no nyt on "isot jarrut" kiinni

ei noissa nyt oikeasti ollutkaan paljon työtä, kun vain sai ne navat ensin sorvautettua oikean kokoisiksi, eli aika lailla "plug and play" mallia nuo skodan jarrut mersuun loppujen lopuksi on
alla on muutama kuva jarruista... toisessa kuvassa yritin kuvata sitä jarrulevyn ja alapallon välystä, mutta aika suttuinen tuosta kuvasta tuli, kuten muistakin, kun oli vain kännykkä mukana

välys on kuitenkin n. 4-6 mm luokkaa (2 kpl n. 3 mm prikkaa on satulan kiinnityksen välissä, yhteensä siis 6 mm on satula ulompana, kuin mersun omalla levyllä), eli mersun omalla levyllä se hankais raakasti alapalloon... ja se yksi ihme kuva (viides) on otettu näyttämään tilannetta vanteen sisältä katsottuna
satulan sisältä hioin pois sen pienen portaan tuosta jarrulevyn jäähdytysripojen kohdalta, niin ei tarvinnut pelata aivan millilleen satulan etäisyyden kanssa, paljoa siihen ei nytkään jäänyt pelivaraa, kun tuo skodan levy taitaa olla milliä paksumpi, kuin mersun vastaava, vaikka nimellismitta molemmilla paksuudessa onkin 25 mm, koska myös jarrupaloista joutui viilaamaan n. 1 mm pois kitkapintaa, että ne alkoi sopimaan paikalleen...
jarrulevyn lukitsin napaan kiinni yhdellä 5 mm putkisokalla, että se ei pääse pyörähtämään vanteen asennuksen aikana, sitä 6 mm pientä pulttia en alkanut enää sovittamaan...
peltivanteetkin sopii näiden jarrujen kanssa, ainakin nuo 7.5 x 16" ET 41 malliset ja laitan ne talvivanteiksi...
ne skodan 345 mm jarrut voi myös unohtaa, koska ne on 30 mm paksut, ainakin näille samoille satuloille
napaan sopii vielä mersun omakin jarrulevy, eli mitään peruuttamatonta muutosta ei ole tarvinnut tehdä...
loppu kommenttina vois todeta, että jos on halua säästää useita satasia alatukivarsien hinnassa, niin nämä skodan jarrut on yksi hyvä vaihtoehto jarrupäivitystä tekevälle tai jos pitäis se kallis alatukivarsi vaihtaa uuteen, skodan jarrulevyä käyttämällä voi vaihtaa sen normaalin alatukivarren
edit: tarkennettu mittoja ja lisätty tietoja ja lisätty puuttuvat k kirjaimet...
