Mistä seurraavaksi lähen vikaa ehtisimään. koneena onkin yllättäen 110.983. Eli 280 SLC:n käynnistyy 10 -15 sek. ja ottaa myös kierroksia, sitten sammuu. Taas käynnistyy ja sama homma. Muutaman kerran myös tod rikkaalla käy, savuista päätellen.
Seuraavat huomiot tehty: Tankin suod, pa- suod, letkut vaihdettu ja tarkistettu että pa-pumppu ruiskii. virrat päälle ja pa-pumppu "sirisee". Tulpat ja virranjakajan pyörrin vaihdettu.
Syksyllä pesin koneen eikä sen jälkeen käynnistynyt, nyt sentään käynnistyy.
Onko suuttimien liittimillä (6) suunta oikea, eli kolo koloa vasten. Olivat sekaisin, mutta ei auttanut muuttaessa ne. Enneminkin rupesi käymään vajaalla (röpöttää).
Toinen ihmetyksen aihe on että puolalla on 2 esivastusta? Minkähän takia?
Asfaltti odottaa!
W107 280 ei vaan lähe käyntiin
Re: W107 280 ei vaan lähe käyntiin
Niin kuuluu ollakin.M.J.K kirjoitti:
Toinen ihmetyksen aihe on että puolalla on 2 esivastusta? Minkähän takia?
Asfaltti odottaa!
En jaksa selittää.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
esivastus
Puolalle tulee kahdelta eriarvoiselta vastukselta jannitetta. pienempi vastus on startila tuleva ,niin sanottu startti jannite jolla puolan jannite kompensoidaan starttimoottorin vieman virran takia. suurempi vastus on normaali kaynti jannite puolalle.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Kärkijakajissa on yleensä vain yksi etuvastus, poislukien D-Jetronicien transistorivahvistetut kärkijakajat (vahvistin "vanhenee" noissa ja kipinä heikkenee huomattavasti) . Uudemmissa KE-Jetroniceissa ei ole vastuksia ollenkaan. Tarvikepuolissa on myös vain yksi etuvastus.ilmeisesti kaikissa ei ole kahta etuvastusta koska yhessä -83 mallisessa ässässä ei ollut kuin yksi etuvastus ja mielestäni sitä toista vastusta ei ole ollut siinä koskaan Rolling Eyes parivuotta sitten pistin koko paskan varaosiksi Very Happy
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.