W107 280 ei vaan lähe käyntiin

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
M.J.K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 02.06.2007 19:13
Paikkakunta: Loimaa

W107 280 ei vaan lähe käyntiin

Viesti Kirjoittaja M.J.K »

Mistä seurraavaksi lähen vikaa ehtisimään. koneena onkin yllättäen 110.983. Eli 280 SLC:n käynnistyy 10 -15 sek. ja ottaa myös kierroksia, sitten sammuu. Taas käynnistyy ja sama homma. Muutaman kerran myös tod rikkaalla käy, savuista päätellen.
Seuraavat huomiot tehty: Tankin suod, pa- suod, letkut vaihdettu ja tarkistettu että pa-pumppu ruiskii. virrat päälle ja pa-pumppu "sirisee". Tulpat ja virranjakajan pyörrin vaihdettu.

Syksyllä pesin koneen eikä sen jälkeen käynnistynyt, nyt sentään käynnistyy.

Onko suuttimien liittimillä (6) suunta oikea, eli kolo koloa vasten. Olivat sekaisin, mutta ei auttanut muuttaessa ne. Enneminkin rupesi käymään vajaalla (röpöttää).

Toinen ihmetyksen aihe on että puolalla on 2 esivastusta? Minkähän takia?

Asfaltti odottaa!
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: W107 280 ei vaan lähe käyntiin

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

M.J.K kirjoitti:
Toinen ihmetyksen aihe on että puolalla on 2 esivastusta? Minkähän takia?

Asfaltti odottaa!
Niin kuuluu ollakin.

En jaksa selittää.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jarifinn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 04.02.2009 08:41
Paikkakunta: Emiraatit ja Karstu

esivastus

Viesti Kirjoittaja jarifinn »

Puolalle tulee kahdelta eriarvoiselta vastukselta jannitetta. pienempi vastus on startila tuleva ,niin sanottu startti jannite jolla puolan jannite kompensoidaan starttimoottorin vieman virran takia. suurempi vastus on normaali kaynti jannite puolalle.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5735
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ilmeisesti kaikissa ei ole kahta etuvastusta koska yhessä -83 mallisessa ässässä ei ollut kuin yksi etuvastus ja mielestäni sitä toista vastusta ei ole ollut siinä koskaan :roll: parivuotta sitten pistin koko paskan varaosiksi :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

ilmeisesti kaikissa ei ole kahta etuvastusta koska yhessä -83 mallisessa ässässä ei ollut kuin yksi etuvastus ja mielestäni sitä toista vastusta ei ole ollut siinä koskaan Rolling Eyes parivuotta sitten pistin koko paskan varaosiksi Very Happy
Kärkijakajissa on yleensä vain yksi etuvastus, poislukien D-Jetronicien transistorivahvistetut kärkijakajat (vahvistin "vanhenee" noissa ja kipinä heikkenee huomattavasti) . Uudemmissa KE-Jetroniceissa ei ole vastuksia ollenkaan. Tarvikepuolissa on myös vain yksi etuvastus.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
M.J.K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 02.06.2007 19:13
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja M.J.K »

No, nyt se sitten käy jo kauemmin. Eli irroitin virrajakajassa olevan "pulse generatorin" (alimmaiset kärjet), putsasin ja kuivasin, liitin kunnoilla paikalle ja ilo on ylimmillään. Viikolopuksi paljon hommia ja maanantaina koitetaan katsastukseen!
Vastaa Viestiin