MB 200D -94 ohjaustehostimen laakerit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
full
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 31.01.2007 20:11
Paikkakunta: Tampere

MB 200D -94 ohjaustehostimen laakerit

Viesti Kirjoittaja full »

Kauheaa kitinää pitänyt hetkenaikaa mese. ihmetystä herättänyt suuresti kun suihkinut kitkaspraytä hihnalle niin ongelma kadonnut.

vaihdoin moniurahihnan + kiristäjän sekä laturin hiilet ja laakerit mutta ongelma jatkui. tänään sitten kävin vielä uudemman kerran kaikkio läpi ja huomasin ohjaustehostimessa olevan klappia ja oletan laakerin olevan etupäässä aivan loppu.

motonet ei ohjaustehostimen laakereita tuntenut ja huomenna(lauantaina) pitäs nuo jostain saada. onko kenelläkään tietoa noista minkämallisia mahtavat olla esim SKF:llä tai NSK:lla?
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Avatar
full
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 31.01.2007 20:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja full »

otetaan ylös uudella aiheella.
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

tältä nokialta löyty koko tehostaja uusi hintaa 40 euroa ja toimii soitteles 040 5047854
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onhan kiristäjän keinu suorassa?

Ohjaustehostimen pumpussa ei ole laakereita. Vain pronssiholkit joissa akseli pyörii. Pitkittäistä eli askelin suuntaista välystä pumpussa saa olla mutta sivuttaista ei.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos on paljon klappia, niin helpoin tie onneen on hankkia uus käytetty pumppu. hankalaks tai kalliiks tulee vanhan korjaaminen. pronssiholkkeja sorvautteleen jne.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
full
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 31.01.2007 20:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja full »

No perhana eikai siinä sitten mitään vikaa ole jos kerta saa pitkittäisklappia olla. ei sitä paljoa ole mutta jos laakerit olis kyseessä niin vaihtoon menis :)

en tiedä perhana. kitisee silti. laitoin kitkaspraytä jolla sain kitinät pois tosiaan mutta ei tuokaan lopullinen rartkasu ole. varmaan sitten joku rulla kulunut mutta mistä noista tietää.
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kitinä voi johtua vinossa olevasta kiristimen keinusta... Silloin on se kiristinpyörä vinossa muihin hihnapyöriin verraten.

Eli vaihdoitko sen kiristinpyörän vai sen koko keinun?
Avatar
full
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 31.01.2007 20:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja full »

Mika.T kirjoitti:Kitinä voi johtua vinossa olevasta kiristimen keinusta... Silloin on se kiristinpyörä vinossa muihin hihnapyöriin verraten.

Eli vaihdoitko sen kiristinpyörän vai sen koko keinun?
voiko tämä kääntyä itsestään? tarvitseeko uusia osia että saa suoraan vai onko jotain säätöjä tuota varten? hihna on nimittäin millin tai pari toisesta reunasta rullan yli.
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei korjaannu kuin vaihtamalla uuden keinun.

Tosin vanhaan vois värkkäillä uudet laakerit jos innostuu. :D
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

en tiedä onko samat osat, mutta itsellä on jäänyt yli ehjät osat E300D -95:sta
- keinu tukirullineen, jolla on ajettu X km
- iskari, jolla on ajettu 15 000 km
- muovihatut keinun ja tukipyörän päihin, uudet
Olisko 40 € koko satsista sopiva hinta?
autodidakti
Avatar
full
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 31.01.2007 20:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja full »

Mika.T kirjoitti:Ei korjaannu kuin vaihtamalla uuden keinun.

Tosin vanhaan vois värkkäillä uudet laakerit jos innostuu. :D
Katsotaan josko laakerin vaihtas.. riippuu vaan kovasti kohtapuoliin pihaan saapuvasta renkaanpotkijasta mihin tulokseen päästään eli tarvinneeko meikäläisen enää koskea koko koslaan :D
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

full kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Ei korjaannu kuin vaihtamalla uuden keinun.

Tosin vanhaan vois värkkäillä uudet laakerit jos innostuu. :D
Katsotaan josko laakerin vaihtas.. riippuu vaan kovasti kohtapuoliin pihaan saapuvasta renkaanpotkijasta mihin tulokseen päästään eli tarvinneeko meikäläisen enää koskea koko koslaan :D
Ite vastaavan keinun vaihdettuani ja tutkittuani vanhaa,harmittelin miksen kääntänyt laakerin ulkokehää eri asentoon.Vikahan johtuu siitä että kuulat ovat jatkuvasti samassa asennossa ja painuvat pikkuhiljaa kuulakehiin sisään ja näin aiheuttavat vinoasennon.
Vaihdosta on jo vuosia aikaa,mutta muistaakseni kehä olisi ollut käännettävissä,eikä olis ollu iso homma.Näin tekisin nyt,varsinkin jos auto menee vaihtoon.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
full
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 31.01.2007 20:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja full »

jsmaa kirjoitti:
full kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Ei korjaannu kuin vaihtamalla uuden keinun.

Tosin vanhaan vois värkkäillä uudet laakerit jos innostuu. :D
Katsotaan josko laakerin vaihtas.. riippuu vaan kovasti kohtapuoliin pihaan saapuvasta renkaanpotkijasta mihin tulokseen päästään eli tarvinneeko meikäläisen enää koskea koko koslaan :D
Ite vastaavan keinun vaihdettuani ja tutkittuani vanhaa,harmittelin miksen kääntänyt laakerin ulkokehää eri asentoon.Vikahan johtuu siitä että kuulat ovat jatkuvasti samassa asennossa ja painuvat pikkuhiljaa kuulakehiin sisään ja näin aiheuttavat vinoasennon.
Vaihdosta on jo vuosia aikaa,mutta muistaakseni kehä olisi ollut käännettävissä,eikä olis ollu iso homma.Näin tekisin nyt,varsinkin jos auto menee vaihtoon.
Tarkistellaan asiaa. uskon että laakeri maksaa 5e joten mielummin haen uuden :)

ei kiinnostanut mese ostajakandidaatti ykköstä. oli kuulemma hieman mopo mutta muutoin ihan siisti :)
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Avatar
full
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 31.01.2007 20:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja full »

Mielenkiintonen laakeri tuossa.
6004-2RS lukee kyljessä ja muuten mitat täsmääkin mutta leveys on 12mm:stä poiketen 29mm. noh kai sitä joutuu meneen kaupoille hakeen uus keinu :(
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Vastaa Viestiin