s124 polttoaineputkista?
s124 polttoaineputkista?
Eli auto on 124 250 20v diesel farkku joka rupesi vuotamaan löpöä oikein urakoimalla. Kysymys olisi että kumpihan tuo on meno- vai paluu putki tuo vasemmanpuolimmainen vuotava putki? Haulla yritin tietoa hakea enkä löytänyt mutta löysin kuitenkin aiheita missä putkia oli vaihdettu tavallisiin kupariputkiin. Miten tuo mahdollinen vaihto on suoritettu ja minten liittäminen onnistuu?
Re: s124 polttoaineputkista?
JukkaL kirjoitti: löysin kuitenkin aiheita missä putkia oli vaihdettu tavallisiin kupariputkiin.



höpöhöpö
kumiputket siihen väliin vain, muistaakseni 8 mm.
PLAY LOUD
V12
V12
Jaa'a Mä ainakin vaihdoin ex:ään nylon putket ja siellä ne on ollu varmaan 6 vuotta ja neljällä eri konttorilla autoa katsastin eikä kukaan maininnu et laittomat olis. Olisko nyt hra insinööri halunnu päteä asiassa? Voin olla väärässä mutta minulla on sellainen käsitys että eräissä pensa ranskalaisissa kumiputki menis tankilta moottoritilaan asti? Osassa pensa-autoja tankin ja pensapumpun välissä on satavarmasti kumiputkea. Niitäkun on joutunu vaihtelemaan.JukkaL kirjoitti:Eipä nuita kuulemma saa vaihtaa letkuihin, niinhän tuo ainakin herra insinööri meinas. Ei oo veholla pahan hintaset osat kunhan vaan tietäs että kumman ottaa meno vai paluu putken
Jos toinen on hapan niin melkein sanoisin että samalla tankintyhjennyksellä kannattaa vaihtaa molemmat. Ittekkin luulin et pikkupätkällä putkea selviäis mutta putkethan oli jokaisen kannattimen kohdalta lähes puhki. Poisottaessa katkeili jokaisen kannattimen kohdalta kumpikin.
? Mulla ainakin on korvattu dieselin linjaa kumiletkulla takapäästä, ihan oli korjaamon konsti eikä ole mitään sanottu konttorilla tästä kyllä. Ainakin toista vuotta on letku kestänyt aivan hyvin. Käytännössä ei lie väliä, onko kyseessä imu- vai paluulinja, letkua vain väliin ja menoksi. Veholla ei lie aihetta poiketa, hyvälaatuinen "yleisletku" käy hyvin. Kunnon klemmarit vielä ja mieluusti tuplana ja nippusiteellä mutka kiinni.JukkaL kirjoitti:Eipä nuita kuulemma saa vaihtaa letkuihin, niinhän tuo ainakin herra insinööri meinas. Ei oo veholla pahan hintaset osat kunhan vaan tietäs että kumman ottaa meno vai paluu putken
Ainakin W123 -kaasutinmalleissa on todella viimeinen pätkä bensallinjaa letkulla.
Oisko tuo kupariputki silloin vaihtoehto jos on ruiskukone eli linjoissa on myös aika paljon painetta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Puoliksi OT: onko muilla ollut sitä ilmiötä, että bensaletkut seisomisen jälkeen eivät tahdo pitää.Aapo.T kirjoitti:Itte vedin toiseen pystäreistä 8mm kupariputkesta bensaputket, sopivat siististi alkuperäisiin kiinnikkeisiin ja näyttää alkuperäiseltä.
Mulla on W123:ssa joka kevät tupannut talven seisomisen perästä vuotaa konehuoneessa kaasarille menevä tai sieltä tuleva letku tai molemmat.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ei oo mulla ollu, uusii letkut 5v välein ja pitää huolen että ne osien sovitus on hyvä ettei oo esim letku kauheessa venytyksessä niin kestää paremmin,Aku P kirjoitti:Puoliksi OT: onko muilla ollut sitä ilmiötä, että bensaletkut seisomisen jälkeen eivät tahdo pitää.Aapo.T kirjoitti:Itte vedin toiseen pystäreistä 8mm kupariputkesta bensaputket, sopivat siististi alkuperäisiin kiinnikkeisiin ja näyttää alkuperäiseltä.
Mulla on W123:ssa joka kevät tupannut talven seisomisen perästä vuotaa konehuoneessa kaasarille menevä tai sieltä tuleva letku tai molemmat.
ja kiristää klemmarit huolellisesti eikä liian tiukalle että murtuu.

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/