300CE-24 oli oikein väsynyt aamulla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vassor99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 22.05.2007 08:43
Paikkakunta: Vaasa

300CE-24 oli oikein väsynyt aamulla

Viesti Kirjoittaja vassor99 »

Ajoin aamulla coupe:lla töihin kuin yhtäkkiä huomasin että kick down ei toiminut ollenkaan ja auto oli muuten todella väsynyt. Aina kuin yritin painaa kaasua niin ei jaksanut mitään, hitaasti sain nopesus nostettu 100km/h, silloin kaikki oli "normaali", liikennevaloista taas sama juttu, kävin hieman epätasaisesti, sammui pari kertaa jopa (kuin painoi kaasua).
Pääsin sivuun ja annoin siellä kunnolla kaasua, ja yllätys, auto oli taas normaali ja matka jatkoi ilman lisäongelmia.
Eli mitä tuli tai mitä on tulossa?
Toinen juttu on coupe:n vyö-ojentajan kytkin (joka käskee sen mennä taakse uudestaan), missä löydän tämä kytkin? Vyö on nyt jäänyt ulko asennossa.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

olisko toinen bensapumppu mennyt hetkeksi lakkoon :roll: oma 12 venttiilinen 300E oirehti samaan tyylliin muutama päivä sitten ja päättelin toisen bensapumpun aloittaneen työnseisauksen... täytyy erottaa se ja palkata sellainen tilalle, jota kiinnostaa se työ mihin on palkattukin :twisted:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mul on turvavyö jääny ulos 2 kertaa ja olen vaan painanu sen takas kädellä, ni on alkanu taas toimimaan ku käyttää virrat pois.

mulla myös sammahteli auto tolleen samalla tavalla muutama vuos sitte kun olin sen just ostanut. syy oli kait se että se oli seisonut kaupan pihalla vuoden käyttämättä. oireet katosi itsekseen.

samoten viallinen virranjakajan kansi ja pyörijä voi oireilla tuollatavalla :roll:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Rajat on siellä ojentajan vieressä ovipahvin alla.
vassor99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 22.05.2007 08:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja vassor99 »

Uskon että Napan teoria voi olla oikein tai ainakin lähellä.
Sai tarpeeksi bensaa vähällä kaasulla mutta ei riittänyt sen enempään. Toinen juttu voisi olla polttoainesuodatin, kuinka usein sen pitäisi vaihtaa?
(ajettu 154tkm)
Onko pumput ja suodatin edelleen vasen takarenkaan edessä?
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Täällä samaa vikaa tänään.. Sama tapahtui myös joskus viime syksynä.. Minunkin pirssi seisoi viime keväänä aikas kauan, tarkkaa aikaa en tiedä mutta useita kuukausia.. Oli nuhanen aluksi, mutta elpyi sitten, syksyllä teki kerran ja nyt taas..
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

vassor99 kirjoitti: Onko pumput ja suodatin edelleen vasen takarenkaan edessä?
kyllä... mutta suodatin tuskin menee hetkellisesti niin tukkoon, että meno hyytyy totaalisesti ja "aukeais" sitten taas kuntoon :roll: tuo pitkä seisonta-aika voi myös saada pumput hetkellisesti huilamaan, mutta jos niissä on hiilet ja muut vielä kunnossa, niin tuon ei pitäis toistua jatkuvassa ajossa...

omassa on pumput jo tod.näk. finaalissa, kun mittarissa on 522 000 km ja jos ne on alkuperäiset pumput, niin eiköhän niiden elinkaari ole päätösessä :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla ne pumput oireili seisonnan jälkee 2-3kk/5000km ajan, ja ku muistelen tarkemmin, niin kävi useammin ku kahdesti. sen jälkee ajettu 55tkm lisää ilman ko. oireita.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Tässä vähän mietiskellyt.. Itelläkin alkaa olemaan 500tkm lähellä.. Kunnon kiihdytyksissä jää välillä miettimään ja sitten saattaa nykästä kunnolla tai vetää vähän heikosti loppuun asti, joskus taas vetää hyvin alusta loppuun.. Olisikohan lie nuo hiilet loppumassa toisesta pumpusta?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Ari89 kirjoitti:Tässä vähän mietiskellyt.. Itelläkin alkaa olemaan 500tkm lähellä.. Kunnon kiihdytyksissä jää välillä miettimään ja sitten saattaa nykästä kunnolla tai vetää vähän heikosti loppuun asti, joskus taas vetää hyvin alusta loppuun.. Olisikohan lie nuo hiilet loppumassa toisesta pumpusta?
samaa oiretta on mullakin, eli n. 2 sek. turboviive, vaikka ei ole vielä turboakaan :D pumppujen viaksi tuota olen itse ainakin laitellut :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ainakin jos pumppu alkaa pitämään normaali suurempaa ääntä niin loppu häämöttää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Pitää vissiin vähän kuunnella mitä sieltä kuuluu.. Ihmeen kauan ne vaan kestää, koska oireita on ollut ainakin vuoden, miten lie sitten edellisillä omistajilla..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mun w201 huusi pumppu kun sen ostin 2006. viimeviikolla ku näin sen auton kaupan pihal, ni sama huuto oli edelleen. ja minä ajelin sillä pari vuotta/40tkm.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
vassor99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 22.05.2007 08:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja vassor99 »

Akun takana löytyy 2kpl bokseja, MAS ja HGS, niiden päällä on
on-off kytkin? (I tai 0).
Mitä nämä ovat? En ole koskaan nähnyt ennen.
En edes löytänyt se vakio kick-down rele joka pitäisi olla siellä.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

vassor99 kirjoitti:Akun takana löytyy 2kpl bokseja, MAS ja HGS, niiden päällä on
on-off kytkin? (I tai 0).
Mitä nämä ovat? En ole koskaan nähnyt ennen.
En edes löytänyt se vakio kick-down rele joka pitäisi olla siellä.
Nolla ja ykkönen meinaa sitä että onko se boksi kiinni vai ei.
Nolla = boxin voi nappasta irti.
Ykkönen = että se boksi on paikallaa.

Se on vaan sellanen "klipsi" millä se lähtee irti.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Lemmy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 05.04.2010 18:37

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Ei liity varsinaisesti ylläolevaan, mutta jos jollain on ideaa niin kertokaa ihmeessä. Omassa 300ce24 on tehot lähtenyt aivan täysin karkuun. Voisi luulla 1.6 bensaksi.
Lisäksi kylmänäkäynnistyksessä saa sahata useamman sekunnin että lähtee käyntiin. Kuumana kun käynnistää niin lähtee samantien käyntiin, mutta saattaa sammua heti sekunnin päästä jos ei paina kaasua juuri sopivasti.
Vaihdettuna on viimeaikoina bensa- ja ilmansuodatin, tulpat, virranjakajan kansi tarkistettu ja putsattu.
Sellaisen havainnon tein, että ilmanputsarin alla oleva "lautanen" liikkuu tosi nihkeästi. Kun sen painaa pohjaan niin tulee ylös mutta kovin hitaasti. Mihin tuo vaikuttaa ja pystyykö remppaamaan itse?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Lemmy kirjoitti:Ei liity varsinaisesti ylläolevaan, mutta jos jollain on ideaa niin kertokaa ihmeessä. Omassa 300ce24 on tehot lähtenyt aivan täysin karkuun. Voisi luulla 1.6 bensaksi.
Lisäksi kylmänäkäynnistyksessä saa sahata useamman sekunnin että lähtee käyntiin. Kuumana kun käynnistää niin lähtee samantien käyntiin, mutta saattaa sammua heti sekunnin päästä jos ei paina kaasua juuri sopivasti.
Vaihdettuna on viimeaikoina bensa- ja ilmansuodatin, tulpat, virranjakajan kansi tarkistettu ja putsattu.
Sellaisen havainnon tein, että ilmanputsarin alla oleva "lautanen" liikkuu tosi nihkeästi. Kun sen painaa pohjaan niin tulee ylös mutta kovin hitaasti. Mihin tuo vaikuttaa ja pystyykö remppaamaan itse?
Se lautanen tuntuis toimivan normaalisti eli se on kunnossa.
Käynnistykseen kylmänä voisi olla vikana joko yj-rele tai oisko jopa bensan paineissa häikkää.
Vika voisi olla myös sähköisellä ruiskun puolella eli nyt se toimis mekaanisella puolella ja siksi tehot ovat pudonneet.
Syitä tähän olisivat: lambda,lämpöanturi.kaasuläppäanturi,itse ecu,....
Tinaisin ehkä kuitenkin sinuna bensa ja yj-rele uudelleen ja lähdetään siitä liikkeelle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin