Terve
Tuossa hetken yritin foorumia selailla ja etsiä kokemuksia eri tulpista tuossa M117 koneessa.
Eli sytytystulppien ollessa kovin arka osa tuossa koneessa ajattelin että onko joku kokeillut iridium-tulppia tai vastaavia hieman parempia kuin perustulppia.
Mitä tulppia yleensä porukka on käyttänyt? Itselläni PB6ES tulpat tällä hetkellä.
Ajattelin että olisikohan apua ettei tulpat palaisi niin herkästi käynnistyksen lisärikastuksessa. Kokemuksien mukaan muissa laitteissa iridiumi kestää kuitenkin paremmin kastumista ja on muutenkin olleet hieman pidempi ikäisiä.
Kiitos vinkeistä.
-Juha
SL 450 -73 sytytystulpista
Mitkään hitek tulpat ei kestä D-jetissä. Viimekesänä (SL 350 -73)Boschin jotkut huipputulpat kesti tasan yhden käynnistys yrityksen neljä kahdeksasta meni pimeeks. Parhaat tähän mennessä NGK tulpat.
Sen verta joutuu nöyrtymään jotta saksalaiseen autoon japsitulpat...
Sen verta joutuu nöyrtymään jotta saksalaiseen autoon japsitulpat...

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Mie ajoin 100 tkm noilla tulpilla M110 K-jettiä. Niin toki vaihdoin tulpat aina sykysyisin...
Nyt on ajettu 6 kesän verran yhteensä M130 ja M100 moottorilla mekaanisella ruiskulla samoilla tulpilla ilman ongelmia, mitäs sitä turhaan vaihtamaan. M100 on kuulemma kova syömään tulppia mutta kuten sanoin ei ongelmia tähän asti
.
Nyt on ajettu 6 kesän verran yhteensä M130 ja M100 moottorilla mekaanisella ruiskulla samoilla tulpilla ilman ongelmia, mitäs sitä turhaan vaihtamaan. M100 on kuulemma kova syömään tulppia mutta kuten sanoin ei ongelmia tähän asti

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Mulla tuli auton mukana about pari kierrosta uusia Boschin tulppia mukanaadenauer300 kirjoitti:Joo, ei koskaan Boschin tulppia Mersuun,

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu