w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta

Viesti Kirjoittaja oilhand »

paikallaan kun nostaa kiekat 2100 niin alkaa hyppiin itsestään väliä 2100-2300. samalla ääni muuttu teräväksi 2300 kohdalla ja normaaliksi taas 2100. kiihdytyksessä ääni alkaa jo aikaisemmin kuormituksesta riippuen. kylmänä hetken aikaa pois! vikakoodeja ei oo.
ääni pysynyt samanlaisena jo puoli vuotta ja asiaa koitettu selvitellä erisuunnista. apulaitehihna käytetty irti ja ei vaikutusta. aivan kuin ajoitus persiillään mut miks?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Jos jakoketju venynyt niin vaikuttaa sytytykseen. Eli se vois olla yks syy pielessä olevaan sytytykseen.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Voiko olla palokalinaa?
Voiko näistä uudemmista cdi koneista löysäillä suihkuputkia ja testata väheneekö kalina jonkun tietyn suuttimen kohdalla ?
Kerro mitä on tehty ja testattu 1/2 vuoden aikana niin mersutohtorit osaa auttaa ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Railputken etupää, painetta mittaava anturi antaa väärää tietoa.
Kulkeeko kuitenkin hyvin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

240 tkm ajettu joten jakoketjuun en usko. kalina tulee tasasesti kaikista sylintereistä! välillä kulkee hyvin, välillä taas joutuu painaan petaalia lattiaan et jaksas pitää saman vauhdin. joskus kiihdyttäessä miettii. staarilla testattiin ja lopputuloksena vaihdoin korkeapainepumpun kyljessä olevan sähköventtiilin joka ei auttanut. mulla kyllä toi oma autocomin testeri jolla nään anturin ilmoittamat paineet jos niistä APUVA diagnoosiin. pyörii muistaakseni 590-610 kun nakutuksen rajamailla
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tehkää staarilla sen anturin painetesti.

Tuossa on autosi railpainekartta.
Tuollaista painetta ohjelma pyrkii pitämään.
Kartasta näkee, että ohjelma sanomillasi kierroksilla ja noin puolella kaasulla pyrkii pitämään jotain 850-900bar ruiskutuspainetta.
Jostain syystä paine näyttää jäävän liian alhaiseksi.
Siis, näyttää, anturi kertoo niin ohjelmalle, joka pyrkii koko ajan korjaamaan tilannetta ja mukauttamaan ruiskutusta sen mukaiseksi.
Mutta todellisuudessa sitä siis varmaan on jo liikaakin, ja siitä tulee ne kuvailemasi oireet, tehonpuute taas siitä, kun paine todellisuudessa jää liian pieneksi, mutta anturi ilmoittaa ohjelmalle sen olevan ok.

Kuva


Tämä on tieten spekulointia...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

täytyy huomenna tutkia paineita omalla testerillä ja jossei selviä käytän kaverilla starin perässä.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tuskin tuo kone tarvii paikallaan ollessaan parin tonnin kierroksilla yli 30 milliä ruokaa tuohon rail paine karttaan vaikuttaa jokin muukin kuin kierrokset ja pedaalin asento
äkkiseltä tulis mieleen että autossa on jokin rail paine huijaus poksi tai lastutettu ja erääseen karttaan on alkupäähän tehty äkkijyrkkiä nostoja
tosin eikö se ole aika yleistä jotta kierrokset hiukan soutavat ääni on taas eri juttu
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

siritävä/raksuttava ääni kiihdytäessä/kaasua polkastessa

jos paineissa ei mitään isompia heittoja näy, niitä tutkiessa muistaa että kierokset kun muutu/heiluu niin paineetkin tekee saman ja toisin päin

jos paineissa ei mitään ihmeitä näy niin ääni tulee isolla toden näköisyydellä suutimien sisäkaluista jokunen auto tullut tukitua mistä on kuulunut tervä sirinä/raksutus/säklätys kiihdytäessä/kaasua polkiessa, mikä on loppunut suutin remonttin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

paikallaan ollessa anturi näyttää suunilleen tollai.
800 340
1000 400
1500 530
2000 600
2300 600
2500 640
3000 700

mut nyt sen verran uutta tietoo et uusi vikakoodi oli ilmestynyt
2045 kampi-akselin asentotunnistin. katkonainen signaali!
toi ääni ei satavarmasti suuttimista lähe! kyl se luultavasti palokalinaa on mut vääränlaista. mersusta tulossa volkkari :(
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

xr kirjoitti:tuskin tuo kone tarvii paikallaan ollessaan ...
Joo, olet oikeassa, eipä tullut riittävän tarkkaan luettua alkua.

Paikallaan ollessa ne ääntelyt voi kyllä kuuluakkin ihan asiaan, niinkuin CDI kirjoittelikin.

Elkää hyvät ihmiset kierrätelkö diiseliä paikoillaan, ilman mitään vastusta.
Siitä ei seuraa mitään muuta, kun ongelmia.
Suuret pyörivät massat ja kierrokset pyrkii karkailemaan.
Joku ryntäytystesti on kyllä täyttä hulluutta...

Ja railpaineeseen, tai sen pyyntöön ohjelmassa ei vaikuta mikään muu, kun moottorin kierrosluku ja (laskettu) ruiskutettavan polttoaineen määrä.
Siksi ne huijausboxit tässä välissä todellakin nostaa sitä tehoa.
Ei niiden boxien tekijät millään lailla tyhmiä ihmisiä ole.
Ne tietää tasan tarkkaan kyllä, mitä tietoa pitää huijata.
Siis joko ruiskutusaikaa, tai -painetta.
Molempien muutokset vaikuttaa suoraan toteutuneisiin, todellisiin ruiskutusmääriinkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

niin saman tekee myös ajossa, tosin kuormituksesta riippuen pienemmillä kiekoilla! koitan nyt tolla kampuran asentotunnistimella jos vaikka ois antanu väärää tietoo tosin en tiiä käyttääkö kumpaa tunnistinta ajoitukseen?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

uskon että sillä tulee kuntoon
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

kampuran asentotunnistin vaihdettu ja yläkierroksilla jostain syystä enemmän potkua mut ääneen ei vaikuttanut mitään :( kertokaas
200/220 cdi omistavat muuttuko ääni helkutin teräväks kahden tonnin jälkeen paikallaan ja kiihdytettäessä jo aiemmin.
oon myös odottanut et ajossa tapahtuva kierrosten vaihtelu poistus samalla kun toi ääni saadaan pois. varmuuden vuoksi vaihdoin lootaan turbiinin lukkoventtiilin samalla kun öljyt, muttei vaikuttanut eli koneen puolelta kiinni sekin.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Yhä veikkaus äänen lähteeksi suutimien sisäkaluj(ei sattumoisin kuulosta seuraaja rakstukselta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä minun autossa myös on ääni terävä kiihdytyksessä monesti ihan lyhyen aikaa, vain pari sekuntia.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

vieläkin koittasin väittää et noin kova ääni ei voi tulla suuttimista. täytyis nauhottaa pätkä ja laittaa jakoon. mut nyt mökkeileen. kiitos kaikille!
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sitä kulumasta lähtee joskus uskomattoman kova ääni(helppo selvitää jostain lainaa suutimet)

muita äänen lähteitä on toki esim männän tappit, kk laakerti molemista lähttee sopivan vaurion osuessa kohdalle terävä ääni, myös nokka akselin koneistosta lähtee sopivasti kuluneena terävää ääntä

suihkutus hetki jos on pielessä, kärki rikki, suutin kusse niin lähtee myös ääntä

joskus myös pakosarjan halkkemasta tulee terävä ääni tai sen tiivisten välistä

semosta testiä kanntaa koittaa että sammutta pytyn kerrallan ja kuuntelee/katsoo vaikutust arvoihin, sylinteri kohtaisiin kieros luku eroihin. samalla tekke puristus ero testi (ainakin *:rila noi onistuuainaki)

eihä autossa muuten ole huijaus boxsia :?:
tai muuten railipaineta ronkittu :?:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18100
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimet useimmiten syynä terävään käyntiääneen.
wiimax.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Suuttimet useimmiten syynä terävään käyntiääneen.
sitä tuolla jo aikasemmin jo
(monta auto on tullut vastaan missä tervä ääni on loppunut suutin rempan kun on tehnyt)

mutta mielen kiintoista seurata kuuluuko tämä äänen lähde siihen enemistöön (vai onko siinä 2-8 joukossa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

mun tietääkseni ei ole viritelty. autoja ikäni rassanneena ymmärrän mistä noita ääniä voi tulla ja mikä niihin vaikuttaa mut tämä kun on niin kummallinen koska ei äännä 1. kylmänä. 2.alle 2200 paikallaan.3. kiihdytyksessäkin alkaa vasta jossain 1500 yläpuolella. 4. joskus ei äännä ollenkaan (yleensä sateisella happirikkaalla ilmalla). toi rajaa vikakohteita..
luulisin et joko ajoitus tai paineeseen liittyvä ongelma.
samalla kun ääni ilmaantuu kierrokset notkahtaa, huomaa ajossakin.

olisko täällä joku joka omistas starin ja intoo metsästää oikea vika, vääriä korjattu jo monta.
sen tiedän et suutin voi vaikuttaa ääneen mut itsessään se ei pidä noin kovaa meteliä. suutin ja puristustesti tehty starilla! ok.
vääntäkääs mulle rautalangasta miten cdi koneissa ruiskutus toimii.
ruiskutuspaine nousee kierrosten myötä ja sähköllä avataan suutin mut muutetaanko ruiskutuksen pituutta myös?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

paikallaan ollessa anturi näyttää suunilleen tollai.
800 340
1000 400
1500 530
2000 600
2300 600
2500 640
3000 700

tossa viä noita ruiskutuspainenäyttämiä. voiskohan vikaa alkaa ettiin siitä et 2000-2300 näyttää liki samaa painetta! äänihän alkaa noilla paikkella. muuttasko ruiskutuksen pituutta kompensoidakseen paineen muuttumattomuutta? tämä vaan ajatus?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
zepi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 09.08.2015 22:45

Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta

Viesti Kirjoittaja zepi »

Apua kaivataan myös täällä.
Mulla on 02 w211 220cdi potilaana.
Elikkäs ongelmana on raksutus 2100rpm kohdilla, Esim kun jarruavasten painaa kaasua nii rapina/raksurus alkaa juuri noilla kierroksilla, ylämäessä sama homma. Tasaisella ei metelöi.
Autossa ei ole mitää ohjelmaa tai purkkia.
Autoon on vaihdettu uudet käytetyt suuttimet jotka ovat kunnossa, ainaki osien luovuttaja kävi nätisti eikä ollut ohivuoto. Olen tutkinut delphillä autoa ja en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään poikkeavaa. Ainut mikä pisti silmään oli ilmamassa jonka arvo heitteli kg/h tilassa aika rajusti. Muuten käy ja liikkuu hienosti.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

oilhand kirjoitti:paikallaan ollessa anturi näyttää suunilleen tollai.

800 340

1000 400

1500 530

2000 600

2300 600

2500 640

3000 700



tossa viä noita ruiskutuspainenäyttämiä. voiskohan vikaa alkaa ettiin siitä et 2000-2300 näyttää liki samaa painetta! äänihän alkaa noilla paikkella. muuttasko ruiskutuksen pituutta kompensoidakseen paineen muuttumattomuutta? tämä vaan ajatus?
Siihen autoon on polttoaine- ja ilmasuodattimet vaihdettu hiljattain? Erityisesti polttoainesuodatin, hyvälaatuinen...? Eikä ilmaa kulje dieselputkissa...?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5851
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

zepi kirjoitti:Apua kaivataan myös täällä.
Mulla on 02 w211 220cdi potilaana.
Elikkäs ongelmana on raksutus 2100rpm kohdilla, Esim kun jarruavasten painaa kaasua nii rapina/raksurus alkaa juuri noilla kierroksilla, ylämäessä sama homma. Tasaisella ei metelöi.
Autossa ei ole mitää ohjelmaa tai purkkia.
Autoon on vaihdettu uudet käytetyt suuttimet jotka ovat kunnossa, ainaki osien luovuttaja kävi nätisti eikä ollut ohivuoto. Olen tutkinut delphillä autoa ja en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään poikkeavaa. Ainut mikä pisti silmään oli ilmamassa jonka arvo heitteli kg/h tilassa aika rajusti. Muuten käy ja liikkuu hienosti.
Jos suutimet on 100% varmuudella kunnossa ja koodattu
niin tarkista ajossa mitä ilmamassa mittari näytää siinä kohdin mahdolisiman tas kuomituksella ja myös läpi alueen kiihdytäen
että ei ole mitään piikejä/tasaisis kohtia,
egr tarkistella ja kuunella ventiili koneisto
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5851
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

E200kompressor kirjoitti:
oilhand kirjoitti:paikallaan ollessa anturi näyttää suunilleen tollai.

800 340

1000 400

1500 530

2000 600

2300 600

2500 640

3000 700



tossa viä noita ruiskutuspainenäyttämiä. voiskohan vikaa alkaa ettiin siitä et 2000-2300 näyttää liki samaa painetta! äänihän alkaa noilla paikkella. muuttasko ruiskutuksen pituutta kompensoidakseen paineen muuttumattomuutta? tämä vaan ajatus?
Siihen autoon on polttoaine- ja ilmasuodattimet vaihdettu hiljattain? Erityisesti polttoainesuodatin, hyvälaatuinen...? Eikä ilmaa kulje dieselputkissa...?
Jos ei suodatinta nyt viestistä kuluneen kymmen vuoden aikana ole kertaakan vaihdettu
niin kannattaa vaihdella heti
Mökkillä
'
zepi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 09.08.2015 22:45

Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta

Viesti Kirjoittaja zepi »

Kiitoksia vastauksista, ilmamassamittari antoi hyvää lukemaan eikä takkuillut. Egr venttiili on uusi ja muutenkin putsattu.
Sattuisiko jollain olemaan staaria salon suunnilla ?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

FinlandMerceds kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
oilhand kirjoitti:paikallaan ollessa anturi näyttää suunilleen tollai.

800 340

1000 400

1500 530

2000 600

2300 600

2500 640

3000 700



tossa viä noita ruiskutuspainenäyttämiä. voiskohan vikaa alkaa ettiin siitä et 2000-2300 näyttää liki samaa painetta! äänihän alkaa noilla paikkella. muuttasko ruiskutuksen pituutta kompensoidakseen paineen muuttumattomuutta? tämä vaan ajatus?
Siihen autoon on polttoaine- ja ilmasuodattimet vaihdettu hiljattain? Erityisesti polttoainesuodatin, hyvälaatuinen...? Eikä ilmaa kulje dieselputkissa...?
Jos ei suodatinta nyt viestistä kuluneen kymmen vuoden aikana ole kertaakan vaihdettu
niin kannattaa vaihdella heti
Oikein, pitää laittaa alkolukko tähän foorumiin niin voisi olla omat vastaukset selkeämpiä kun aamuyöstä pääsee läpi vaikkei pitäisi...?

Mutta tuo oli hyvä havainto, tosiaan kannattaa vaihtaa useammin. Viime kesänä vaihdoin commonrail-suodattimen joka oli 6 vuotta vanha mutta silti ei yllättäen ollut näkyvää mössöä tai edes vettä mutta onhan siinä tietysti vedenpoistoventtiili.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: w211 220cdi terävä käyntiääni koneesta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

zepi kirjoitti:Apua kaivataan myös täällä.
Mulla on 02 w211 220cdi potilaana.
Elikkäs ongelmana on raksutus 2100rpm kohdilla, Esim kun jarruavasten painaa kaasua nii rapina/raksurus alkaa juuri noilla kierroksilla, ylämäessä sama homma. Tasaisella ei metelöi.
Autossa ei ole mitää ohjelmaa tai purkkia.
Autoon on vaihdettu uudet käytetyt suuttimet jotka ovat kunnossa, ainaki osien luovuttaja kävi nätisti eikä ollut ohivuoto. Olen tutkinut delphillä autoa ja en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään poikkeavaa. Ainut mikä pisti silmään oli ilmamassa jonka arvo heitteli kg/h tilassa aika rajusti. Muuten käy ja liikkuu hienosti.
En osaa tuohonkaan antaa vastausta muutoin kuin että ABC:n diesel ei jostakin syystä sovi ihan kaikille mitä olen ajanut ja siirtyminen Nesteen Futura dieseliin vaikutti käyntiääneen kuormitettaessa juuri tuolla kierrosluvulla eli noin 2000 kierrosta /100km/h.

Nesteen Futurassa ei ole ole famea vaan se on mainoksen mukaan aitoa dieseliä. Jos mikään muu ei auta ja käytössä on jotakin muuta dieseliä niin voihan sen sulkea pois kokeilemalla toista diesel-laatua.


Neste Futura Diesel™ — Tasainen suorituskyky, ei FAMEa

Neste Futura Diesel™ on tasalaatuinen dieselöljy, joka on suunniteltu pitämään moottorit entistä puhtaampina. Lisäksi pakokaasujen puhdistuslaitteet, katalysaattorit ja hiukkassuodattimet toimivat entistä tehokkaammin ja kestävät pidempään. Myös ympäristön kuormitus pienenee.

Futura Dieselin lisäaineistus koostuu puhdistavista, korroosiolta suojaavista, vaahtoa estävistä ja voitelevista osista, jotka on valittu rikittömään polttoaineeseen ja Suomen olosuhteisiin sopiviksi. Rikittömyys tehostaa pakokaasunpuhdistuslaitteiden toimintaa ja lisää niiden kestoikää sekä mahdollistaa uusien tehokkaampien puhdistuslaitteistojen käytön.

Neste ei käytä Futura Dieselissä lainkaan perinteistä FAME-biodieseliä. Useimmissa ajoneuvojen ohjekirjoissa kielletään FAME-biodieselin käyttö yli 7 %:n pitoisuuksina. Ohjekirjojen rajoitukset biodieselin käytöstä koskevat nimenomaan FAME-biodieseliä sekä sen raaka-ainekohtaisia alalajeja: RME*, PME* ja SME*.


https://www.neste.fi/neste-futura-diesel" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin