w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta
w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta
paikallaan kun nostaa kiekat 2100 niin alkaa hyppiin itsestään väliä 2100-2300. samalla ääni muuttu teräväksi 2300 kohdalla ja normaaliksi taas 2100. kiihdytyksessä ääni alkaa jo aikaisemmin kuormituksesta riippuen. kylmänä hetken aikaa pois! vikakoodeja ei oo.
ääni pysynyt samanlaisena jo puoli vuotta ja asiaa koitettu selvitellä erisuunnista. apulaitehihna käytetty irti ja ei vaikutusta. aivan kuin ajoitus persiillään mut miks?
ääni pysynyt samanlaisena jo puoli vuotta ja asiaa koitettu selvitellä erisuunnista. apulaitehihna käytetty irti ja ei vaikutusta. aivan kuin ajoitus persiillään mut miks?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Voiko olla palokalinaa?
Voiko näistä uudemmista cdi koneista löysäillä suihkuputkia ja testata väheneekö kalina jonkun tietyn suuttimen kohdalla ?
Kerro mitä on tehty ja testattu 1/2 vuoden aikana niin mersutohtorit osaa auttaa ?
Voiko näistä uudemmista cdi koneista löysäillä suihkuputkia ja testata väheneekö kalina jonkun tietyn suuttimen kohdalla ?
Kerro mitä on tehty ja testattu 1/2 vuoden aikana niin mersutohtorit osaa auttaa ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
240 tkm ajettu joten jakoketjuun en usko. kalina tulee tasasesti kaikista sylintereistä! välillä kulkee hyvin, välillä taas joutuu painaan petaalia lattiaan et jaksas pitää saman vauhdin. joskus kiihdyttäessä miettii. staarilla testattiin ja lopputuloksena vaihdoin korkeapainepumpun kyljessä olevan sähköventtiilin joka ei auttanut. mulla kyllä toi oma autocomin testeri jolla nään anturin ilmoittamat paineet jos niistä APUVA diagnoosiin. pyörii muistaakseni 590-610 kun nakutuksen rajamailla
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
.
Tehkää staarilla sen anturin painetesti.
Tuossa on autosi railpainekartta.
Tuollaista painetta ohjelma pyrkii pitämään.
Kartasta näkee, että ohjelma sanomillasi kierroksilla ja noin puolella kaasulla pyrkii pitämään jotain 850-900bar ruiskutuspainetta.
Jostain syystä paine näyttää jäävän liian alhaiseksi.
Siis, näyttää, anturi kertoo niin ohjelmalle, joka pyrkii koko ajan korjaamaan tilannetta ja mukauttamaan ruiskutusta sen mukaiseksi.
Mutta todellisuudessa sitä siis varmaan on jo liikaakin, ja siitä tulee ne kuvailemasi oireet, tehonpuute taas siitä, kun paine todellisuudessa jää liian pieneksi, mutta anturi ilmoittaa ohjelmalle sen olevan ok.

Tämä on tieten spekulointia...
Tehkää staarilla sen anturin painetesti.
Tuossa on autosi railpainekartta.
Tuollaista painetta ohjelma pyrkii pitämään.
Kartasta näkee, että ohjelma sanomillasi kierroksilla ja noin puolella kaasulla pyrkii pitämään jotain 850-900bar ruiskutuspainetta.
Jostain syystä paine näyttää jäävän liian alhaiseksi.
Siis, näyttää, anturi kertoo niin ohjelmalle, joka pyrkii koko ajan korjaamaan tilannetta ja mukauttamaan ruiskutusta sen mukaiseksi.
Mutta todellisuudessa sitä siis varmaan on jo liikaakin, ja siitä tulee ne kuvailemasi oireet, tehonpuute taas siitä, kun paine todellisuudessa jää liian pieneksi, mutta anturi ilmoittaa ohjelmalle sen olevan ok.

Tämä on tieten spekulointia...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuskin tuo kone tarvii paikallaan ollessaan parin tonnin kierroksilla yli 30 milliä ruokaa tuohon rail paine karttaan vaikuttaa jokin muukin kuin kierrokset ja pedaalin asento
äkkiseltä tulis mieleen että autossa on jokin rail paine huijaus poksi tai lastutettu ja erääseen karttaan on alkupäähän tehty äkkijyrkkiä nostoja
tosin eikö se ole aika yleistä jotta kierrokset hiukan soutavat ääni on taas eri juttu
äkkiseltä tulis mieleen että autossa on jokin rail paine huijaus poksi tai lastutettu ja erääseen karttaan on alkupäähän tehty äkkijyrkkiä nostoja
tosin eikö se ole aika yleistä jotta kierrokset hiukan soutavat ääni on taas eri juttu
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
siritävä/raksuttava ääni kiihdytäessä/kaasua polkastessa
jos paineissa ei mitään isompia heittoja näy, niitä tutkiessa muistaa että kierokset kun muutu/heiluu niin paineetkin tekee saman ja toisin päin
jos paineissa ei mitään ihmeitä näy niin ääni tulee isolla toden näköisyydellä suutimien sisäkaluista jokunen auto tullut tukitua mistä on kuulunut tervä sirinä/raksutus/säklätys kiihdytäessä/kaasua polkiessa, mikä on loppunut suutin remonttin
jos paineissa ei mitään isompia heittoja näy, niitä tutkiessa muistaa että kierokset kun muutu/heiluu niin paineetkin tekee saman ja toisin päin
jos paineissa ei mitään ihmeitä näy niin ääni tulee isolla toden näköisyydellä suutimien sisäkaluista jokunen auto tullut tukitua mistä on kuulunut tervä sirinä/raksutus/säklätys kiihdytäessä/kaasua polkiessa, mikä on loppunut suutin remonttin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

paikallaan ollessa anturi näyttää suunilleen tollai.
800 340
1000 400
1500 530
2000 600
2300 600
2500 640
3000 700
mut nyt sen verran uutta tietoo et uusi vikakoodi oli ilmestynyt
2045 kampi-akselin asentotunnistin. katkonainen signaali!
toi ääni ei satavarmasti suuttimista lähe! kyl se luultavasti palokalinaa on mut vääränlaista. mersusta tulossa volkkari
800 340
1000 400
1500 530
2000 600
2300 600
2500 640
3000 700
mut nyt sen verran uutta tietoo et uusi vikakoodi oli ilmestynyt
2045 kampi-akselin asentotunnistin. katkonainen signaali!
toi ääni ei satavarmasti suuttimista lähe! kyl se luultavasti palokalinaa on mut vääränlaista. mersusta tulossa volkkari

exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Joo, olet oikeassa, eipä tullut riittävän tarkkaan luettua alkua.xr kirjoitti:tuskin tuo kone tarvii paikallaan ollessaan ...
Paikallaan ollessa ne ääntelyt voi kyllä kuuluakkin ihan asiaan, niinkuin CDI kirjoittelikin.
Elkää hyvät ihmiset kierrätelkö diiseliä paikoillaan, ilman mitään vastusta.
Siitä ei seuraa mitään muuta, kun ongelmia.
Suuret pyörivät massat ja kierrokset pyrkii karkailemaan.
Joku ryntäytystesti on kyllä täyttä hulluutta...
Ja railpaineeseen, tai sen pyyntöön ohjelmassa ei vaikuta mikään muu, kun moottorin kierrosluku ja (laskettu) ruiskutettavan polttoaineen määrä.
Siksi ne huijausboxit tässä välissä todellakin nostaa sitä tehoa.
Ei niiden boxien tekijät millään lailla tyhmiä ihmisiä ole.
Ne tietää tasan tarkkaan kyllä, mitä tietoa pitää huijata.
Siis joko ruiskutusaikaa, tai -painetta.
Molempien muutokset vaikuttaa suoraan toteutuneisiin, todellisiin ruiskutusmääriinkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
niin saman tekee myös ajossa, tosin kuormituksesta riippuen pienemmillä kiekoilla! koitan nyt tolla kampuran asentotunnistimella jos vaikka ois antanu väärää tietoo tosin en tiiä käyttääkö kumpaa tunnistinta ajoitukseen?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
kampuran asentotunnistin vaihdettu ja yläkierroksilla jostain syystä enemmän potkua mut ääneen ei vaikuttanut mitään
kertokaas
200/220 cdi omistavat muuttuko ääni helkutin teräväks kahden tonnin jälkeen paikallaan ja kiihdytettäessä jo aiemmin.
oon myös odottanut et ajossa tapahtuva kierrosten vaihtelu poistus samalla kun toi ääni saadaan pois. varmuuden vuoksi vaihdoin lootaan turbiinin lukkoventtiilin samalla kun öljyt, muttei vaikuttanut eli koneen puolelta kiinni sekin.

200/220 cdi omistavat muuttuko ääni helkutin teräväks kahden tonnin jälkeen paikallaan ja kiihdytettäessä jo aiemmin.
oon myös odottanut et ajossa tapahtuva kierrosten vaihtelu poistus samalla kun toi ääni saadaan pois. varmuuden vuoksi vaihdoin lootaan turbiinin lukkoventtiilin samalla kun öljyt, muttei vaikuttanut eli koneen puolelta kiinni sekin.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Yhä veikkaus äänen lähteeksi suutimien sisäkaluj(ei sattumoisin kuulosta seuraaja rakstukselta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sitä kulumasta lähtee joskus uskomattoman kova ääni(helppo selvitää jostain lainaa suutimet)
muita äänen lähteitä on toki esim männän tappit, kk laakerti molemista lähttee sopivan vaurion osuessa kohdalle terävä ääni, myös nokka akselin koneistosta lähtee sopivasti kuluneena terävää ääntä
suihkutus hetki jos on pielessä, kärki rikki, suutin kusse niin lähtee myös ääntä
joskus myös pakosarjan halkkemasta tulee terävä ääni tai sen tiivisten välistä
semosta testiä kanntaa koittaa että sammutta pytyn kerrallan ja kuuntelee/katsoo vaikutust arvoihin, sylinteri kohtaisiin kieros luku eroihin. samalla tekke puristus ero testi (ainakin *:rila noi onistuuainaki)
eihä autossa muuten ole huijaus boxsia
tai muuten railipaineta ronkittu
muita äänen lähteitä on toki esim männän tappit, kk laakerti molemista lähttee sopivan vaurion osuessa kohdalle terävä ääni, myös nokka akselin koneistosta lähtee sopivasti kuluneena terävää ääntä
suihkutus hetki jos on pielessä, kärki rikki, suutin kusse niin lähtee myös ääntä
joskus myös pakosarjan halkkemasta tulee terävä ääni tai sen tiivisten välistä
semosta testiä kanntaa koittaa että sammutta pytyn kerrallan ja kuuntelee/katsoo vaikutust arvoihin, sylinteri kohtaisiin kieros luku eroihin. samalla tekke puristus ero testi (ainakin *:rila noi onistuuainaki)
eihä autossa muuten ole huijaus boxsia

tai muuten railipaineta ronkittu

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
sitä tuolla jo aikasemmin jodealer kirjoitti:Suuttimet useimmiten syynä terävään käyntiääneen.
(monta auto on tullut vastaan missä tervä ääni on loppunut suutin rempan kun on tehnyt)
mutta mielen kiintoista seurata kuuluuko tämä äänen lähde siihen enemistöön (vai onko siinä 2-8 joukossa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

mun tietääkseni ei ole viritelty. autoja ikäni rassanneena ymmärrän mistä noita ääniä voi tulla ja mikä niihin vaikuttaa mut tämä kun on niin kummallinen koska ei äännä 1. kylmänä. 2.alle 2200 paikallaan.3. kiihdytyksessäkin alkaa vasta jossain 1500 yläpuolella. 4. joskus ei äännä ollenkaan (yleensä sateisella happirikkaalla ilmalla). toi rajaa vikakohteita..
luulisin et joko ajoitus tai paineeseen liittyvä ongelma.
samalla kun ääni ilmaantuu kierrokset notkahtaa, huomaa ajossakin.
olisko täällä joku joka omistas starin ja intoo metsästää oikea vika, vääriä korjattu jo monta.
sen tiedän et suutin voi vaikuttaa ääneen mut itsessään se ei pidä noin kovaa meteliä. suutin ja puristustesti tehty starilla! ok.
vääntäkääs mulle rautalangasta miten cdi koneissa ruiskutus toimii.
ruiskutuspaine nousee kierrosten myötä ja sähköllä avataan suutin mut muutetaanko ruiskutuksen pituutta myös?
luulisin et joko ajoitus tai paineeseen liittyvä ongelma.
samalla kun ääni ilmaantuu kierrokset notkahtaa, huomaa ajossakin.
olisko täällä joku joka omistas starin ja intoo metsästää oikea vika, vääriä korjattu jo monta.
sen tiedän et suutin voi vaikuttaa ääneen mut itsessään se ei pidä noin kovaa meteliä. suutin ja puristustesti tehty starilla! ok.
vääntäkääs mulle rautalangasta miten cdi koneissa ruiskutus toimii.
ruiskutuspaine nousee kierrosten myötä ja sähköllä avataan suutin mut muutetaanko ruiskutuksen pituutta myös?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
paikallaan ollessa anturi näyttää suunilleen tollai.
800 340
1000 400
1500 530
2000 600
2300 600
2500 640
3000 700
tossa viä noita ruiskutuspainenäyttämiä. voiskohan vikaa alkaa ettiin siitä et 2000-2300 näyttää liki samaa painetta! äänihän alkaa noilla paikkella. muuttasko ruiskutuksen pituutta kompensoidakseen paineen muuttumattomuutta? tämä vaan ajatus?
800 340
1000 400
1500 530
2000 600
2300 600
2500 640
3000 700
tossa viä noita ruiskutuspainenäyttämiä. voiskohan vikaa alkaa ettiin siitä et 2000-2300 näyttää liki samaa painetta! äänihän alkaa noilla paikkella. muuttasko ruiskutuksen pituutta kompensoidakseen paineen muuttumattomuutta? tämä vaan ajatus?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta
Apua kaivataan myös täällä.
Mulla on 02 w211 220cdi potilaana.
Elikkäs ongelmana on raksutus 2100rpm kohdilla, Esim kun jarruavasten painaa kaasua nii rapina/raksurus alkaa juuri noilla kierroksilla, ylämäessä sama homma. Tasaisella ei metelöi.
Autossa ei ole mitää ohjelmaa tai purkkia.
Autoon on vaihdettu uudet käytetyt suuttimet jotka ovat kunnossa, ainaki osien luovuttaja kävi nätisti eikä ollut ohivuoto. Olen tutkinut delphillä autoa ja en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään poikkeavaa. Ainut mikä pisti silmään oli ilmamassa jonka arvo heitteli kg/h tilassa aika rajusti. Muuten käy ja liikkuu hienosti.
Mulla on 02 w211 220cdi potilaana.
Elikkäs ongelmana on raksutus 2100rpm kohdilla, Esim kun jarruavasten painaa kaasua nii rapina/raksurus alkaa juuri noilla kierroksilla, ylämäessä sama homma. Tasaisella ei metelöi.
Autossa ei ole mitää ohjelmaa tai purkkia.
Autoon on vaihdettu uudet käytetyt suuttimet jotka ovat kunnossa, ainaki osien luovuttaja kävi nätisti eikä ollut ohivuoto. Olen tutkinut delphillä autoa ja en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään poikkeavaa. Ainut mikä pisti silmään oli ilmamassa jonka arvo heitteli kg/h tilassa aika rajusti. Muuten käy ja liikkuu hienosti.
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta
Siihen autoon on polttoaine- ja ilmasuodattimet vaihdettu hiljattain? Erityisesti polttoainesuodatin, hyvälaatuinen...? Eikä ilmaa kulje dieselputkissa...?oilhand kirjoitti:paikallaan ollessa anturi näyttää suunilleen tollai.
800 340
1000 400
1500 530
2000 600
2300 600
2500 640
3000 700
tossa viä noita ruiskutuspainenäyttämiä. voiskohan vikaa alkaa ettiin siitä et 2000-2300 näyttää liki samaa painetta! äänihän alkaa noilla paikkella. muuttasko ruiskutuksen pituutta kompensoidakseen paineen muuttumattomuutta? tämä vaan ajatus?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5851
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta
Jos suutimet on 100% varmuudella kunnossa ja koodattuzepi kirjoitti:Apua kaivataan myös täällä.
Mulla on 02 w211 220cdi potilaana.
Elikkäs ongelmana on raksutus 2100rpm kohdilla, Esim kun jarruavasten painaa kaasua nii rapina/raksurus alkaa juuri noilla kierroksilla, ylämäessä sama homma. Tasaisella ei metelöi.
Autossa ei ole mitää ohjelmaa tai purkkia.
Autoon on vaihdettu uudet käytetyt suuttimet jotka ovat kunnossa, ainaki osien luovuttaja kävi nätisti eikä ollut ohivuoto. Olen tutkinut delphillä autoa ja en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään poikkeavaa. Ainut mikä pisti silmään oli ilmamassa jonka arvo heitteli kg/h tilassa aika rajusti. Muuten käy ja liikkuu hienosti.
niin tarkista ajossa mitä ilmamassa mittari näytää siinä kohdin mahdolisiman tas kuomituksella ja myös läpi alueen kiihdytäen
että ei ole mitään piikejä/tasaisis kohtia,
egr tarkistella ja kuunella ventiili koneisto
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5851
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta
Jos ei suodatinta nyt viestistä kuluneen kymmen vuoden aikana ole kertaakan vaihdettuE200kompressor kirjoitti:Siihen autoon on polttoaine- ja ilmasuodattimet vaihdettu hiljattain? Erityisesti polttoainesuodatin, hyvälaatuinen...? Eikä ilmaa kulje dieselputkissa...?oilhand kirjoitti:paikallaan ollessa anturi näyttää suunilleen tollai.
800 340
1000 400
1500 530
2000 600
2300 600
2500 640
3000 700
tossa viä noita ruiskutuspainenäyttämiä. voiskohan vikaa alkaa ettiin siitä et 2000-2300 näyttää liki samaa painetta! äänihän alkaa noilla paikkella. muuttasko ruiskutuksen pituutta kompensoidakseen paineen muuttumattomuutta? tämä vaan ajatus?
niin kannattaa vaihdella heti
Mökkillä
'
'
Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta
Kiitoksia vastauksista, ilmamassamittari antoi hyvää lukemaan eikä takkuillut. Egr venttiili on uusi ja muutenkin putsattu.
Sattuisiko jollain olemaan staaria salon suunnilla ?
Sattuisiko jollain olemaan staaria salon suunnilla ?
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta
Oikein, pitää laittaa alkolukko tähän foorumiin niin voisi olla omat vastaukset selkeämpiä kun aamuyöstä pääsee läpi vaikkei pitäisi...?FinlandMerceds kirjoitti:Jos ei suodatinta nyt viestistä kuluneen kymmen vuoden aikana ole kertaakan vaihdettuE200kompressor kirjoitti:Siihen autoon on polttoaine- ja ilmasuodattimet vaihdettu hiljattain? Erityisesti polttoainesuodatin, hyvälaatuinen...? Eikä ilmaa kulje dieselputkissa...?oilhand kirjoitti:paikallaan ollessa anturi näyttää suunilleen tollai.
800 340
1000 400
1500 530
2000 600
2300 600
2500 640
3000 700
tossa viä noita ruiskutuspainenäyttämiä. voiskohan vikaa alkaa ettiin siitä et 2000-2300 näyttää liki samaa painetta! äänihän alkaa noilla paikkella. muuttasko ruiskutuksen pituutta kompensoidakseen paineen muuttumattomuutta? tämä vaan ajatus?
niin kannattaa vaihdella heti
Mutta tuo oli hyvä havainto, tosiaan kannattaa vaihtaa useammin. Viime kesänä vaihdoin commonrail-suodattimen joka oli 6 vuotta vanha mutta silti ei yllättäen ollut näkyvää mössöä tai edes vettä mutta onhan siinä tietysti vedenpoistoventtiili.
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta
En osaa tuohonkaan antaa vastausta muutoin kuin että ABC:n diesel ei jostakin syystä sovi ihan kaikille mitä olen ajanut ja siirtyminen Nesteen Futura dieseliin vaikutti käyntiääneen kuormitettaessa juuri tuolla kierrosluvulla eli noin 2000 kierrosta /100km/h.zepi kirjoitti:Apua kaivataan myös täällä.
Mulla on 02 w211 220cdi potilaana.
Elikkäs ongelmana on raksutus 2100rpm kohdilla, Esim kun jarruavasten painaa kaasua nii rapina/raksurus alkaa juuri noilla kierroksilla, ylämäessä sama homma. Tasaisella ei metelöi.
Autossa ei ole mitää ohjelmaa tai purkkia.
Autoon on vaihdettu uudet käytetyt suuttimet jotka ovat kunnossa, ainaki osien luovuttaja kävi nätisti eikä ollut ohivuoto. Olen tutkinut delphillä autoa ja en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään poikkeavaa. Ainut mikä pisti silmään oli ilmamassa jonka arvo heitteli kg/h tilassa aika rajusti. Muuten käy ja liikkuu hienosti.
Nesteen Futurassa ei ole ole famea vaan se on mainoksen mukaan aitoa dieseliä. Jos mikään muu ei auta ja käytössä on jotakin muuta dieseliä niin voihan sen sulkea pois kokeilemalla toista diesel-laatua.
Neste Futura Diesel™ — Tasainen suorituskyky, ei FAMEa
Neste Futura Diesel™ on tasalaatuinen dieselöljy, joka on suunniteltu pitämään moottorit entistä puhtaampina. Lisäksi pakokaasujen puhdistuslaitteet, katalysaattorit ja hiukkassuodattimet toimivat entistä tehokkaammin ja kestävät pidempään. Myös ympäristön kuormitus pienenee.
Futura Dieselin lisäaineistus koostuu puhdistavista, korroosiolta suojaavista, vaahtoa estävistä ja voitelevista osista, jotka on valittu rikittömään polttoaineeseen ja Suomen olosuhteisiin sopiviksi. Rikittömyys tehostaa pakokaasunpuhdistuslaitteiden toimintaa ja lisää niiden kestoikää sekä mahdollistaa uusien tehokkaampien puhdistuslaitteistojen käytön.
Neste ei käytä Futura Dieselissä lainkaan perinteistä FAME-biodieseliä. Useimmissa ajoneuvojen ohjekirjoissa kielletään FAME-biodieselin käyttö yli 7 %:n pitoisuuksina. Ohjekirjojen rajoitukset biodieselin käytöstä koskevat nimenomaan FAME-biodieseliä sekä sen raaka-ainekohtaisia alalajeja: RME*, PME* ja SME*.
https://www.neste.fi/neste-futura-diesel" onclick="window.open(this.href);return false;