SRS ja flektit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MrE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 09.12.2006 20:17

SRS ja flektit

Viesti Kirjoittaja MrE »

Mulla on W124/500E -91, ja ongelmia on kaksi. Helatorstaina syttyi SRS-valo, eli käynnistyksen jälkeen sammuu niin kuin kuuluukin, mutta n. 30s-1min syttyy uudelleen eikä sammu??(Veholle on jo aika varattu). Ja toinen juttu että edessä olevat flektit 2kpl ei taida toimia, missä on releet ja kytkimet yms. Onko kenties ollut vastaavia juttuja ja miten selvititte?
W124/500E
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

w201:sessä ne kaks pienempää flektiä on ilmastoinnille (näin neuvottiin täällä), ootko koittanut pitää ilmastointia päällä ja kattoo hyrrääkö?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
MrE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 09.12.2006 20:17

Viesti Kirjoittaja MrE »

En tiedä kun ilmastointi ei tällä hetkellä toimi (vuotaa). Mutta eikös tämä juttu viittaa siihen että ne olisi kuitenkin moottorin jäähdytykselle,

http://www.2phast.com/500e/cooling.htm

ja sieltä otsikko Engine Cooling Modification
W124/500E
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Pääasiallisesti lisä flektit (1 tai2)on ilmastoinnille (alennetulla jännitteellä) mutta ne toimivat myös kun kone ylikuumenee (täydellä jännittellä).
Lämpöraja missä ne lähtee päälle vaihtelee mallin mukaan omassa 300td vuodelta 87 lämpöraja on todella korkea eli vasta kun mittari siirtty punaisen puolelle flekti käynistyy ja ovat päällä kunnes lämmöt tippuvat alle 100. Eli normaalisti ne eivät koskaan käynisty jos ei ilmastointi niitä käske.

edit: Näissä vanhemmissa 124 korisissa näin ilmeisesti uudemmissa tuota ohajtaan erinopeuksille myös lämmöistä, omassa versiossa tuon anturi on yhdysrakenteinen lämpömittarin anturii (kuitenkin oma liitin) ja tyypiltään on/off ja ei siis pysty huijaamaan toimimaan erilämmöissä. noissa v koneissa näköjään on sitten hieman hienompi järjestelmä, mutta niissäkään se ei liene tarkoitettu normiajossa toimimaan koskaan, vaan on enemmän hätävarana.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Vastaa Viestiin