ovien korjaus/vaihto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
svto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 05.01.2010 18:14

ovien korjaus/vaihto

Viesti Kirjoittaja svto »

terve,
miten mahtaa olla, korjataanko ruostuvat ovet valmistajan piikkiin jos ei ole täydellistä huoltokirjaa?
autolla ikää huimat 6 vuotta ja mittarissa 80tkm.. tänään käytin kuvattavana ja kolmesta ovesta löytyi sanomista :twisted:

on käsittämätöntä, ettei mersu ole useisiin vuosiin saanut korjattua valmistusvirheitään
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: ovien korjaus/vaihto

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

svto kirjoitti:terve,
miten mahtaa olla, korjataanko ruostuvat ovet valmistajan piikkiin jos ei ole täydellistä huoltokirjaa?
autolla ikää huimat 6 vuotta ja mittarissa 80tkm.. tänään käytin kuvattavana ja kolmesta ovesta löytyi sanomista :twisted:

on käsittämätöntä, ettei mersu ole useisiin vuosiin saanut korjattua valmistusvirheitään
Tota, noi :shock: Mikäs tarkemmin on tuo potilas?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
svto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 05.01.2010 18:14

A

Viesti Kirjoittaja svto »

uudempi a-sarja..

sit toinen juttu :D

tänään paukahti näyttöön OIL SENSOR FAULTY VISIT WORKSHOP
onkohan isokin ogelma?
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Re: A

Viesti Kirjoittaja bäkström »

svto kirjoitti:uudempi a-sarja..

sit toinen juttu :D

tänään paukahti näyttöön OIL SENSOR FAULTY VISIT WORKSHOP
onkohan isokin ogelma?
Huonolla englanninkielen taidolla suomennettuna vois tarkottaa että "öljyn anturi rikki, käy korjaamolla"
svto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 05.01.2010 18:14

noin

Viesti Kirjoittaja svto »

mäkin sen tulkitsin :)
ajattelin vaan, että onkohan kallis vaihdettava vai selviääkö pikkurahalla
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: noin

Viesti Kirjoittaja tempera »

svto kirjoitti:mäkin sen tulkitsin :)
ajattelin vaan, että onkohan kallis vaihdettava vai selviääkö pikkurahalla
:twisted: :twisted: Miten 6 vuotta vanha auto voi mennä jo noin huonoon kuntoon vai onko pidetty huonosti. Jatkuiko se hälyytys sammuttamisen jälkeen kun pistit auton uudestaan käymään. Jos hälyytys häipyi niin ei mitään hätää. Noita aavehälyytyksiä tulee silloin tällöin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6507
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

A-sarjasta en tiedä, 210:hin oli raja taannoin 8 vuotta, eikä huoltokirjalla ollut väliä jossei mobilotakuuta käytetty (sijaisautoa yms.). Sittemmin on juttua ollut että olisivat kiristäneet korjausten "saatavuutta" ts. omistajille on tullut herkemmin osa maksuista maksettavaksi.
Väykythän jo kyllä ruostuivat tuon ikäisinäkin kuin tuo A-sarjalaisesi, syynä mahtava suunnittelun kukkanen niissä oviprässeissä. Lisäksi väyrysten tulon aikoihin siirryttiin kaiketi pliisumpiin maaleihin, ja tämä aiheutti ongelmia ihan ruosteettomissakin paikoissa, ennekuin oppivat maalaamaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
svto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 05.01.2010 18:14

autosta

Viesti Kirjoittaja svto »

Saapi nähdä kuin käy..

Auton olen hankkinut käytettynä, joten edellisten omistajien autonpidosta on vaikea sanoa.. Autotohtorilla käytin eikä ostaessa vikoja löytynyt.

Nyt keväällä vahatessa huomasin yhdessä saumassa alkavaa ruostetta ja vein kuvattavaksi huoltoon. Huollossa sitten olivat löytäneet ruosteenalkuja kolmesta ovesta (saumoista).

En usko että auton pidolla voi juurikaan vaikuttaa siihen, että valmistusvirheestä johtuen ovet alkavat mätänemään omia aikojaan. Sauma pettää takuuvarmasti kun se on viallinen alun alkaenkin.
Muutoinhan auton korin kuntoon vaikuttaa toki paljonkin se, kuinka siitä huolehditaan. Mutta muualta ei tästäkään ole ruostetta löytynyt.. vielä




:shock:
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Näinpä. Enkös minä ole jo saarnannu tällä foorumilla W169 ruosteista ihan kylliksi asti. Käyttäkää hakua ja lukekaa. Tai sitten menkää BenzWorldiin tai MBWorldiin foorumeille lukemaan kauhutarinoita. Voi olla että Babybenz.orgissakin on juttua (todennäköisesti, eiköhän noi ruostu ulkomaillakin ja siellä ei asiakkaiden toimesta suhtauduta ihan niin pliisusti ku Suomessa).
Vastaa Viestiin