Ja voiko mahdollisesti johtua huono käynnistyvyys lämpimänä jostain muusta viasta?
Koitin foorumin haun kautta hakea vastaavia judetsuja mutta herjas erroria niin päätinpä sitten kysäistä...

Kylmäkäynnistyssuutin toimii lämpöaikakytkimen ohjaamana. Eli jos koneen lämpö on alle tietyn rajan suuttimelle menee ohjaus muistaakseni 8 sekunnin ajan...lämpötilaraja taisi olla jotain 40...50 astetta tai siellä päin. Eli kuumana ei pitäisi vaikuttaa mitenkään (ellei vuoda läpi mutta se on kai aika harvinaista).Pegasus kirjoitti:Tuossa w126 420 olen huomannu ikävän haitan lämpimänä, saa sahata käyntiin aika pitkään ennenkuin lähtee... Kylmänä lähtee vittuilematta.Voisko tuota vikaa koittaa paikantaa lämpinä esim, jos nykäsis kylmäkäynnistyssuuttimelle menevän piuhan irti? tai mitä tuossa lämpöanturassa pitäs olla ohmeja kun moottori lämmin/kylmä?
Ei ole välttämättä lambdaa.karra kirjoitti:Kylmäkäynnistyssuutin toimii lämpöaikakytkimen ohjaamana. Eli jos koneen lämpö on alle tietyn rajan suuttimelle menee ohjaus muistaakseni 8 sekunnin ajan...lämpötilaraja taisi olla jotain 40...50 astetta tai siellä päin. Eli kuumana ei pitäisi vaikuttaa mitenkään (ellei vuoda läpi mutta se on kai aika harvinaista).Pegasus kirjoitti:Tuossa w126 420 olen huomannu ikävän haitan lämpimänä, saa sahata käyntiin aika pitkään ennenkuin lähtee... Kylmänä lähtee vittuilematta.Voisko tuota vikaa koittaa paikantaa lämpinä esim, jos nykäsis kylmäkäynnistyssuuttimelle menevän piuhan irti? tai mitä tuossa lämpöanturassa pitäs olla ohmeja kun moottori lämmin/kylmä?
W126 420 on KE -jetronicci missä siis lambda-ohjaus ja seoksia ei pääse itse muuttamaan. Eli kaikki mahdolliset muut asiat ensin kuntoon kuten ilmavuodot ja sytytysosat jne. Jos sinulla on suomi-versio niin ei saata olla kattia mutta silti lambda pitäisi löytyä...onko mikä versio ja millaiset ovat päästöt olleet katsastuksessa?
Onko näin, luulin että KE:ssä sähköhydrauliselle rasialle tulee aina lambda-tieto muiden tietojen lisäksiHarri126 kirjoitti:Ei ole välttämättä lambdaa.karra kirjoitti: W126 420 on KE -jetronicci missä siis lambda-ohjaus ja seoksia ei pääse itse muuttamaan.
Jos sinulla on suomi-versio niin ei saata olla kattia mutta silti lambda pitäisi löytyä...onko mikä versio ja millaiset ovat päästöt olleet katsastuksessa?
Liikaa kuluttaa mielestäni. Tässä mercefreakenin sivuilta arvoja:Pegasus kirjoitti:Auton kulutus tällä hetkellä 15l/100km ja lähinnä sitä rauhallista maantie ajoa... jotenkin tuossa on vielä pari litraa enemmän ku yleensä on ollutolenko väärässä(?) ajan siis vielä 100km/h nopeudessa kolmosella, ilmeisesti se on kumminkin taloudellisin vaihde, jos ajattelee että paras vääntökin on vasta tuossa 3700rpm:n kohdalla.. ja nelosella alipainemittarikin on puolessavälissä satasen vauhdissa... ilmeisesti nuo economy mittarit luotettavia on
![]()
Mulla on nelonen päällä jo viidenkympin vauhdissa.Pegasus kirjoitti:D:llä sitä sentään tulee ajettua aina, kun muuten jos kolmosella ruppee keppiä piteleen, ni aina ku löysäät kaasun ni loota jaruttaa liianki hyvinEipä tuon laivan kuulu vaihtaa nelosta vielä tuossa sadan vauhdissa, lähinnä ite sen kaasua hölläämällä saanu päälle...
mut nyt olen luopunu siitä ja teen tässä uutta kulutus mittausta, mut jo nyt voi sanoa että ei se vieläkään näytä menevän noilla arvoilla. petskuta. massamittarihan ilmeisesti voi vaikuttaa tuohon syöntiin, mutta onko ilmamassa/määrämittarin toimimattomuuden todentamiseen joku tietty oire, jotta sitä vois syytellä?
Olen vähän miettiny jos käyttäs pakokaasutestissä kaaraa ja jos siellä näkys palamattoman aineen määrä liian korkeena ni periaattessahan se silloin juo liikaa.
Useimmissa Mersuissa tuon moottorin nesteen lämpötilatunnistimen vastusarvon tulee olla 200-3500 ohmia, mottorin lämpötilasta riippuen.Pegasus kirjoitti:no kyllä kait se siihen jotenki vaikuttaa, mutta taitaa tuo varsinainen säätäminen jäädä tuon idle speed control unitin hoidettavaksi.
5 minsaa ku auto seisoo sammutuksen jälkeen ni ei ole mitään ongelmaa tossa käyntiin lähdössä, kone siis lämmin ja tunnistimen ohmit 605ohms. ja mitä kauemmin aikaa kuluu sammutuksesta niin sen enemmän sitä saa pyörittää ja odottaa, mut aina se kumminki käyntiin lähtee.
Moottorin lämmöt kun putoaa tuonne +40c kohdalle tai alle niin tunnistin näyttää 2.0 K ohms. Eli luulis ton tunnistimen ainaki pelaavan. todettakoon vielä, että mitä enemmän pakkasta niin sen helpommin se käyntiin lähtee ja vielä ekalla jää käymäänkin. Jotenki vaan tuntus että bensaa siellä menee reilummin ku pitäisjos kulutusta ajattelee. lämpimänä myöskin ravisee/ontuu enemmän tai vähemmän ja vaihde päällä valoissa huomaa sellasta kierrosten lievää hyppimistä ja joskus jopa ärsyttävän paljon.
Tulpat, johdot, pyörijä ja kansi vaihdettu, että ei ihan heti niissä pitäs vikoja olla..