300CE-24(-91) "projektiko? "

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

300CE-24(-91) "projektiko? "

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Eli siis tervehdykseni nyt foorumilaisille vielä tätäkin kautta! Innostuin taas vähän touhuamaan noiden autojen kanssa kun vierähti useampi vuosi nuiden 2- pyöräisten parissa ja toki aikaa vieläkin menee niiden matkassa :wink: Juu mut siis tarkoitukseni olisi tänne kirjoitella touhuamisiani aina välillä ja laitellla kysymyksiä kun niitä tulee, autojen kanssa kun niitä taitaa mulle tulla aikas paljonkin ;) Mut mites se menikään, kysyvä ei tieltä eksy vai miten se nyt menikään :roll:

Juu siis auto josta tänne ajattelin jotain laitella on MB 300CE-24(-91), auton ostin vissiin joskus 6-7v sitten ja se on ollut kesä-autona minulla, edellinen omistaja sen toi saksasta tuliaisina itselleen! Joitain pieniä vikoja autossa on ollut ja kykyni mukaan niitä olen koittanut korjailla aina välillä :roll: Foorumilta olen saanut paljon apua ja säästänyt olen todella paljon viisaiden harrastajien ansiosta, eli kiitos siitäkin vielä kaikille :D

Nyt autoni on ollut käytöstä poissa muutaman vuoden ja tuossa muutama viikko sitten sen herättelin henkiin talviunilta :roll: Foorumia selaillessa innostuin taas autoilusta siinä määrin että ajattelin alkaa autoa taas vähän "tuunailemaan" tai rakentelemaan! Juu ja siis osa syynä oli tietty sekin että kävin ajamassa autolla pienen pätkän ja se oli aivan JUMALAISTA :lol: Olin jo jopa myymässä autoa mutta onneksi mieli muuttui :twisted: No niin, eli nyt on tämä aihe alotettu ja toivon mukaan tänne saadaa paljon keskustelua aikaan?! Tarkoitus on siis että laittelen tänne kuvia autosta ja siitä mitä milloinkin olen autoon tehnyt tai mitä on suunnitelmissa milloinkin tehdä! Niin ja tietenkin niitä tyhmiä kysymyksiä kun en tiedä suoraan sanottuna näistä autoista juuri mitään......
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Kuva


Eli tämä on nytten testaus kun mun kuvaboxi päätti päivittää itsensä enkä tiedä yhtään että osaanko tätä käyttää :roll:

Tässä on kuva autostani jonka vanteita olen päivittänyt jo vuosia sitten, nyt vaan tuntuu siltä että pitäisi saada isompaa vannetta alle eli noi menee varmaan jossain vaiheessa kiertoon sitten!
Autossa olisi huomenna katsastus edessä että huomenna näkee sitten miten äijän käy!? Umpion purin tuossa viime viikonloppuna kun sielä oli kosteutta niin paljon. Oli liimaus lähtenyt yläreunasta irti kokonaan eli eipä ole ihme että sielä oli vettä noin 0,5dl :roll: Sialla liimailin umpion kiinni kun en viitsinyt mitään ostaa uutta lasia/ muovikehystä kun hankintalistalla on kristallli umpiot=)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Kuva

Tuli sit tänään ajeltua vähän alle 400km vitolla kun kävin katsomassa E-mallin konepeltiä purkaamosta! Puhelimella soittelin purkaamoon viimeviikolla kun KL-varaosasta sanoivat että ei ole peltiä heidän kauttaan järkeä tilata kun on kuulemma ollut vähän ongelmia siitä että pellit tulevat lommoilla perille :roll: Tuuria oli kun oli just tullu purkuun -95 malllin E-sarjalainen :lol: Onhan toi aika matka hakea peltiä mut hinta oli kohdillaan ja pelti oli alkuperäinen ;) pelti oli HYVÄ!! Maski oli kiinni, tähti ja vielä äänieristekkin. Puhelimessa sovittiin hinnaksi 130€ eli ei kai paha vai? Paikanpäällä purkaamossa oli eri henkilö jonka kanssa hieroin kauppaa ja meinas tätä että kyse oli että pelkkä pelti maksaa 130€ maski 50€ yms... Mut sain mä sen sit siihen hintaa mikä puhelimessa oli sovittu kun hetki siellä vängättiin :twisted:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Siirrän tän vielä tänne, vastaus olis mukava saada tähän :roll:


Tänään koitan väkertää oman aiheen tänne Mut tämä kysymys tulee vielä tänne! Eli siis pitäisikö rekisteriotteessa lukea jos auto on vähäpäästöinen?? Mulla luki joskus mutta nyt kun jokaiseen seisontaan ja kun ottaa ajoon tulostetaan uusi rekisteriote ja ny kun huomenna on katsastus ja silmäilin tuota mun otetta niin eipäs siinä luekkaan enään että vähäpäästöinen!! Autohan on siis -91 mallia ja jos se päästöisyys on nyt kadonnu johonkin niin SAATANA JEEEEE!!! Nyt onnistuis kahden ahtimen laitto sinne vissiiin helpommin! Olisko näin että se voi tippua/ hukkua johonkin??
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei se muutu mihinkään. se on vähäpäästöinen edelleen. mutta se ei vaan lue paperissa.

mutta auto on 1991 joten kyl sä sinne voit ahtimen laittaa kuha on katti jne. käsittääkseni. eli ei se ole este, se on hidaste. 1992 vasta tulee ne isommat ongelmat.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Morguz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 22.02.2010 01:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Morguz »

hidas :D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

suosittelen silti tarkistamaan konttorilta tuon vähäpäästöisyys asian, ne kyllä näkee koneelta onko sun autos vähäpäästöinen vai ei...

käsitin, että sun autos on joskus/aikaisemmin ollut vähäpäästöisen papereissa ja se merkintä ei pitäis sieltä auton tiedoista mihinkään kadota, mitä trafilla/konttorilla on, vaikka otteessa ei enää niin lukisikaan, vai onko tähän asiaan tullut hiljattain joku muutos, mikä on jäänyt multa huomaamatta :roll: esim. että kaikki vanhemmat, kuin -92 olis nykyään ei vähäpäästöisiä tai jotain muuta tämän tapaista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

napa kirjoitti:vai onko tähän asiaan tullut hiljattain joku muutos, mikä on jäänyt multa huomaamatta :roll: esim. että kaikki vanhemmat, kuin -92 olis nykyään ei vähäpäästöisiä tai jotain muuta tämän tapaista...
Vanhan kaavan mukaan mennään muuten mut enää tuota vähäpäästöisyyttä ei merkitä erikseen otteeseen.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Miten muuten tuo E-mallin takaluukku! Onko Coupeen erikseen omansa? kun eikö tuon neliovisen luukku ole pienenpi? Kertokaapas samalla mist lähden etsimään vikaa pelkääjänpuolen turvavyön ojentimen toimintaan? Joskus muinoin se pelas aina muutaman kerran kun oli akunkenkä irti, mut nyt ei näy olevan minkäänlaista elämää koko ojentimessa :roll: Onks sille jossain joku erillinen sulake tms? Vai onko se revittävä vaan takapahvi irti ja katsottava mitä sieltä löytyy :roll: se mulla olikin poissa joitain vuosia sitten mutta enhän mä mitään sen päälle ymmärtäny, pirusti sielä oli ainakin pihoja ja laatikoita :lol: En usko että siinä voi mikään iso vika olla?? Vianhan ei tarvitse olla iso jos se on päässä :roll:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

van_gils kirjoitti:Miten muuten tuo E-mallin takaluukku! Onko Coupeen erikseen omansa? kun eikö tuon neliovisen luukku ole pienenpi?
jep, eli coupeen ei sovi sedanin luukku... mutta muistaakseni se muovinen "E-look muovin pala" kyllä sopii sitten molempien luukkuihin, jos en aivan väärin muista, ainakin jotku ruotsalaiset tuning kaupat myy sitä muovikuuppaa n. 80 €:n hintaan... ja oliko peräti niin, että coupessa se on aina muovia, oli sitten tehtaan jäljiltä tai jälkiasennus :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Muovia tietääkseen se pala on.
Niin on mullakin mutta olen yhden (kuuppa) nähnyt että se on peltiä.
Liekkö tehty ihan pellistä?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

No mä mietin viel sitä luukkua! Mulla on tuossa nyt kumminkin se tummennettu "röpelö" muovi härpäke :roll: En tiiä sille parempaa nimee, heh.. siis kun eka ajattelin että olisin hommannu japilta ne pun/valko(oliko kristalli) takavalot mut ei ne taida oikein istua sen muovi häpäkkeen kanssa kun on tasaset :( Mut vielä on kesää jäljellä ;)

Niin ja perkele kun ajattelin siirtää tuon viton vakuutukset coupeen niin miten helvatissa vaihtelen konepeltiä, lokasuojia yms muita osia kun pitää olla kumminkin kulkupeli koko ajan :roll: Ei millään raaski ilman bonuksia kupeella ajella..
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Vehol myytävä "E-palikka" paksinluukku on ainaki muovia ja joo CE:tähän ei ole edes saannu oikealla E-paksinluukulla vaa niis on tehtaan jäljiltäki ollu se perusluukku tolla muovipalikalla :wink: Sama palikka käy kyllä molemman koppasii.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

miks su lokarit pitää vaihtaa? onko ne rikki? konepellin vaihtoon menee 30min.
Manu300cea24 kirjoitti:Muovia tietääkseen se pala on.
Niin on mullakin mutta olen yhden (kuuppa) nähnyt että se on peltiä.
Liekkö tehty ihan pellistä?
se oli "Leikkaa ja hitsliimaa" periaatteel tehty.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

[quote="Sergey"]miks su lokarit pitää vaihtaa? onko ne rikki? konepellin vaihtoon menee 30min.

No ei kai pitäiskään, mut kun ajattelin että laittaisin sen turbon vai minkä niminen olikaan niin lokarin vänkärin-puolelle(missä ne ilmanotto aukot) ja sit toisella puolella on jonkinmoinen "vääntymä" niin ajattelin että vaihtaisin keulalle kaiken ja veisin sit maalarille :roll: Tota "vääntymää"" tosin ei oikein helposti edes huomaa, mut kun tahtoo niin TAHTOO 8) Siis suunnitelmat olisi kovat mut saa nähdä toteutuuko kaikki koskaan! Kyllä on harmi että se väntymä ei ole tuolla pelkääjän puolella, ei kiva vaihtaa virheetöntä lokaria, mut tätä vielä suunnittelen ja kuuntelen kyllä muiden mielipiteitä ja koitan toimia "järjellisesti" ;)

Konepeltiä ei voi vaihtaa ennen kun saan sen maalautettua ja pittää ne kristallit tilata myös, mut ku on niin kiirus ja jos huomenna menee leimasta läpi niin täytyyhän sitä vähän ajelemassa käydä :lol:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Vaihda vaan ne kaikki keulapellit ja tee muutki tuunaukset sillee et alkuperäset osat säilyy raiskaamattomin ku on noinki räpeltämätön auto. Alkaa tuoki olee kohta siinä iässä et alkuperäsyys on valttia 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mahtuuha ne turbot sinne muokkaamattakin helposti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Mulla oli jo muutamia vuosia sitten diili yhden pajan kanssa että laittaisivat ahdinta tuonne konehuoneeseen ja olisivat muutenkin rakentaneet sinne koneen! Mut sit se kaatui siihen kun olin siinä uskossa että ku on vähäpäästöinen että en saa siihen sit ikinä leimaa :roll: No mut aletaan nyt tutkimaan asioita uudestaan!
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sergey kirjoitti:miks su lokarit pitää vaihtaa? onko ne rikki? konepellin vaihtoon menee 30min.
Manu300cea24 kirjoitti:Muovia tietääkseen se pala on.
Niin on mullakin mutta olen yhden (kuuppa) nähnyt että se on peltiä.
Liekkö tehty ihan pellistä?
se oli "Leikkaa ja hitsliimaa" periaatteel tehty.
Sitä mä jo aattelin. Kun Kuuppaan ei ole sitä oikeeta peltiä ollu ees olemassa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mäkin oon miettiny vähän piristystä tohon omaan.
Kun ei ole vähäpäästönen ja jos joskus tilanne antaa perix niin ruuwihan sinne pitis saada.

Se ainakin mun mielestä on tonne pelli alle oikee.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Morguz kirjoitti:hidas :D
Sehän se on ;) Nyt yöt tältä illalta ja pitäkäähän peukkuja että leima tulee! Käsijarrua en säätäny ja päästöt vähän jännittää, pitää ajaa se tosi lämpöiseksi juuuuu....
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Nyt ne peukut sitten pystyyn, lähden ny pakokaasutestiin ja siitä sit katsastukseen :roll: Ei siihen nyt maailma kaadu jos ei leimaa eka kerralla tule kun auto on seisonut kummínkin useamman vuoden, siitähän ne kulkineet hajoaa useesti ku eivät käytössä ole :roll:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

No niin, hyvin pidetty peukkuja kun leima tuli ilman huomautuksia :lol: Juu siis ajelin autoa lämpimäksi pakokaasu-testiä varten ja siis se meni heitämällä läpi! mittaaja sanoi että kun toi on rekisteröity alkuvuodesta 1991 niin ei tarvi mennä siitä tiukemmasta päästöstä läpi koska se astui voimaan vasta vuoden-91 lopussa, tiedä sitä sitten?! Sano että otetaan nyt sit lappu vähänpäästöisen arvoillekkin kun näky menevän niistä läpi 8) Tää asia on nyt oikeesti jotenkin selvitettävä niin tiedän miten niiden ahtimien kanssa tulisi toimia :roll:

Kun tässä nyt ehdin niin pitää tehdä listaa mitä japilta haluaa mut ensimmäiseksi tuo ilmastointi-laite pitää jossain huoltaa! Onkos firmoilla olemassa vielä sitä vanhaa ainetta kun sitä tuohon varmaan pitäisi saada! Setämiehen mersuun on laitettu uudet aineet ja ne ei pysy sielä sisällä kun vuoden kuulemma :roll: No mut kyllä mä sen täytän vaikka kerta vuoteen on se vaan niin hyvä peli tuo ilmastointi=)

Mites muuten noi lämmöt muilla? Siis kun ne heittelee tuolla 100hujakoilla kun ajelee keskustassa mut sit kun ajaa matkaa niin viisari näyttää 80-90 astetta. Eikös noi lektit lähde peliin vasta joskus 110asteessa? Onko mitään konstia millä ne sais peliin vähän aikaisemmin? Joku anturan vaihto tms tms?? Kiitoksia etukäteen vastauksista, ootte huippu porukkaa :lol:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

van_gils kirjoitti:Mites muuten noi lämmöt muilla? Siis kun ne heittelee tuolla 100hujakoilla kun ajelee keskustassa mut sit kun ajaa matkaa niin viisari näyttää 80-90 astetta. Eikös noi lektit lähde peliin vasta joskus 110asteessa? Onko mitään konstia millä ne sais peliin vähän aikaisemmin? Joku anturan vaihto tms tms?? Kiitoksia etukäteen vastauksista, ootte huippu porukkaa :lol:
mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin näin sen kuuluisikin toimia ? :o
itselläni tosin oma coupe on kokoajan mittarin mukaan vajaassa 80, paitsi jos seisoo paikallaan kauemmin niin lähtee nousuun.

Niin ja upea coupe :wink:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

van_gils kirjoitti:mittaaja sanoi että kun toi on rekisteröity alkuvuodesta 1991 niin ei tarvi mennä siitä tiukemmasta päästöstä läpi koska se astui voimaan vasta vuoden-91 lopussa, tiedä sitä sitten?! Sano että otetaan nyt sit lappu vähänpäästöisen arvoillekkin kun näky menevän niistä läpi 8) Tää asia on nyt oikeesti jotenkin selvitettävä niin tiedän miten niiden ahtimien kanssa tulisi toimia :roll:
älä olisi antanut niiden ottaa sitä vähäpäästöisen mukaan mitattuja päästöjä, niin olisit voinut hyödyntää sitä "tietoa" turbotuksen yhteydessä, eli sulta olis sitten "hävinnyt" se vähäpäästöisyys, jos se olis hyväksytty niillä ei vähäpäästöisen arvoilla :wink: itse varmistin asian aikanaan niin, että säädin seokset siten, että ei täytä vahingossaaan vähäpäästöisen arvoja, mutta menee normaali päästöistä läpi heittämällä... että ne ei siis vahingossa mene leimaamaan tuota vähäpäästöisenä...

mutta vähän uitenkin näyttäis toivoa olevan saada niitä ahtimia kiinni...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

No niin, nyt olisi takana noin 200km ja ainakin vielä pelas hianosti =) Huomenna pitää soitella ilmastointi huoltajia läpi ja mahdolllisesti tilata aika freonitukseen:) Eihän noissa muuten ole valmiina piuhoja vakionopeudensäätimelle? Ajattelin vaan kun tuossa mun vitossa oli ja sen siihen asennutin jälkikäteen. Jos sit ensi viikolla veis pellin maalarille, siis JOS :lol: Mistäs muuten löytyy tuo värinumero?
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se väri on 199 jota löytyy 5 erilaista... tosta peltilätkästä se löytyy konepellin salvan vierestä ja kuvan tapauksessa väri on 568.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Löysinhän mä tämän sivuston mistä sain nää tiedot =))
Eli tässä olis mun pirssi suunnilleen....

VIN WDBXXXXXXXXXXXXXX
Model 300 CE-24,AMG 300 CE 3.4
Chassis 124XXXXXXXXXXX
Engine XXXXXXXXXXX
Transmission XXXXXXXX
Order X XXXXXXXX
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 02605
Delivery date 19.04.91
Dealer Mannheim branch (225)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

300 storage box in front tray (с 01.05.1988)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

425 5-speed automatic transmission (с 01.02.1988)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

442 airbag in steering wheel (с 01.02.1980 по 31.10.1993)

531 automatic antenna (с 01.01.1963)

540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest

580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)

620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)

650 sports chassis with 15-hole light alloy rims (с 01.12.1988 по 28.02.1993)

752 Becker radio Mexico 2000 vk (с 01.06.1990 по 31.03.1994)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

o nko becker mexico talles :idea: :?: :?: :idea: :idea: :?: :?: :!: :!:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Ööööööööö, öööööö, voi se olla tuolla tallissa, siitä kun uupu se koodi millä sen olis saanu päälle :roll:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Vastaa Viestiin