MB 200D -94 ohjaustehostimen laakerit
MB 200D -94 ohjaustehostimen laakerit
Kauheaa kitinää pitänyt hetkenaikaa mese. ihmetystä herättänyt suuresti kun suihkinut kitkaspraytä hihnalle niin ongelma kadonnut.
vaihdoin moniurahihnan + kiristäjän sekä laturin hiilet ja laakerit mutta ongelma jatkui. tänään sitten kävin vielä uudemman kerran kaikkio läpi ja huomasin ohjaustehostimessa olevan klappia ja oletan laakerin olevan etupäässä aivan loppu.
motonet ei ohjaustehostimen laakereita tuntenut ja huomenna(lauantaina) pitäs nuo jostain saada. onko kenelläkään tietoa noista minkämallisia mahtavat olla esim SKF:llä tai NSK:lla?
vaihdoin moniurahihnan + kiristäjän sekä laturin hiilet ja laakerit mutta ongelma jatkui. tänään sitten kävin vielä uudemman kerran kaikkio läpi ja huomasin ohjaustehostimessa olevan klappia ja oletan laakerin olevan etupäässä aivan loppu.
motonet ei ohjaustehostimen laakereita tuntenut ja huomenna(lauantaina) pitäs nuo jostain saada. onko kenelläkään tietoa noista minkämallisia mahtavat olla esim SKF:llä tai NSK:lla?
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
No perhana eikai siinä sitten mitään vikaa ole jos kerta saa pitkittäisklappia olla. ei sitä paljoa ole mutta jos laakerit olis kyseessä niin vaihtoon menis 
en tiedä perhana. kitisee silti. laitoin kitkaspraytä jolla sain kitinät pois tosiaan mutta ei tuokaan lopullinen rartkasu ole. varmaan sitten joku rulla kulunut mutta mistä noista tietää.

en tiedä perhana. kitisee silti. laitoin kitkaspraytä jolla sain kitinät pois tosiaan mutta ei tuokaan lopullinen rartkasu ole. varmaan sitten joku rulla kulunut mutta mistä noista tietää.
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
voiko tämä kääntyä itsestään? tarvitseeko uusia osia että saa suoraan vai onko jotain säätöjä tuota varten? hihna on nimittäin millin tai pari toisesta reunasta rullan yli.Mika.T kirjoitti:Kitinä voi johtua vinossa olevasta kiristimen keinusta... Silloin on se kiristinpyörä vinossa muihin hihnapyöriin verraten.
Eli vaihdoitko sen kiristinpyörän vai sen koko keinun?
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
Katsotaan josko laakerin vaihtas.. riippuu vaan kovasti kohtapuoliin pihaan saapuvasta renkaanpotkijasta mihin tulokseen päästään eli tarvinneeko meikäläisen enää koskea koko koslaanMika.T kirjoitti:Ei korjaannu kuin vaihtamalla uuden keinun.
Tosin vanhaan vois värkkäillä uudet laakerit jos innostuu.

BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
Ite vastaavan keinun vaihdettuani ja tutkittuani vanhaa,harmittelin miksen kääntänyt laakerin ulkokehää eri asentoon.Vikahan johtuu siitä että kuulat ovat jatkuvasti samassa asennossa ja painuvat pikkuhiljaa kuulakehiin sisään ja näin aiheuttavat vinoasennon.full kirjoitti:Katsotaan josko laakerin vaihtas.. riippuu vaan kovasti kohtapuoliin pihaan saapuvasta renkaanpotkijasta mihin tulokseen päästään eli tarvinneeko meikäläisen enää koskea koko koslaanMika.T kirjoitti:Ei korjaannu kuin vaihtamalla uuden keinun.
Tosin vanhaan vois värkkäillä uudet laakerit jos innostuu.
Vaihdosta on jo vuosia aikaa,mutta muistaakseni kehä olisi ollut käännettävissä,eikä olis ollu iso homma.Näin tekisin nyt,varsinkin jos auto menee vaihtoon.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Tarkistellaan asiaa. uskon että laakeri maksaa 5e joten mielummin haen uudenjsmaa kirjoitti:Ite vastaavan keinun vaihdettuani ja tutkittuani vanhaa,harmittelin miksen kääntänyt laakerin ulkokehää eri asentoon.Vikahan johtuu siitä että kuulat ovat jatkuvasti samassa asennossa ja painuvat pikkuhiljaa kuulakehiin sisään ja näin aiheuttavat vinoasennon.full kirjoitti:Katsotaan josko laakerin vaihtas.. riippuu vaan kovasti kohtapuoliin pihaan saapuvasta renkaanpotkijasta mihin tulokseen päästään eli tarvinneeko meikäläisen enää koskea koko koslaanMika.T kirjoitti:Ei korjaannu kuin vaihtamalla uuden keinun.
Tosin vanhaan vois värkkäillä uudet laakerit jos innostuu.
Vaihdosta on jo vuosia aikaa,mutta muistaakseni kehä olisi ollut käännettävissä,eikä olis ollu iso homma.Näin tekisin nyt,varsinkin jos auto menee vaihtoon.

ei kiinnostanut mese ostajakandidaatti ykköstä. oli kuulemma hieman mopo mutta muutoin ihan siisti

BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18