2.4d:eehen remmiä
2.4d:eehen remmiä
eli kun autoa ei laillisesti saa turbottaa ajattelin siirtyä remmiahtimeen. eatoneita kattelin mutta probleem ois valinta. ottaako m45 vai m62?
2.4d neloskoneiseen tulossa. ja tietysti muut kutittelut koneelle.
2.4d neloskoneiseen tulossa. ja tietysti muut kutittelut koneelle.
Eiköhän se olisi turvallisinta ja halvinta hankkia auto, jonka koneen voi ahtaa laillisesti?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
ei sitä lupaa lopulta sekavien perusteiden jälkeen heltynyt. ja korinvaihto autoa ei muka voi ollenkaan muutoskatsastaa edes tuolle remmille vaikkei niitä prosentteja tulekkaan. käyn kyllä vielä myöhemmin konttorilla missä tuo operaatio on tehty aikoinaan 20v sitten.
remmiahdin on sata kertaa helpompi tehdä toimimattomaksi kuin pakokaasuahdin katsastuksen ajaksi ja lisäksi olisi tarkoitus värkätä silleen että sen saa pois kabiinista käsin
remmiahdin on sata kertaa helpompi tehdä toimimattomaksi kuin pakokaasuahdin katsastuksen ajaksi ja lisäksi olisi tarkoitus värkätä silleen että sen saa pois kabiinista käsin

ei se saa olla edes konehuoneessa.korinvaihto auton voi ahtaa samalla tavalla kuin minkä tahansa auton,perehdy lakiin.vesku!! kirjoitti:ei sitä lupaa lopulta sekavien perusteiden jälkeen heltynyt. ja korinvaihto autoa ei muka voi ollenkaan muutoskatsastaa edes tuolle remmille vaikkei niitä prosentteja tulekkaan. käyn kyllä vielä myöhemmin konttorilla missä tuo operaatio on tehty aikoinaan 20v sitten.
remmiahdin on sata kertaa helpompi tehdä toimimattomaksi kuin pakokaasuahdin katsastuksen ajaksi ja lisäksi olisi tarkoitus värkätä silleen että sen saa pois kabiinista käsin
Eipä näissä korinvaihdoissa yleensä riitä prosentit turbottamiseen, syystä että vaikka sen orkkis koneen ahtaisi millä tavalla nii se katsotaan nykyään koneenvaihdoksi ja prosentit tulee sen mukaan oli niitä vaihdettuja / lisättyjä osia sitte kuinka vähän vain
Ja se on ihan sama mitkä luvat siinä autossa on ollu 20v sitte jos niitä ei enää lue otteessa, ennen oli ennen

Ja se on ihan sama mitkä luvat siinä autossa on ollu 20v sitte jos niitä ei enää lue otteessa, ennen oli ennen

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Alkuperäisen koneen ahtamisesta ei tule muutosprosentteja. Jos koneen vaihtaa toiseksi, tulee siitä muutosprosentteja samoin kuin alustan, jarrujen, jäähdyttimien jne. muutoksista. Näin oli ainakin kesällä 2009 ja kyseessä oli alkuperäisen moottorin ahtaminen, ei korinvaihto.jarkki kirjoitti:Eipä näissä korinvaihdoissa yleensä riitä prosentit turbottamiseen, syystä että vaikka sen orkkis koneen ahtaisi millä tavalla nii se katsotaan nykyään koneenvaihdoksi ja prosentit tulee sen mukaan oli niitä vaihdettuja / lisättyjä osia sitte kuinka vähän vain...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
mitä sitä turhia kaveria lannistaan. jos vesku on päättäny autonsa ahtaa, niin antaa ahtaa vaan. jos ihan pilkun tarkasti aletaan lakia lukeen, niin jokainen auto, jossa on pelkkä lastu, muttei ole muutoskatsastettu lastun tuomille tehoille on laiton. superi mersut muutenkin on harvoin ihan oikeesti laillisia. aika monilla on tehoja jotakin 300-500 heppaa autossa, mutta papereissa sitten iha muuta jne jne.
eli eli.. kyllä niitä löytyy muitakin. turha siitä on murehtia. jokainen kantaa vaan vastuun omista teoistaan. jos narahtaa, niin narahtaa ja seuraukset sen mukaset.
remmeistä en paljoa tiedä, mutta aihe kiinnostaa. varsinkin diiselimotissa.
eli eli.. kyllä niitä löytyy muitakin. turha siitä on murehtia. jokainen kantaa vaan vastuun omista teoistaan. jos narahtaa, niin narahtaa ja seuraukset sen mukaset.
remmeistä en paljoa tiedä, mutta aihe kiinnostaa. varsinkin diiselimotissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Sitten tuohon käytäntöö on tullu muutos tai asiassa on inssi kohtaisia eroja, aikaisemmin ainakin alkuperäisen koneenkin ahtaminen katsottiin koneenvaihdoksi.tomant kirjoitti:Alkuperäisen koneen ahtamisesta ei tule muutosprosentteja. Jos koneen vaihtaa toiseksi, tulee siitä muutosprosentteja samoin kuin alustan, jarrujen, jäähdyttimien jne. muutoksista. Näin oli ainakin kesällä 2009 ja kyseessä oli alkuperäisen moottorin ahtaminen, ei korinvaihto.
tomant
Onhan se mut onneks löytyy näpertelyä varten w124 ilman prosentteja tai muita harrastustoimintaa haittaavia mainintoja otteessa ja ennen kaikkea se vanha kunnon A tehosarakkeessavesku! kirjoitti:Taitaa CLK:sikin olla vähäpäästöinen

MUOKS: Kyllä mun puolesta jokainen voi tehdä autolleen ihan mitä huvittaa mut itseä ei huvittais olla esim. siinä tilanteessa et töräytät kolarin sillä pulkalla ja parhaassa tapauksessa toinen osapuoli/puolet pääsee hengestään tai viettää loppu elämän nauriina ja vakuutusyhtiössä huomataan että auto ei ollutkaan "ihan" katulaillisessa kokoonpanossa

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Omaa autoa leimasin viimeksi niin saman aseman 2 eri miestä oli täysin erimieltä jarrujen päivityksestä, hyvä ettei mennyt kovaksikin väittelyksi!jarkki kirjoitti:Sitten tuohon käytäntöö on tullu muutos tai asiassa on inssi kohtaisia eroja


IG: @pyrytakkunen
Täysin mutua, mutta oon vähän kuullut juttua, että ei se A tee hullua hurskaammaksijarkki kirjoitti:Onhan se mut onneks löytyy näpertelyä varten w124 ilman prosentteja tai muita harrastustoimintaa haittaavia mainintoja otteessa ja ennen kaikkea se vanha kunnon A tehosarakkeessa![]()

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
se mitä katsastusmies sanoo ei tarkoita sitä että se on totuus,aken tulkinta on se mikä on pätevä.vesku!! kirjoitti:tässäpä onkin taas yksi ammattilainen neuvomassa. remmiahdin saa siellä olla kuhan hihna ei ole kiinni tai muuten poistettu käytöstä,ainakin leimallakysyin eilen konttorilta. ja korinvaihdon takiahan tätä ei voi ahtaa laillisesti
olen paria m62 eatonia jo kerennyt kyselee ja koneita katteleeJP74 kirjoitti:No, kunhan nyt se ahdin menis sinne pellin alle, remmillä tai ilman.
Foorumit on täynnä näitä wannabee-turbotusjuttuja, harva kuitenkin johtaa mihinkään muuhun. Ei muutakuin ahdinta katsomaan ja sanoista tekoihin


toinen itseä hämmentävä juttu oli konttorilla vaikea tajuta.eli jos auto pitää muutoskatsastaa ihan mille vaan,lasketaan prosentit uudestaan nykytaulukoilla ja varmasti menee yli. vaikkei inssi kuitenkaan osannut sanoa yhtään mitä kaikkea autoon on vaihdettu ja näin ollen niitä prosentteja laskea. vähän vaikeaa mutuilua mutta pähkäilyn päättämiseksi tuo remmi olisi helpoin tie onneen

tuossa olis tyrkyllä yksi eaton m62 mutta myyjäkään ei osaa varmaksi sanoa onko 45 vai 62. tarrassa teksti "a 111 090 00 80" ja pikaisella googletuksella en varmuutta saanut, tosin lähes samalla koodilla yksi topic missä jauhetaan m62 ahtimesta. melko samanlaiselta näyttää kuin topicin kuvissa.
tuolta voi lukaista jos jollakulla sattuu olemaan joutoaikaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... b150e42fbd
tuolta voi lukaista jos jollakulla sattuu olemaan joutoaikaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... b150e42fbd
Esson baari, 7- päivää ja Ford. Yhtä kaikkinj^ kirjoitti:Tässä tapauksessa esson baari ja 7-päivää on fordi harrastaja kenellä tuo A on, mutta mistä minä mitään tietäisinjarkki kirjoitti:Suosittelen hommaamaan hieman lutettavampia tietolähteitä ku 7-päivää ja esson baari

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
asiasta kolmanteen, onko 300td ja 240d koneen kanget,laakerit ja männät samanlaiset? oman käsityksen mukaan ovat. tarkoitus olisi tuohon 2.4d lohkoon pistää turbokoneen osat alakertaan ja kansipahviksi varmaan kupari ja liekkirenkaat tai joku muu joka kestäisi.ehdotuksia saa antaa.
vaihdelaatikko pulma on myös yksi jonka parissa tullaan painimaan monta iltaa. automaatti vai manuaali, omaan mieleen olisi automaatti mutta miten sen ohjaus toimii? kokemusta lähinnä parista jenkin laatikosta joita ohjattiin kaasuvivustoon liitetyllä vaijerilla.miten mersussa menee. manuaalin pitävä kytkin kyllä olisi tiedossa mutta vakio 5 vaihteinen ei varmaankaan kestä kovin montaa kierrosta kumeja.
entäs syöttöpumppu? pp vai mynä
123mersuja turbottaneita kaivataan
vaihdelaatikko pulma on myös yksi jonka parissa tullaan painimaan monta iltaa. automaatti vai manuaali, omaan mieleen olisi automaatti mutta miten sen ohjaus toimii? kokemusta lähinnä parista jenkin laatikosta joita ohjattiin kaasuvivustoon liitetyllä vaijerilla.miten mersussa menee. manuaalin pitävä kytkin kyllä olisi tiedossa mutta vakio 5 vaihteinen ei varmaankaan kestä kovin montaa kierrosta kumeja.
entäs syöttöpumppu? pp vai mynä

123mersuja turbottaneita kaivataan

Ei siitä A:sta mitään hyötyä ole lähti pois otteesta kun AKE->Trafi muutos tuli.
Nyt on oma auto sitten laiton
Noh tuskinpa, tekee vaan elämästä hankalempaa leimakonttorilla kun ote on vaajavainen 
Se mitä Trafin järjestelmässä lukee autosta on laki, ei se mitä otteessa lukee.
Mulla on otteen tiedot vaihdellu vähän joka vuosi, alussa oli A:ta, sitten oli tehoo+turboo ja nyt ei oo mitään.
Nyt on oma auto sitten laiton


Se mitä Trafin järjestelmässä lukee autosta on laki, ei se mitä otteessa lukee.
Mulla on otteen tiedot vaihdellu vähän joka vuosi, alussa oli A:ta, sitten oli tehoo+turboo ja nyt ei oo mitään.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
No tuo lienee sun henkilökohtainen helvetti, mulla ei lue/ole lukenu asian tiimoilta muuta ku tuo A ja lisätiedoissa turboahdettu vaikka mikä setuppi ollu pellin allaJTY kirjoitti:Mulla on otteen tiedot vaihdellu vähän joka vuosi, alussa oli A:ta, sitten oli tehoo+turboo ja nyt ei oo mitään.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Taitaa olla 300 turbodiesel eli 617a ainut vanhanliiton dieseli missä on öljyruutat. Eli männät ainakin erilaiset ja onko sitämyöten kanget ja laakeritkin? Heavy ja JuhoL tais vertailla vaparin ja turbon kankia, mutta en muista lopputulosta... Vapari 300d taitaa olla taas muuten sama kun 240d mutta yks sylinteri enemmän joten sen osat ei taida parannusta tuoda... Kansipahvista ei kannata huolestu, normaali pahvi ja kupariliimalla kiinni. Kiertokanget toimii sitten tässä moottorimallissa "sulakkeena"vesku!! kirjoitti:asiasta kolmanteen, onko 300td ja 240d koneen kanget,laakerit ja männät samanlaiset? oman käsityksen mukaan ovat. tarkoitus olisi tuohon 2.4d lohkoon pistää turbokoneen osat alakertaan ja kansipahviksi varmaan kupari ja liekkirenkaat tai joku muu joka kestäisi.ehdotuksia saa antaa.
vaihdelaatikko pulma on myös yksi jonka parissa tullaan painimaan monta iltaa. automaatti vai manuaali, omaan mieleen olisi automaatti mutta miten sen ohjaus toimii? kokemusta lähinnä parista jenkin laatikosta joita ohjattiin kaasuvivustoon liitetyllä vaijerilla.miten mersussa menee. manuaalin pitävä kytkin kyllä olisi tiedossa mutta vakio 5 vaihteinen ei varmaankaan kestä kovin montaa kierrosta kumeja.
entäs syöttöpumppu? pp vai mynä![]()
123mersuja turbottaneita kaivataan

Pumpuista voi väitellä ja varmaan väitellään maailman tappiin asti, mutta kumpaakin on kokeiltu ja paremmalla mennään

IG: @pyrytakkunen
Taitaa olla 300 turbodiesel eli 617a ainut vanhanliiton dieseli missä on öljyruutat. Eli männät ainakin erilaiset ja onko sitämyöten kanget ja laakeritkin? Heavy ja JuhoL tais vertailla vaparin ja turbon kankia, mutta en muista lopputulosta... Vapari 300d taitaa olla taas muuten sama kun 240d mutta yks sylinteri enemmän joten sen osat ei taida parannusta tuoda... Kansipahvista ei kannata huolestu, normaali pahvi ja kupariliimalla kiinni. Kiertokanget toimii sitten tässä moottorimallissa "sulakkeena"
Vaihdelaatikosta mulla on kokemuksia vaan manuaalista, w123 5v getracista jonka ei pitäis kestää mitään, mutta vielä vuoden jälkeen mennään eteenpäin 5 vaihteella ja yhdellä taakse, mitä nyt vähän on rallattunut koko ajan samalla lailla. En ala sitä nyt enempää kehumaan, kun viimeksi kehuin perämurikkaa joka hajos melken heti kehujen jälkeen! Aina ne takarenkaat tahtoo loppua ennen etusia...
Pumpuista voi väitellä ja varmaan väitellään maailman tappiin asti, mutta kumpaakin on kokeiltu ja paremmalla mennään
[/quote]
luulis noiden mäntien menevän sinne ilman ongelmia
millanen homma mahtais olla tehdä nuo öljysuihkut? eikös ne sais 3.0 lohkosta ottamalla

Pumpuista voi väitellä ja varmaan väitellään maailman tappiin asti, mutta kumpaakin on kokeiltu ja paremmalla mennään

luulis noiden mäntien menevän sinne ilman ongelmia
