2.4d:eehen remmiä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

2.4d:eehen remmiä

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

eli kun autoa ei laillisesti saa turbottaa ajattelin siirtyä remmiahtimeen. eatoneita kattelin mutta probleem ois valinta. ottaako m45 vai m62?

2.4d neloskoneiseen tulossa. ja tietysti muut kutittelut koneelle.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Eiköhän se olisi turvallisinta ja halvinta hankkia auto, jonka koneen voi ahtaa laillisesti?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

joopa joo. ei nuita 123w coupeja kauheammin ole. ja toisekseen mitä iloa elämässä on jos kaiken tekee lain mukaan :lol: entäs nämä turbo autot mitä liikenteessä pyörii? ehkä katsastettu ahtimelle mutta kovinko moni pitää tehot papereiden kanssa samana :roll:
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

tuossa edellisessä threadissa (joka on vieläkin lähes ylimpänä ja liittyi tasan samaan aiheeseen) sanoit että konttuurilla antoi luvan laittaa turbomyllyn, mikset laita turbomyllyä?

edit: vai kielsikö toinen katsuri?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mitäs eroa remmiahtimella ja turbolla on katsastusmielessä? Ahdettu, mikä ahdettu :roll:
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ei tarvi pakosarjaa vaihtaa ja näin säästyy prosentteja :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

ei sitä lupaa lopulta sekavien perusteiden jälkeen heltynyt. ja korinvaihto autoa ei muka voi ollenkaan muutoskatsastaa edes tuolle remmille vaikkei niitä prosentteja tulekkaan. käyn kyllä vielä myöhemmin konttorilla missä tuo operaatio on tehty aikoinaan 20v sitten.

remmiahdin on sata kertaa helpompi tehdä toimimattomaksi kuin pakokaasuahdin katsastuksen ajaksi ja lisäksi olisi tarkoitus värkätä silleen että sen saa pois kabiinista käsin :roll:
ventora
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:16
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja ventora »

vesku!! kirjoitti:ei sitä lupaa lopulta sekavien perusteiden jälkeen heltynyt. ja korinvaihto autoa ei muka voi ollenkaan muutoskatsastaa edes tuolle remmille vaikkei niitä prosentteja tulekkaan. käyn kyllä vielä myöhemmin konttorilla missä tuo operaatio on tehty aikoinaan 20v sitten.

remmiahdin on sata kertaa helpompi tehdä toimimattomaksi kuin pakokaasuahdin katsastuksen ajaksi ja lisäksi olisi tarkoitus värkätä silleen että sen saa pois kabiinista käsin :roll:
ei se saa olla edes konehuoneessa.korinvaihto auton voi ahtaa samalla tavalla kuin minkä tahansa auton,perehdy lakiin.
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

tässäpä onkin taas yksi ammattilainen neuvomassa. remmiahdin saa siellä olla kuhan hihna ei ole kiinni tai muuten poistettu käytöstä,ainakin leimalla :lol: kysyin eilen konttorilta. ja korinvaihdon takiahan tätä ei voi ahtaa laillisesti :roll:
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eipä näissä korinvaihdoissa yleensä riitä prosentit turbottamiseen, syystä että vaikka sen orkkis koneen ahtaisi millä tavalla nii se katsotaan nykyään koneenvaihdoksi ja prosentit tulee sen mukaan oli niitä vaihdettuja / lisättyjä osia sitte kuinka vähän vain :roll:
Ja se on ihan sama mitkä luvat siinä autossa on ollu 20v sitte jos niitä ei enää lue otteessa, ennen oli ennen :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jarkki kirjoitti:Ja se on ihan sama mitkä luvat siinä autossa on ollu 20v sitte jos niitä ei enää lue otteessa, ennen oli ennen :)
Ei kyllä ole näin.. Taitaa CLK:sikin olla vähäpäästöinen :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

jarkki kirjoitti:Eipä näissä korinvaihdoissa yleensä riitä prosentit turbottamiseen, syystä että vaikka sen orkkis koneen ahtaisi millä tavalla nii se katsotaan nykyään koneenvaihdoksi ja prosentit tulee sen mukaan oli niitä vaihdettuja / lisättyjä osia sitte kuinka vähän vain...
Alkuperäisen koneen ahtamisesta ei tule muutosprosentteja. Jos koneen vaihtaa toiseksi, tulee siitä muutosprosentteja samoin kuin alustan, jarrujen, jäähdyttimien jne. muutoksista. Näin oli ainakin kesällä 2009 ja kyseessä oli alkuperäisen moottorin ahtaminen, ei korinvaihto.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mitä sitä turhia kaveria lannistaan. jos vesku on päättäny autonsa ahtaa, niin antaa ahtaa vaan. jos ihan pilkun tarkasti aletaan lakia lukeen, niin jokainen auto, jossa on pelkkä lastu, muttei ole muutoskatsastettu lastun tuomille tehoille on laiton. superi mersut muutenkin on harvoin ihan oikeesti laillisia. aika monilla on tehoja jotakin 300-500 heppaa autossa, mutta papereissa sitten iha muuta jne jne.

eli eli.. kyllä niitä löytyy muitakin. turha siitä on murehtia. jokainen kantaa vaan vastuun omista teoistaan. jos narahtaa, niin narahtaa ja seuraukset sen mukaset.

remmeistä en paljoa tiedä, mutta aihe kiinnostaa. varsinkin diiselimotissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

tomant kirjoitti:Alkuperäisen koneen ahtamisesta ei tule muutosprosentteja. Jos koneen vaihtaa toiseksi, tulee siitä muutosprosentteja samoin kuin alustan, jarrujen, jäähdyttimien jne. muutoksista. Näin oli ainakin kesällä 2009 ja kyseessä oli alkuperäisen moottorin ahtaminen, ei korinvaihto.

tomant
Sitten tuohon käytäntöö on tullu muutos tai asiassa on inssi kohtaisia eroja, aikaisemmin ainakin alkuperäisen koneenkin ahtaminen katsottiin koneenvaihdoksi.

vesku! kirjoitti:Taitaa CLK:sikin olla vähäpäästöinen
Onhan se mut onneks löytyy näpertelyä varten w124 ilman prosentteja tai muita harrastustoimintaa haittaavia mainintoja otteessa ja ennen kaikkea se vanha kunnon A tehosarakkeessa :twisted:

MUOKS: Kyllä mun puolesta jokainen voi tehdä autolleen ihan mitä huvittaa mut itseä ei huvittais olla esim. siinä tilanteessa et töräytät kolarin sillä pulkalla ja parhaassa tapauksessa toinen osapuoli/puolet pääsee hengestään tai viettää loppu elämän nauriina ja vakuutusyhtiössä huomataan että auto ei ollutkaan "ihan" katulaillisessa kokoonpanossa :roll:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

jarkki kirjoitti:Sitten tuohon käytäntöö on tullu muutos tai asiassa on inssi kohtaisia eroja
Omaa autoa leimasin viimeksi niin saman aseman 2 eri miestä oli täysin erimieltä jarrujen päivityksestä, hyvä ettei mennyt kovaksikin väittelyksi! :shock: Olis vaan kaikilla samat säännöt, mitä ei kyllä tule ikinä tapahtuun :cry:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jarkki kirjoitti:Onhan se mut onneks löytyy näpertelyä varten w124 ilman prosentteja tai muita harrastustoimintaa haittaavia mainintoja otteessa ja ennen kaikkea se vanha kunnon A tehosarakkeessa :twisted:
Täysin mutua, mutta oon vähän kuullut juttua, että ei se A tee hullua hurskaammaksi :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
ventora
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:16
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja ventora »

vesku!! kirjoitti:tässäpä onkin taas yksi ammattilainen neuvomassa. remmiahdin saa siellä olla kuhan hihna ei ole kiinni tai muuten poistettu käytöstä,ainakin leimalla :lol: kysyin eilen konttorilta. ja korinvaihdon takiahan tätä ei voi ahtaa laillisesti :roll:
se mitä katsastusmies sanoo ei tarkoita sitä että se on totuus,aken tulkinta on se mikä on pätevä.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

No, kunhan nyt se ahdin menis sinne pellin alle, remmillä tai ilman.

Foorumit on täynnä näitä wannabee-turbotusjuttuja, harva kuitenkin johtaa mihinkään muuhun. Ei muutakuin ahdinta katsomaan ja sanoista tekoihin :wink:
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

JP74 kirjoitti:No, kunhan nyt se ahdin menis sinne pellin alle, remmillä tai ilman.

Foorumit on täynnä näitä wannabee-turbotusjuttuja, harva kuitenkin johtaa mihinkään muuhun. Ei muutakuin ahdinta katsomaan ja sanoista tekoihin :wink:
AIVAN.
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

JP74 kirjoitti:No, kunhan nyt se ahdin menis sinne pellin alle, remmillä tai ilman.

Foorumit on täynnä näitä wannabee-turbotusjuttuja, harva kuitenkin johtaa mihinkään muuhun. Ei muutakuin ahdinta katsomaan ja sanoista tekoihin :wink:
olen paria m62 eatonia jo kerennyt kyselee ja koneita kattelee 8) saa toki tarjota jos löytyy 2.4d konetta,mikä se muuten olikaan sillä hienolla nimellä :lol:

toinen itseä hämmentävä juttu oli konttorilla vaikea tajuta.eli jos auto pitää muutoskatsastaa ihan mille vaan,lasketaan prosentit uudestaan nykytaulukoilla ja varmasti menee yli. vaikkei inssi kuitenkaan osannut sanoa yhtään mitä kaikkea autoon on vaihdettu ja näin ollen niitä prosentteja laskea. vähän vaikeaa mutuilua mutta pähkäilyn päättämiseksi tuo remmi olisi helpoin tie onneen :P käyn kyllä vielä kuopiossa muutoksen tehneen konttorin tiloissa soittamassa suutani jos sieltä jotain osattais sanoa,tai soitto akelle
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

nj^ kirjoitti:Täysin mutua, mutta oon vähän kuullut juttua, että ei se A tee hullua hurskaammaksi :roll:
Suosittelen hommaamaan hieman lutettavampia tietolähteitä ku 7-päivää ja esson baari :lol:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

tuossa olis tyrkyllä yksi eaton m62 mutta myyjäkään ei osaa varmaksi sanoa onko 45 vai 62. tarrassa teksti "a 111 090 00 80" ja pikaisella googletuksella en varmuutta saanut, tosin lähes samalla koodilla yksi topic missä jauhetaan m62 ahtimesta. melko samanlaiselta näyttää kuin topicin kuvissa.

tuolta voi lukaista jos jollakulla sattuu olemaan joutoaikaa.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... b150e42fbd
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jarkki kirjoitti:Suosittelen hommaamaan hieman lutettavampia tietolähteitä ku 7-päivää ja esson baari :lol:
Tässä tapauksessa esson baari ja 7-päivää on fordi harrastaja kenellä tuo A on, mutta mistä minä mitään tietäisin :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

nj^ kirjoitti:
jarkki kirjoitti:Suosittelen hommaamaan hieman lutettavampia tietolähteitä ku 7-päivää ja esson baari :lol:
Tässä tapauksessa esson baari ja 7-päivää on fordi harrastaja kenellä tuo A on, mutta mistä minä mitään tietäisin :lol:
Esson baari, 7- päivää ja Ford. Yhtä kaikki :wink:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

true :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

asiasta kolmanteen, onko 300td ja 240d koneen kanget,laakerit ja männät samanlaiset? oman käsityksen mukaan ovat. tarkoitus olisi tuohon 2.4d lohkoon pistää turbokoneen osat alakertaan ja kansipahviksi varmaan kupari ja liekkirenkaat tai joku muu joka kestäisi.ehdotuksia saa antaa.


vaihdelaatikko pulma on myös yksi jonka parissa tullaan painimaan monta iltaa. automaatti vai manuaali, omaan mieleen olisi automaatti mutta miten sen ohjaus toimii? kokemusta lähinnä parista jenkin laatikosta joita ohjattiin kaasuvivustoon liitetyllä vaijerilla.miten mersussa menee. manuaalin pitävä kytkin kyllä olisi tiedossa mutta vakio 5 vaihteinen ei varmaankaan kestä kovin montaa kierrosta kumeja.

entäs syöttöpumppu? pp vai mynä :wink:

123mersuja turbottaneita kaivataan 8)
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Ei siitä A:sta mitään hyötyä ole lähti pois otteesta kun AKE->Trafi muutos tuli.
Nyt on oma auto sitten laiton :lol: Noh tuskinpa, tekee vaan elämästä hankalempaa leimakonttorilla kun ote on vaajavainen :roll:
Se mitä Trafin järjestelmässä lukee autosta on laki, ei se mitä otteessa lukee.
Mulla on otteen tiedot vaihdellu vähän joka vuosi, alussa oli A:ta, sitten oli tehoo+turboo ja nyt ei oo mitään.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

JTY kirjoitti:Mulla on otteen tiedot vaihdellu vähän joka vuosi, alussa oli A:ta, sitten oli tehoo+turboo ja nyt ei oo mitään.
No tuo lienee sun henkilökohtainen helvetti, mulla ei lue/ole lukenu asian tiimoilta muuta ku tuo A ja lisätiedoissa turboahdettu vaikka mikä setuppi ollu pellin alla 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

vesku!! kirjoitti:asiasta kolmanteen, onko 300td ja 240d koneen kanget,laakerit ja männät samanlaiset? oman käsityksen mukaan ovat. tarkoitus olisi tuohon 2.4d lohkoon pistää turbokoneen osat alakertaan ja kansipahviksi varmaan kupari ja liekkirenkaat tai joku muu joka kestäisi.ehdotuksia saa antaa.


vaihdelaatikko pulma on myös yksi jonka parissa tullaan painimaan monta iltaa. automaatti vai manuaali, omaan mieleen olisi automaatti mutta miten sen ohjaus toimii? kokemusta lähinnä parista jenkin laatikosta joita ohjattiin kaasuvivustoon liitetyllä vaijerilla.miten mersussa menee. manuaalin pitävä kytkin kyllä olisi tiedossa mutta vakio 5 vaihteinen ei varmaankaan kestä kovin montaa kierrosta kumeja.

entäs syöttöpumppu? pp vai mynä :wink:

123mersuja turbottaneita kaivataan 8)
Taitaa olla 300 turbodiesel eli 617a ainut vanhanliiton dieseli missä on öljyruutat. Eli männät ainakin erilaiset ja onko sitämyöten kanget ja laakeritkin? Heavy ja JuhoL tais vertailla vaparin ja turbon kankia, mutta en muista lopputulosta... Vapari 300d taitaa olla taas muuten sama kun 240d mutta yks sylinteri enemmän joten sen osat ei taida parannusta tuoda... Kansipahvista ei kannata huolestu, normaali pahvi ja kupariliimalla kiinni. Kiertokanget toimii sitten tässä moottorimallissa "sulakkeena" :D Vaihdelaatikosta mulla on kokemuksia vaan manuaalista, w123 5v getracista jonka ei pitäis kestää mitään, mutta vielä vuoden jälkeen mennään eteenpäin 5 vaihteella ja yhdellä taakse, mitä nyt vähän on rallattunut koko ajan samalla lailla. En ala sitä nyt enempää kehumaan, kun viimeksi kehuin perämurikkaa joka hajos melken heti kehujen jälkeen! Aina ne takarenkaat tahtoo loppua ennen etusia...

Pumpuista voi väitellä ja varmaan väitellään maailman tappiin asti, mutta kumpaakin on kokeiltu ja paremmalla mennään :!:
IG: @pyrytakkunen
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

Taitaa olla 300 turbodiesel eli 617a ainut vanhanliiton dieseli missä on öljyruutat. Eli männät ainakin erilaiset ja onko sitämyöten kanget ja laakeritkin? Heavy ja JuhoL tais vertailla vaparin ja turbon kankia, mutta en muista lopputulosta... Vapari 300d taitaa olla taas muuten sama kun 240d mutta yks sylinteri enemmän joten sen osat ei taida parannusta tuoda... Kansipahvista ei kannata huolestu, normaali pahvi ja kupariliimalla kiinni. Kiertokanget toimii sitten tässä moottorimallissa "sulakkeena" :D Vaihdelaatikosta mulla on kokemuksia vaan manuaalista, w123 5v getracista jonka ei pitäis kestää mitään, mutta vielä vuoden jälkeen mennään eteenpäin 5 vaihteella ja yhdellä taakse, mitä nyt vähän on rallattunut koko ajan samalla lailla. En ala sitä nyt enempää kehumaan, kun viimeksi kehuin perämurikkaa joka hajos melken heti kehujen jälkeen! Aina ne takarenkaat tahtoo loppua ennen etusia...

Pumpuista voi väitellä ja varmaan väitellään maailman tappiin asti, mutta kumpaakin on kokeiltu ja paremmalla mennään :!:[/quote]

luulis noiden mäntien menevän sinne ilman ongelmia :lol: millanen homma mahtais olla tehdä nuo öljysuihkut? eikös ne sais 3.0 lohkosta ottamalla
Vastaa Viestiin