. Kiitokset kaikille hatunnostoista ym. kommenteista. Yritän yhä parhaani.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
kinsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 26.08.2009 21:15
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Koekuuntelemaan pääsisit vaikka heti, mutta olen Hämeenlinnan seudulta.

Itse autoja kuuntelevana voin todeta, ettei siltä suunnalta ainakaan tässä autossa kuulu mitään, muutoinkaan satunnaista V8:n murinaa ja rengasmelua kummempaa ei kuulu mistään. Vain tuulilasin täystuuletuksella käy puhallusvirta ja sen ääni, millään puhaltimen nopeudella tai muulla asetuksella tai ajoviimasta johtuen ei hälyääniä kuulu tai sitten ei käy minun korviini ko. kohina.

Purkamolta tarttui mukaan uudet ratin namiskat, puhaltimen napin kuori, takaluukun uusi muovipaneeli (vanha irvisti kulmasta), kangasmattosarja ja kumimattosarja, takakontin tavaraverkko, joka on muuten kätevä kun sille on valmiit koukut erikohdissa konttia, ei varaosat lentele pitkin loosteria enää, niin ja mallimerkinnät. 200e koko rontti, jota pidin kohtuullisena. Matot on pesty ja tuli kuin uudet, napit rattiin viikonloppuna ja sitä rataa, alkaa kulumisen merkit pikkuhiljaa kadota ja omistaminen saa uutta hohtoa.
eugen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ti 19.09.2006 08:07
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eugen »

Voisihan sitä kysyä Eugenilta, tosin olen jo lähettänyt sähköpostia Desing Eugenille ainakin kaksi viikkoa sitten, johon ei koskaan vastattu. Pyysin tarjousta penkkien kunnostuksesta


Juu ei toimi se sähköposti (info@designeugen.com) tulee maailmalta niin paljon pelkkää paskaa tosi asiakkaille toisen osoitteen annan kyllä mieluusti ja sen saa soittamalla nro 0400 838823

Terveisin designeugen
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
eugen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ti 19.09.2006 08:07
Paikkakunta: tampere
Viesti:

ässä

Viesti Kirjoittaja eugen »

Niin ja omaan äsään on kans tarkoitus toi kojelauta verhoilla nahalla on jo kaavoitettu yli kaks vuotta sitten ,mut suutarin lapsethan kävelee paljain jaloin :lol: joku päivä sen kyllä tempasen jos olis joku päivä hiljasempaa ja ei tarvi autoa pariin päivään ! laittelen siitä kans fotoo tänne
niin japenkit ajattelin verhoilla kans kokonaan eli lähtee tietty lapasesta ja teen koko kiesin uusiks sisältä :D
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

kinsse kirjoitti:Koekuuntelemaan pääsisit vaikka heti, mutta olen Hämeenlinnan seudulta.
Hyvä tietää! Minullakin puuttuu se takakontin verkko. Jollain on niitä varmasti paljon kotona kun tuntuu olevan yleinen puutos :wink:

Eilen purin autosta kuskin oven paneelin, koko tulipelti/moottori -välin, kuskin lattia- ja kojelaudan alaosan verhoilun.
Tuumiskelin kun kerran oli paljasta peltipintaa näkyvissä josko samalla uhraisi bitumimattoa... Lisäilin mattoa mielestäni järkeviin paikkoihin ja ruiskin koteluvahaa kaikkiin koteloihin.

Tänään mietiskelin oventiivisteitä, nehän ovat uutena pyöreitä profiililtaan. Omassa on aika littaantuneet jo...Netistä löytyi Etran kumitiivistekataloogi jossa oli aika hyviä vaihtoehtoja.
Mitäpä jos katkaisisi tiivisteen ja laittaisi vetämällä vaikka n.8 mm. solukuminauhan sisälle ja liimaisi päät takaisin yhteen???
Se toimisi ikäänkuin "jousena" ja palauttaisi menetettyä muotoa. Testasin ko. idean jo konetilan poikki menevään tiivisteeseen,
huomenna voin laittaa kuvia ja yrittää selvittää ajatusta paremmin.
Jos idea toimii, niin neljän oven tarvikkeet ovat noin 50€ :D
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
kinsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 26.08.2009 21:15
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Kunhan ei tule niin kovaa vastusta, ettei ovi sulkeudu automatiikan toimesta kunnolla. Olen pari kertaa jotenkin räpeltänyt oven kanssa ja tullut ilmoitus auki olevasta ovesta, lukotkin on menny silti jo kiinni liikkeelle lähdettäessä. Syytä en tarkkaan tiedä mutta jotenkin siinä olen tunaroinu lähtiessä sen muistan. Ei siitä tiivisteestä varmaan juuri tule riskiä tuon suhteen, mutta siinä on pinta-alaa kuitenkin aika paljon ja syntyy helposti melkoinen vastus jos on pöhö ja jäykähkö tiiviste, talvella ehkä korostuisi ilmiö.

Noita ikkunanpielen tiivisteitä ja veden kulkeutumista niihin olen ihmetellyt, johan se pesiytyvä vesi on tehnyt laminoidun lasin reunoihin oman jälkensä. Ja noi akkunat on aina märät sieltä tiivisteestä laskettaessa vaikka sateesta tai pesusta olisi viikko tai liki.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

kinsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 26.08.2009 21:15
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Sain ratin nappulat sentään vaihdettua viikonlopun aikana. Ratin keskiö airbageineen lähti kahdella T30 ruuvin avaamisella takakautta ja johtoja irroittamatta lähti myös säätimien pohjat irti. Napit lähtee hyvin irti, kun varoo vähän sisäreunan pikkuruista lukitsin tappia katkaisemasta. Taas muuttui ulkoasu parempaan suuntaan. :D

Vähän aikaa sitten säädin hanskalokeron lukkoa kun kansi irvisti kojelaudasta. Nyt kannen vastinkappaleen metallilenkki on puoliksi irti, varmaan kun sitä kantta on hakattu että on saatu kiinni, niin nyt se pentele antoi periksi kun joku sitä koitti vihdoin fiksata. :evil: Onneksi on tarvittaessa tiedossa uusi siisti jos ei tuosta saa korjaamalla ehjää.

Seuraavana on peräpeilin maalaus, takakannen muovipaneelia on runtattu ja sen alta työntää kukkaa näkyviin. Löytyi käyttämätön panelikin siihen kaikkine uusine ruuveineen, kromilistoineen ja muiden asennuskilkkeineen, samalla saa oven alakulmien maaliviat kuntoon. Mallimerkintäkin odottaa kiinnitystä maaluun jälkeen, muistaapahan millä lähtee liikenteeseen.
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

hienoa että joku jaksaa noinki tarkasti luetella ja kuvien kera... omassa ässässä ei toimi kuskin etuvalon pesuri ja kuskin puolimmainen tuulilasin pissapojan suutin (tuulilasille kolme suutinta). onko näillä joku sama sulake että voisko olla vaan sulake ku ei ne tukossa kyllä oo?
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1654
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Anssi86 kirjoitti:hienoa että joku jaksaa noinki tarkasti luetella ja kuvien kera... omassa ässässä ei toimi kuskin etuvalon pesuri ja kuskin puolimmainen tuulilasin pissapojan suutin (tuulilasille kolme suutinta). onko näillä joku sama sulake että voisko olla vaan sulake ku ei ne tukossa kyllä oo?
Minullakin jumitti tuo kuskinpuoleinen pissapojan suutin. Onneksi muita suuttimia saa säädettyä ruiskimaan myös kuskinpuolella. Tekee naarmut aika äkkiä lasiin jos kuivalla pyyhkijällä raaputtaa. MS Windows- menetelmällä sain se kuntoon, eli suutin irti ja takasin paikalleen, niin alkoi toimimaan. Vaihdoin kuitenkin uuden (noin 60 EUR Veholla) suuttimen tilalle, nyt on vanha ehjä varaosana.
Vaihto on helppoa:
- muovikaukalo konehuoneen puolella irti konepellistä, 2 ruuvia ja muutama muoviclipsi, johtojen läpivienti irti matkustajan puoleisesta reunasta.
- suuttimen lämmittimen johto irti suuttimesta, liittimessä pieni clipsi
- vesiletku irti (kokeile tuleeko sinne asti vettä)
- suuttimen pidike on konepellin muoviritilässä, ja pidikkeen molemmilla puolilla on kolo joista painamalla clipsi aukeaa ja suuttimen voi vetää pois.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Anssi86 kirjoitti:hienoa että joku jaksaa noinki tarkasti luetella ja kuvien kera... omassa ässässä ei toimi kuskin etuvalon pesuri ja kuskin puolimmainen tuulilasin pissapojan suutin (tuulilasille kolme suutinta). onko näillä joku sama sulake että voisko olla vaan sulake ku ei ne tukossa kyllä oo?
Se järjestelmä toimii pesunesteen paineella, ts. Kuten jäsen Matti R kirjoitti, otat vain sen tukkeutuneen suuttimen irti ja tarkista letku joka tulee keskimmäiseltä ettei siellä ole tukosta.
Jos on käytyssä paineilmaa, niin kokeile puhaltaa "vastakarvaan". Lopuksi testaa suutin puhaltamalla paineilmaa letkun kautta. Laita vaikka suuttimen pää vesikippoon,
niin on helpompi havaita toimivuus. Lampun pesuri toimii myöskin pelkästään paineella. Eli, siellä on joko tukos, letku lytyssä tai aiempi omistaja on tehnyt patentin(runko rikki, vuotaa)
tukkimalla nesteen tulon pesurille. Pesuriin pääsee käsiksi ainakin ottamalla alamuovit pois puskurin/koneen alta(jakaantuu kahteen osaan).Ovat kiinni noin viidellä ruuvilla. Nämä ovat muistikuvia omasta autosta.
Käyn tänään mahdollisesti verstaalla, katson pitääkö paikkaansa.

Autokin olisi jo jotakuinkin kunnossa. Samalla kun lisäilin eristeitä, käytin kaikki sisälokarin irti. Kerrankin oli mielekästä touhua, nimittäin vain yhdessä kohtaa oli pientä ruosteen alkua massan alla!!!
(Oikeassa takalokasuojan etupäässä) Ja kuitenkin on kyse mersusta :lol: Saas nähdä onko mitään vaikutusta tuulen tohinaan ja renkaitten kuminaan koko touhulla???

Ovista tuli ainakin tosi luottamusta herättävät. Lisäsin mattoa myöskin ovipaneeliin, nyt olo on kuin arvokkaammassakin :D
Kannattaa myöskin käyttää listat irti ovista. Omassa oli teipit kuoleentuneet,(kiveniskuteippi kiinni listassa, olisi parempi laittaa se maalipintaan) lista rämähti sulkiessa ja pienen ajan päästä olisi rikkonut maalipinnan->ruostetta. Ovat kiinni yhdellä ruuvilla. Ruuvi irti ja nykäisy taaksepäin. Samalla tulee tarkistettu onko aihetta huolestua...

Jotain muutakin ilmeni...Ehkäpä löytyi syy pieneen värinään. Nimittäin taka-apurungon etukumitassut ovat huonossa kunnossa. Huomasin sen vasta lokareitten irroituksen yhteydessä.
auto kun oli tunkin varassa, niin runko "roikkui" noin 10-15mm. ja kumet olivat selkeästi ratkenneet. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin eteen tulee kiihdytyksissä vetoa ja taka puristusta?
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
kinsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 26.08.2009 21:15
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Nyt kiiltää peräpeili kuin uutena, kasaaminen on aina yhtä mukavaa kun tekee vanhasta "uutta". Peräkontin kannen pystyosa maalattiin ekaan pokkaukseen asti ja uusi muovipaneeli myös. Paneelin alla oli karseet ruostepesät ainakin neljässä eri kohtaa oli kunnon ruosteet, ne oli lähteny takapanelin pultinreijistä ja sitten jostain peltiliitoksestakin. Aiempi omistaja oli vetässy ei poraavilla ruuveilla kilven paneeliin kiinni ja repiny sillä konstilla kiinnikkeet tohjoksi, sitten sitä oli kiinnitelty jollain purukumin tapaisella. Ihme kyllä ne ruuvin kairaamat kohdat oli ihan ruosteettomia :o
Lisäksi maalattiin toisen etuoven alareuna, jossa tiivisteen alla oli kanssa lähtemässä ruostuminen käyntiin. Kuskin puolella oli vaan kulmassa maalia kaipaava pikkukolhu. Hienoa jälkeä teki Lodvonen Hämeenlinnassa ja kohtuuhintaan.
Seuraavaksi vaihtuu tuulilasi ja kuskin penkin verhoilulle tehdään jotain, siitä olikin jo Eugenin kanssa jutskaa.

ja mukavaa vappua mersullisille ja mersumielisille!
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

kinsse kirjoitti: Lisäksi maalattiin toisen etuoven alareuna, jossa tiivisteen alla oli kanssa lähtemässä ruostuminen käyntiin. Kuskin puolella oli vaan kulmassa maalia kaipaava pikkukolhu.
Hienoa jälkeä teki Lodvonen Hämeenlinnassa ja kohtuuhintaan.
Kuulostaa hyvältä!. Myllytyksen ohessa huomasin itsekin jotta ensi talvena olisi asiaa maalarille...Oli sellaista pientä kuplaa molemmissa etuovissa samaisessa alalistassa.
Lisäksi pikkurillin kynnen kokoinen alku tuulilasin ylätiivisteen rajassa.
kinsse kirjoitti: Seuraavaksi vaihtuu tuulilasi ja kuskin penkin verhoilulle tehdään jotain, siitä olikin jo Eugenin kanssa jutskaa.

Soitin muuten Pilkington:lle, utelin juurikin tuulilasi vaihtoehtoja. Siellä oli ystävällinen nainen joka tiesi kertoa, ettei lasiliikkeen puheista huolimatta, ole ns. akustiikkalasia erikseen???
Hämärän peittoon siis jäi se hintaero 500€ vs.600€

Nyt kun tämä projekti alkaa olemaan kutakuinkin valmis, niin ehkä voisi harkita myymistä...Katsoa jotain vastaavaa haastetta tilalle :wink:
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
kinsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 26.08.2009 21:15
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Hämärän peittoon siis jäi se hintaero 500€ vs.600€
Katoin saint-gobainin hinnastosta (aki-lasin sivuilta) vaihtoehtoinen 510-605e + työt, netto on ehkä sitten halvempi, vaihdatin tuolla joskus w124 klasin joka maksoi 140euroa = erittäin kohtuullista.

Tuulilaseista sain kuusi vastausta tarjouspyyntöihini, hintahaarukka 480-600 töineen. Ihme, varasin paikallisesta liikkeestä ajan vaikka siellä onkin kallein hinta. Tuo liike oli ainoa joka pyysi käymään ja katsomaan mikä kävisi tuohon parhaiten ja yksi juttu oli lasin pinnoite, jolla kuulemma voi hyvin olla vaikutus sadetunnistimen toimintaan. Minusta kuitenkin palvelu tuntui kivalta ja sillä saa minut asiakkaaksi melko helpostikin näinä kovina aikoina.

Tossa s-g:n hinnastossa kumpikin lasi on alaosan lämmityksellä ja sadetunnistuksella, mutta kalliimmassa mainitaan muistaakseni joku valosysteemi, siis ymmärtääkseni reagoi häikäisevään valoon.

Tämä maksaa nyt töineen 560e, kallis tai halpa, kirkkaasta lasista näkyy sitten läpi iloinen naamari jos kaikki menee putkeen.

Pitää käyttää noi takaovien listat vielä irti, epäilen että siellä on hammaspeikko käynyt myöskin. Listat lähtee kivasti ehjinä irti ja ei tule kulujakaan siitä.
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

Oiskohan tähän juttuun kirjoittaneilla tai muillla tietoa et onko katit rikki oikeesti vai voiko nämä vikakoodit johtua lamda-antureista
- katalysaattorin toimintapaine liian alhainen, lohko 1
- katalysaattorin toimintapaine liian alhainen, lohko 2
ja nämä vikakoodit siis tulee aina ku ajaa vähän matkaa

Sen verran jo tutkiskellu että pakosarjan tiivisteet tai putket muutenkaan ei vuoda ja sit oon puhdistellu lamba-antureiden pistokkeet mahd. epäpuhtauksista. mut ei auta nämä konstit

Tietty se selviäis ku veis veholle mut hieman karsastaa tuo vaihtoehto :shock:

Jos jollain ois ollu samaa vikaa nii ois kiva tietää mikä sen aiheutti :?
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Anssi86 kirjoitti:Oiskohan tähän juttuun kirjoittaneilla tai muillla tietoa et onko katit rikki oikeesti vai voiko nämä vikakoodit johtua lamda-antureista
- katalysaattorin toimintapaine liian alhainen, lohko 1
- katalysaattorin toimintapaine liian alhainen, lohko 2
ja nämä vikakoodit siis tulee aina ku ajaa vähän matkaa

Sen verran jo tutkiskellu että pakosarjan tiivisteet tai putket muutenkaan ei vuoda ja sit oon puhdistellu lamba-antureiden pistokkeet mahd. epäpuhtauksista. mut ei auta nämä konstit

Tietty se selviäis ku veis veholle mut hieman karsastaa tuo vaihtoehto :shock:

Jos jollain ois ollu samaa vikaa nii ois kiva tietää mikä sen aiheutti :?
Minkähän koodin kone antoi alunperin???
pXXXX
Vai tuliko nuo tiedot jostain suomennetusta lukijasta?
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

koodit tuli ihan boschin kts 650:llä mut en nyt muista noita numeroita... enkä pysty tarkistaan ku vasta ens viikolla... Laitan ne sitte tänne ku pääsen taas testaan
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Benjamin

Miten puunasit listat?
Oliko niissä katkoksia lakassa?

Mitä lakkaa käytit,nimi ja tyyppi olisi kova sana,olisi yksi lista joka pakkasella mennyt vialle.
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

nautseri kirjoitti:Benjamin

Miten puunasit listat?
Oliko niissä katkoksia lakassa?

Mitä lakkaa käytit,nimi ja tyyppi olisi kova sana,olisi yksi lista joka pakkasella mennyt vialle.
Työvaiheet ja tarvikkeet ovat seuraavat:
-avasin halkeaman(t) pikkuruisella hiomakoneella jossa oli n. 1,5 mm:n palloterä. Saa olla TOSI tarkkana ettei hio jalopuuta puhki.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/ty%C ... g/_big.jpg
Mitä tarkemmin saa halkeaman poistettua, sitä parempi lopputulos.

-Ostin paikallisesta automaaliliikkeestä Corelux -merkkistä 2-komponentti kirkasta lakkaa. Tein seoksen limupullon korkkiin ja töpöttelin pikkupensselillä arviolta 5-7 kerrosta.
http://benjamin1970.kuvat.fi/kuvat/avat ... g/_big.jpg
Tuossa kuvassa olevassa kokeilin kuivauksen "nopeuttamista" hyödyntämällä kiertoilmauunia kotona. Ei ollut hyvä idea...kuivui ja halkesi uudestaan.

Se pitkä, joka kulkee kojelaudan läpi, onnistui varsin hyvin. Kuivausaika oli 6 tuntia/kerros ja kun kerroksia tuli 7, meni useita päiviä.

Hioessa käytin aluksi P120->P400->P1200->P4000. Lopuksi kiillotin 3M ultrafine-tahnalla(hologrammin poistoon tarkoitettu)käyttäen kiillotuskonetta.
Kiillotusvaiheessa huomioin, että lakka on hiukan kovempaa kuin alkuperäinen. Tahtoo jäädä ihan pikkusen koholle, eli jokin toisen tyyppinen lakka voisi olla parempi???
Tähän voisi vastata joku joka on maalauspuolen ihmisiä.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
kinsse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 26.08.2009 21:15
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Tuulilasi vaihtui, maailma näyttää taas kirkkaammalta - kyllä kannatti. Kokonaisuuden kannalta olisi jäänyt "entisöinti" ontumaan pahasti jos akkuna on kuin kuun pinta. Ovien alalistojen alta tuli kurkattua ehjää peltiä, eli putsauksella pääsin siitä. En ole löytänyt ruostetta enää mistään.

Kesäpyörätkin vaihtui alle, 18" 245/40 sl:n ronaleilla. Vähän tuli uratutkan vikaa, mutta ajolinjan valinnoilla pääsee suoraankin ja sit ehjillä teillä, joita on Suomessa noin 1% tiestöstä. Pitänee vaihtaa eteen kaposemmat ja vähän korkeemmat. Ekan kerran elämässä sorruin pyörien suhteen ulkonäkökikkailuun nelikymppisenä.

Vielä kuskinpenkin istuinosan verhoilu tai värikäsittely ja alkaisi olla valmis.

Joko Benjamin olet myymässä omaasi, vai jatkuuko projekti. Itse taidan kesän aikana luopua ja katsoa jotain uutta mielenkiintoista. Ihme harrastuksia ainakin itsellä - korjailla vikoja ja kulumia omalla kustannuksella vailla tietoa mistään kompensaatiosta. No kauppa käy yleensä sutjakkaan, kunhan joku vaivautuu vilkaisemaan.
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Jaaha, on vettä kerennyt virtaamaan joessa paljon sitten viime päivitysten.
Tilanne on seuraavanlainen: Kesällä tuli n. 3500km:ä mittariiin ja ilman minkäänlaisia ongelmia!!!
Aika alkaa olemaan jo kypsä siirtää auto seisontaan lämpimään halliin.
Olen tilannut kattavasti uusia osia lähinnä alustaan ja voimansiirtoon.
Eli seuraavat tilattu:

Moottorin vaimennintyynyt

Vaihdelaatikon kannatinkumi

Takakelkan tyynyt(4kpl.)

Kardaanin rätit(2kpl.)+helat+kannatinkumen+laakerin

Lisäksi, olen pyytänyt Arnotts:ta tarjousta kaikista tolpista.(Jokaisesta on haitarikumet rikki ja takavaimentimet ovat pehmentyneet/vuotavat hiljalleen)

Autossa on myös orastavaa klappia sisemmissä raidetangoissa(samoin kuin kirjoitin W639:tä tekniikka -osioon)
Jenkkilästä löytyi ainakin yksi yritys joka myy kunnostettuja ohjausvaihteita. Täytyy lähettää heille kyselyä toimittavatko Suomeen???
Hintakin oli~300€(Toki paikalliset verot+rahti+tulli päälle)

Kaikenlaiset vinkit+mahdolliset korjaussarjat ohjausvaihteelle ovat toki tervetulleita:) koska, eihän pelkkä osien vaihto ole "kunnon" harrastamista...

Jahka saan kaikki osat kotiin, niin jatkan raportointia kuvien kera.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Olisi vielä tämän viikon tarjous Arnott:illa :D

http://www.benzworld.org/forums/general ... -20-a.html
S213
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Autossa on myös orastavaa klappia sisemmissä raidetangoissa(samoin kuin kirjoitin W639:tä tekniikka -osioon)
Jenkkilästä löytyi ainakin yksi yritys joka myy kunnostettuja ohjausvaihteita. Täytyy lähettää heille kyselyä toimittavatko Suomeen???
Hintakin oli~300€(Toki paikalliset verot+rahti+tulli päälle)
Turhaan sä sitä hammastankoa oot vaihtamassa, jos ei vuoda. Sisäpäät saa ostaa erikseenkin, eikä oo vaikeet vaihtaa, Veholla varmaan n.50e /kpl. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

benjamin:mistä tilasit noit alustan osia?omasta on ne tyynyt,takaakseli-kori väliset aivan valmiit.en ole vielä mistään kyselly joten vinkki kelpais. :) niin taitavat olla noi samat kun sulla mitä tarkotan,takakelkan tyynyt.
Vastaa Viestiin