Mistä saa kannentiivisteen om 606 moottoriin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Mistä saa kannentiivisteen om 606 moottoriin

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

miten voi olla mahollista että ei ole enää missään kannen tiivisteitä saatavilla om606 moottoriin. koko itäinen suomi on kaluttu läpi ja jokainen varaosa liike sanoo ei oota tai ei tunne koko tuotetta. olisiko kellään jäänyt ylimääräistä tai mahollisesti vinkkiä otetaan vastaan jos ois paikkaa missä ois kaupan.
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Ootko käyny kattomassa Kl-varaosista? Luulis siellä olevan...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Veholta varmasti löytyy tai mikä nyt mersun merkkiliikkeen nimi nyt sattuu olemaankin.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hartikaiselle vaan niin varmasti löytyy. Itse en noin kriittisessä osassa luottaisi mihinkään tarvikkeeseen, jos ei todella ole jokin heavy-duty-special vahva malli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Victor Reinz:in valmistamia monikerros terästiivisteitä olen käyttänyt ja ovat hyvälaatuisia.

Multa löytyy hyllystä noita om606:sen tiivisteitä sopivaan hintaan jos sellaiselle vielä on tarvetta.
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

hartikaisella ei ole mutta saksasta voivat tilata 300 euron hintaan :D
Mutta onneksi pienen puristelun jälkeen paikallinen diesel korjamo sai tilattua tiivisteen 80 euron hintaan ja on 3-kerroksinen victori, eli ongelma ratkaistu..
Ihmetyttää vain kovin mersun osien huono saatavuus pohjois-karjalan alueella, jokainen nippeli on tilaus kamaa tai ei oota tarjotaan. :evil:
sepi124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 23.09.2009 17:43
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja sepi124 »

passaako tuo 606 tiiviste 603seen? tuo peltitiiviste..
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

Kyllä passaa jos osaa porata pari reikää ja on aikalailla kestävämpi kuin massa lättyrä
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

P.Pietarinen kirjoitti:hartikaisella ei ole mutta saksasta voivat tilata 300 euron hintaan :D
Mutta onneksi pienen puristelun jälkeen paikallinen diesel korjamo sai tilattua tiivisteen 80 euron hintaan ja on 3-kerroksinen victori, eli ongelma ratkaistu..
Ihmetyttää vain kovin mersun osien huono saatavuus pohjois-karjalan alueella, jokainen nippeli on tilaus kamaa tai ei oota tarjotaan. :evil:
Siis mitä vuttua 300 €, mihin tämä maailma oikein on mennyt :evil: Onko se Hartikainen joku rahastusliike :shock: Tolla hinnalla mä menen jo itse hakemaan niitä sieltä "saksasta" :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

Välillä tuntuu että ne hinnat arvotaan, tulee eräskin tapaus mieleen tosin siitä on jo hieman aikaa, siis markka aikaan menin hakemaan vanhaan kuorma autoon (kontio sisu) termaria ja myyjä ilmotti että nahoilleen laskettu tiukka hinta on 900 mk ! eikä ole paljoa kummempi lättyrä kuin esim, om 603 motissa
silloin tuli kysyttyä myyjältä että yritätät sie vitsailla vai miten tuo voi olla mahollista...
sepi124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 23.09.2009 17:43
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja sepi124 »

siihen peltitiivisteeseen tullee joku liimaki? vai? mikä liima se pittää olla? :roll:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei ole pakollinen mutta paremmin se kestää varsinkin virikoneessa.

VHT copper gasket cement on hyä aine.

Jos tuon liiman laittaa niin se tiiviste pitäsi purkaa ja suihkuttaa ko. liima jokaiseen osaan (kolmikerroksinen tiiviste)
sepi124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 23.09.2009 17:43
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja sepi124 »

paljon tuommonen monikerrostiiviste maksaa? saako tarvikeliikkeestä vai mistä mahtaa löytyä.. olis kohta vanha vaihon tarpeessa ja pitäs kansiki käyttää oikasulla iha varmuuen vuoksi..pitäskö siihe peltitiiv,kanssa olla jotku kovemmat pultitki nii saa kunnolla vetää kiinni?
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

mika T

Ei ole pakollinen mutta paremmin se kestää varsinkin virikoneessa.

? eipä ole porsinu vaikken liimaillut , koeponnistettu on 8)
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

onhan noita virikoneita ollu ajossa jopa ilman kannen aukasua,eli tehtaan jäljiltä peltitiiviste välissä ja ilman liimoja. kasailen seuraavan pellin liimalla,mutta silti pakko kysyä että mitä se vht siellä oikein auttaa? auttaako se siihen että pysyis liemet omilla osastoillaan vaan paremmin?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

laineracing kirjoitti:pysyis liemet omilla osastoillaan vaan paremmin?
No mun mielestä just siihen, eihän se peltitiiviste sieltä kait mihinkään hajoa vaikka ei liimaisi.

Ei hajonnut mun kuparitiivistekkään mutta ei se kyllä toiminutkaan kun ei se eristänyt palotilaa, öljykanavia ja vesikanavia toisistaan.

Ikäväähän se on käyttöautossa kun on ajettu paljon kilometreja ja koneen kylki öljynpeitossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

sitä miekin funtsin että tuskin se muuhun hommaan sitä liimaa tarvii kun pitään liemet omissa osastoissaan...
sepi124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 23.09.2009 17:43
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja sepi124 »

oulun tarviketorilta ostin tiivisteen om606->,löyty hyllystä suoraan, 80e :D
sepi124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 23.09.2009 17:43
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja sepi124 »

onko ne öljy vai neste vai keskitystapin reikiä mitä siihe pittää porata?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Vesireikiä muistaakseni 5
sepi124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 23.09.2009 17:43
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja sepi124 »

joo oisko sulla muuten mitään kuvia malliksi hyvästä ja onnistuneesta cooleri asennuksesta auto 124 300tdt?
sepi124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 23.09.2009 17:43
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja sepi124 »

ne kohat varmaan näkyy vanhasta viivisteestä?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Näkyy juu. Vanhassa tiivisteessä on enemmänkin reikiä, mutta kaikkia ei tarvi porata koska johtavat vain päin kantta. Heitä vanha tiiviste kannenpäälle niin huomaat mitkä reijät terästiivisteestä puuttuu ja pitää porata.
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

tuo peltinen 606 tiiviste tulossa itselläkin 603:seen ja porasin tarvittavat reiät entisen 603 tiivisteen mukaan.

muutama reikä ei ole entisessä tiivisteessä kuin muistaakseni 6mm iso ja kannen ja lohkon puolesta se reikä voisi olla vähän isompikin.no porasin varmuuden vuoksi samankokoiseksi kuin entisessäkin mutta mietin oisko tuosta ollu haittaa porata ne hieman isommiksi,vai onko ne insinöörit joskus laskeneet ne reiät niin tarkkaan että nesteen kierto kärsii jos joku menee niitä omin päin suurentelemaan :lol:
124 300d st
Vastaa Viestiin