Vanteet + alusta W124...

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

[quote="Scr"][quote="Sergey"]ei taida 235 olla normien mukainen kumi 9,5 tuuman vanteelle. ellei renkaan valmistaja sano toisin.[/quote]

Itse asiassa, olen kysellyt rengas liikkeistä ja heillä kun on OTR kirjat ( tai jotain sinnepäin :o ) Niin ovat katsoneet että 235 on kapein sallittu kumi 9,5 vanteelle.

Eli kumin puolesta menee, ja luulisin että jää kulutuspinta kaarien sisäpuolelle. Mutta kun vanne tulee hieman ulos kaaren reunasta :o Katsastusasemalle soitin ja sanoivat että vähän niin ja näin on, pitäisi nähdä ennen kuin mitään uskaltaa sanoa. Ei vaan viitsisi 235 kumia testimielessä ostaa :l Eli onko joku saanut kyseistä vannekokoa, 9,5" et35. leimattua muokkaamattomilla kaarilla :o[/quote]


Helpottais paljon jos tietäis kuinka paljon madallettu? eli paljonko etäisyys pyörän kaaresta vanteen keskiöön takana?
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Dtr kirjoitti:
Scr kirjoitti:
Sergey kirjoitti:ei taida 235 olla normien mukainen kumi 9,5 tuuman vanteelle. ellei renkaan valmistaja sano toisin.
Itse asiassa, olen kysellyt rengas liikkeistä ja heillä kun on OTR kirjat ( tai jotain sinnepäin :o ) Niin ovat katsoneet että 235 on kapein sallittu kumi 9,5 vanteelle.

Eli kumin puolesta menee, ja luulisin että jää kulutuspinta kaarien sisäpuolelle. Mutta kun vanne tulee hieman ulos kaaren reunasta :o Katsastusasemalle soitin ja sanoivat että vähän niin ja näin on, pitäisi nähdä ennen kuin mitään uskaltaa sanoa. Ei vaan viitsisi 235 kumia testimielessä ostaa :l Eli onko joku saanut kyseistä vannekokoa, 9,5" et35. leimattua muokkaamattomilla kaarilla :o

Helpottais paljon jos tietäis kuinka paljon madallettu? eli paljonko etäisyys pyörän kaaresta vanteen keskiöön takana?

Vakio alusta tällä hetkellä, eli sillä menis muutoskatsastukseen.
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Joo no eiköhän luulis mahtuvan, kun mulla on 18x9 ET35 vanteet takana omassa c124:ssa 235/40R18 kumeilla ja h&r -35mm jouset kakkosen kumeilla (325mm etäisyys kaaresta vanteen keskiöön) ja hyvin mahtuu siltikin. Eihän tuo 9,5" vanne tule kuin 6mm ulommas.
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Dtr kirjoitti:Joo no eiköhän luulis mahtuvan, kun mulla on 18x9 ET35 vanteet takana omassa c124:ssa 235/40R18 kumeilla ja h&r -35mm jouset kakkosen kumeilla (325mm etäisyys kaaresta vanteen keskiöön) ja hyvin mahtuu siltikin. Eihän tuo 9,5" vanne tule kuin 6mm ulommas.
Mutta meneekö leimalle? :l
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

[quote="Scr"][quote="Dtr"]Joo no eiköhän luulis mahtuvan, kun mulla on 18x9 ET35 vanteet takana omassa c124:ssa 235/40R18 kumeilla ja h&r -35mm jouset kakkosen kumeilla (325mm etäisyys kaaresta vanteen keskiöön) ja hyvin mahtuu siltikin. Eihän tuo 9,5" vanne tule kuin 6mm ulommas.[/quote]

Mutta meneekö leimalle? :l[/quote]

Kyllä mulla meni muutoskatsastuksesta läpi noilla vanteilla ja renkailla k1-katsastuksessa ja miksipäs ei ois menny kun ei ottanu mihinkään kiinni, eikä tule liian ulos.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13614
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Illalla klo 23 kuvasin kelmeässä valossa aikaansaannosta... hmm... ei oikein miellytä.
Auto on liian korkea, ja eturenkaat tulee liian ulos.

Kuva

Pitää ottaa valoisassa lisäkuvia kunhan saan auton tähän hollille :) .

Niin vanteissahan ei ole mitään vikaa; BBS RS 236 8.5X17 ET 30.

Kuva

Kuva

Ei kestä lähempää tarkastelua; keskiössä on maali lohkeillut vähän ja kehissä vielä syöpymää
mutta kiilloitin kumminkin jos noilla nyt kesän ajelis. Renkaat 225/45x17.

Niin vielä on pari uudenveroisia kehiäkin jemmassa kun noista on kahdesta sorvattu
reilu milli kanttarinaarmuja pois.
Viimeksi muokannut karra, Ma 17.05.2010 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13614
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä nyt kuvia. En siis tiedä mitä teen, laittasko myyntiin nuo... ajoltaan ihan OK -
paljon parempi kuin 8.5X18 ET35 joilla 235/40 renkaat.

On vaan vähän hassun näköinen, kävi niin kun W109 kanssa jotta pentat piti saada mut ei ne istunut autoon.
Palasin orkkikseen, ja jos tässä palaisikin R129 vanteeseen, niitä on nyt tuossa valmiina yksi sarja.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170116.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170117.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170118.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170119.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170120.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170121.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170122.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170123.jpg
Viimeksi muokannut karra, Ti 25.05.2010 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oikeessa olet, näyttää lähinnä naurettavalta noin :o
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Nii justiinsa, laita vaan vanteet myyntiin ja laitappas yyveellä hintapyyntiä. :wink:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eikö tuota autoo vois pudottaa sen 40-50mm ja kattoo sitten miten ne käy.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13614
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Manu300cea24 kirjoitti:Eikö tuota autoo vois pudottaa sen 40-50mm ja kattoo sitten miten ne käy.
Juu kyllä varmaan voisi, mutta minä en sitä tee kun tuo on käyttis :lol: . Tää nyt oli vaan tällanen kokeilu... mut en uskonu ennen kuin itse näin.

Ja tuli kokeiltua alumiinin kiilloitustakin, eli jotain uutta :P .

Mut tosiaan pitää keskittyä harrasteautoihin... prkl sopisikohan nuo 6.3 alle jos laittas Ahveniston ratapäiville ihan kokeeksi heinäkuussa 8) .
Pitää varmaan kokeilla sopivuutta; Sergeyllähän on leveät 17" W108 alla mutta niissä on pienempi ET kuin näissä.
RS098 ei menny W111 alle ilman spaceria joten ei taida nuokaan mahtua :( .

Ja saattais museostatus karista jos joutuisi muutoskatsastamaan vannekoon,
ja ilman muutosta voisi matkanteko tyssätä jos huono tuuri käy.
Voishan ne ottaa takapaksiiin ja vaihtaa ratavarikolla alle :shock: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

takana tää pienempi ET20 ajaa asiansa mutta sinulle edessä on pakko olla ET30. Koska sun autosta ei kait rullata kaaria isommaks. niiku mulla joutu tekemään jotta mahtui eteen (n 5mm) :D eli kokeile vaan! ne sopii varmasti. voin lainaa tarvittaes sulle yhet 15mm spacerit jos paat ne taakse. Sinne nääs mahtuis vaikka et0.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tänään tuli laitettua sitten alle 235/40 18 eteen ja 265/35 18 taakse, kun niiden 245/45 18 eturenkaiden kanssa olis joutunut tekemään liikaa pellitöitä... takana pääsi ihan samalla takomisella, kuin mitä niiden 255/45 18 kumien kanssa olis joutunut tekemään, mutta etupää meni nyt ihan muokkaamatta 8) vanteet edessä 8" leveät ET 35 ja takana 9" leveät ET 30

pienestä sen on välillä kiinni :roll: sentti pois leveydestä ja 5 profiilista, niin tilanne on aivan erilainen :shock: kaarimankelointia en vielään joutunut tekemään, ihan pärjäs 5 kilon lekalla :twisted: kauniithan ne kaaret ei ole, mutta täyttävät lain kirjaimen... huomenna ptäis käydä vielä muutoskatsastamassa nuo renkaat, niin olis oikein virallisetkin...

mutta sitten se suurin uutinen/hämmästys, ajettavuus parani huomattavasti talvirenkaisiin nähden, vaikka nuo onkin jo aika matalat ja leveät kumit... ei puolla kumpaankaan suuntaan ja uria ei edes huomaa maantiellä :shock: itse varauduin siihen, että melkoinen uratutka tuosta tulee, mutta se pitää vain kärsiä... tais se harjanvarren ja rullamitan kanssa tehty 4 pyöräsuuntaus onnistua aika hyvin talvella 8)
Viimeksi muokannut napa, Su 06.06.2010 01:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

195/65/15 kitkat -> 205/40/17 nangkang ja ajotuntuma parani huomattavasti, uratutkauskin väheni 8)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nyt ehdin jo hieman tutkia ostoksiakin, eli niitä renkaita... aika pyöreä olkapää niissä näyttää olevan, eli ei ne saiskaan olla mitkään uratutkat :roll:

silti tuo oma w124 yllätti ajettavuudellaan, en olis uskonut, että nyt kun auto on yli 20 vuotta vanha ja siihen laittaa "ylileveät ja matalat" renkaat, niin se on parempi ajaa, kuin vastaavat w124 koppaiset silloin -90 luvun alussa, joilla oli ajettu 400 000 km vähemmän :?

jopa työmaan w211 "häviää" tuolle alustan osalta, kun siinä on 245/45 17 renkaat :shock: se hakee ja seilaa ihan kiitettävästi, nyt siihen onkin päätetty laittaa 215 tai 225/55 17 renkaat (jotain kapeaa ja korkeaa kuitenkin, joissa kantavuus vielä riittää ja mahtuvat pyörimään), että sillä viitsii ajaa :D

renkaiden hinta oli "halvinta mitä liikkeestä löytyy", eturenkaat on jotku marshall merkkiset ja takana vissiin nexen 3000 tai jotain... 400 € nuo oli yhteensä :roll:

tiedä sitten vaikuttaako tuo mun korotettu alusta kuinka paljon parantavasti siihen ajettavuuteen, reilu 15 senttiä näyttää olevan esim. takarenkaasta kaareen :P edessä jää n. 5 senttiin... pitääkin käydä nappaamassa kuva, on se niin räyhäkkään näköinen...

edit: ei tuolla pimeessä enää mitään kuvia saanut otettua, mutta laitetaan nyt tämä vähiten epäonnistunut... http://jysal.pp.fi/mersu/300E/300E%2018.jpg kottikärryn pyöriltähän nuo 18" tuolla alla näyttää, kun niille piti tuollaiset nahkat vetää päälle :cry: ne 45 profiilin kumit oli paljon muhkeamman näköiset, mutta ne olis tosiaan vaatineet liikaa muutoksia etupäähän, että olis tunnissa homman hoidellut... nyt siis vain tarkoitus saada nuo renkaat leimattua, että saa rauhassa keskittyä tekniikan päivittämiseen, takakaaret teen uudet, kun on paremmin aikaa, vaikka hyvin nuo 15 minuutissa muotoillut "500E tyyppiset" levitykset tuohon koriin muuten istuu, taidan pitäytyä tuossa tyylissä, mutta fisummin toteutettuna vain :idea:

madaltamaan en ala, sitten en pääsisi kulkemaan tuolla töissä, nytkin on ihan kintaalla, että pääsee kulkemaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

eli vanteet edes 8,5 215/35/18 ja takana 10 255/35/18
olisko 60/40 alustasarja ja ykkösen joustinkumit hyvät eteen?, onkos takana sama joustinkumi härpäke?.. w124..
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Mites satalankkuun mahtuis 18" ET34 ja nakkeina 245/40 ?

Näyttäis ainaki coupeen mahtuvan kohtuu "hyvin". Mitenhän sitten ko auto kuitenki lasketaan aika matalaksi, niin kuinkahan käy :?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ainaki edessä varma fail :D
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

epk kirjoitti:ainaki edessä varma fail :D
No sitä meikäki sille on sanonu, mutta tivaa ja näytti kuvaa ettei se nyt niin paha ole edessäkään.. jokatapauksessa ajattelin ostaa sinne kapeammat kumit :)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:ainaki edessä varma fail :D
miten niin :shock: mulla on 235/40 18" ET 35 vanteilla edessä ja leveyden puolesta olis mennyt vaikka 255 kumi, jos olis mankeloinut kaaria, niin ehkä jopa 275 eteen leveyden puolesta :P... mutta takarenkaita olis ollut hankalampi löytää samalle halkaisijalle, jotka olis kuitenkin leveämmät, kuin eturenkaat :roll: nuo 265 takarenkaat taas ei sovi eteen, kun ottaa iskariin vanne (9x18" ET30)

mulla oli hetken ne 245/45 edessä, mutta niiden ongelma oli muualla, kuin leveydessä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Matalaan on ihan turha yrittää 245/40/18 rengasta, 225/40 jo hieman liian iso.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

AM kirjoitti:Matalaan on ihan turha yrittää 245/40/18 rengasta, 225/40 jo hieman liian iso.
jep, jos matala, ni sitte vaikka 215/45. mulla on 225/45/17 ja se mahtuu jos sattuu olemaan pyöreäolkainen rengasmalli. Nykyiset kesärenkaat ei sitä ole ja raapii :roll:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

eli vanteet edes 8,5 215/35/18 ja takana 10 255/35/18
olisko 60/40 alustasarja ja ykkösen joustinkumit hyvät eteen?, onkos takana sama joustinkumi härpäke?.. w124..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

edessä ja takana on omat kuminsa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13614
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä nyt kesä 2010 look: R129 vanteet. Gummeina on muuten Good Year Vector 215/55R16 M+S V-luokan renkaat, pintaa 6 mm, paistettu syksyllä 06. On muuten perkaleen hyvät ajossa; hiljaiset ja suuntavakaat. Kuviokin on kuin pohjolan kesärenkaissa :wink: .

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Joni93
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 14.02.2010 23:33

Viesti Kirjoittaja Joni93 »

Mahtuuko 124 koppasen mersun alla pyörimään 19" vanteet?
leveyttä en nyt just muista mut renkaat tällä hetkellä 245/35 ja vanteiden et 30?
vakio alusta täl hetkel mut tulee varmaan joku -45mm?
mahtuuko mitenkään alle?
sami.salmela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 10.09.2009 13:01
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sami.salmela »

Nyt ei käsitä.Monella on 9" et30-35 takana ja toimii.Itse koitin tänään 9" et 44 taakse,niin tulee n.sentin yli kaaresta.Miten tämä mahdollista?Autona E320.


-sami-
MB E320 w124
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

laskitko auton maahan ja ajoitko koeajolenkin? käytännössähän se levittää yhtä paljo ulospäin kuin karran 15 reikäset mitä on tuossa edellä kuvattu. eli ne levittää vain sisään.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
sami.salmela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 10.09.2009 13:01
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sami.salmela »

Eipä tullut laskettua ihan maahan asti,koska näytti sen verran hurjalta.Täytyypi huomenna vielä koittaa uudemman kerran.

-sami-
MB E320 w124
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nonni.. siinäpä se syy.. mersu näyttää hurjalta ilmaan nostettuna jopa vakiovanteilla.

ei pitäs työtä jättää ikinä kesken... mul pistää viel 6mm enemmä ulos eikä raavi

takana tarkalleen 15mm kaaresta ulkona ja edessä 21mm... eli pitää laittaa taakse viel 10mm spacer välii että saa sopivasti ulos...
Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin