EeKin s204/w209 + ex mursut

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Eiks tossa ollu joku pieni bensiini moottori? Nytte vois olla hyvä tilaisuus päivittää vähän sitä tekniikkapuoltakin...
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

2.0, kone vaihtuu isompaan tai koko auto vaihtuu jos vaan kaupat totetuu... :roll:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Heh, ei tosiaan varmasti kiinnosta mutta jos vaikka seuraavaa omistajaa niin mulla ois tuommonen 2.0 bensakone 100€ ilman nokkaa ja keinuja :roll: :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jube kirjoitti:Heh, ei tosiaan varmasti kiinnosta mutta jos vaikka seuraavaa omistajaa niin mulla ois tuommonen 2.0 bensakone 100€ ilman nokkaa ja keinuja :roll: :lol:
mullakin olis,ja lähempänä :lol:
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Mjoh kauppoja ei syntynyt, isompaa konetta tilalle.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

eepi kirjoitti:Mjoh kauppoja ei syntynyt, isompaa konetta tilalle.
3L vai isompaa?
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

No en tiiä vielä, ihan 2.3 tai cossua tai 2.6.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mää laittasin cossua vähän sipisteltynä jos vähäpäästöisyys ei tule ongelmaksi :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

m111 kompura. ei haittaa vähäpäästöisyys....
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

No se olisi kyllä yksi loistava vaihtoehto joka ei itsellä tullut edes mieleen!
Ko. moottorilla (230K) olevan w202:sen omistaneena voin sanoa että siitä ei bensakone (poislukien V8) juuri mielyttävämmäksi muutu 8)
Ei erityistä "tehon tuntua", mutta erittäin erittäin tasainen veto alhaalta asti...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Kaikki riippuu vaan siitä mitä on tarjolla... :?

Ja mahdollisimman bolt on meininki pitäis olla
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

M102 2.3 bolt-on. Muut vaatii vaikka mitä värkkäystä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Kerta konetta vaihtamaan rupeat, niin elä nyt ihan perusmoottoria pellinalle laita :wink: . Tuo 230K olisi jo vähän erillainen ja tehoakin siitä varmasti saisi irti. 2.6 moottorisia w202:sia nyt on vähän joka nurkalla, jotain eksoottisempaa pitää olla :!:
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Sergey kirjoitti:M102 2.3 bolt-on. Muut vaatii vaikka mitä värkkäystä.
Tätä itekki miettiny.

Tietty himottais joku erikoisempi mutta budjetti on mitä on ja itellä menee jo sormi suuhun ku mennään kannesta alaspäin. :lol:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikö apuja löytyis jos sais vaikka w124 220 m111 vaparitekniikan?

saat ottaa volvon kesärassiks.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Volvo o myyty, seki tässä on et täytyy isin autolla nyt ajella... :?

Kun noita moottoreita ei oikee nyt joka nurkassa ole, järkevämpi ostaa vara-autoa ja siittä ottaa tekniikka?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

2.5 16V tsaijai! 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12810
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hakee tuollaisen suht hyvän e lankun, siitä o helppo kone siirrellä pikkuiseen, myy loppu auton osina niin ei sille koneelle paljoo hintaa jää...
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

M104 stroukattuna 3.6litraseks 8) Tai sitten suoraan c36 amg mylly. noitahan saa maailmalta kolaroituna puol ilmaseks.

Tuo stroukkaus sinäänsä parempi vaihtoehto että katsurille ei tule niin pahamieli :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Kun lähtökohtana on 4syl. kori ja pitää mahdollisimman bolt-on operaatio olla niin kutoset voi siinä tapauksessa kyllä unohtaa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

epk kirjoitti:hakee tuollaisen suht hyvän e lankun, siitä o helppo kone siirrellä pikkuiseen, myy loppu auton osina niin ei sille koneelle paljoo hintaa jää...
se oli mullakin ideana... plussana vielä hillitty mosa. Mun mielestä tähän autoon ei kuulu mikää rähinäkone tai traktorin moottori.

STYLZ!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Sellanen porukka täällä noita erikoisempia koneita huutelee, joilla ei ole mitään käryä koko tekniikan vaihdosta. Tehkääpä itse, ei ole niin helppo projekti. Omaan ei tarvinnu edes harkita koko tekniikan vaihtoa. Neloskone --> neloskone ja auto oli taas hyvin hätäseen paketissa ja kunnossa.

2.3 tosiaan taitaa olla se ainoa helppo muutos. Jos muunlaista aletaan laittamaan, hommat lisääntyy ainakin ~3x. Ei taida riittääkkään.
Tiedä sitten kuinka paljon se 2.3 on normi 2 litrasta voimakkaampi... 2 litraisia on ainakin enemmän tarjolla, helpommalla taitaa löytään hyvän. Ruiskusta en nyt muista, että onko 2.3:ssa eri... imusarja ainakin taisi olla.

Miksi tuo muuten hajosi?
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Varmasti se vesivahinko teki hallaa enemmän, nyt se vaan päätti ilmoittaa sen. :D
Kansipahvihan siitä meni ja se vaihdettiiin, auto toimi sen jälkeen hyvin niin ei tullu ees epäiltyy että olisi enemämn tullut damagee.
Ja kyllähän toi reikäkin ilmestyi ihan puskista, ei minkäänlaista varoistusta tai mitään antanut että nyt muuten posahtaa.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mikä se muute tuon reijän teki? Menikö siitä veivi poikki vai mitä?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Whaeva kirjoitti:Sellanen porukka täällä noita erikoisempia koneita huutelee, joilla ei ole mitään käryä koko tekniikan vaihdosta. Tehkääpä itse, ei ole niin helppo projekti. Omaan ei tarvinnu edes harkita koko tekniikan vaihtoa. Neloskone --> neloskone ja auto oli taas hyvin hätäseen paketissa ja kunnossa.

2.3 tosiaan taitaa olla se ainoa helppo muutos. Jos muunlaista aletaan laittamaan, hommat lisääntyy ainakin ~3x. Ei taida riittääkkään.
Tiedä sitten kuinka paljon se 2.3 on normi 2 litrasta voimakkaampi... 2 litraisia on ainakin enemmän tarjolla, helpommalla taitaa löytään hyvän. Ruiskusta en nyt muista, että onko 2.3:ssa eri... imusarja ainakin taisi olla.

Miksi tuo muuten hajosi?
No sullaha tuntuu olevan käryä. Eihä se nyt oikeesti oo mikää ongelma upottaa uuempaa tekniikkaa vanahaa korii. Tehty aika helevetin paljo ja aika kauan moisia muutoksia. Eri asia jos ei osaa nii ei osaa. Toiset tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa. Toiset sitte huutelee muute vaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Juu onhan se maailmanluokan homma päivittää Mooseksen aikanen Ke-jetti kone sähköruiskulliseen M111:seen :roll:
Ei tosiaankaan minkäänlaisena vinoiluna kenellekkään mutta jos on vaihtoehto Ke-jetti vehkeelle niin laita semmonen... :idea:
jukkis. kirjoitti:Mikä se muute tuon reijän teki? Menikö siitä veivi poikki vai mitä?
Asiasta enempää tietämättä voisin arvella että imas vettä koneeseen, kanki hitusen kieroksi ja nyt reikä kyljessä! :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Juu semmosta arveltin että vettä pääsi enemmänkin moottoriin, laakerit ottanut itteensä ja varmaan kanki tullut läpi mäntineen. Ihmeen kauan se kesti loppujen lopuks, viime syksyllä tapahtus. Auto kyl oli seisonnassa talven yli.
Jos tossa vkl sais vähän purettua, tiiä sitten oikee mitä ton kanssa tekee. Moottorin vaihto siinä edessä kuitenkin on.
Koneen korjaus ei varmaan kannata, tiedä sitten mitä kaikkea siitä on mennyt, uusiks menis kaikki.

Myynnissä se olis ihan tommosenaankin... inspiraatio on kyllä hävinnyt auton kans
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eepi kirjoitti: kanki tullut läpi mäntineen.
nii nekö tuli sieltä pihalle? minkälaisena muruna ku onhan tuo aika pieni reikä siihen nähen.

tapahtuko tämä minkälaisessa ajossaa?

menikö sieltä enempää ku yks pytty pimeeksi?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

jeemu kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Sellanen porukka täällä noita erikoisempia koneita huutelee, joilla ei ole mitään käryä koko tekniikan vaihdosta. Tehkääpä itse, ei ole niin helppo projekti. Omaan ei tarvinnu edes harkita koko tekniikan vaihtoa. Neloskone --> neloskone ja auto oli taas hyvin hätäseen paketissa ja kunnossa.

2.3 tosiaan taitaa olla se ainoa helppo muutos. Jos muunlaista aletaan laittamaan, hommat lisääntyy ainakin ~3x. Ei taida riittääkkään.
Tiedä sitten kuinka paljon se 2.3 on normi 2 litrasta voimakkaampi... 2 litraisia on ainakin enemmän tarjolla, helpommalla taitaa löytään hyvän. Ruiskusta en nyt muista, että onko 2.3:ssa eri... imusarja ainakin taisi olla.

Miksi tuo muuten hajosi?
No sullaha tuntuu olevan käryä. Eihä se nyt oikeesti oo mikää ongelma upottaa uuempaa tekniikkaa vanahaa korii. Tehty aika helevetin paljo ja aika kauan moisia muutoksia. Eri asia jos ei osaa nii ei osaa. Toiset tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa. Toiset sitte huutelee muute vaa.
Olen täysin samaa mieltä "Whaeva"n kanssa, että porukka ehdottelee täysin järjettömiä konevaihtoehtoja.

Itse olen joutunut laittamaan kaasarikoneisen 190 keulalle 2.3 ruiskukoneen, eikä se ollut mikään naamanliike vaikka kone oli ns. sama. Noiden uudempien bensa koneiden asennuksessa vasta murheita ja kuluja tulee jos halutaan käyttää orkkis osia. Harvempi osaa käyttää alkuperäisitä ruiskujärjestelmää hyödyksi ja jälkiasennusruuttienkanssa vasta tekemistä onkin. Siis jos puhutaan käyttöautosta.

Wanhat diiselit sitten erikseen.....niihin kun ei periaatteessa tarvita kuin pari piuhaa startille.
Vastaa Viestiin