Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Ti 01.06.2010 13:15
laineracing kirjoitti: onko mikä aski tossa? ja onko muuten vakio siirtopumppu vai jotain parempaa jo sen tilalle? kykeneekö se vakio siirtopumppu mihin touhuihin?
tremec tko 600. vakio siirtopumppu, aattelin että jos laittais vaikka sähkösen pumpun ennen vakio siirtopumppua, jospa se auttais siihen yläkierroksilla puutumiseen?? niin ainaki yks arveli.. (?)
laineracing
Mersumies
Viestit: 2687 Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja laineracing » Ti 01.06.2010 15:34
pistä semmonen kunnollinen Fass siirtopumppu. kaverilla on semmonen 606+hx55+eaton setupissa kaverina eikä pitäs olla ongelmia siirto määrissä....
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Viestit: 246 Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja
Viesti
Kirjoittaja Nuottajärvi » Ti 01.06.2010 17:24
Uskallakko heittää arviota paljoko sulla on uponnu koneeseen rahaa? tuli nii kovat himot nyt ton koneen hankkimiseen, tosin korina farmari omega
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Ti 01.06.2010 17:46
Nuottajärvi kirjoitti: Uskallakko heittää arviota paljoko sulla on uponnu koneeseen rahaa? tuli nii kovat himot nyt ton koneen hankkimiseen, tosin korina farmari omega
empä oo laskeskellu, enkä tohi ees arvailla
mutta eihän tuohon paljoa mee, pumppu, turbo, cooleri, pakosarja, siinäpä ne kalleimmat.
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Viestit: 246 Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja
Viesti
Kirjoittaja Nuottajärvi » Ti 01.06.2010 21:51
Mitäs tollanen vakiokone+hyvä loota siihen kustantaa, pihalla olis yks farkku b omega, johon vois pikkuhiljaa suunnitella jotain kivaa ja diesel mylly se olla pitää, niitäkun ei tuola radalla sun lisäks oikee muita ole
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
nj^
Mersumies
Viestit: 1814 Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja nj^ » Ti 01.06.2010 23:21
jos oikee drifteriä rupeet rakentaan niin ehdottomasti om606
Nuo tremekit ei nyt ihan mitään ilmasia ole, mutta niissä joissakin omegoissa oli niitä kestäviä getraggejakin.
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » Ti 01.06.2010 23:40
Jos Tremecisä ei mee pykälä silimää, nii siirtäjä rikottu siitä jo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Ke 02.06.2010 01:05
jeemu kirjoitti: Jos Tremecisä ei mee pykälä silimää, nii siirtäjä rikottu siitä jo.
on pro 5.0 shortshfteri.
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » Ke 02.06.2010 01:18
linttaracing kirjoitti: jeemu kirjoitti: Jos Tremecisä ei mee pykälä silimää, nii siirtäjä rikottu siitä jo.
on pro 5.0 shortshfteri.
Oliko loota uus? Shifteri oikein sääjetty?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Ke 02.06.2010 21:14
jeemu kirjoitti: linttaracing kirjoitti: jeemu kirjoitti: Jos Tremecisä ei mee pykälä silimää, nii siirtäjä rikottu siitä jo.
on pro 5.0 shortshfteri.
Oliko loota uus? Shifteri oikein sääjetty?
ei ollu uus, eikä tietoo onko shifteri oikeen sääjetty.
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Ti 08.06.2010 14:06
eli nyt ois ariston takakelkka paikalla. vieläkö jonku väliaikasen laatikon keksis.. voiskohan tuommonen 200d:n 4-v kestää, ainakaan 5-v ei kestä, mutta kyllä viime kaudella ajaoin muutaman kisan 4-pykälisellä..??
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » Ti 08.06.2010 15:24
linttaracing kirjoitti: 200d:n 4-v kestää, ainakaan 5-v ei kestä
Ei kestä. Porsii kaasulla välittömästi, saati ku rytkii.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
nj^
Mersumies
Viestit: 1814 Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja nj^ » Ti 08.06.2010 15:31
jossakin superissa (toki joutuu aivan erilaiselle rasitukselle kuin tämä) oli 280S:n laatikko, kesti kuulemma ainakin 450hp tehot
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Ti 08.06.2010 20:34
jeemu kirjoitti: linttaracing kirjoitti: 200d:n 4-v kestää, ainakaan 5-v ei kestä
Ei kestä. Porsii kaasulla välittömästi, saati ku rytkii.
mikä vaihde ei kestä? vai ei mikään?
laineracing
Mersumies
Viestit: 2687 Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja laineracing » Ti 08.06.2010 21:18
linttaracing kirjoitti: jeemu kirjoitti: linttaracing kirjoitti: 200d:n 4-v kestää, ainakaan 5-v ei kestä
Ei kestä. Porsii kaasulla välittömästi, saati ku rytkii.
mikä vaihde ei kestä? vai ei mikään?
ainakin kaverin 2L bensaturbossa meni kakkosta ja kolmosta paskaks.
tdt leka
Mersumies
Viestit: 597 Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tdt leka » Ti 08.06.2010 22:38
jep, 3 ei kestä.kokemusta on
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » Ti 08.06.2010 23:06
4:stä lootasta mulla meni 3vaihe. Mullaha noi särky tolla pikkumoottorilla jotenka ei ne kestä sulla senkää vertaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Ti 08.06.2010 23:29
tutkittiin nuita laatikoita ja todettiin että ei se 4-v kestä. 300d:n 5-v vois kestää, eli 126 alkunen ei 124 alkunen, joka on ainaki 250d:ssä. mutta taidampa laittaa getragin väliaikaisesti.
MatKa
Vakiokalustoa
Viestit: 350 Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa
Viesti
Kirjoittaja MatKa » Ti 08.06.2010 23:54
Ei se 4-v kestä, kun mulla meni 200d:ssäkin kolmoselta siliäksi rattaat. Ei toki kaasulla vaan vaihtaessa.
S210 220 CDI A -02
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Pe 11.06.2010 01:46
getrakki paikallaan Kiitos Eskolle!
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » Pe 11.06.2010 02:06
Minkäslainen kytkin täsä ny olikaa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Su 13.06.2010 21:52
linttaracing kirjoitti: getrakki paikallaan Kiitos Eskolle!
Ja getarkki hajos.
Toimihan se aaaivan liian hyvin. nelonen päällä mutkaan ja kun lämä lattiaan, ku piti puskee mutkasta ulos, niin PAM. eikä hajonnu vaihtaessa eikä kytkinpotkulla, eli ei se getrakki kestä.
onhan tää halapa harrastus, voi herranen aika.
3-levynen quarter masteri
Morguz
Sisäänajossa
Viestit: 15 Liittynyt: Ma 22.02.2010 01:57
Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja Morguz » Su 13.06.2010 22:38
Mikähänlie aski kestää sit tuon motin jatkeena? Taitaa hinnat nousta jo mukavasti jos semmosen haluaa (?)
Mikäs puhallin tossa muuten on?
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » Ma 14.06.2010 01:01
Aika palijoha getrakilla on revitty vartilla slikseilläki. Ei sitte kestä katurattailla rajalla.
Täytyy virittää sitä konetta että pyörii ne rattaat eikä meinaa
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Ma 14.06.2010 15:21
Morguz kirjoitti: Mikähänlie aski kestää sit tuon motin jatkeena? Taitaa hinnat nousta jo mukavasti jos semmosen haluaa (?)
Mikäs puhallin tossa muuten on?
gt42
sata90dee
Vakiokalustoa
Viestit: 199 Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva
Viesti
Kirjoittaja sata90dee » Ma 14.06.2010 18:00
linttaracing kirjoitti:
3-levynen quarter masteri
kannattais varmaan harkita 240mm racea jos kestäis laatikkoki paremmin , tuntuu nimittäin pitävän aika lailla hyvin
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Ma 14.06.2010 20:39
sata90dee kirjoitti: linttaracing kirjoitti:
3-levynen quarter masteri
kannattais varmaan harkita 240mm racea jos kestäis laatikkoki paremmin , tuntuu nimittäin pitävän aika lailla hyvin
totta.
jeemu
Mersumies
Viestit: 1075 Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeemu » Ma 14.06.2010 22:30
sata90dee kirjoitti: linttaracing kirjoitti:
3-levynen quarter masteri
kannattais varmaan harkita 240mm racea jos kestäis laatikkoki paremmin , tuntuu nimittäin pitävän aika lailla hyvin
Liian tiukalla kytkimellä saa kyllä heleposti paikkoja hajalle. Käypi muute kammen päittäislaakereijenki päälle.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
sata90dee
Vakiokalustoa
Viestit: 199 Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva
Viesti
Kirjoittaja sata90dee » Ma 14.06.2010 22:35
jeemu kirjoitti: Käypi muute kammen päittäislaakereijenki päälle.
joo oon koittanu kans olla pitämättä kytkintä turhaa pohjassa.
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
linttaracing
Mersumies
Viestit: 622 Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja linttaracing » Ti 15.06.2010 09:38
Raision katuradalta... kuvassa näkyvät ulommaiset jäljet on w202 v8 mersun, joka ajautu vähän liian ulos ja romuttu pahasti. Ite en ainakaan tohtinu enää ajaa tuolla, aivan hullu rata.. vauhdit nousi aaaivan liikaa..