4-matic
Mitä ajat takaa pois kytkemisellä? Normaaliajossahan vanha 4Matic on takavetoinen, ja järjestelmä kytkeytyy vasta kun luistoa havaitaan. Konehuoneessahan on oikealla puolella lokasuojassa oranssi Test-vipu, jossa etuveto kytketään pois päältä esim. jarrutestiä varten.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
mutta sillä ei suositella ajettavan pitempiä matkoja testiasennossa. oliskohan ollu joku vartin verran saa ajaa tms. sitten pitää pistää öljy takas kiertoon. että en suosittele koko kesäks jättään sitä hantaakia testi asentoon.Timo L. kirjoitti:Mitä ajat takaa pois kytkemisellä? Normaaliajossahan vanha 4Matic on takavetoinen, ja järjestelmä kytkeytyy vasta kun luistoa havaitaan. Konehuoneessahan on oikealla puolella lokasuojassa oranssi Test-vipu, jossa etuveto kytketään pois päältä esim. jarrutestiä varten.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Myös liikkeellelähdöissä neliveto on päällä.Timo L. kirjoitti:Mitä ajat takaa pois kytkemisellä? Normaaliajossahan vanha 4Matic on takavetoinen, ja järjestelmä kytkeytyy vasta kun luistoa havaitaan. Konehuoneessahan on oikealla puolella lokasuojassa oranssi Test-vipu, jossa etuveto kytketään pois päältä esim. jarrutestiä varten.
Ei kai sitä kannata pois kytkeä, jos ei jotain erikoista ole mielessä.
Kulutus tuskin pienenee, takarenkaat kuluvat enemmän.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Eikö kellään oo tietoa kuinka se neliveto kytketään pois päältä??????
Testivipu ei oo vaihtoehto.
Vuotaa tuo jakoloota sen verta paljon että pitäis käyttää sitä nelivetoa vaan sillon kun oikeesti tarvis, kunnes olis rahaa jakoloota remonttiin.
Ei huvita kerran viikossa vaihtaa jakolaatikkoöljyjä..
Olis tarkotus laittaa toi neliveto napilla ku vaan löytäis oikeen piuhan. Tasonsäätö ja lukkoperä pitäis jäädä toimintaan.
Testivipu ei oo vaihtoehto.
Vuotaa tuo jakoloota sen verta paljon että pitäis käyttää sitä nelivetoa vaan sillon kun oikeesti tarvis, kunnes olis rahaa jakoloota remonttiin.
Ei huvita kerran viikossa vaihtaa jakolaatikkoöljyjä..
Olis tarkotus laittaa toi neliveto napilla ku vaan löytäis oikeen piuhan. Tasonsäätö ja lukkoperä pitäis jäädä toimintaan.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Jos "vaihtuvuus on taattu" tai jakolaatikko vuotaa muutenkin, kannattanee vaihtaa ATF ZH-M:n tilalle. Se voitelee vähän paremmin kuin pelkkä hydraulineste ja systeemi toimii silläkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Jos "vaihtuvuus on taattu" tai jakolaatikko vuotaa muutenkin, kannattanee vaihtaa ATF ZH-M:n tilalle. Se voitelee vähän paremmin kuin pelkkä hydraulineste ja systeemi toimii silläkin.
Alkoi kiinnostaa tuo ATF:n käyttö hyd.öljynä. Jossakin oli juttua ettei tiivisteet ym. välttämättä pitäisi ATF:stä, joka tuntuu hiukkasen oudolta mutta onko pitempiaikaista kokemusta em. öljyn käytöstä Matikin hydrauliikassa ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
4 matic
alako mersu ku oikialle kääntää nykimään ja vilkutti sitä varotuskolmiota mittaristosa.vissiin vetonivel meni.ny o mese 2 vetonen laiton testi vivun 2 asentoon.toiset sanoo et voi ajaa vaik koko kesän vipu 2 asennosa ja toiset sanoo et ei kauaa.eli viisaammat kertokaa mitä tehä.ei o ny heti aikaa rueta hommaan vetaria eteen!
4 matic
otetaampa komento takas.eli pikku vauhisa ei meinaa kääntyä oikialle eikä vasemmalle.tuntuu ku menis koko keula jumiin.tosa yx tuttava joka jotain tietää 4 maticeista meinas et abs anturi tai ratissa oleva joku anturi likanen tai viallinen.oli hällä enne tämä kyseinen auto ja oli tehny samma ja silloin se ratin anturin oli puhistanu.mitä mieltä muut?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
- Paikkakunta: Tornio
3 vuotta on maticissa ollu atf220 hydrauliikassa eikä ongelmia!Alkoi kiinnostaa tuo ATF:n käyttö hyd.öljynä. Jossakin oli juttua ettei tiivisteet ym. välttämättä pitäisi ATF:stä, joka tuntuu hiukkasen oudolta mutta onko pitempiaikaista kokemusta em. öljyn käytöstä Matikin hydrauliikassa ?
kuorma-autoissa perälaudoissa on käytetty kanssa atffää iätajat eikä jäädy magneettiventtiilit talvella!
viittaa kääntökulmaanturiin tuo vika tai kosketushäiriöön magneettiventtiileissä(yrittää kytkeä lukkoa päälle josta johtuu nykiminen)alako mersu ku oikialle kääntää nykimään ja vilkutti sitä varotuskolmiota mittaristosa.vissiin vetonivel meni.ny o mese 2 vetonen laiton testi vivun 2 asentoon.toiset sanoo et voi ajaa vaik koko kesän vipu 2 asennosa ja toiset sanoo et ei kauaa.eli viisaammat kertokaa mitä tehä.ei o ny heti aikaa rueta hommaan vetaria eteen!
vetari tuskin on rikki!
ML W164
Re: 4 matic
Likainen ABS-anturi etupyörännavassa teki mulla 4Maticin koeajolla samaa. Paineilmalla putsaus auttoi, siis sinne hammaskehälle.mese78 kirjoitti:eli pikku vauhisa ei meinaa kääntyä oikialle eikä vasemmalle.tuntuu ku menis koko keula jumiin.tosa yx tuttava joka jotain tietää 4 maticeista meinas et abs anturi tai ratissa oleva joku anturi likanen tai viallinen.oli hällä enne tämä kyseinen auto ja oli tehny samma ja silloin se ratin anturin oli puhistanu.mitä mieltä muut?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 4 matic
onko tämä vikamahdollisuus jo poistettu?mese78 kirjoitti:otetaampa komento takas.eli pikku vauhisa ei meinaa kääntyä oikialle eikä vasemmalle.tuntuu ku menis koko keula jumiin.tosa yx tuttava joka jotain tietää 4 maticeista meinas et abs anturi tai ratissa oleva joku anturi likanen tai viallinen.oli hällä enne tämä kyseinen auto ja oli tehny samma ja silloin se ratin anturin oli puhistanu.mitä mieltä muut?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Oli jäykkä kääntää pienessä vauhissa kun oli lukko päällä.
nimim. yks vetari.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
3 vuotta on maticissa ollu atf220 hydrauliikassa eikä ongelmia!Teppo L kirjoitti:Alkoi kiinnostaa tuo ATF:n käyttö hyd.öljynä. Jossakin oli juttua ettei tiivisteet ym. välttämättä pitäisi ATF:stä, joka tuntuu hiukkasen oudolta mutta onko pitempiaikaista kokemusta em. öljyn käytöstä Matikin hydrauliikassa ?
kuorma-autoissa perälaudoissa on käytetty kanssa atffää iätajat eikä jäädy magneettiventtiilit talvella
Hyvä ! Loppuu läträys sen Z...mikäsenytoli kanssa. Eikä tarvi niin usein olla vaihtamassa jakolaatikon öljyjä, riittää taso ropun aukaiseminen silloin tällöin. Kait siinä pelittää Teboilin D ja E automaatti oljyt ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: 4 matic
Juu ei ole haittaa, kyllä jonkin aikaa voi ajaa testiasennossa.mese78 kirjoitti:eipä auta ku piakkoin rueta puhistus hommiin. tuskin suurta haittaa jos pari päivää ajaa se testi vipu 2 veto asennosa.pystyy ainaki kääntyyn eikä tarvi ajaa vaan koko ajan suoraan
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kiitoksia Tepolle tiedosta. Pitää käytellä entiset öljyt loppuun ja siirtyä Tebskan öljyihin.Teppo L kirjoitti:Edelliset öljyt oli teboilin D:tä ja pelitti hyvin,nyt on tällähetkellä Mobilin 220 atf kierrossa!Kait siinä pelittää Teboilin D ja E automaatti oljyt
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nyt ois matikkiin tehty sähkötöitä.
Nelivedon saa nyt sisältä kytkettyä manuaali tai automaatti toimiseksi.
Katkaisin tuli 4matic boksin maadoitus johtoon.
Huomenna pitäisi vielä laittaa katkaisijat etuvedolle, keskilukolle ja lukkoperälle.
Nelivedon/lukkojen varoitusvaloksi pitäis vielä saada syttymään tuo kolmiovalo mittarissa ettei unohtuisi päälle..
Suurkiitos JarkkoN :lle hyvistä korjauoppaista
Nelivedon saa nyt sisältä kytkettyä manuaali tai automaatti toimiseksi.
Katkaisin tuli 4matic boksin maadoitus johtoon.
Huomenna pitäisi vielä laittaa katkaisijat etuvedolle, keskilukolle ja lukkoperälle.
Nelivedon/lukkojen varoitusvaloksi pitäis vielä saada syttymään tuo kolmiovalo mittarissa ettei unohtuisi päälle..
Suurkiitos JarkkoN :lle hyvistä korjauoppaista

-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
4 matic
tulipa taas tinattua oikean puolen abs anturi.oli rengas hangannu poikki.ny toimii mut kylmänä tai vähän aikaa kun auto seisoo ja laittaa käyntiin ni liikkeelle lähösä vilkauttaa 2-4 kertaa 4 maticin valua mut ei jää palamaan.missäs vika?
Boxi paikalla ja systeemin saa toimimaan niinkuin tehtaan jäljiltä nappia painamalla.mortti kirjoitti:heititkö boxin mäelle vai veditkö johdot jotenkin välistä?
Ilman matikki boxia abs:ssä ei toimi, tai ainakaan minä en saanut toimiin

-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico