300CE-24 oli oikein väsynyt aamulla
300CE-24 oli oikein väsynyt aamulla
Ajoin aamulla coupe:lla töihin kuin yhtäkkiä huomasin että kick down ei toiminut ollenkaan ja auto oli muuten todella väsynyt. Aina kuin yritin painaa kaasua niin ei jaksanut mitään, hitaasti sain nopesus nostettu 100km/h, silloin kaikki oli "normaali", liikennevaloista taas sama juttu, kävin hieman epätasaisesti, sammui pari kertaa jopa (kuin painoi kaasua).
Pääsin sivuun ja annoin siellä kunnolla kaasua, ja yllätys, auto oli taas normaali ja matka jatkoi ilman lisäongelmia.
Eli mitä tuli tai mitä on tulossa?
Toinen juttu on coupe:n vyö-ojentajan kytkin (joka käskee sen mennä taakse uudestaan), missä löydän tämä kytkin? Vyö on nyt jäänyt ulko asennossa.
Pääsin sivuun ja annoin siellä kunnolla kaasua, ja yllätys, auto oli taas normaali ja matka jatkoi ilman lisäongelmia.
Eli mitä tuli tai mitä on tulossa?
Toinen juttu on coupe:n vyö-ojentajan kytkin (joka käskee sen mennä taakse uudestaan), missä löydän tämä kytkin? Vyö on nyt jäänyt ulko asennossa.
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
olisko toinen bensapumppu mennyt hetkeksi lakkoon
oma 12 venttiilinen 300E oirehti samaan tyylliin muutama päivä sitten ja päättelin toisen bensapumpun aloittaneen työnseisauksen... täytyy erottaa se ja palkata sellainen tilalle, jota kiinnostaa se työ mihin on palkattukin 


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mul on turvavyö jääny ulos 2 kertaa ja olen vaan painanu sen takas kädellä, ni on alkanu taas toimimaan ku käyttää virrat pois.
mulla myös sammahteli auto tolleen samalla tavalla muutama vuos sitte kun olin sen just ostanut. syy oli kait se että se oli seisonut kaupan pihalla vuoden käyttämättä. oireet katosi itsekseen.
samoten viallinen virranjakajan kansi ja pyörijä voi oireilla tuollatavalla
mulla myös sammahteli auto tolleen samalla tavalla muutama vuos sitte kun olin sen just ostanut. syy oli kait se että se oli seisonut kaupan pihalla vuoden käyttämättä. oireet katosi itsekseen.
samoten viallinen virranjakajan kansi ja pyörijä voi oireilla tuollatavalla

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Uskon että Napan teoria voi olla oikein tai ainakin lähellä.
Sai tarpeeksi bensaa vähällä kaasulla mutta ei riittänyt sen enempään. Toinen juttu voisi olla polttoainesuodatin, kuinka usein sen pitäisi vaihtaa?
(ajettu 154tkm)
Onko pumput ja suodatin edelleen vasen takarenkaan edessä?
Sai tarpeeksi bensaa vähällä kaasulla mutta ei riittänyt sen enempään. Toinen juttu voisi olla polttoainesuodatin, kuinka usein sen pitäisi vaihtaa?
(ajettu 154tkm)
Onko pumput ja suodatin edelleen vasen takarenkaan edessä?
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
kyllä... mutta suodatin tuskin menee hetkellisesti niin tukkoon, että meno hyytyy totaalisesti ja "aukeais" sitten taas kuntoonvassor99 kirjoitti: Onko pumput ja suodatin edelleen vasen takarenkaan edessä?

omassa on pumput jo tod.näk. finaalissa, kun mittarissa on 522 000 km ja jos ne on alkuperäiset pumput, niin eiköhän niiden elinkaari ole päätösessä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
samaa oiretta on mullakin, eli n. 2 sek. turboviive, vaikka ei ole vielä turboakaanAri89 kirjoitti:Tässä vähän mietiskellyt.. Itelläkin alkaa olemaan 500tkm lähellä.. Kunnon kiihdytyksissä jää välillä miettimään ja sitten saattaa nykästä kunnolla tai vetää vähän heikosti loppuun asti, joskus taas vetää hyvin alusta loppuun.. Olisikohan lie nuo hiilet loppumassa toisesta pumpusta?


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Nolla ja ykkönen meinaa sitä että onko se boksi kiinni vai ei.vassor99 kirjoitti:Akun takana löytyy 2kpl bokseja, MAS ja HGS, niiden päällä on
on-off kytkin? (I tai 0).
Mitä nämä ovat? En ole koskaan nähnyt ennen.
En edes löytänyt se vakio kick-down rele joka pitäisi olla siellä.
Nolla = boxin voi nappasta irti.
Ykkönen = että se boksi on paikallaa.
Se on vaan sellanen "klipsi" millä se lähtee irti.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ei liity varsinaisesti ylläolevaan, mutta jos jollain on ideaa niin kertokaa ihmeessä. Omassa 300ce24 on tehot lähtenyt aivan täysin karkuun. Voisi luulla 1.6 bensaksi.
Lisäksi kylmänäkäynnistyksessä saa sahata useamman sekunnin että lähtee käyntiin. Kuumana kun käynnistää niin lähtee samantien käyntiin, mutta saattaa sammua heti sekunnin päästä jos ei paina kaasua juuri sopivasti.
Vaihdettuna on viimeaikoina bensa- ja ilmansuodatin, tulpat, virranjakajan kansi tarkistettu ja putsattu.
Sellaisen havainnon tein, että ilmanputsarin alla oleva "lautanen" liikkuu tosi nihkeästi. Kun sen painaa pohjaan niin tulee ylös mutta kovin hitaasti. Mihin tuo vaikuttaa ja pystyykö remppaamaan itse?
Lisäksi kylmänäkäynnistyksessä saa sahata useamman sekunnin että lähtee käyntiin. Kuumana kun käynnistää niin lähtee samantien käyntiin, mutta saattaa sammua heti sekunnin päästä jos ei paina kaasua juuri sopivasti.
Vaihdettuna on viimeaikoina bensa- ja ilmansuodatin, tulpat, virranjakajan kansi tarkistettu ja putsattu.
Sellaisen havainnon tein, että ilmanputsarin alla oleva "lautanen" liikkuu tosi nihkeästi. Kun sen painaa pohjaan niin tulee ylös mutta kovin hitaasti. Mihin tuo vaikuttaa ja pystyykö remppaamaan itse?
Se lautanen tuntuis toimivan normaalisti eli se on kunnossa.Lemmy kirjoitti:Ei liity varsinaisesti ylläolevaan, mutta jos jollain on ideaa niin kertokaa ihmeessä. Omassa 300ce24 on tehot lähtenyt aivan täysin karkuun. Voisi luulla 1.6 bensaksi.
Lisäksi kylmänäkäynnistyksessä saa sahata useamman sekunnin että lähtee käyntiin. Kuumana kun käynnistää niin lähtee samantien käyntiin, mutta saattaa sammua heti sekunnin päästä jos ei paina kaasua juuri sopivasti.
Vaihdettuna on viimeaikoina bensa- ja ilmansuodatin, tulpat, virranjakajan kansi tarkistettu ja putsattu.
Sellaisen havainnon tein, että ilmanputsarin alla oleva "lautanen" liikkuu tosi nihkeästi. Kun sen painaa pohjaan niin tulee ylös mutta kovin hitaasti. Mihin tuo vaikuttaa ja pystyykö remppaamaan itse?
Käynnistykseen kylmänä voisi olla vikana joko yj-rele tai oisko jopa bensan paineissa häikkää.
Vika voisi olla myös sähköisellä ruiskun puolella eli nyt se toimis mekaanisella puolella ja siksi tehot ovat pudonneet.
Syitä tähän olisivat: lambda,lämpöanturi.kaasuläppäanturi,itse ecu,....
Tinaisin ehkä kuitenkin sinuna bensa ja yj-rele uudelleen ja lähdetään siitä liikkeelle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-