SRS ja flektit
SRS ja flektit
Mulla on W124/500E -91, ja ongelmia on kaksi. Helatorstaina syttyi SRS-valo, eli käynnistyksen jälkeen sammuu niin kuin kuuluukin, mutta n. 30s-1min syttyy uudelleen eikä sammu??(Veholle on jo aika varattu). Ja toinen juttu että edessä olevat flektit 2kpl ei taida toimia, missä on releet ja kytkimet yms. Onko kenties ollut vastaavia juttuja ja miten selvititte?
W124/500E
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/
En tiedä kun ilmastointi ei tällä hetkellä toimi (vuotaa). Mutta eikös tämä juttu viittaa siihen että ne olisi kuitenkin moottorin jäähdytykselle,
http://www.2phast.com/500e/cooling.htm
ja sieltä otsikko Engine Cooling Modification
http://www.2phast.com/500e/cooling.htm
ja sieltä otsikko Engine Cooling Modification
W124/500E
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/
http://s140.photobucket.com/albums/r21/kuikjo/
Pääasiallisesti lisä flektit (1 tai2)on ilmastoinnille (alennetulla jännitteellä) mutta ne toimivat myös kun kone ylikuumenee (täydellä jännittellä).
Lämpöraja missä ne lähtee päälle vaihtelee mallin mukaan omassa 300td vuodelta 87 lämpöraja on todella korkea eli vasta kun mittari siirtty punaisen puolelle flekti käynistyy ja ovat päällä kunnes lämmöt tippuvat alle 100. Eli normaalisti ne eivät koskaan käynisty jos ei ilmastointi niitä käske.
edit: Näissä vanhemmissa 124 korisissa näin ilmeisesti uudemmissa tuota ohajtaan erinopeuksille myös lämmöistä, omassa versiossa tuon anturi on yhdysrakenteinen lämpömittarin anturii (kuitenkin oma liitin) ja tyypiltään on/off ja ei siis pysty huijaamaan toimimaan erilämmöissä. noissa v koneissa näköjään on sitten hieman hienompi järjestelmä, mutta niissäkään se ei liene tarkoitettu normiajossa toimimaan koskaan, vaan on enemmän hätävarana.
Lämpöraja missä ne lähtee päälle vaihtelee mallin mukaan omassa 300td vuodelta 87 lämpöraja on todella korkea eli vasta kun mittari siirtty punaisen puolelle flekti käynistyy ja ovat päällä kunnes lämmöt tippuvat alle 100. Eli normaalisti ne eivät koskaan käynisty jos ei ilmastointi niitä käske.
edit: Näissä vanhemmissa 124 korisissa näin ilmeisesti uudemmissa tuota ohajtaan erinopeuksille myös lämmöistä, omassa versiossa tuon anturi on yhdysrakenteinen lämpömittarin anturii (kuitenkin oma liitin) ja tyypiltään on/off ja ei siis pysty huijaamaan toimimaan erilämmöissä. noissa v koneissa näköjään on sitten hieman hienompi järjestelmä, mutta niissäkään se ei liene tarkoitettu normiajossa toimimaan koskaan, vaan on enemmän hätävarana.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota