saulgoltz kirjoitti:Kiitoksia tulkkauksesta, kuinka paljon on maksanu silloin joskus...
Maksoivat todennäköisesti huomattavasti enemmän. Muistan kun joskus oli puhetta jonku ukon kanssa jonka autosta palo matot hallin mukana jossa ne oli kuivumassa. Selitti että vakuutusyhtiö olisi halunnut lunastaa auton koska matot maksoivat monta tonnia ja 50.000 markkaa oli auton vakuutusarvo Tiedä sitten.
Aika hyvin, että lähti vielä käyntiinkin. Olisi luullut, että edes siirtopumppu jättää lähtemättä ihan itselläään mukaan. Kovia vehkeitä
Olettehan varovaisia: bensalinjssa on painetta ja putket voivat olla aika haperoita. Ettei käy niin että putki ratkeaa ja pumppu työntää konehuoneeseen bensaa ja sitten onkin jo riskiä.
Aku P kirjoitti:Olettehan varovaisia: bensalinjssa on painetta ja putket voivat olla aika haperoita. Ettei käy niin että putki ratkeaa ja pumppu työntää konehuoneeseen bensaa ja sitten onkin jo riskiä.
Letkut on myös riski. Talvella vaihdoin 42 vuotta vanhoja letkuja omastani. Siirtopumppu tekee 1,2 bar ja mäntäpumppu noin 17 bar (siinä onkin jo "kovat putket" ).
Nuo kovat putket pumpulta suuttimille näytti melko eheiltä ,pientä pintasilsaa joissain, letkuista ei kyllä tiedä ennenkuin suoritan allamakuun...
Kyllä sitä kotvan sai sahailla, suuttimilta sain vain yhden putken suosiolla auki ilmausta varten, lopuissa pyöri alaosa mukana, eikä tietty löydy työkaluarsenaalista tuohon sopivaa "erikoisavainta"...
Saa nähdä seuraavalla kerralla, onko starttaus yhtä työläs...
Onkos tuossa alkujaankin sähköpumppu jossain tankin seutuvilla, vai onko jälkiasennus?
saulgoltz kirjoitti:Nuo kovat putket pumpulta suuttimille näytti melko eheiltä ,pientä pintasilsaa joissain, letkuista ei kyllä tiedä ennenkuin suoritan allamakuun...
Kyllä sitä kotvan sai sahailla, suuttimilta sain vain yhden putken suosiolla auki ilmausta varten, lopuissa pyöri alaosa mukana, eikä tietty löydy työkaluarsenaalista tuohon sopivaa "erikoisavainta"...
Saa nähdä seuraavalla kerralla, onko starttaus yhtä työläs...
Onkos tuossa alkujaankin sähköpumppu jossain tankin seutuvilla, vai onko jälkiasennus?
On alkujaan kyllä. Ruiskukone ei taida "imevällä" pumpulla pelata.
Ainakin w111-sarjassa on niksinä pitää virtoja päällä muutama sekunti ennen starttausta niin, että pumppu saa nostaa paineet.
Tähän tapaan http://www.youtube.com/watch?v=-1F9cJgo_pw
Tuskin tämä tässä tapauksessa on syynä käynnistyksen hitauteen, mutta jos ja kun kaikki toimii normaalisti niin tässä yksi jippo jolla lähtö varmistetaan. TUlipahan jostain mieleen..
Juu kyllä sitä varmaan pitää antaa hetken pyöriä pumpun, ennen ku starttailee... Tuossa on jostain syystä oma katkaisija laitettu pumpulle, virtalukkokin loistaa poissaolollaan, lieneekö siinä syy..
Jos kellään on ehjää virtalukkoa takataskussa avaimineen niin puute olisi sellaisille...
Niinpä, kaikki on suhteellista... En viitti edes miettiä aikatauluja näitten kanssa, mutta jos vain pelkästään nopeasti ajoon haluaisin näistä jommankumman rusnata, niin ei kuukautta kauempaan tarttis odotella konttorille vientiä, ei muuta kuin hitsipilli laulamaan ja peltiä koppaan... Mutta kun tuo ei ole homman syvin tarkotus, ainakaan meikäläisellä... Onhan tässä näitä joulunaluspäiviä..
Lokasuojista saa vihjata jos on tietoa vaan jollain... Tällä hetkellä tarve olisi kolmelle, yhdelle parille ja yhdelle kuskinpuolen lokarille... Tuo yksittäinen olisi tavallaan jo tiedossa, mutta kun on tuo yläreunan pitkä pinni, josta kiinnitykset koppaan, koko matkalta kuin pitsiä hiekkapuhalluksen jälkeen... Kettumainen korjata...