terve,
miten mahtaa olla, korjataanko ruostuvat ovet valmistajan piikkiin jos ei ole täydellistä huoltokirjaa?
autolla ikää huimat 6 vuotta ja mittarissa 80tkm.. tänään käytin kuvattavana ja kolmesta ovesta löytyi sanomista
on käsittämätöntä, ettei mersu ole useisiin vuosiin saanut korjattua valmistusvirheitään
svto kirjoitti:terve,
miten mahtaa olla, korjataanko ruostuvat ovet valmistajan piikkiin jos ei ole täydellistä huoltokirjaa?
autolla ikää huimat 6 vuotta ja mittarissa 80tkm.. tänään käytin kuvattavana ja kolmesta ovesta löytyi sanomista
on käsittämätöntä, ettei mersu ole useisiin vuosiin saanut korjattua valmistusvirheitään
svto kirjoitti:mäkin sen tulkitsin
ajattelin vaan, että onkohan kallis vaihdettava vai selviääkö pikkurahalla
Miten 6 vuotta vanha auto voi mennä jo noin huonoon kuntoon vai onko pidetty huonosti. Jatkuiko se hälyytys sammuttamisen jälkeen kun pistit auton uudestaan käymään. Jos hälyytys häipyi niin ei mitään hätää. Noita aavehälyytyksiä tulee silloin tällöin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
A-sarjasta en tiedä, 210:hin oli raja taannoin 8 vuotta, eikä huoltokirjalla ollut väliä jossei mobilotakuuta käytetty (sijaisautoa yms.). Sittemmin on juttua ollut että olisivat kiristäneet korjausten "saatavuutta" ts. omistajille on tullut herkemmin osa maksuista maksettavaksi.
Väykythän jo kyllä ruostuivat tuon ikäisinäkin kuin tuo A-sarjalaisesi, syynä mahtava suunnittelun kukkanen niissä oviprässeissä. Lisäksi väyrysten tulon aikoihin siirryttiin kaiketi pliisumpiin maaleihin, ja tämä aiheutti ongelmia ihan ruosteettomissakin paikoissa, ennekuin oppivat maalaamaan...
Auton olen hankkinut käytettynä, joten edellisten omistajien autonpidosta on vaikea sanoa.. Autotohtorilla käytin eikä ostaessa vikoja löytynyt.
Nyt keväällä vahatessa huomasin yhdessä saumassa alkavaa ruostetta ja vein kuvattavaksi huoltoon. Huollossa sitten olivat löytäneet ruosteenalkuja kolmesta ovesta (saumoista).
En usko että auton pidolla voi juurikaan vaikuttaa siihen, että valmistusvirheestä johtuen ovet alkavat mätänemään omia aikojaan. Sauma pettää takuuvarmasti kun se on viallinen alun alkaenkin.
Muutoinhan auton korin kuntoon vaikuttaa toki paljonkin se, kuinka siitä huolehditaan. Mutta muualta ei tästäkään ole ruostetta löytynyt.. vielä
Näinpä. Enkös minä ole jo saarnannu tällä foorumilla W169 ruosteista ihan kylliksi asti. Käyttäkää hakua ja lukekaa. Tai sitten menkää BenzWorldiin tai MBWorldiin foorumeille lukemaan kauhutarinoita. Voi olla että Babybenz.orgissakin on juttua (todennäköisesti, eiköhän noi ruostu ulkomaillakin ja siellä ei asiakkaiden toimesta suhtauduta ihan niin pliisusti ku Suomessa).