SL 450 -73 sytytystulpista

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

SL 450 -73 sytytystulpista

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

Terve

Tuossa hetken yritin foorumia selailla ja etsiä kokemuksia eri tulpista tuossa M117 koneessa.

Eli sytytystulppien ollessa kovin arka osa tuossa koneessa ajattelin että onko joku kokeillut iridium-tulppia tai vastaavia hieman parempia kuin perustulppia.

Mitä tulppia yleensä porukka on käyttänyt? Itselläni PB6ES tulpat tällä hetkellä.

Ajattelin että olisikohan apua ettei tulpat palaisi niin herkästi käynnistyksen lisärikastuksessa. Kokemuksien mukaan muissa laitteissa iridiumi kestää kuitenkin paremmin kastumista ja on muutenkin olleet hieman pidempi ikäisiä.

Kiitos vinkeistä.

-Juha
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Mitkään hitek tulpat ei kestä D-jetissä. Viimekesänä (SL 350 -73)Boschin jotkut huipputulpat kesti tasan yhden käynnistys yrityksen neljä kahdeksasta meni pimeeks. Parhaat tähän mennessä NGK tulpat.
Sen verta joutuu nöyrtymään jotta saksalaiseen autoon japsitulpat...:-)
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Joo, ei koskaan Boschin tulppia Mersuun, eikä monikärkisiä. NGK:n perustulppa toimii hyvin
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

Kiitoksia vinkeistä. Onko kokemuksia siitä että onko tuo BP6ES optimi tulppa tuohon koneeseen?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13642
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mie ajoin 100 tkm noilla tulpilla M110 K-jettiä. Niin toki vaihdoin tulpat aina sykysyisin...

Nyt on ajettu 6 kesän verran yhteensä M130 ja M100 moottorilla mekaanisella ruiskulla samoilla tulpilla ilman ongelmia, mitäs sitä turhaan vaihtamaan. M100 on kuulemma kova syömään tulppia mutta kuten sanoin ei ongelmia tähän asti :D .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

adenauer300 kirjoitti:Joo, ei koskaan Boschin tulppia Mersuun,
Mulla tuli auton mukana about pari kierrosta uusia Boschin tulppia mukana :oops:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Adventurer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Adventurer »

Sellainen vinkki, kun pimentynyttä tulppaa lämmittää kuumailmapuhaltimella, niin sen saa jälleen toimivaksi useimmiten :)
Vastaa Viestiin