2.4d:eehen remmiä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Avaan suuni vielä tuosta korinvaihdon ahtamisesta. Minulle on parin eri konttuurin inssit esittäneet semmoisen näkemyksen että tänä päivänä kun korinvaihdon prosenttiosuutta muutetaan, se tekee siitä laittoman koska:
Ennen kori ilman tekniikkaa 49,9% ja tekniikka sen loput tuosta. Nyt koko tekniikka on 25 tai 30, en ihan tarkkaan muista.. Ja loput eli 70 on autosta kori ja muut hepeneet. Ja aina kun prosentteja muutellaan pitää suorittaa uudelleenlaskenta voimassa olevien säädöksien mukaan eli korinvaihtoon on vaihdettu kori, ja uudelleen laskettuna se on 70% ja menee uuelleenverotettavaksi ja pitäisi täyttää turvalaitemääräykset.
Nyky lainsäädäntö ei muista meidän niin ihania korinvaihtoja ollenkaan. Tuon mukaan ei pysty edes madallussarjaa saamaan lainvoimaiseksi.. :D
Tullu pelattua ja tapeltua kun satun omistamaan tuon kv-coupen.
Ja tuumasivat että kv sinällään on jo semmoinen soppa, saatika sen ahtaa niin ei sitä ilman rosenttien uudelleenlaskentaa voi tehdä.
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

vähän tuohon tyyliin mullekkin haasteltiin, mutta tuosta remmin laitosta sanoi että senkun laitat jos on katkaisijalla ettei ole käytössä liikenteessa,ja vitut :lol: :lol: :lol: :lol: leimalle vielä hihna kainaloon ettei vanhaa katsuria ala muistot kaivertaa liiaksi 8)
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

vesku!! kirjoitti:vähän tuohon tyyliin mullekkin haasteltiin, mutta tuosta remmin laitosta sanoi että senkun laitat jos on katkaisijalla ettei ole käytössä liikenteessa,ja vitut :lol: :lol: :lol: :lol: leimalle vielä hihna kainaloon ettei vanhaa katsuria ala muistot kaivertaa liiaksi 8)
Pistä vielä ilokaasut niin on paletti kasassa ja kaikki napin takana 8)
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

JTY kirjoitti:
vesku!! kirjoitti:vähän tuohon tyyliin mullekkin haasteltiin, mutta tuosta remmin laitosta sanoi että senkun laitat jos on katkaisijalla ettei ole käytössä liikenteessa,ja vitut :lol: :lol: :lol: :lol: leimalle vielä hihna kainaloon ettei vanhaa katsuria ala muistot kaivertaa liiaksi 8)
Pistä vielä ilokaasut niin on paletti kasassa ja kaikki napin takana 8)
sinä sen viimeisen silauksen arvasitkin 8) :lol:
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

JTY kirjoitti:
vesku!! kirjoitti:vähän tuohon tyyliin mullekkin haasteltiin, mutta tuosta remmin laitosta sanoi että senkun laitat jos on katkaisijalla ettei ole käytössä liikenteessa,ja vitut :lol: :lol: :lol: :lol: leimalle vielä hihna kainaloon ettei vanhaa katsuria ala muistot kaivertaa liiaksi 8)
Pistä vielä ilokaasut niin on paletti kasassa ja kaikki napin takana 8)
hitto vie meinaa tulla tuplana
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Tuskin remmin kans sellasia paineita käytät että ois tarvetta vaihtaa alakertaan osia, turhaa hifistelyä ellet sit tosissas meinaa alkaa löylyä repiin tuosta. Mutta sanoisin et jos saat vakiokamat särkyyn tehoihin nii vaihda sisuskalut sitte. :) Ja kyllähän se 62 Eaton parempi vaihtoehto ois.

Automaattilaatikkoa noissa "ohjataan" vaijerilla ja alipaineella eli kaasuvivustosta lähtee vaijeri jolla voi säädellä vaihtokierrokset, sitte vivustossa on alipainemodulaattori, joka matkii bensakoneen imusarjan alipainetta ja näin pehmentää vaihtoja (tosin ite ajelin ilman sitä vuoden päivät enkä kaivannu sitä kertaakaan), kickdown on sähköllä. Jos automaatin laitat niin laita 300 turbon tai 280 bensan loota nii kestää. Vanhemmissa 123sissa on sit jotai vanhempaaki laatikkoa joissa käsittääkseni ei kickdown oo sähkönen ja onko alipainejuttujakaa...
Millhill Performance
-Built With Pride-
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

toiminta suunnitelma olisi kutakuinkin tämä

-alakertaan om617a koneen kanget,männät ja laakerit ja ehkäpä öljysuihkut
-kanteen aluksi vakiopahvi ellei tule mieli tehdä liekkirenkaita+kanavat voisi myös puhdistella
-eaton m62 on jo tilattu ja taitaa jo ollakkin matkahuollon hyllyssä.tästä irti mitä lähtee
-pakosarjan väännän itse ja putki 3" (tulkoon sanomista jos tulee), imusarja näyttäisi ihan passelilta.tosin ehkä teen uuden
-isooooooo cooleri+2.5" ahtoputket
-mynädieselin,tai ehkä pp dieselin pumppu 7mm elementeillä,joko tuo om616 koneen pumppu tai uudemmasta nelipyttysestä.
-mahdollisimman yksinkertainen ja helposti paikalleen käyvä automaatti,tietenkin kestävä tai vahvistettuna
-lauhduttimet moottori ja vaihteistoöljylle
-lauhduttimille ja syylärille isot flektit

tuollainen toiminta suunnitelma tuli tehtyä. osa voi muuttua vielä,osa ei. tehotavoite olisi päälle 200hv, mielellään 250hv jos rikki saisi. tuo kolmisatasen loota vissiin vielä nuo 200hv tehot kestäisi.

budjettina koneen ja lootan laitossa ajattelin n.3500-4000e ja arvelen sen riittävän mainiosti

perä tietysti vaihtuu lukolliseen.

tarkoitus olisi tehdä tekniikka mikä toimii ja kestää myös lähtöä kauemmas. mitään superia ei kai tästä koneesta voi edes harkita mutta jospa se joten kuten saatais liikkumaan 8)

mahtaisko olla eniten rakennettu om616 tällä foorumilla :roll: :lol:

vähän editoin.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Tuollasille tehotavotteille joudut ainaki kannen portata ja meleko kyytiä pyörittää ahdinta et tulee riittävästi painetta...ja sinuna siltiki jättäisin vakio osat alakertaan, kuulerit ja jäähdytykset kuntoon vaan. Nuo turbon männäthän on tuon öljyjäähdytyksen vuoksi osin kans erilaiset, eli jos ei suihkuja laita nii onkohan lie mieltä vaihtaa mäntiäkään...

Ja tosiaan nuo mainitsemani laatikot menee heittämällä paikallee ku vaa vaihtaa sen levyn siihen koneen perseeseen mihin loota kiinnitetään ja pitäis kestää ilman vahvistuksiaki tuommoset tehot, vähä voi paineita ruuvata lisää jos tuntuu että luistaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

sen näkee sitten mitä penkissä siitä irtoaa :wink: alakerran laitan.mitä järkeä tuolla väljällä lähtee jäätä koittaa kun tuosta eatonista varmasti jonkun verran painetta irtoaa.

voihan sen kannen käyttää portattavana. 300-500e näkyis hinnat olevan pienellä viilailulla
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

vois kestää paremmin kun on väljä alakerta, kevyt hoonaus ja rengastus.
mullakin onnistus avarrushommat ja venttiilien ja istukoitten koneistukset asianmukaisilla koneilla.pakovenatki siihen sais isonnettua :wink:
itelle tein 617a:han 342hp ja PTracingille tein samanlaisen kannen.
laita yyveetä jos kiinnostaa.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

tdt leka kirjoitti:vois kestää paremmin kun on väljä alakerta, kevyt hoonaus ja rengastus.
mullakin onnistus avarrushommat ja venttiilien ja istukoitten koneistukset asianmukaisilla koneilla.pakovenatki siihen sais isonnettua :wink:
itelle tein 617a:han 342hp ja PTracingille tein samanlaisen kannen.
laita yyveetä jos kiinnostaa.
siis ei tähän olla uusia mäntiä laittamassa.uudet renkaat ja laakerit mutta männät käytetyt+hoonaus tietysti. kannen voinkin sulle pistää sit jossain vaiheessa projektia tulemaan 8) minkähän verran uudet venttiilit maksaa?
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

vesku!! kirjoitti: siis ei tähän olla uusia mäntiä laittamassa.uudet renkaat ja laakerit mutta männät käytetyt+hoonaus tietysti.
No nii, perusremppahan kantsii toki aina tehä...sai vaan vähä sellasen käsityksen et menee hifistelyn puolelle. :)
Millhill Performance
-Built With Pride-
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

eikös ne männät ole vähän yli tuon budjetin :lol:
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Sullahan oli niin ruhtinaallinen budjetti et saattaa jopa olla realistinen ja kaikki siihen mahtua :D
Millhill Performance
-Built With Pride-
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

no tiiä häntä.

ahdin 400e
moottorit ~500e
coolerit+letkut 300e
pumppu 900e
koneeseen uudet osat+ kansi ~1000e
laatikko ja sen huolto 1000e
perä 500e


aika karkeat hinnat mutta äkkiä se ylittyy :oops: pitääkin päivitellä tänne tai tehdä projekti aihe tästä jos rupee porukkaa kiinostamaan
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

unohdinkin mainita eatonin saapuneen :wink:
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Onkos se nyt tuo m62? Laita kuvaa siitä, niin voi itekkin alkaa metsästään :wink:
IG: @pyrytakkunen
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

joooh tosiaan m62. ainakin myyjä väitti ja joku tekstikin siihen viittasi,ja googlen kautta m62 aika samanlaisia. m45 ei ole magneettikytkintä tässä on :wink:

http://irc-galleria.net/user/v8/picture/120018854

siinä nyt ois pari kuvaa.
Viimeksi muokannut vesku!!, La 15.05.2010 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Kuinkas paljon se pyörii/ ahtaa ennen kun heittää vapaalle? Kuvaa :!:
IG: @pyrytakkunen
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

pistinkin kuvan siitä. eikös se ahda niin paljon kuin siitä lähtee jos magneetille menee jatkuva virta,tietysti sen saisi myös putoamaan pois vaikka yli 4000rpm esim jos yläkierroksia varten on sitten pakokaasuahdin :roll:

meinasin vaan vetää katkaisimen kautta virran hihnapyörään leimausta ja mahdollisia smurffeja varten. hihnapyörillä voi vaikuttaa tuohon mitä ahtaa. ajattelin pyöritellä niin suurilla kierroksilla kuin voi. eli jotain 15000rpm luokkaa. tuskin tuolla yli 1.2-1.4 bar saa ahdettua.mutta kokeillaan.

sergey jossain kirjoitteli että m45 ahtaa 1.8 koneessa max 1.2bar. luulisi tuosta isommasta irtoavan tuohon 2.4 koneeseenkin saman verran. käyttöautona tulee toimimaan kunhan valmistuu joten kauheita paineita ei ole tarkoitus pitää ja jos paineet jostai syystä nouseekin yli tuon on sitä varten painepuolella dumppi päästämässä yli menevät ulos
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ei tuo kyllä mikään eatonin M62 ole :wink: ensinnäkin eatoneissa ei ole magneettikytkimiä tullut vastaan ja muutenkin tuon malli hieman poikkeaa totutusta eatonin muotoilusta... ettei olis taas joku ihmeellinen ruuviahdin, jonka joku taulapää on myynyt eatonin M62:na, kun ei ole ymmärtänyt sen arvoa :D

laita pari kuvaa sieltä ahtimen takapäästä, missä näkyy ne roottorit, niin sekin asia alkaa selvitä...

tai sitten tämä on niitä toyotan pieniä remmejä, niissä on tuota magneettikytkintä käytetty, mutta niiden tuotto ei oikein ole edes eaton M45 tasollakaan, eli sua on kusetettu siinä tapauksessa :cry:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

kumma juttu että tästä löytyy mersun logo :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ok. nyt minäkin löysin tuon näköisiä eaton m62 ahtimia :oops: ei vain ole tullut törmättyä tuolla "disainilla" ja magneettikytkimellä oleviin eatoneihin aikaisemmin... slk mersuissa nuota on vissiin ainakin ollut, mutta ovat kai aika vanhalla tekniikalla olevia, kun niiden hinnat on niin edullisia (100-250 $) :shock:

mulla ei ole mersun logoa omassa ahtimessa, vain joku ihme ///AMG :cry: tai jotain :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

minä jo hetken säikähdin että olen taas kusetuksen uhri :lol: mutta osto hetkellä itsekkin löysin lähes vastaavan koodin, ja kuvan joten melko varma olin että se on m62. mutta voihan siitä lisää kuvia napsia :roll:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

yleensä eaton m62 ja muutkin eli m45, m90 ja m112 on tällä "muotoilulla"

Kuva

mutta mersuun ne on tehnyt näemmä ihan omalla muotoilulla olevia m62 ahtimia :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

mutta tuossa minulla olevassa mallissa on kyllä samoja piirteitä kuin tuossa kuvan vehkeessä. mitä eroa lie sitten m65 mallissa?
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

vesku!! kirjoitti:pistinkin kuvan siitä. eikös se ahda niin paljon kuin siitä lähtee jos magneetille menee jatkuva virta,tietysti sen saisi myös putoamaan pois vaikka yli 4000rpm esim jos yläkierroksia varten on sitten pakokaasuahdin :roll:
Niin se on sellainen! :oops: Tuo magneettikytkin oliskin kätevä, laittais remmin puhaltamaan alakierroksille ja painekytkimella remmi pois pelista sen jälkeen kun turbo on mukana, siis JOSKUS tuohon omaan. Laittele asennuskuvia kun remmi alkaa olemaan paikoillaa! :wink:
IG: @pyrytakkunen
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

tarkoitus olisi pitää kiinostuneita ajan tasalla jos niitä riittää :wink: siitähän tuo remmi onkin erinomainen että ahtaa jo tyhjäkäynniltä,saa mukavat lähdöt 8) remmin sovittelu varmaankin alkaa kesä-heinäkuussa,riippuen miten työtilanne järjestyy. raha on tämänkin projektin pääosassa. jos kiinostuneita olisi voisi ihan tehdä projektipäiväkirjan :wink:
Vastaa Viestiin